vertel eens wat meer...Christoph schreef:Ik weet er ook nog 1 te staan (geen sportevo, gewone m3), gast wil hem alleen niet verkopen.
E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen
-
Thijs-v-d-H
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
als die in de buurt van Rotterdam staat, dan heb ik dat ook wel eens gehoord inderdaad.
-
Christoph
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
Nee staat in Belgie, samen met een nieuwe M1. Man wil hem aan niemand verkopen helaas...
- Roel
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
Nee, staat wel al een tijdje te koop. Hoge km-stand maar verkoper zegt dat hij helemaal gereviseerd is. Al weet ik niet of hij nu alleen de motor bedoelt of de gehele auto maar vraag er rekeningen cq. bewijzen van. Gewoon langs gaan en kritisch naar kijken, vooral naar roest.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
Als je zo'n auto wilt verkopen, dan moet je denk ook ff de moeite nemen om wat fatsoenlijke foto's erbij te zetten. Minimaal een interieurshot erbij.
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
Hele fraaie E30 M3 met mooi km-stand en historie. Lijkt veel op die van mij qua uiterlijk en staat:
http://www.pistonheads.com/sales/1569750.htm
Prijs is zeker redelijk. In NL of Dld. vind je ze niet voor deze prijs en deze staat.
http://www.pistonheads.com/sales/1569750.htm
Prijs is zeker redelijk. In NL of Dld. vind je ze niet voor deze prijs en deze staat.
-
EJGT3CS
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
BMW M3 E30 met E39 M5 V8 420 PK:





Leder, Leder, BMW M3 E30 5.0 V8, DSC II, Lenkung M3 E46 CSL, ALPINA Zusatzanzeige, Motor: 5.0 M5 E39, 420 PS, Motorumbau mit ALPHA N Steuerung und V-MAX Aufhebung Auspuff: Edelstahl Eigenbau mit Boysen Endschalldämpfer, 2 x 70 mm Edelstahl Endrohre, HJS Rennkatalysatoren Getriebe: M5 E39 6 Gang Getriebe, Fichtel & Sachs Kupplung, 3.25 Differenzial mit Sperre und Öhlkühler Fahrwerk: KW Gewindefahrwerk INOX Line Variante 3. Einzelanfertigung, Bremse: VA BREMBO 330mm Vierkolben Festsattel, HA 290mm M3 E30 Serie, Rad Reifen: ALPINA VA 8 J 18 20mm u. HA 9 J 18 mit 10mm Distanzscheiben, 225 /35 ZR18, 255 /30 ZR 18 Karosse: vordere Kotflügel, Kühlergrill, Lufteinlässe alles M3 E30 Sportevo, M3 E36 Spiegel, Exterieur: Farbe Oxfordgrün II Interieur: Leder grün mit Alcantara, RECARO SPG XL, Wiechers Überrollkäfig Alu poliert, 3'' Sandtler Gurte, Tachoerweiterung auf 300km/h, Lenkrad ALPINA, Alpine 900 DVR mit CD Wechsler, Navigation und 2 x 150 Watt Endstufen
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=5
Leder, Leder, BMW M3 E30 5.0 V8, DSC II, Lenkung M3 E46 CSL, ALPINA Zusatzanzeige, Motor: 5.0 M5 E39, 420 PS, Motorumbau mit ALPHA N Steuerung und V-MAX Aufhebung Auspuff: Edelstahl Eigenbau mit Boysen Endschalldämpfer, 2 x 70 mm Edelstahl Endrohre, HJS Rennkatalysatoren Getriebe: M5 E39 6 Gang Getriebe, Fichtel & Sachs Kupplung, 3.25 Differenzial mit Sperre und Öhlkühler Fahrwerk: KW Gewindefahrwerk INOX Line Variante 3. Einzelanfertigung, Bremse: VA BREMBO 330mm Vierkolben Festsattel, HA 290mm M3 E30 Serie, Rad Reifen: ALPINA VA 8 J 18 20mm u. HA 9 J 18 mit 10mm Distanzscheiben, 225 /35 ZR18, 255 /30 ZR 18 Karosse: vordere Kotflügel, Kühlergrill, Lufteinlässe alles M3 E30 Sportevo, M3 E36 Spiegel, Exterieur: Farbe Oxfordgrün II Interieur: Leder grün mit Alcantara, RECARO SPG XL, Wiechers Überrollkäfig Alu poliert, 3'' Sandtler Gurte, Tachoerweiterung auf 300km/h, Lenkrad ALPINA, Alpine 900 DVR mit CD Wechsler, Navigation und 2 x 150 Watt Endstufen
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=5
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
Die is hier al vaker langs gekomen. Erg knap, erg duur. Meer foto's vind je *klik* hier.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
hij blijft ongelofelijk mooi/fraai.
heeft een hoog "I want that too" gehalte
heeft een hoog "I want that too" gehalte
- Jeffer
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:16
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
hier nog een fraai project in wording: met alpina v8
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4 ... &start=357
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4 ... &start=357
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
dat is geloof ik ook wel interessant met een Alpina V8, dan heb je meteen al wat zaken beter toch? of gold dat alleen als je bv de Alpina V8 van de B8 (E36) in een andere BMW deed...als carterpan e.d.?
