Juiste manier om remmen in te rijden
- Fietsbel
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
- Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61
Juiste manier om remmen in te rijden
Wat is de beste manier om nieuwe remschijven en blokken in te rijden?
Via google kom ik veel tegenstrijdige antwoorden tegen.
Via google kom ik veel tegenstrijdige antwoorden tegen.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Juiste manier om remmen in te rijden
Straat of circuit?
- Fietsbel
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
- Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61
Re: Juiste manier om remmen in te rijden
95% straat en een enkele keer een circuitje
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Juiste manier om remmen in te rijden
vaak staat er bij de leverancier van de blokken of schijven wel een manier op van inremmen...
en bv als je na lange tijd weer het circuit opgaat dat je daar ook beter weer ff gaat inremmen...
en bv als je na lange tijd weer het circuit opgaat dat je daar ook beter weer ff gaat inremmen...
- Knot
- Berichten: 40218
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Juiste manier om remmen in te rijden
Hoe ik het nu doe, dat werkt voor mijn sportief straat + trackay prima met de Hawk blokken.
- Monteren en 10km rustig rijden, boel opwarmen
- 10x van 80-40 remmen met matige remdruk
- 5 tot 10km afkoelen (snelweg)
- 10x van 120-60 remmen met bovengemiddelde druk
- 5 tot 10km afkoelen (snelweg)
- nachtje neerzetten en daarna gewoon rijden.
- Monteren en 10km rustig rijden, boel opwarmen
- 10x van 80-40 remmen met matige remdruk
- 5 tot 10km afkoelen (snelweg)
- 10x van 120-60 remmen met bovengemiddelde druk
- 5 tot 10km afkoelen (snelweg)
- nachtje neerzetten en daarna gewoon rijden.
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Juiste manier om remmen in te rijden
Gewoon de eerste 500km niet heel zwaar belasten en goed laten koelen na het remmen 

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Juiste manier om remmen in te rijden
En wat als je blokken al wel ingeremd zijn maar je nieuwe schijven hebt gestoken?
- Arthur
- Berichten: 43135
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Juiste manier om remmen in te rijden
Nieuwe schijven is toch ook nieuwe blokken monteren?
- Knot
- Berichten: 40218
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Juiste manier om remmen in te rijden
Dat hoeft dus niet altijd. Schijven hebben een laagje erop en blokken ook. Sommigen zijn van mening dat het juist beter is nieuwe schijven in te remmen met gebruikte blokken. Echter ik zeg ook, alles nieuw als je er toch aan toe bent.Tim N schreef:En wat als je blokken al wel ingeremd zijn maar je nieuwe schijven hebt gestoken?
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Juiste manier om remmen in te rijden
Hier staat alle info, volgens Stoptech :
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_be ... ents.shtml
Voor Street performance pads dit artikel :
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_bedinstock.shtml
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_be ... ents.shtml
Voor Street performance pads dit artikel :
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_bedinstock.shtml
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Juiste manier om remmen in te rijden
Goeie site die van stoptech, staat een hoop handige info op..............
Heb twee weken geleden met ze gemaild en binnen tien minuten bericht terug met wat tech. info.....
Grappig is dat die jongen een nederlandse naam heeft, maar gewoon uit de USA komt.
Grtz,Hanz06

Heb twee weken geleden met ze gemaild en binnen tien minuten bericht terug met wat tech. info.....
Grappig is dat die jongen een nederlandse naam heeft, maar gewoon uit de USA komt.
Grtz,Hanz06

Laatst gewijzigd door Downforce Hans op 12 apr 2010, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fietsbel
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
- Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61
Re: Juiste manier om remmen in te rijden
Bedankt voor de reacties, vanavond eens de pagina van Stoptech doorlezen
-
OnlineOpa
- Berichten: 6788
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Juiste manier om remmen in te rijden
En hier onderaan staat de info voor Carbone Lorraine:
http://www.carbonelorrainebraking.nl/compounts.htm

http://www.carbonelorrainebraking.nl/compounts.htm

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Juiste manier om remmen in te rijden
OMG dat je lagere-school nederlands niet beheerst is tot daar aan toe, dat je het vervolgens opschrijft ala, maar publiceert???????Opa schreef:En hier onderaan staat de info voor Carbone Lorraine:
http://www.carbonelorrainebraking.nl/compounts.htm
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Juiste manier om remmen in te rijden
En hier volgens AP Racing
http://www.apracing.com/info/info.asp?s ... Bedding_73
All cast iron brake discs need to be bedded-in to ensure heat stabilisation and improve resistance to cracking. Cracks or even disc failure can occur during the first few heavy stops if careful bedding is not carried out. AP Racing recommend the following procedure:-
ROAD CAR DISC BRAKE BEDDING IN PROCEDURE
Bedding the disc from new or stress relieving the cast iron disc after it has been clamped to the mounting bell is of paramount importance if premature warping is to be avoided after the brakes are used to their full potential.
AP Racing discs are produced from the same castings as our normal race discs, but when used in the controlled area of motor sport it is easy to instruct a driver to gradually bring the disc up to working temperature with some moderate braking over a small amount of measured laps, progressively increasing his braking effort until an Engineer assess the disc visually or by temperature readings.
For road car installations the process needs to be as follows:-
For the first 10 miles, light braking from 50/60 mph down to 30 mph if possible in blocks of 5. Do not attempt any high-speed stops down to zero at this point, as only the faces will heat up with the mass remaining cool along with the mounting area. For the next 100 miles increase the braking pressures similar to stopping in traffic, again avoiding if possible full stops from above 70 mph. By now the area around the mounting bolts should be a light blue temper colour. This is a good indication that the correct heat soak has been achieved. For the next 100 miles gradually increase the braking effort after this full power stops can be used. The disc should now be an even dark to light blue temper colour, depending on the pad type and the braking effort being used during the process. This process must be completed before any race circuit use.
If used at a Track day the following points must be adhered to so as not to warp the disc.
At the start of a session use a minimum of one warming up lap for the brakes i.e. gradually increase the effort at each corner and do not drag the brakes under power as in left foot braking.
Use at least one cooling down lap at the end of the session and if possible stay off the brakes.
Do not leave your foot on the brake when parked in the paddock after a track session. If you do, the hot spot created by the pad can distort the disc in that localized area causing a high spot, resulting in vibration under braking.
On the majority of car installations, race circuit use can be more exacting on the brake system than a fully prepared race car due to the following:-
None or minimal cooling, increased chassis weight, longer braking distances due to driving technique or tyre grip.
Therefore it is very important to check your brake system thoroughly after such use. Bear in mind race cars on average cover less than 50 laps of a circuit before being serviced.
PLEASE BE AWARE THAT DISCS USED ON RACE TRACKS WILL BE SUBJECT TO HIGHER TEMPERATURES AND WEAR RATES THAN ACHIEVED WITH NORMAL ROAD USE. THIS CAN HAVE AN EFFECT ON THE LIFE OF THE DISC, ESPECIALLY IF HIGH TORQUE COMPETITION PADS ARE USED TO REPLACE THE ORIGINAL FAST ROAD TYPES SUPPLIED WITH THE KIT.
DISCS ALONG WITH PADS ARE CONSUMABLE ITEMS.
http://www.apracing.com/info/info.asp?s ... Bedding_73
All cast iron brake discs need to be bedded-in to ensure heat stabilisation and improve resistance to cracking. Cracks or even disc failure can occur during the first few heavy stops if careful bedding is not carried out. AP Racing recommend the following procedure:-
ROAD CAR DISC BRAKE BEDDING IN PROCEDURE
Bedding the disc from new or stress relieving the cast iron disc after it has been clamped to the mounting bell is of paramount importance if premature warping is to be avoided after the brakes are used to their full potential.
AP Racing discs are produced from the same castings as our normal race discs, but when used in the controlled area of motor sport it is easy to instruct a driver to gradually bring the disc up to working temperature with some moderate braking over a small amount of measured laps, progressively increasing his braking effort until an Engineer assess the disc visually or by temperature readings.
For road car installations the process needs to be as follows:-
For the first 10 miles, light braking from 50/60 mph down to 30 mph if possible in blocks of 5. Do not attempt any high-speed stops down to zero at this point, as only the faces will heat up with the mass remaining cool along with the mounting area. For the next 100 miles increase the braking pressures similar to stopping in traffic, again avoiding if possible full stops from above 70 mph. By now the area around the mounting bolts should be a light blue temper colour. This is a good indication that the correct heat soak has been achieved. For the next 100 miles gradually increase the braking effort after this full power stops can be used. The disc should now be an even dark to light blue temper colour, depending on the pad type and the braking effort being used during the process. This process must be completed before any race circuit use.
If used at a Track day the following points must be adhered to so as not to warp the disc.
At the start of a session use a minimum of one warming up lap for the brakes i.e. gradually increase the effort at each corner and do not drag the brakes under power as in left foot braking.
Use at least one cooling down lap at the end of the session and if possible stay off the brakes.
Do not leave your foot on the brake when parked in the paddock after a track session. If you do, the hot spot created by the pad can distort the disc in that localized area causing a high spot, resulting in vibration under braking.
On the majority of car installations, race circuit use can be more exacting on the brake system than a fully prepared race car due to the following:-
None or minimal cooling, increased chassis weight, longer braking distances due to driving technique or tyre grip.
Therefore it is very important to check your brake system thoroughly after such use. Bear in mind race cars on average cover less than 50 laps of a circuit before being serviced.
PLEASE BE AWARE THAT DISCS USED ON RACE TRACKS WILL BE SUBJECT TO HIGHER TEMPERATURES AND WEAR RATES THAN ACHIEVED WITH NORMAL ROAD USE. THIS CAN HAVE AN EFFECT ON THE LIFE OF THE DISC, ESPECIALLY IF HIGH TORQUE COMPETITION PADS ARE USED TO REPLACE THE ORIGINAL FAST ROAD TYPES SUPPLIED WITH THE KIT.
DISCS ALONG WITH PADS ARE CONSUMABLE ITEMS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten