Verkeerd getankt

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Verkeerd getankt

Bericht door Eric H » 20 apr 2010, 13:45

Even mijn frusties van me af tikken....

Het hele weekend brande het lampje van mijn brandstofmeter al, maar ach, was niet van plan om veel en ver te rijden dus dat tanken kon maandag wel.
Ik tank namelijk altijd bij de zaak in de buurt aangezien het daar zo'n 10 ct de liter scheelt t.o.v. de reguliere prijzen.

Echter zondagavond onverwachts ergens gaan eten, dus nu moest ik maandagochtend voordat ik naar de zaak ging eerst even een paar litertjes diesel halen, just in case.

Dus ik rijd naar de lokale brandstof boer.
Dit is echt nog zo'n station van voor de oorlog met drie pompen en een mannetje dat zefl nog tankt voor je.
Ik zet mijn auto neer en doe al vast mijn tankklep open en zeg tegen de beste man, " gooi er maar voor een tientje in, het is maar dat ik in Schiedam kom, daar tank ik hem wel vol"
De beste man pakt zijn vulpistool en begint te tanken.
Echter op het moment dat de pomp het gewenste bedrag aangeeft kijkt hij me aan en vraagt "benzine toch ???"

De beste man had dus een ruime 7 liter benzine in mijn diesel gegooid.......aaaaaaarggghhhhhh

Het mooiste komt echter nog.
Na wat info ingewonnen te hebben bij mijn collega's over de risico's en of het probleem te omzeilen was door hem nu af te topen met diesel, besloten om de ANWB te bellen om de tank leeg te laten zuigen.
Achteraf ook de enige juiste beslissing, aangezien het percentage benzine in een disel niet hoger mag zijn dan 1%

ANWB komt na ruim een uur opdagen en zuigt de tank leeg, 10 litertjes diesel van de ANWB erin, en besloten om er nog maar wat liters dies bij te laten gooien.
Afijn, knakker gooit er nog een paar liter diesel in en we lopen naar z'n "kantoortje" om af te rekenen.

"nou", zegt de man, "dat is dan zoveel liter diesel voor zoveel euro, en zoveel liter benzine voor zo veel euro."
Ik kijk hem even aan en vraag of hij een geintje maakt.
Ik zeg "je denkt toch niet dat ik ga betalen voor de door jou verkeerd getankte benzine ???
Nou, hij vond eigenlijk dat ik die ook moest betalen, immers "ik was voor de verkeerde pomp gaan staan"

Ik had echt de neiging om hem achter z'n toonbankje vandaan te sleuren en om even het vulpuistool anaal toe te dienen en hem zelf even af te toppen met benzine, om deze vervolgens nog even aan te steken.....WAT EEN IDIOOT....

Nou, met frisse tegenzin stemde hij er in toe dat ik de benzine niet hoefde te betalen, maar hij herhaalde nogmaals dat ik toch echt voor de verkeerde pomp was gaan staan.
Daarop heb ik hem nog maar eens gevraagd wie er nou stond te tanken, hij of ik.....

Heb er achteraf nog aan gedacht om de kosten voor de ANWB ook bij hem neer te leggen, maar ik heb er echt helemaal geen zin in om weer naar die zak hooi te gaan.

Volgens mij heeft die gast in zijn leven iets te veel benzinedampen gesnoven en denkt 'ie niet helemaal helder meer....

Tjongejonge wat een lekker begin van de week zeg.....

Begreep later van iemand anders dat hij dit een maand of wat geleden ook al bij iemand anders gedaan had, deze persoon kwam er echter pas achter toen zijn auto er mee ophield

( even off-topic : wat is het verschrikkelijk irritant dat het tekstveld waar je berichtin in zit te tikken steeds weer naar boven scrollt....kan daar AUB eens naar gekeken worden. Zeker bij langere stukken tekst moet je steeds naar beneden scrollen, maar zodra je weer begint te tikken schiet het veld weer naar boven.....

Xave30

Re: Verkeerd getankt

Bericht door Xave30 » 20 apr 2010, 13:55

War erg frustrerend allemaal Eric. Wel lekker dat die service nog bestaat-bezine pombediendes-maar krijg je dit mogelijk.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 20 apr 2010, 14:08

Wat een mafkees zeg! :roll:

Tim R

Bericht door Tim R » 20 apr 2010, 14:18

Wat een ui zeg!

Koos Buurman

Bericht door Koos Buurman » 20 apr 2010, 14:55

Wat een ontzettende oetl*l!!!!

gelukkig dat die gast het even vroeg. Anders had jij ook langs de kant van de weg gestaan met je door benzine verklooide diesel. Getuigt wel van lef dat hij je de benzine ook nog wilde laten betalen hahaha

Macboy

Bericht door Macboy » 20 apr 2010, 15:50

Wat een verhaal Eric ! Kan je frustratie goed begrijpen :hammer:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 20 apr 2010, 15:55

Eric H schreef:( even off-topic : wat is het verschrikkelijk irritant dat het tekstveld waar je berichtin in zit te tikken steeds weer naar boven scrollt....kan daar AUB eens naar gekeken worden. Zeker bij langere stukken tekst moet je steeds naar beneden scrollen, maar zodra je weer begint te tikken schiet het veld weer naar boven.....
Moet je rechts naast je adresbalk even de functie "compatibiliteitsweergave" inschakelen. Dan is het weg :wink:

Metchu

Bericht door Metchu » 20 apr 2010, 16:36

WIE BENNE NOU DE BENZINEPOMPHOUDER GIJ OF IK!?

Eric H

Bericht door Eric H » 20 apr 2010, 16:38

Metchu schreef:WIE BENNE NOU DE BENZINEPOMPHOUDER GIJ OF IK!?
hahahahahahaha

@Martin, some things in life are so simple.... :lol:

Tristan

Bericht door Tristan » 20 apr 2010, 16:42

Metchu schreef:WIE BENNE NOU DE BENZINEPOMPHOUDER GIJ OF IK!?
Moet ik die rooie soms halen!

Waar is Hugo als je 'm nodig hebt? :sealed:

Metchu

Bericht door Metchu » 20 apr 2010, 16:43

:roflol: :roflol:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 20 apr 2010, 16:56

Eric H schreef:@Martin, some things in life are so simple.... :lol:
:thumbup:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 apr 2010, 18:42

Vanmorgen was er ook iemand die benzine in zijn dieseltank had getankt, die kwam bij de kassa vragen of t kwaad kon als ie ermee door zou rijden... Gelukkig was ie nog zo scherp om bij deze twijfel advies aan die kassier te vragen.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 20 apr 2010, 20:04

Dennis Cavallino schreef:Vanmorgen was er ook iemand die benzine in zijn dieseltank had getankt, die kwam bij de kassa vragen of t kwaad kon als ie ermee door zou rijden... Gelukkig was ie nog zo scherp om bij deze twijfel advies aan die kassier te vragen.
En wat zei de kassier.......Ja geen probleem? want denk dat de gemiddelde pompkassier nu niet echt veel van brandstof weet?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 apr 2010, 11:31

Nou, ben ik nu de enige die dit een briljante aktie vindt van de pomphouder?? " Gooi er maar voor een tientje in, het is maar dat ik in Schiedam kom, daar tank ik hem wel vol". Bij mij kreeg je al helemaal geen brandstof, zorg maar dat je in Schiedam komt maar niet door mij! En dan die vent hier ff afschieten? Jij gaat idd voor de verkeerde pomp staan en zegt niet eens WAT erin moet. Tenminste, dat haal ik uit je betoog. Maar je hebt fijn het deksel op je neus gekregen, duurde nog langer en koste nog meer dan de bedoeling was :mrgreen: Hulde!
Wat een gejank, je lijkt wel een Ajax speler :whistle: :mrgreen:
Dat je gefrustreerd bent snap ik maar wellicht lag het een beetje aan jezelf? Zo gemakkelijk om een ander de schuld te geven :bag:

Eric H

Bericht door Eric H » 21 apr 2010, 11:59

Arthur schreef:Nou, ben ik nu de enige die dit een briljante aktie vindt van de pomphouder?? " Gooi er maar voor een tientje in, het is maar dat ik in Schiedam kom, daar tank ik hem wel vol". Bij mij kreeg je al helemaal geen brandstof, zorg maar dat je in Schiedam komt maar niet door mij! En dan die vent hier ff afschieten? Jij gaat idd voor de verkeerde pomp staan en zegt niet eens WAT erin moet. Tenminste, dat haal ik uit je betoog. Maar je hebt fijn het deksel op je neus gekregen, duurde nog langer en koste nog meer dan de bedoeling was :mrgreen: Hulde!
Wat een gejank, je lijkt wel een Ajax speler :whistle: :mrgreen:
Dat je gefrustreerd bent snap ik maar wellicht lag het een beetje aan jezelf? Zo gemakkelijk om een ander de schuld te geven :bag:
Of je bent een paar knipoog smilies vergeten, of je hebt het een leven lang niet begrepen.... :wink:
Bij mij kreeg je al helemaal geen brandstof, zorg maar dat je in Schiedam komt maar niet door mij!
Ik hoop dat je geen ondernemer bent, en als dat wel het geval is dan hoop ik dat je je klanten anders benaderd dan je hier schetst.
Jij gaat idd voor de verkeerde pomp staan en zegt niet eens WAT erin moet.
1 : er staan drie pompen waar ik mijn auto voor zet
2 : hij begint te tanken en neemt aan dat er benzine in moet
3 : hij vraagt nergens naar, maar besluit wel om te gaan tanken

Als jij een leen auto meekrijgt, en ze vertellen je niet wat voor btrandstof er in moet, neem je dan ook maar iets aan, of zoek je het eerst even uit voordat je besluit om er wat in te gooien !!
Maar je hebt fijn het deksel op je neus gekregen, duurde nog langer en koste nog meer dan de bedoeling was :mrgreen: Hulde!
Fijn het deksel op mijn neus......dus je gunt het me wel.......vreemde omgangsvormen heb jij !

Dat het langer duurde en meer kostte interesseert me geen reet.
Als je me een klein beetje kent dan weet je dat ik een hekel heb aan haast, en dat het wat meer kost, ach....boeie....

Waar het mij om gaat is dat iemand een VERWIJTBARE fout maakt, en de kosten die daaruit voortvloeien bij mij wil neerleggen.
Dat mag ik toch wel krom vinden...... :please:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 apr 2010, 12:04

Oh, d'r had een :wink: bij gemoeten? Is een :mrgreen: niet voldoende? Ik blijf erbij dat het ook aan jezelf te wijten is. Beetje duidelijkheid naar die beste man toe had best gekund.
:wink: :mrgreen:

Eric H

Bericht door Eric H » 21 apr 2010, 12:17

Arthur schreef:Oh, d'r had een :wink: bij gemoeten? Is een :mrgreen: niet voldoende? Ik blijf erbij dat het ook aan jezelf te wijten is. Beetje duidelijkheid naar die beste man toe had best gekund.
:wink: :mrgreen:
:wink:
:mrgreen:

Geloof me, ik kreeg niet eens de kans om duidelijkheid te verschaffen....

En het gaat me er echt niet om dat het verkeerd ging, maar om vervolgens zonder blikken en blozen mij te willen laten betalen door de door hem verkeerd getankte brandstof, dat ging me net even te ver.

Als ik de pomphouder was geweest dan had ik :
De klant een stoel aangeboden
De klant een kopje koffie aangeboden
De klant aangeboden om de verkeerd getankte brandstof voor mijn rekening te nemen
De klant aangeboden om de kosten voor de ANWB voor mijn rekening te nemen.

Let wel, we hebben het in totaal over een euro-tje of 40/45
Geen wereldschokkend bedrag, en ik kan dat best missen, geloof me...

Het gaat mij puur om het principe om zonder blikken of blozen, zonder overleg, zonder communicatie, aan te nemen dat het geheel en al de schuld van de klant is dat het verkeerd is gegaan.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 21 apr 2010, 13:15

Hij had gewoon goed getankt, jij had gewoon een verkeerde auto gekocht :bag:

Wat een prutser, die vent. Het lef dan ook om jou nog te laten betalen voor zijn faal-actie.

steve smith

Bericht door steve smith » 21 apr 2010, 13:24

Dat het een stomme fout is begrijp ik, hadden jouw kosten niet hoeven zijn, maar als het opzet was had die ouwe knar voor mij volledig gelijk. Dat je voor die paar lullige kutcenten je locals hun vreten niet gunt vind ik ook simpelweg misselijk. Gooi dan gewoon je tank ff een keer vol bij die ouwe, en gun 'm ook het daglicht. Krentenkakker.

En dat hij je vervolgens behandelt als een stuk stront heb je het net zelf naar gemaakt, door al luid en duidelijk aan te geven dat hij toch geen piek aan je gaat verdienen, ongeacht wat hij doet. What goes around comes around!

Je lijkt m'n moeder wel, heel hard zeiken dat er lokaal steeds meer winkeliers verdwijnen maar wel op mijn naam ff een pas aanvragen voor die stink-makro. 1+1=?

Eric H

Bericht door Eric H » 21 apr 2010, 13:32

steve smith schreef:Dat het een stomme fout is begrijp ik, hadden jouw kosten niet hoeven zijn, maar als het opzet was had die ouwe knar voor mij volledig gelijk. Dat je voor die paar lullige kutcenten je locals hun vreten niet gunt vind ik ook simpelweg misselijk. Gooi dan gewoon je tank ff een keer vol bij die ouwe, en gun 'm ook het daglicht. Krentenkakker.
Enige nuance :
De bitch tankt daar altijd, en is ook van plan om daar een fiets te kopen, ook al is hij bijna € 200 duurder dan ergens anders !! ( dus hoe bedoel je hem z'n vreten niet gunnen )

Het is bij hem bekend dat ik altijd bij de zaak tankt, sterker, daar gaf hij me toentertijd ook groot gelijk in.
Tanken gaat ook via de zaak, dus de afrekening loopt ook via de zaak. fwiw...

Dus om te stellen dat ik mijn locals het geld / omzet / bestaansrecht niet gun is een beetje harsh om te stellen.
Iets wat je wel weet, aangezien mijn bericht in het draadje over DF Insurance er een was in gelijke strekking.

Verder ben je een aardige vent hoor Steve :wink:
( al weet ik dat je daar geen ruk om geeft :mrgreen: )

steve smith

Bericht door steve smith » 21 apr 2010, 13:41

Eric H schreef:
Enige nuance :
De bitch tankt daar altijd, en is ook van plan om daar een fiets te kopen, ook al is hij bijna € 200 duurder dan ergens anders !! ( dus hoe bedoel je hem z'n vreten niet gunnen )

Het is bij hem bekend dat ik altijd bij de zaak tankt, sterker, daar gaf hij me toentertijd ook groot gelijk in.
Tanken gaat ook via de zaak, dus de afrekening loopt ook via de zaak. fwiw...

Dus om te stellen dat ik mijn locals het geld / omzet / bestaansrecht niet gun is een beetje harsh om te stellen.
Iets wat je wel weet, aangezien mijn bericht in het draadje over DF Insurance er een was in gelijke strekking.

Verder ben je een aardige vent hoor Steve :wink:
( al weet ik dat je daar geen ruk om geeft :mrgreen: )
ROFLOL @ 1e zin. Ben toch wel benieuwd naar de Bitch zo langzamerhand.

@ rest: dit is voor mij nwe info die ik niet had kunnen concluderen uit de openingspost. Mijn reactie was gebaseerd op de feitelijke info in de openingspost, en daarin blijkt uit niets de voorliefde voor de lokale micro-economie. Die waardeer ik ten zeerste, maar zou zelf dan alsnog verlies pakken en die tank gewoon volgooien. Zoals ik regelmatig verlies moet pakken door bij de Shell vol te douwen ipv bij een willekeurige BP die betere peut levert en Freebees oplevert. Dan gaat die tank alsnog vol, sta er al veel te vaak.

+1 voor de fietsactie van the Bitch, heb een paar maanden gelden hetzelfde gedaan bij de lokale fietsenboer hier. Heb eigenijk niet gekeken hoeveel goedkoper het in de stad kon, by choice.

Oh en de liefde is wederzijds, al wint the Bitch deze ronde.

Macboy

Bericht door Macboy » 21 apr 2010, 13:45

De Duif kan altijd zo mooi overdrijven !

Eric H

Bericht door Eric H » 21 apr 2010, 13:46

steve smith schreef:Oh en de liefde is wederzijds, al wint the Bitch deze ronde.
Ik zal het aan d'r doorgeven......
Je mag er best een tijdje lenen hoor......heb ik ook eens rust :D

(stiekum houd ik verschrikkelijk veel van d'r, en zou ik ook echt niet weten wat ik zonder haar zou moeten..... )

Robertdj

Bericht door Robertdj » 21 apr 2010, 13:50

Betrapt? :mrgreen:

Over het lokale verhaal. Ik geef liever extra geld uit bij iemand die ik het gun.

Plaats reactie