Ik kon uiteraard niet anders dan daarop in te gaan

Hier enkele beelden

Dag 1: Rijvaardigheidstraining met Jaguars XF en XK
Proef 1: Een bocht nemen en kennismaken met de reactie van een XF diesel-S (3.0 twinturbo met 290pk) in de verschillende standen van rijhulp
Dit was voor mij 1 van de minder interessante proeven ... Je kon de auto netjes scheef krijgen (niet moeilijk, op zo'n asfalt) en perfect onder controle houden. In mijn groep zaten enkel mannen van 65+ die niet wisten waarvoor "DSC" stond, laat staan dat ze wisten wat onder- of overstuur was ... Was dus weinig boeiends aan.
Proef 2: aan 75 kmh over een skidpad rijden die de kont van de auto 45° laat uitbreken; op voorhand weet je niet of je naar links of rechts uitbreekt.
=> Schitterend!!! Auto's van dienst waren nieuwe XK 5.0 V8'en. Zeer aangename wagen en een zéér leerrijke proef. De simulatie die gedaan werd is vergelijkbaar met slippen op sneeuw.
Ook hier weer kregen we de mogelijkheid om met instructeur de verschillende standen van rijhulp te proberen. Subliem; en echt heerlijk als je merkt dat je het allemaal onder de knie krijgt.