Hij gebruikt ook zelfgemaakte steunen? Of kun je niet zomaar Alpina steunen kopen...of te duur
Hij gebruikt ook zelfgemaakte steunen? Of kun je niet zomaar Alpina steunen kopen...of te duur
- Jeffer
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:16
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
je moet egens op besparen! Ik zou ook op motorsteunen besparen 
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 13049
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
+
=
Ohja, en 3,5 jaar werk...
Specs:
Het hele verhaal: http://www.onyxsyndicate.com/newman/e30 ... tr_00.htmlChassis:
*
• 1987 BMW 325IS (manual)
•Seam Welded
•Vito Antonicelli 10 Point Cage
•Every suspension member powdercoated
Body:
*
•Ireland Engineering Fender flares
•OEM Mtech1 Valences and Sideskirts, shaved lines
•Euro Bumpers, Dechromed
•EurostopUSA CF Hood
•EurostopUSA MTech1 CF wing
•Shaved Side Moldings
•Shaved Fuel Door
•Shaved Sunroof
•Custom baby puke paint
•Newman Engine Mount
•Newman Transmission Mount
•Custom Tunnel/closeoff
•CF firewall closeoff
•Custom 5052AL Front Splitter
•Smoked Euro Smileys
•Euro Grills
Engine:
*
•R32 Nissan Skyline GT-R RB26DETT
•87mm bore/3 angle valve job
•Wiseco 87mm Pistons
•Eagle Rods
•HPE Crank collar
•ARP head studs
•ARP Flywheel Bolts
•ARP Exhaust manifold studs
•EPP valve guides
•Ferrea Dual valve springs
•Ferrea Valve spring locators
•Ferrea Retainers
•Ferrea Locks
•ACL Calico coated main and rod race bearings
•Garrett GT35R .82 A/R
•Spitfire Coilpacks
•New OEM Water Pump
•New OEM Oil Pump
•Trust Timing Belt
•Powdercoated valve covers
•OEM gasket kit
•Cometic MLS Head gasket
•Polished alternator
•ATI 1000HP Race Damper
•Custom valve shims
•GTC Racing CF spark plug cover
•Lokar black throttle cable
•Steph's Baffled Oil catch can
•Trust metal intake gaskets
Transmission:
*
•Modified RB26DETT Transmission
•Nismo Flywheel
•EXEDY 3 puck clutch
•Drive Shaft Shop Driveshaft
•E30 M3 LSD 4.11
Fuel:
*
•Bosch -044 800HP fuel pump
•Seimens 870cc injectors, flow calibrated to w/in .5% of each other
•Summit 8 Gallon Fuel Cell
•Custom Fuel Cell hold down straps
•Custom Fuel Rail
•Braided -8AN Fuel inlet line
•Braided -8AN Fuel feed line
•Braided -8AN Fuel return line
•Aeromotive Rising rate regulator
•Summit Inline fuel Filter
•Custom filter and pump mounting brackets
•Summit fuel level sending unit
Exhaust:
*
•Newman 304SS heavy wall manifold
•Newman 304SS exhaust, dual vband, dual flex section
•Tial 38mm wastegate
•Custom Manifold Bracing
•Moroso exhaust check valve
•Vibrant E-Vac crankcase scavenging setup
Induction:
*
•Newman 2.5" 304SS IC Plumbing
•PWR 24X11X3 IC core semi-custom endtanks
•Tial 50MM BOV
*
Cooling:
*
•MOXIES/Newman Radiator
•Newman catch can
•Newman Surge tank
•Flex-a-lite 12" Electric fan
Electrical/Management
*
•AEM EMS Speed Density Engine Management
•AEM UEGO controller
•AEM Serial Gauge
•Racetech Dash2 w/ AEM serial interface
•HKS Turbo Timer
•New Engine Harness
•Kwikwire Chassis harness
•(4) Greddy warning gauges (Boost, EGT, Oil, Fuel)
•JVC Head unit
•Blaupunkt T-Line 5.25" Rear Speakers
•Powerbass 6.5" Front speakers in costom enclosures
•XTC Speaker baffles
•DTM 35W 6000K HIDS hi & lo
•LED Parking lights/License plate lights
Suspension:
*
•Ireland Engineering road race springs
•Ireland Engineering poly trailing arm bushings
•Ireland Engineering Poly Subframe mounts
•Ireland Engineering 22/25mm swaybars
•Ireland Engineering Camber/rear toe kit
•Bilstein HD Dampers
•New OEM wheel bearings
•New OEM F&R strut mounts
Wheels:
*
•Work VS-XX wheels (17X10, 17X8.5) Custom Offset
•Falken Azenis RT-615 275/40/17, 235/40/17
•Vorshlag 90mm wheel studs
Interior:
*
•Status Ring Seats
•Takata Harnesses
•Sparco 300mm steering wheel
•NRG Quick release hub
•Rhinoliner interior and trunk
•Performance-Trim CF door panels
•Performance-Trim CF rear panels
•Custom instrument mounting panels
•Custom window winder cranks
•Custom Hello Kitty shift knob
•Yashio Factory shift knob
•Cruise Shift knob
•NFG Shift knob
•Jewknob Shift knob
•Custom GTR shift knob
•HK Horn button
•Custom CF dash closeoff
•Custom striped carpet
•E30GTR and XXX custom pedals
•Massive dead pedal
Brakes:
*
•Wilwood billet forged superlite narrow body, differential bore 6 piston calipers (front)
•Wilwood superlite 4 piston caliper (rear)
•Wilwood 13X1.1 GT48 rotor (front)
•Wilwood 11.75X1.25 HD rotor (rear)
•Cutsom machined rotor hats and brackets
•Massive rear hat, ebrake ring and bracket
•Wilwood Q pads
•New OEM ebrake setup (backing plate, springs, adjusters, cables, pads, actuator, pin)
•Wilwood Prop valve (installed next to driver’s seat)
•Custom Fit Integra GSR 10" Brake Booster
•Polished Integra GSR 1" Master cylinder
•-4AN stainless brake hardlines
•-4AN stainless braided brake hoses
En een video:
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 13049
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
Tof gedaan, een foto van de onderkant:

- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
Bij onze Oosterburen is er weer eentje klaar met zijn e30 V8 ombouw... Totale kosten voor de ombouw, ex uren? 25 mille. Ouch.




- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
die foto wat Martijn poste
ik ga der scheel van kijken, best apart maar vreemd zeg maar voor je ogen/hoofd? net of je op de kop meekijkt
en wat een dikke pijp zit er onder, en ow...vreemde kleurtjes, very colorful
Die witte is denk helemaal kaal geweest gezin dat gestripte interieur maar wel gespoten?
denk als je al dat wat liet doen incl uren je meer dan het dubbele kwijt bent.?
bedragen van vroeger in guldens voor bv een M3 E30 helemaal ombouwen met E36 M3 en onderstel ed. koste destijds in guldens zo 75.000,-gulden wat het later ook in euro's koste...
trouwens zie ik dat ook een alpina stoel bijrijder? en wat voor V8 een 4.4 of 4.6
neem aan dat de zes-bak er ook in zit, mooie combo.
Die witte is denk helemaal kaal geweest gezin dat gestripte interieur maar wel gespoten?
denk als je al dat wat liet doen incl uren je meer dan het dubbele kwijt bent.?
bedragen van vroeger in guldens voor bv een M3 E30 helemaal ombouwen met E36 M3 en onderstel ed. koste destijds in guldens zo 75.000,-gulden wat het later ook in euro's koste...
trouwens zie ik dat ook een alpina stoel bijrijder? en wat voor V8 een 4.4 of 4.6
-
Hansv (Hans van Velzen)
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
Ha, die GTRene;
Het lijkt qua model wel op een ouder type van Alpina, maar die hadden groen/blauwe striping. Dit doet een beetje aan Martinistrepen denken.
Het lijkt qua model wel op een ouder type van Alpina, maar die hadden groen/blauwe striping. Dit doet een beetje aan Martinistrepen denken.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
nou je het zegt ja,mis inderdaad de groene streep, echter heb ook wel eens andere gezienHansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die GTRene;
Het lijkt qua model wel op een ouder type van Alpina, maar die hadden groen/blauwe striping. Dit doet een beetje aan Martinistrepen denken.
moeilijk...vond wel andere Alpina die ik zo niet als herkenbaar tegenkwam
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
Er ligt nu nog een M60B30 in. Bekende verhaal van de meest complete donor auto (dat is een 5/730). Een grotere V8 staat al klaar.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
Niet te koop, wel gaaf. Degenen die regelmatig op Niederrhein komen hebben hem wellicht wel eens langs zien schuiven. Het is een voormalige 320 die voorzien is van een M60B40. Onwijs gaaf ding. De dut in het spatbord is ondertussen verholpen en alles staat netjes op kenteken. En wat klinkt ie fijn!





