Porsche Boxster Spyder
- Sperdy
Re: Porsche Boxster Spyder
Daar knapt die website van op zeg, met dat artikel over de Spyder op Bimmertoday
Even wat anders, jullie moeten mij even helpen. Ik krijg een ontzettend harde plasser van die PDK. Wat een botergeil en retegoed ding is dat. Moet ik dat nou wel of niet doen, of is een handbak toch uiteindelijk beter. Ja, die PDK weegt 30 kg meer. Maar zou ik dat nou echt merken dat gewichtsverschil, en als ik PDK echt cool vind, weegt dat zwaarder (leuke beeldspraak) dan wat kilo's extra. Heeft iemand ervaring met beide systemen. Zijn er ook nadelen aan PDK?

Even wat anders, jullie moeten mij even helpen. Ik krijg een ontzettend harde plasser van die PDK. Wat een botergeil en retegoed ding is dat. Moet ik dat nou wel of niet doen, of is een handbak toch uiteindelijk beter. Ja, die PDK weegt 30 kg meer. Maar zou ik dat nou echt merken dat gewichtsverschil, en als ik PDK echt cool vind, weegt dat zwaarder (leuke beeldspraak) dan wat kilo's extra. Heeft iemand ervaring met beide systemen. Zijn er ook nadelen aan PDK?
-
Ik ben van de ouderwetse handclutcher.
Maar ik zou kunnen begrijpen dat het wel wat voor jou is ferdi.
Voordelen zijn lekker snel schakelen.
Altijd je handen aan het stuur.
Alleen mechanisch is denk ik langer betrouwbaar. Maar dat zou alleen spelen als je er veel mee op circuit rijdt. Denk dat jij dat niet zult doen.
Maar ik zou kunnen begrijpen dat het wel wat voor jou is ferdi.
Voordelen zijn lekker snel schakelen.
Altijd je handen aan het stuur.
Alleen mechanisch is denk ik langer betrouwbaar. Maar dat zou alleen spelen als je er veel mee op circuit rijdt. Denk dat jij dat niet zult doen.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ferdinand. Afgelopen week heb ik weer 2 keer met een PDK auto mogen rijden en ik vind het echt de meest fantastische automatische schakelbak die er is. Zo soepel en zo snel! Maar in een Spyder zou ik toch heeeeel graag zelf willen schakelen. Ik weet niet hoeveel km je van plan bent te gaan maken, maar ik zou zeker bij weinig km's gewoon lekker handbak nemen in jou geval. Ga je er nou veel dagelijks mee rijden, tsja, dan wordt het misschien anders.
Nadelen aan PDK? Misschien dat het te soepel en snel gaat. Het is zo perfect, is dat eigenlijk wel leuk in een funcar als de Spyder!? Ander nadeel zijn de knoppen op een gewoon stuur. Neem je PDK, dan MOET je het stuur met de flippers nemen. Dat werkt top!!!
Gisteren de Spyder bij PCR bekeken trouwens, ik vind hem TOP!!! Leukste Porsche naast de GT3 en RS!
Nadelen aan PDK? Misschien dat het te soepel en snel gaat. Het is zo perfect, is dat eigenlijk wel leuk in een funcar als de Spyder!? Ander nadeel zijn de knoppen op een gewoon stuur. Neem je PDK, dan MOET je het stuur met de flippers nemen. Dat werkt top!!!
Gisteren de Spyder bij PCR bekeken trouwens, ik vind hem TOP!!! Leukste Porsche naast de GT3 en RS!
- Sperdy
Circuitrijden doe ik niet met de Spyder, klopt. PDK schakelt supersnel, denkdus ook weldat het toch iets voor mij is. Ben geen hardcoreracer, zal dat ding ook vooral gaan inzetten voor een ritje naar de zon met z'n tweetjes. Dan is PDK toch wel lekker comfortabel, maar ook weer lekker duur
- cooldragon
Ferdi: PDK is (vooral voor normaal straatgebruik) helemaal top! Ben je geen hardcore sporter, is PDK denk ik helemaal geschikt voor je. Qua schakel snelheid is een PDK superieur aan een handbak. Met geen mogelijkheid ben je met een handschakel sneller dan een PDK. Ik had altijd de gedachte dat als ik ooit een sportwagen zou kopen, dit zonder enige mogelijkheid een handschakel zou worden, maar inmiddels ben ik om. De PDK is zo ontzettend goed, dat ik voor niet-circuit gebruik de PDK elk moment boven een normale handschakel zou verkiezen. Wil je dan alsnog schakelen dan kan dat via de schakelpook(klikje omhoog is versnelling omhoog, klikje omlaag is terugschakelen) in alle 3 de standen: normaal, sport en sport-plus en evt ook nog via het stuur.FerdiACS1 schreef:Circuitrijden doe ik niet met de Spyder, klopt. PDK schakelt supersnel, denkdus ook weldat het toch iets voor mij is. Ben geen hardcoreracer, zal dat ding ook vooral gaan inzetten voor een ritje naar de zon met z'n tweetjes. Dan is PDK toch wel lekker comfortabel, maar ook weer lekker duur
Enige nadelen die ik kan bedenken:
-het gevoel van koppelen met je linkervoet kan je gaan missen, er wordt je teveel werk uit handen genomen dat je het gevoel van een ware spartaanse sportwagen mist (wat je met een spyder misschien juist wel wilt hebben)
-olieverbruik zal hoger zijn dan met een handschakel (en je uitlaat wordt wat sneller zwart=meer schoonmaken van je sierstukken

-In sport-plus stand heb je bij full throttle het gevoel dat je bak kapotgaat(hij knalt er bij schakelen zo hard in, a la SMG) maar aan de andere kant, bij normale stand schakelt hij zo soepel alsof je het gevoel hebt dat je met een traploze automaat rijdt
- Sperdy
@cooldragon, rij jij nu ook een pdk Porsche? Of heb je ervaring met SMG?Mark Nauta schreef:Ferdinand. Afgelopen week heb ik weer 2 keer met een PDK auto mogen rijden en ik vind het echt de meest fantastische automatische schakelbak die er is. Zo soepel en zo snel! Maar in een Spyder zou ik toch heeeeel graag zelf willen schakelen. Ik weet niet hoeveel km je van plan bent te gaan maken, maar ik zou zeker bij weinig km's gewoon lekker handbak nemen in jou geval. Ga je er nou veel dagelijks mee rijden, tsja, dan wordt het misschien anders.
@mark, ik heb inderdaad met een soort van knoppen op het stuur gereden met de pdk boxster 255pk. Dat is dus anders dan flippers? Wat is precies het verschil en welk voordeel gft flippers?
-
Waarom eigenlijk geen 'gewone' S PDK? Bij de Spyder lijkt het me op de een of andere manier ongepast om er PDK in te laten schroeven, meer gezien het concept (lichtgewicht, 'pure' auto).
Schakelt PDK net als DSG in VW automatisch door bij het bereiken van de toeren begrenzer (ook in handmatige modus dus) of laat hij je in de begrenzer rijden?
Schakelt PDK net als DSG in VW automatisch door bij het bereiken van de toeren begrenzer (ook in handmatige modus dus) of laat hij je in de begrenzer rijden?
- GTRene
PDK met knopjes op het stuur werkt geloof ik tegendraads up and down shift...
schakel flippers achter het stuur is zoals het "hoort" en meer "natuurlijk" ? dan is de up and downshift patroon "normaal"
ik zou ook voor de PDK gaan met wel de flippers achter het stuur...(niet die knopjes op)
en PDK achtig iets is net zo goed racy...of denk je nu dat de F1 bv nog met een schakelpook schakelt
bovendien op het circuit handig tussengas bij terugschakelen
voorbeeldje...ja niet de mooiste maar voor nu ff

schakel flippers achter het stuur is zoals het "hoort" en meer "natuurlijk" ? dan is de up and downshift patroon "normaal"
ik zou ook voor de PDK gaan met wel de flippers achter het stuur...(niet die knopjes op)
en PDK achtig iets is net zo goed racy...of denk je nu dat de F1 bv nog met een schakelpook schakelt

bovendien op het circuit handig tussengas bij terugschakelen

voorbeeldje...ja niet de mooiste maar voor nu ff
- GTRene
deze is ook van een boxter spyder

- Mark Nauta
Zoals Rene hierboven al zegt. De knopjes op het stuur werken verkeerd om. + is van je afdrukken en - is naar je toehalen. Dat is heel tegennatuurlijk. Je wilt andersom. Daarnaast heb je zowel links en rechts op het stuur een knop die beide kan, dus op en neer schakelen. Bij het stuur met flippers erachter (heb ik vorige week mee gereden voor het eerst) heb je een flipper links om neer te schakelen en rechts om op te schakelen. Zoals je het zou willen dus. Het zijn ook redelijk robuuste flippers die een goed gevoel geven en groot genoeg zijn zodat je ze nooit zal missen. Ze draaien mee met het stuur.FerdiACS1 schreef:@cooldragon, rij jij nu ook een pdk Porsche? Of heb je ervaring met SMG?Mark Nauta schreef:Ferdinand. Afgelopen week heb ik weer 2 keer met een PDK auto mogen rijden en ik vind het echt de meest fantastische automatische schakelbak die er is. Zo soepel en zo snel! Maar in een Spyder zou ik toch heeeeel graag zelf willen schakelen. Ik weet niet hoeveel km je van plan bent te gaan maken, maar ik zou zeker bij weinig km's gewoon lekker handbak nemen in jou geval. Ga je er nou veel dagelijks mee rijden, tsja, dan wordt het misschien anders.
@mark, ik heb inderdaad met een soort van knoppen op het stuur gereden met de pdk boxster 255pk. Dat is dus anders dan flippers? Wat is precies het verschil en welk voordeel gft flippers?
Die flippers werken dus heel natuurlijk en de knopjes zijn heel TEGEN natuurlijk. Die zou ik er echt niet op willen hebben. Altijd de flippers nemen. Helaas is het wel een optie van 500 euro ofzo (vind ik echt belachelijk). Volgens mij is het achteraf ook nog te bestellen, maar dat zal dan vast duurder zijn, want het is gewoon een compleet nieuw stuurwiel. Dus ga je voor PDK, neem dan echt wel de flippers!!
- Mark Nauta
Ziet er toch wel goed uit zo!!GTRene schreef:deze is ook van een boxter spyder
- cooldragon
Ik rij sinds Augustus idd ook in een PDK wagen en heb in het verleden ook wel eens in een E46M3 gereden, dus weet hoe een SMG aanvoelt.FerdiACS1 schreef:@cooldragon, rij jij nu ook een pdk Porsche? Of heb je ervaring met SMG?Mark Nauta schreef:Ferdinand. Afgelopen week heb ik weer 2 keer met een PDK auto mogen rijden en ik vind het echt de meest fantastische automatische schakelbak die er is. Zo soepel en zo snel! Maar in een Spyder zou ik toch heeeeel graag zelf willen schakelen. Ik weet niet hoeveel km je van plan bent te gaan maken, maar ik zou zeker bij weinig km's gewoon lekker handbak nemen in jou geval. Ga je er nou veel dagelijks mee rijden, tsja, dan wordt het misschien anders.
De + en - knop was voor mij in het hele begin ook echt wennen, maar ben er nu al helemaal aan gewend, is voor mij echt geen storen punt meer. Als ik in schakelmodus rij, gebruik ik eigenlijk vaker het pookje dan de stuurknpjes
- Sperdy
ja, ziet er heel goed uit. Beter eigenlijk dan het standaard stuur! en heel racy. PDK is inderdaad wel racy, kan ook prima icm. Spyder. Waarom de Spyder? Simpel, vind ik de veruit de coolste Boxster. Het stoffen dakkie ziet er irl. ook veel beter uit dan een gesloten Boxster. Veel dynamischer. Bovendien heeft de Spyder ook de dikste blok voor de kleinste Porsche. Denk dat ik wel voor PDK ga, icm. flipperstuur. Goeie tip mark. Past ook inderdaad beter bij mij. Ja, is 30 kg meer, maar als ik de litium accu neem gaat er weer ong. 8 kilo af. Blijft 'ie toch net onder de 1.300kg, wat nog steeds erg leuk is. Alsof ik daar iets van merk lolMark Nauta schreef:Ziet er toch wel goed uit zo!!GTRene schreef:deze is ook van een boxter spyder

-
Zo net terug van de Porsche Days op Spa Franchorchamps. Waren daar niet meer Dfers aanwezig?? Heb weer even het gevoel dat een GT 3 RS een doodgewone auto is die je op elke hoek van de straat logischerwijze tegenkomt...niet normaal hoeveel van die dingen daar stonden en over het circuit werden gejaagd! En er stond daar natuurlijk een Boxster Spyder op de Porsche fabrieksstand...(MET PDK en stuur met Paddles)
Ferdi, heb ook lang zitten dubben over die PDK: eigenlijk hoort bij een Spyder de handbak maar na een proefrit in een Boxster S met PDK, en dat ONDANKS die verschrikkelijke knoppen op het normale stuur, was ik om. Had me vast voorgenomen dat PDK helemaal niks te gaan vinden en deed het alleen maar omdat het moest van de verkoper, maar het is gewoon te goed om te ontkennen. En PDK in combinatie met het stuur met paddles is gewoon super, en vergeet niet 7 versnellingen ipv 6 bij de handbak. Toch wel eens handig als jij onderweg bent naar de zon
Er is alleen een ander probleem; als je het paddles stuur in combinatie met het alcantara pakket bestelt (en jij wilt dat graag net als ik als ik het goed heb onthouden), dan kan dat " voorlopig" nog niet; de leverancier kan dat stuur alleen in combinatie met leer leveren. Dus moet je wachten tot op zijn vroegst september als je die combi wilt....
of gewoon maar met leer bestellen...of in jouw geval dan de Spyder van PCE meteen meenemen, want die is wit en heeft PDK en stuur met paddles en meteen beschikbaar 
Even iets verduidelijken over het sportchronopakket op de Spyder: de Spyder heeft geen PASM maar een conventioneel Porsche sportonderstel (traditionele dempers en veren)met sper. Bij Porsches met PASM verandert de dempingskarakteristiek inderdaad bij in het inschakelen van de sportstand (elektromagnetisch wordt de vulling van de dempers van normaal naar hard aangepast), bij de Spyder is het onderstel in alle standen van het sportchronopakket altijd hetzelfde. Wel worden de schakeltijden van de bak, gebruik van de versnellingen (aantal versnellingen en moment opschakelen/terugschakelen) en gaspedaalrespons anders in de standen sport en sportplus.
Buiten het stuur heb ik zelf helaas ook nog een ander punt voor wat betreft mijn eigen Spyder: deze week komt er pas definitief duidelijkheid of ze de Spyder nu in mijn wenskleur Schwarzgrau gaan produceren of toch niet. Na de 2 weken bij de dealer getekende order in die kleur (met bijbehorend prijskaartje) kwam toch week geleden bericht van de importeur dat Porsche het toch weer niet wilde doen. Heb zelf toen maar weer de nodige actie bij Porsche Duitsland ondernomen, even het resultaat nu afwachten...
Ferdi, heb ook lang zitten dubben over die PDK: eigenlijk hoort bij een Spyder de handbak maar na een proefrit in een Boxster S met PDK, en dat ONDANKS die verschrikkelijke knoppen op het normale stuur, was ik om. Had me vast voorgenomen dat PDK helemaal niks te gaan vinden en deed het alleen maar omdat het moest van de verkoper, maar het is gewoon te goed om te ontkennen. En PDK in combinatie met het stuur met paddles is gewoon super, en vergeet niet 7 versnellingen ipv 6 bij de handbak. Toch wel eens handig als jij onderweg bent naar de zon

Er is alleen een ander probleem; als je het paddles stuur in combinatie met het alcantara pakket bestelt (en jij wilt dat graag net als ik als ik het goed heb onthouden), dan kan dat " voorlopig" nog niet; de leverancier kan dat stuur alleen in combinatie met leer leveren. Dus moet je wachten tot op zijn vroegst september als je die combi wilt....

Even iets verduidelijken over het sportchronopakket op de Spyder: de Spyder heeft geen PASM maar een conventioneel Porsche sportonderstel (traditionele dempers en veren)met sper. Bij Porsches met PASM verandert de dempingskarakteristiek inderdaad bij in het inschakelen van de sportstand (elektromagnetisch wordt de vulling van de dempers van normaal naar hard aangepast), bij de Spyder is het onderstel in alle standen van het sportchronopakket altijd hetzelfde. Wel worden de schakeltijden van de bak, gebruik van de versnellingen (aantal versnellingen en moment opschakelen/terugschakelen) en gaspedaalrespons anders in de standen sport en sportplus.
Buiten het stuur heb ik zelf helaas ook nog een ander punt voor wat betreft mijn eigen Spyder: deze week komt er pas definitief duidelijkheid of ze de Spyder nu in mijn wenskleur Schwarzgrau gaan produceren of toch niet. Na de 2 weken bij de dealer getekende order in die kleur (met bijbehorend prijskaartje) kwam toch week geleden bericht van de importeur dat Porsche het toch weer niet wilde doen. Heb zelf toen maar weer de nodige actie bij Porsche Duitsland ondernomen, even het resultaat nu afwachten...
- cooldragon
Inderdaad helemaal vergeten (al doe je het daar natuurlijk niet voor) : Bijkomend voordeel van de 7e versnelling van de PDK, dat hij relatief zuinig is door de lage toeren die hij draait( in mijn wagen bij 150km/u zo'n 2500 rpm, lager dan de 3.0tdi in mn Q7) en wil je toch even inhalen, even het gas wat dieper indrukken en hij schakelt in een fractie van een seconde even terug naar 5,4, of 3 ...
@Ron: had je hiervoor nog geen ervaring met PDK? Had je die in je 4S niet? Hele herkenbare gedachtengang die ik zo lees uit je verhaal
@Ron: had je hiervoor nog geen ervaring met PDK? Had je die in je 4S niet? Hele herkenbare gedachtengang die ik zo lees uit je verhaal

- Macboy
Er blijven een paar kleine tegenstrijdigheden in dit draadje staan, maar Ferdi jij moet gewoon doen wat je hartje begeert.
Let inderdaad op het stuur, want alcantara nog niet bestelbaar. Mijn tip: leren stuur met flippers bestellen en dan alcantara door een externe bekleder laten bekleden. Niet alleen ben je dan goedkoper uit en hoef je niet te wachten tot het in september configureerbaar is, maar bovenal sla je nog een derde vlieg in één klap: het stuur zal dikker aanvoelen conform je wensen omdat je het over het leer kunt laten bekleden !
De tip van Ron4S is natuurlijk ook altijd
Let inderdaad op het stuur, want alcantara nog niet bestelbaar. Mijn tip: leren stuur met flippers bestellen en dan alcantara door een externe bekleder laten bekleden. Niet alleen ben je dan goedkoper uit en hoef je niet te wachten tot het in september configureerbaar is, maar bovenal sla je nog een derde vlieg in één klap: het stuur zal dikker aanvoelen conform je wensen omdat je het over het leer kunt laten bekleden !
De tip van Ron4S is natuurlijk ook altijd

- Mark Nauta
Over dat herbekleden Ilija. Ik was zaterdag bij BMW Breeman in Rotterdam en daar staat nu een 335i Sedan Performance. SUPERding!!! Maar daar hebben ze het interieur ook van laten doen bij Cools. Die Performance stoelen zijn natuurlijk prachtig leer/alcantara, maar de rest van het interieur niet. Zij hebben dat bij Cools dus wel zo laten maken. Dus middelste delen van de achterbank zijn nu ook alcantara en de deurpanelen voor en achter ook. Ziet er echt prachtig uit!!! Als je bij hun je stuur zou laten doen kan ik me voorstellen dat dat ook waanzinnig zal worden. Goede tip inderdaad!
-
Dankzij je post gaat de km-stand van de GTI weer met 250km omhoog gok ik 

- Mark Nauta
Dan moet ie wel snel zijn, want hij was binnen 2 dagen verkocht, en zal wel snel naar z'n nieuwe baasje gaan!Tom schreef:Dankzij je post gaat de km-stand van de GTI weer met 250km omhoog gok ik
Is een witte 335i Sedan met over de zijkant een grijs met zilvergrijze streep. Voor de show (wil de nieuwe eigenaar niet) knal gele metallic spiegels op.
-
@cooldragon: mijn 4S is een handbak met shortshifter, schakelt heerlijk als de olie van de bak goed warm is en je ver in de toeren doortrekt. Mijn eerste ervaring met PDK was in 2009 in een normale Cayman zonder sportchrono (samen met Hans 340R) en na 400m wilden we al weer omdraaien, niks voor ons! Maar toen ik de order voor de handbak Spyder wilde tekenen, "moest" ik van de verkoper eerst met een Boxster S met PDK en sportchronopakket rijden met de bekende uitkomst....
Heb vandaag van de fabriek de DEFINITIEVE bevestiging gekregen dat ik origineel af fabriek een Schwarzgraue Spyder met Weissgoldmetallic velgen, spiegels en Porsche logo's op de flanken krijg
@Mark, alhoewel bedoeld voor Ferdi ook namens mij bedankt voor de alcantara tip; omdat het af fabriek anders tot wellicht einde van het jaar ging duren met levering auto, heb ik de alcantara paketten op mijn order vandaag laten vervallen. Ga daar zeker eens kijken als ik de Spyder heb. Misschien moet de tip tzt maar met een fotoshoot beloond worden
Zo, nu nog een uitlaat en dan is ie helemaal af
Supersprint, Capristo of Cargraphic, anyone with experience of tips hier?
Ferdi, ben je al onderweg naar de dealer??? Bij Porsche vertelden ze gisteren dat de Spyder verkopen de laatste weken (mede door het weer) opvallend aan het aantrekken zijn. In het begin haakten veel prospects af door het (handmatige) dak.
Heb vandaag van de fabriek de DEFINITIEVE bevestiging gekregen dat ik origineel af fabriek een Schwarzgraue Spyder met Weissgoldmetallic velgen, spiegels en Porsche logo's op de flanken krijg

@Mark, alhoewel bedoeld voor Ferdi ook namens mij bedankt voor de alcantara tip; omdat het af fabriek anders tot wellicht einde van het jaar ging duren met levering auto, heb ik de alcantara paketten op mijn order vandaag laten vervallen. Ga daar zeker eens kijken als ik de Spyder heb. Misschien moet de tip tzt maar met een fotoshoot beloond worden

Zo, nu nog een uitlaat en dan is ie helemaal af

Ferdi, ben je al onderweg naar de dealer??? Bij Porsche vertelden ze gisteren dat de Spyder verkopen de laatste weken (mede door het weer) opvallend aan het aantrekken zijn. In het begin haakten veel prospects af door het (handmatige) dak.
- SteV6
MietjesRon4S schreef:... In het begin haakten veel prospects af door het (handmatige) dak.

Maar door die opmerking kom ik wel tot de volgende gedachtengang:
Zou de Porsche Boxster Spyder de logische stap omhoog zijn voor de Lotus Elise rijder in plaats van de Lotus Evora?
Want ik kan me niet voorstellen dat een Porschebezitter de stap naar een Evora gaat maken. Terwijl Lotus de Evora juist ziet als model om Porscheklantjes weg te snoepen ...
Stephan
-
Stephan, je opmerking is een schot in de roos......voor die doelgroep is de spyder een ontzettend luxe, goed gebouwde, automobiel met 6 cylinders en heritage die rijdt als een grote, zware Elise die wel iets heeft wat op een kofferruimte lijkt en waarbij een dame niet automatisch weigert bij je in te stappen (ja ik weet het Hans, niks rijdt als een Lotus
)

- Mark Nauta
SUPER dat je kleur er door is Ron!!Ron4S schreef: @Mark, alhoewel bedoeld voor Ferdi ook namens mij bedankt voor de alcantara tip; omdat het af fabriek anders tot wellicht einde van het jaar ging duren met levering auto, heb ik de alcantara paketten op mijn order vandaag laten vervallen. Ga daar zeker eens kijken als ik de Spyder heb. Misschien moet de tip tzt maar met een fotoshoot beloond worden![]()
Zo, nu nog een uitlaat en dan is ie helemaal afSupersprint, Capristo of Cargraphic, anyone with experience of tips hier?
Wat betreft het interieur, als je afwerking van alcantara wil zien, dan zou ik echt 1 dezer dagen even bij BMW Breeman Zuid gaan kijken (langs de A15). Dan zie je het in real life.
Uitlaat. Ik heb geen ervaring met Capristo of Cargraphic, maar wel met SuperSprint. Jeroen (hier ook op het forum) heeft een Cayman S PD1 met een SuperSprint. Klinkt echt SUPER!!! Niet te luid, maar wel lekker aanwezig en een hele fijne brom!
Hier de link naar een filmpje van de auto dat ie voorbij komt op CPZ. Vooral het geluid bij het geven van tussengas is hier super! http://www.youtube.com/watch?v=Q9IFtG3e77Y
En in dit filmpje hoor je hem ook af en toe voorbij komen, maar vooral bij 2.12 erg goed te horen bij het optrekken: http://www.youtube.com/watch?v=m5MiXdNAAKY
Mocht je meer willen weten, stuur me dan even een PM.
- SteV6
Mijn opmerking komt ook niet helemaal uit de lucht vallen RonRon4S schreef:Stephan, je opmerking is een schot in de roos......voor die doelgroep is de spyder een ontzettend luxe, goed gebouwde, automobiel met 6 cylinders en heritage die rijdt als een grote, zware Elise die wel iets heeft wat op een kofferruimte lijkt en waarbij een dame niet automatisch weigert bij je in te stappen (ja ik weet het Hans, niks rijdt als een Lotus)

Maar een gewone Boxster of Boxster S geeft me weer te weinig sensatie. De Spyder zou dat gat zeer goed opvullen lijkt me. Ik heb er (nog) niet mee gereden, dus pure verwachting.
Stephan
(De Speedster zal nog wel de nodige jaren blijven, want de grijns trekt nog steeds van oor tot oor tijdens een potje sturen)