Tijd voor een kleine update.
Ik heb de laatste tijd weinig nieuws over de Aston gemeld, want dat was toch alleen maar ellende
In het kort:
Carburateurs hadden revisie nodig, bij het schoonmaken vonden we een hoop roestwater, dat kwam uit de tank. Tank bleek compleet verrot, nu is er een nieuwe tank gemaakt, carburateurs zijn afgesteld, CO is in orde en hoppa, een APK erop.
Op de valreep voor het Owners Club tourweekend wat ik aankomend weekend organiseer :p
Enige resterende problemen:
- Hij begint uit alle hoeken en gaten enorm te lekken als hij langer dan 5 minuten stationair staat te draaien (hij heeft echt rijwind nodig om gekoeld te blijven). Er zijn dus extra ventilators nodig, en hopelijk helpt dat genoeg.
- Ketting moet nog gespannen worden. Daarvoor zoek ik nog een specialist.
Als mensen roepen dat auto's zo'n dure hobby zijn, antwoordde ik daar normaal gesproken op dat het nog altijd goedkoper is dan kinderen. Maar ik begin hier onderhand toch ernstig aan te twijfelen
Het andere mormel (Midas Gold kitcar) gaat morgen naar de RDW voor een Nederlands kenteken. Eindelijk, na een jaartje Brits rommelwerk oplossen.
De dagelijkse Honda Civic is inmiddels omgeruild voor een Seat Cordoba. De APK van de Honda is verlopen en er moest teveel in geinvesteerd worden om hem weer APK-klaar te maken. Een andere daily el-cheapo was een goedkopere optie