- Arthur
- Berichten: 43719
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
Zo, echte sleeper. Loop je, bij wijze van, zo aan voorbij
-
Hansv (Hans van Velzen)
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
Ha, die Fappers;
Opvallend dat er in dit draadje nog nooit over de 333i is gesproken. Een paar jaar geleden was er al wel een ander draadje op DF over dit illustere model, maar daar bleef het ook bij.
De 333i was een uit nood geboren samenwerkingsproject van BMWSA en Alpina. Uit nood omdat ten eerste de E30 M3 niet naar rechts stuur kon worden omgebouwd en ten tweede in Zuid-Afrika in de 80's strenge importheffingen golden op auto's die niet in het land zelf waren geassembleerd. Omdat er toch behoefte was aan een über-E30 is besloten om de motorsteunen, radiator, uitlaat, cardanas, differentieel, wielen en remmen van Alpina's B6 te combineren met een E30-koets en een #33i/#32i-motor van 197pk. Officiëel werd verklaard dat deze motor de voorkeur kreeg boven de #35i van 218pk omdat de eerste een mooiere vermogensafgifte zou hebben. Boze tongen beweren echter dat München niet wilde dat er een doe-het-zelf-project in Zuid-Afrika onder de eigen merknaam werd aangeboden dat sneller zou blijken te zijn dan de E30 van M-GmbH. Enkele van deze auto's zijn in Engeland terechtgekomen via het grijze circuit en in het Afrikaanse thuisland zijn er ook een paar voorzien van de motor uit een 745i (de 3,2 turbo) en ook nog verder getuned. Alle 333i's waren voorzien van een nagenoeg complete uitrusting. Hier wat foto's van een erg net standaard exemplaar:





Opvallend dat er in dit draadje nog nooit over de 333i is gesproken. Een paar jaar geleden was er al wel een ander draadje op DF over dit illustere model, maar daar bleef het ook bij.
De 333i was een uit nood geboren samenwerkingsproject van BMWSA en Alpina. Uit nood omdat ten eerste de E30 M3 niet naar rechts stuur kon worden omgebouwd en ten tweede in Zuid-Afrika in de 80's strenge importheffingen golden op auto's die niet in het land zelf waren geassembleerd. Omdat er toch behoefte was aan een über-E30 is besloten om de motorsteunen, radiator, uitlaat, cardanas, differentieel, wielen en remmen van Alpina's B6 te combineren met een E30-koets en een #33i/#32i-motor van 197pk. Officiëel werd verklaard dat deze motor de voorkeur kreeg boven de #35i van 218pk omdat de eerste een mooiere vermogensafgifte zou hebben. Boze tongen beweren echter dat München niet wilde dat er een doe-het-zelf-project in Zuid-Afrika onder de eigen merknaam werd aangeboden dat sneller zou blijken te zijn dan de E30 van M-GmbH. Enkele van deze auto's zijn in Engeland terechtgekomen via het grijze circuit en in het Afrikaanse thuisland zijn er ook een paar voorzien van de motor uit een 745i (de 3,2 turbo) en ook nog verder getuned. Alle 333i's waren voorzien van een nagenoeg complete uitrusting. Hier wat foto's van een erg net standaard exemplaar:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
apart dat zeker, komt zo weinig van los dat je het zo weer vergeet...leuk om te zien/horen.
die B6 steunen kun je toch ook gebruiken voor conversies?net als die van hartge de H35/36 e30?(of komen die ook van alpina) maar redelijk prijzig geloof ik, weet niet of je ze nog kan kopen
die B6 steunen kun je toch ook gebruiken voor conversies?net als die van hartge de H35/36 e30?(of komen die ook van alpina) maar redelijk prijzig geloof ik, weet niet of je ze nog kan kopen
-
Hansv (Hans van Velzen)
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties
Ha, die Rene;
Alpina levert sowieso alleen onderdelen op vertoon van een origineel Alpina-kentekenbewijs. Maar er zijn inmiddels goede alternatieven, zoals deze knaap ze maakt bijvoorbeeld:http://www.300mm.de/
Alpina levert sowieso alleen onderdelen op vertoon van een origineel Alpina-kentekenbewijs. Maar er zijn inmiddels goede alternatieven, zoals deze knaap ze maakt bijvoorbeeld:http://www.300mm.de/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten
