Aversie tegen importauto's.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Jan Speed

Bericht door Jan Speed » 05 jan 2007, 11:14

als alle documentatie erbij zit(!) en klopt(controleren! inschatten!): zeker weten.
Ik heb dat een keer zo gedaan, gekocht van een particuliere hobbyhandelaar, is me zeer goed bevallen. Die man was een hobbyhandelaar in speciale Volvo's verkocht alleen bloedmooie orginele auto's met complete gedocumenteerde history.

In Duitsland is de rechtsbescherming van een 2de hands autokoper veel groter als in NL, de verkoper kan aardig juridisch in de problemen komen als hij de kluit belazert. Dus doen ze dat minder snel, heb ik het idee.

Die auto heb ik 1,5j later met winst(!) in NL particulier verkocht. Qua afschrijving dus een +resultaat gescored!

Geen idee hoe de situatie is in B of F of I maar uit Duitsland, Zwitserland of bv Zweden zou ik zo weer een auto kopen. Heeft ook veel met volksmentaliteit te maken , vermoed ik.

Joy

Bericht door Joy » 05 jan 2007, 13:49

My bad Marc. Was ook te toevallig omdat ik er nog met iemand anders over gehad heb van de week.
Als de schade goed gerepareerd is zie ik niet in wat het probleem kan zijn. Ga er gewoon heen en vraag bij een lokale BMW dealer om een aankoopkeuring. Kost hier in NL 100 of 120 euro.

Marc

Bericht door Marc » 05 jan 2007, 16:12

Ik heb vanmorgen een andere B3s Touring bekeken. Eentje in Köln, ook bij een BMW dealer. Werkelijk een prachtige wagen, en een verkoper die zijn best deed. Niet zozeer zijn best om de wagen aan me te slijten, maar zijn best om alle informatie aan te leveren.

Deze was Carbon Schwarz, da's in de praktijk meer donkerblauw metallic. Deze wagen had wel wat meer kilometers gelopen, 91800. Maar in goede staat, echt prachtig. Met de lakdiktemeter in de hand liep de verkoper de auto voor me na. Voorspatborden en motorkap overgespoten. Gebeld met hun filiaal in Mönchengladbach waar de auto is gekocht en altijd in onderhoud is geweest. Auto is schadevrij, maar de steenslag is weggewerkt. Er zijn twee eerdere bezitters geweest. En toen de motor even gestart. Man-man-man, wat klinkt dat mooi. Echt typisch het geluid van een RVS uitlaat. Dat zijn niet de stilsten, klinkt wat metaalachtig en zwaar. Ik kreeg er het soort opwinding van dat een diesel nooit zal kunnen geven. Hoe lekker die motor ook is, als ie eenmaal warm is.

Zwart leer er in, electrische stoelen (hoeft voor mij niet, is extra gewicht, maar als het er in zit ook oké), schuifdak (hoeft ook al niet wegens hoofdruimte en windgeruis), trekhaak (fijn, heb ik nu ook), honden/bagagenet (handig, heb sinds het samenwonen ook een hond), navigatie(nu ook), bluetooth (nu ook), Europlus garantie.

En dan nu de nadelen:
- Wat veel km's
- Goudkleurige Alpina striping. (Vind de striping niet mooi, en houd al helemaal niet van goudkleur!)
- Noutenhouten interieur inleg (maar die strips kun je vervangen.
- Het is een SwitchTronic. Daar kun je hele mooie verhalen over ophangen, maar dat is dus gewoon een automaat. En dat wil ik niet. Ook al kun je met knopjes achter op het stuur schakelen.

Als het een handbak was geweest zou ik een proefrit hebben gemaakt. Nu weet ik in ieder geval alvast dat van het geluid van de B3s mijn hart sneller gaat kloppen. Dat is ook alvast iets :)

Luca

Bericht door Luca » 05 jan 2007, 16:20

Jan Speed schreef:als alle documentatie erbij zit(!) en klopt(controleren! inschatten!): zeker weten.
Ik heb dat een keer zo gedaan, gekocht van een particuliere hobbyhandelaar, is me zeer goed bevallen. Die man was een hobbyhandelaar in speciale Volvo's verkocht alleen bloedmooie orginele auto's met complete gedocumenteerde history.

In Duitsland is de rechtsbescherming van een 2de hands autokoper veel groter als in NL, de verkoper kan aardig juridisch in de problemen komen als hij de kluit belazert. Dus doen ze dat minder snel, heb ik het idee.

Die auto heb ik 1,5j later met winst(!) in NL particulier verkocht. Qua afschrijving dus een +resultaat gescored!

Geen idee hoe de situatie is in B of F of I maar uit Duitsland, Zwitserland of bv Zweden zou ik zo weer een auto kopen. Heeft ook veel met volksmentaliteit te maken , vermoed ik.

Tips voor mij mbt de verkoop van (ex-duitse) EVO??? :lol:

B.v.d.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 05 jan 2007, 16:27

speciaal spul die echt iets hebben is import leuk maar er wordt te veel geprutst.

Heel simpel ik heb 2 dezelfde auto's staat zelfde kleur kilomterstand etc. de 1 is een NL auto en de andere een D. Die orginele NL verkoop je eerder dan een D of de prijs moet heel gunstig zijn. Kortom een import is minder waard!!!

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 05 jan 2007, 17:14

De enige reden waarom ik minder voor een import wil betalen is vanwege de verkoopwaarde. Ik zelf zou dus best hetzelfde willen betalen voor een vergelijkbare auto. Het gaat tenslotte om de auto niet om zijn herkomst. Nou moet ik zelfs zeggen dat ik het verlies bij bijvoorbeeld een CH wagen voor lief neem omdat die doorgaans netter zijn dan nederlandse wagens, vooral de wat oudere wagens. Daar heb ik dus gewoon hetzelfde voor over, ongeacht wederverkoopprijs. Dan is je voordeel bij een Nederlandse wagen gauw aan laswerkzaamheden gespendeerd.

Floris

Bericht door Floris » 05 jan 2007, 20:54

Mijn volgende auto wil ik ook uit duitsland gaan halen, het aanbod is veel groter en de prijzen liggen een stuk lager. Zelfs als je de BPM erbij optelt scheelt het zo een paar 1000 euro Het is dan wel mijn plan om een jaar of 4/5 met die auto te gaan rijden, anders denk ik idd dat het prijsvoordeel wel eens snel weer verdwenen kan zijn. Ik ga dan wel alleen voor het beste, ik wil een jonge auto met een lage kilometerstand van een officiele dealer, met historie en garantie, dan kan er haast niks fout gaan lijkt mij.

Ik neig naar zo'n auto alleen dan wel van een dealer: http://www.mobile.de/SIDW-uMUphw9YkrBX5 ... 1239240858&

Fabian

Bericht door Fabian » 05 jan 2007, 23:43

Vandaag bij 2 dealers geweest ivm info betreffende garantie werkzaamheden via de Europlus-garantie.

Bij allebei doen ze het graag natuurlijk, ze doen de aanvraag, zorgen voor vrijgavenummers voor de reparatie via Europlus etc etc. Echter, bij allebei moet je de reparatie ook voorschieten en het zelf declareren bij de Europlus via de vrijgave nummers. Dit in tegenstelling tot wat er in de garantievoorwaarden vermeld staat. Beetje omhandig dus, maar niet onoverkomelijk.

De reden waarom ben ik nog niet achter, maar zal denk ik met betalingssnelheid etc te maken hebben.

Ze schijnen wel wat moeilijk te doen bij de Europlus omtrent sommige reparaties volgens de dealer, maarja, daar is het een verzekering voor natuurlijk :roll: :wink:

Tom

Bericht door Tom » 06 jan 2007, 00:05

En die Europlus garantie krijg je bij elke auto die je in Duitsland bij een BMW dealer koopt (waarbij daar de gewone BMW-garantie geld, zeg maar zoals de huisselectie hier)?

Marc

Bericht door Marc » 06 jan 2007, 10:53

Ik weet niet of je hem op ELKE wagen krijgt. Blijkbaar mag ie niet ouder dan 8 jaar zijn en zo. De wagen die ik gezien heb had het in ieder geval.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 jan 2007, 12:11

Het voordeel van een Duitse import is dat als de boekjes er niet bijzitten dan klopt de kilometerstand niet :wink:

Bij speciaal spul is het scheckheft heilig

Femme

Bericht door Femme » 06 jan 2007, 14:44

Marc schreef:Deze was Carbon Schwarz, da's in de praktijk meer donkerblauw metallic. Deze wagen had wel wat meer kilometers gelopen, 91800. Maar in goede staat, echt prachtig. Met de lakdiktemeter in de hand liep de verkoper de auto voor me na. Voorspatborden en motorkap overgespoten. Gebeld met hun filiaal in Mönchengladbach waar de auto is gekocht en altijd in onderhoud is geweest. Auto is schadevrij, maar de steenslag is weggewerkt. Er zijn twee eerdere bezitters geweest. En toen de motor even gestart. Man-man-man, wat klinkt dat mooi. Echt typisch het geluid van een RVS uitlaat. Dat zijn niet de stilsten, klinkt wat metaalachtig en zwaar. Ik kreeg er het soort opwinding van dat een diesel nooit zal kunnen geven. Hoe lekker die motor ook is, als ie eenmaal warm is.
Stond de auto binnen?

Toen ik aan het kijken was voor de Alpina B10 3.2 had ik ook wel even een moment van opwinding toen dat ding werd gestart in de showroom. Echt onweer. Het leuke is dat er geen badges op de auto zitten, alleen de twee uitlaten, het geluid en de brede banden wijzen op een verhoogd prestatiepotentieel.

Ik ben wel benieuwd wat je ervaringen zijn met de koude loop van de motor in de B3S. Ik heb hetzelfde blok in de Roadster S en die heeft op een koude motor bij lage toerentallen nogal last van 'kangarooring' zoals de engelsen het leuk noemen. Op Z4um.com hebben alle Roadster S-eigenaren er last van. De motor is geen toonbeeld van loopcultuur (in het toerengebied onder 1500rpm). Filerijden met een koude motor moet met enig beleid gedaan worden.

Plaats reactie