Boete voor rechts in halen is idd één die je wilt vermijden. Dan maar de 'aso' zijn.Eric H schreef:Daar ben ik mee gestopt sinds het me een keer € 180,- heeft gekost voor rechts inhalen.smiley schreef:Ik sukkel ze altijd rustig rechts voorbij.
Gaan ze daarna naar rechts, leuk meegenomen, zo niet, lekker belangrijk.
Dan maar een duidelijk signaal afgeven dat ze moeten oppleuren van de middelste baan.
Soms denk ik wel eens dat we geen weg capaciteit te kort zouden komen in Nederland, als iedereen zich gewoon aan de volgende stelregel zou houden : je positie op de weg is altijd uiterst rechts !
Dus niet op de middelste baan met 100 een vrachtwagen in halen die 90 rijdt en vervolgens besluiten om de vrachtwagen die daar 500 meter voor rijdt ook maar in te halen. Duurt best een tijdje voor je bij die vrachtwagen bent hoor met een minimaal snelheidsverschil.![]()
Ander fenomeen, wisselen van rijbanen.
Waarom wil het gros van de Nederlanders altijd in de eerste 20 meter in en uitvoegen......
Komende vanaf de A15, de weg opdraaien richting de Benelux tunnel,en iedereen wil in de eerste 20 meter in en uitvoegen.......![]()
Vaak opstropend verkeer op de rechter ( en natuurlijk de middelste baan ) van de A15
Ik rijd vrolijk over de linkerbaan verder en voeg wel wat later in.........rijden we elkaar ook niet zo in de weg......
Dat invoegen/uitvoegen, zo herkenbaar! En dan met 80 km/h op een 120 km/h snelweg..

Dan vráág je toch om opstoppingen?
Dankzij vooruitkijken heb ik hier gelukkig (vrijwel) nooit last van.