Immigratie kost zes miljard euro

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
JP

Re: Immigratie kost zes miljard euro

Bericht door JP » 07 apr 2010, 23:11

Veel mensen stoort het als een groepje 'buitenlanders' op straat onderling in hun eigen taal spreekt. Je weet niet wat ze zeggen en kun je je (ik niet, maar heb het wel al eens gelezen) daardoor ongemakkelijk voelen...Bang dat men het over jou heeft.

Echter als ik met de collegas ergens, bijv. in Schubbekuttenveen, 's avonds in het restaurant zit, praten wij ook Limburgs-dialect, wat mogelijk voor anderen niet te verstaan is...

GTRene

Bericht door GTRene » 07 apr 2010, 23:30

JP schreef:Veel mensen stoort het als een groepje 'buitenlanders' op straat onderling in hun eigen taal spreekt. Je weet niet wat ze zeggen en kun je je (ik niet, maar heb het wel al eens gelezen) daardoor ongemakkelijk voelen...Bang dat men het over jou heeft.

Echter als ik met de collegas ergens, bijv. in Schubbekuttenveen, 's avonds in het restaurant zit, praten wij ook Limburgs-dialect, wat mogelijk voor anderen niet te verstaan is...
:roflol:
lol, ja dat kan...

echter der is een verschil tussen geen NL kunnen praten of lezen of ff in je eigen taal of dialect praten.

EG

Bericht door EG » 08 apr 2010, 00:27

Topfuel schreef:
EG schreef:
GTRene schreef:Hij doet tenminste wat :thumbup:
en dan komt het balletje wel aan het rollen, daar gaat het om.
Hij doet dat echt niet voor die reden. Hij wilt gewoon dat er onder de burgers steeds meer haat en weerstand tegen allochtonen komen. Dat hij een hekel aan vooral (niet)Westerse allochtonen heeft steekt hij niet onder stoelen of banken.

Doe normaal zeg. De balletje was allang aan het rollen, ook zonder Wilders. Wanneer begrijpen jullie dat eens?
Wat een flauwe kul. Wilders heeft aan niemand een hekel, zolang je maar positief bijdraagt aan de Nederlandse samenleving. De mensen die dat niet doen, of zich niet willen aanpassen mogen wat mij betreft worden aangepakt. Waar ze ook vandaan komen, of wat ze ook geloven.

Wilders slaat op sommige punten wat door imo, maar wat René zegt, hij doet teminste wat.
Wilders heeft een zeer diepe en persoonlijke haat tegen de Islam en de moslims. Ik ga niet 250 links bij elkaar zoeken, schrijf maar eens op google naar Wilders en moslims. Heb je gegarandeerd een paar miljoen hits. Waarom de uitspraak "ik ga miljoenen criminele moslims eruit schoppen, uhm waarom niet criminele Joden of Christenen? Blijkbaar heeft ie iets tegen moslims.

Wilders slaat niet door. Wilders is doorgeslagen. Die man is een persoonlijke "jihad" begonnen, en die "jihad" is tegen de Islam en de moslims. ALLE moslims. Zie bijv. de PVV Almere met wat voor ONZIN onderwerp de PVV zichzelf buitenspel heeft gezet, hoofddoekjes verbod. "nope valt niet aan te tornen, hoofddoekjes worden verboden anders gaan we geen coalitie vormen" waardoor ze als een paar zeurende kinderen buiten spel zijn gezet. Je gaat zeggen en nu, ze tonen tenminste ruggengraat, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat het om een totale NON-issue gaat. En zo een verbod zorgt voor meer polarisatie in de samenleving en dat de moslims juist voor zo een hoofddoek gaan (algemene psychologie, verbied iets, en diegene die het verbod opgelegd krijgt zal juist die verboden ding gaan doen).

Het zou dus om een verlies-verlies situatie gaan als ze zo een domme verbod erdoor zouden krijgen. Van wat ik tot nu toe heb gezien probeert de PVV alleen moslims het leven zuur te maken. Het enige wat de PVV probeert te doen is polarisering in de samenleving. Als Wilders echt het beste voor Nederland zou willen, zou hij niet zulke achterlijke uitspraken doen en zou hij normalere standpunten innemen die voor iedereen positief zou uitpakken. Ik neem aan dat hij een redelijke intelligentie heeft, en de enige reden dat hij zulke zware uitspraken doet is dat hij totaal door haat is verblind, iedereen met een normale intelligentie begrijpt namelijk dat zijn uitspraken weleens terug kunnen slaan, wat gebeurt is.

wjn

Bericht door wjn » 08 apr 2010, 00:37

JP schreef:Veel mensen stoort het als een groepje 'buitenlanders' op straat onderling in hun eigen taal spreekt. Je weet niet wat ze zeggen en kun je je (ik niet, maar heb het wel al eens gelezen) daardoor ongemakkelijk voelen...Bang dat men het over jou heeft.

Dat snap ik, begrijp het echter niet dat mensen zich daaraan storen. De meeste mensen op vakantie verstaan ook niet wat er in het turks of grieks al dan niet over jou (waarschijnlijk je vriendin ;) ) gezegd wordt. Twee- of meertalig opvoeden is bovendien alleen maar goed voor de ontwikkeling, niets mis mee.

Ik doel meer op verkiezingsposters voor amsterdamse gemeentepartijen in het turks, aanvraagformulieren voor het nederlandse paspoort in het marokkaans, gemeentehuizen die bijna tolken dagelijks nodig hebben, voorbeelden/talen overigens willekeurig gekozen.

Het reclamespotje is er niet voor niets (hebben ze vast al meegeteld bij de 6 miljard :mrgreen: )

GTRene

Bericht door GTRene » 08 apr 2010, 00:40

@EG wat voor verlies dan? stel er komt een landelijk verbod van zeg de hoofddoekjes...dat is geen verbod op mensen.

velen hebben echter wel een enorme haat op een mens...de mens wilders.

beetje als de cartoon maker...maakt een cartoon van Mohammed, en de volgelingen willen de man vermoorden :mrgreen: lang leve de beschaving :wink:

wjn

Bericht door wjn » 08 apr 2010, 01:07

GTRene schreef:@EG wat voor verlies dan? stel er komt een landelijk verbod van zeg de hoofddoekjes...dat is geen verbod op mensen.

velen hebben echter wel een enorme haat op een mens...de mens wilders.

beetje als de cartoon maker...maakt een cartoon van Mohammed, en de volgelingen willen de man vermoorden :mrgreen: lang leve de beschaving :wink:
Mijn oma droeg ook een "hoofddoekje" als ze in de regen op de fiets boodschappen ging doen, die was 100% hollands (en niet nep hollands zoals die limburger). Dat was enkele 10-tallen jaren een normaal beeld in nederland. Hoofddoekjes zijn onderdeel van de nederlandse cultuur. Wilders heeft oogkleppen op en zal, als hij zo doorgaat, nooit verder komen dan de kamer en nooit aan de regering deelnemen. Dus ook nooit de door hem gepropageerde maatregelen kunnen nemen.

Zoals al aangehaald, de "daadkracht" die de PVV laat zien in de gemeenteraden is ook jammer voor de kiezers van de PVV. Stem je op een partij, wordt er nog niets veranderd omdat jouw partij niet wil besturen, zogenaamde ruggegraat. De potentiele kiezers belonen dat gedrag al, het aantal geschatte zetels van de PVV is alweer dalende.

Kijk ook wat Wilders nu al teweeggebracht heeft, op een forum van autoliefhebbers vliegen de leden elkaar fictief naar de haren.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 apr 2010, 01:16

actie :beer: zolang je praat is er geen oorlog :angel:

peace for all :banaan: haleluja, wie lust er nog een bakkie :morecoffee:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 apr 2010, 04:45

Waarom de uitspraak "ik ga miljoenen criminele moslims eruit schoppen, uhm waarom niet criminele Joden of Christenen?
Kan me gewoon niet aan de indruk ontwekken dat de groep immigranten die de meeste problemen veroorzaken vaak een moslim achtergrond hebben en niet joods of christen. Of dat beeld gevormd is door de media.. nouja zal wel. Aangezien ik toch niet in de politiek zit maakt het niet uit wat ik denk, want ik hoef er ook niks aan te veranderen.

Ben het 100% eens met Goedemans, laat Nederland een voorbeeld nemen aan het door Balkenende geroemde immigratiebeleid van Australië.
'Australisch immigratiebeleid als voorbeeld'

MELBOURNE - Nederland kan wel een les trekken uit het Australische immigratiebeleid. Dat heeft premier Balkenende maandag gezegd na een bezoek aan het Immigration Museum in Melbourne. Balkenende is vijf dagen in Australië om de vierhonderdjarige betrekkingen tussen Nederland en Australië te vieren.

Australië voert een zeer streng immigratiebeleid, waarbij economisch nut, kennis van de Engelse taal en gezondheid de boventoon voeren. Die richting moet het in Nederland ook op volgens Balkenende. „Met name arbeidsparticipatie is een punt waar we bij jongere generaties emigranten meer de nadruk op moeten leggen”, aldus Balkenende. Hij omschrijft het huidige beleid in Nederland als fair, niet streng. „We hebben in Nederland te lang naast elkaar geleefd.” Een emigrant moet voordat hij vertrekt, eerst de 'les van het nieuwe land leren'. „Hij moet zich eerst afvragen wat hij kan bijdragen, wat hij kan verwachten en wat de voorwaarden zijn om te slagen. En hij moet respect hebben voor het recht en de taal spreken.”

Balkenende vond het na een dag Australië nog te vroeg om concreet aan te geven welk onderdeel van het immigratiebeleid passend is voor Nederland. Maar gesprekken met de van oorsprong Chinese burgemeester van Melbourne, John So, en andere bewindslieden hebben hem wel het gevoel gegeven dat de strenge Australische selectieprocedure zijn vruchten afwerpt. Balkenende: „In Melbourne zijn zoveel verschillende nationaliteiten die allemaal vriendschappelijk met elkaar omgaan. Een land moet een eenheid zijn om verscheiden te kunnen zijn.”

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 08 apr 2010, 07:40

Jaaa, voorbeeld nemen aan Australie.

http://www.abc.net.au/am/content/2009/s2592714.htm

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 apr 2010, 09:01

Die kant gaan wij ook gewoon op hoor: http://www.rnw.nl/nederlands/article/dr ... gen-groter

In dat opzicht faalt ons immigratiebeleid net zo hard als die van de australiërs.

Ok andere vraag: hoe wil je succesvol mensen immigreren die een (willekeurig) geloof aanhangen dat mensen met een ander (willekeurig) geloof van de autochtone bevolking naar het leven staat? Is dat niet gewoon een illusie?

Ik weet het antwoord niet, want ik ben niet zo thuis in welk geloof dan ook. Maar de botsingen tussen diverse culturen hier in Nederland kan je domweg niet ontkennen.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 08 apr 2010, 09:37

In dat opzicht faalt ons immigratiebeleid net zo hard als die van de australiërs.
Eerder stelde je dat we er een voorbeeld aan moeten nemen, dus ik neem aan
dat je hierbij niet stelt dat we aan een ander falend beleid voorbeeld moeten nemen.
Ok andere vraag: hoe wil je succesvol mensen immigreren die een (willekeurig) geloof aanhangen dat mensen met een ander (willekeurig) geloof van de autochtone bevolking naar het leven staat? Is dat niet gewoon een illusie?
Ik weet het antwoord niet, want ik ben niet zo thuis in welk geloof dan ook. Maar de botsingen tussen diverse culturen hier in Nederland kan je domweg niet ontkennen.
Hier mis je mijn punt. Je stelde dat we eisen moeten stellen aan de mensen die hierheen komen,
en dat daarmee dan kennelijk de botsingen die nu ontstaan zullen verminderen. Australie geeft je het
voorbeeld dat dat niet zo is. Dit is geen clash of cultures he. Dit zijn hoogopgeleide Indiers die met geld
van pappa en maama hun opleiding in Australie gaan doen. De australische ambassadeur heeft in het parlement zelfs opgeroepen om deze grote financiele INFLUX voor de thuisarkt niet te gronde te helpen door niets of onvoldoende te doen aan het raciale geweld.

NU:

- Nederland kent grote instroom allochtonen met lage opleiding.
- Nadruk wordt nu gelegd op feit dat deze mensen de begroting belasten.
- Feit dat deze mensen ook een groot deel van de door de autochtonen onbeheerste of ongewenste arbeidsmarkt voor hun rekening nemen (veelal de onderkant), wordt makkelijk vergeten.
- Er is een zeer been gevonden om tegen te schoppen, en dat doet de PVV met plezier. En ja, laten we
het dan wel de Islam noemen waar we tegen schoppen, want dat is een ' vijand' die makkelijk
gestalte wordt gegeven.

Voorbeeld Australie nemen:

- Nederland kent een instroom van studenten uit het buitenland.
- Deze studenten gaan vakantiebaantjes doen.
- De gemiddelde mavo en lager opgeleide autochtoon die ook nog eens ongeremd
is door enige ambitie, ziet ineens hoe dom hij eigenlijk is en zoekt een been om tegen te schoppen.
- "Die allochtonen pikken onze baantjes in. En ze gaan naar onze universiteiten." Volledig
voorbijgaand aan het feit dat deze luie autochtoon zelf te stom is (Australisch voorbeeld he) om
die baantjes voor zich te winnen of om die universitaire studie te doen.
- Er wordt tegen het zere been geschopt. En laten we het dan (wat zullen het worden:)
Hindoestanen, Chinezen, Maleisiers -> Aziaten noemen?

Feit is dat Nederland en heel veel van de autochtone Nederlanders te stom zijn om te
beseffen dat ze moeten uitgaan van eigen kunnen. Ook het eigen kunnen om een ieder
die zich hier vestigt op te nemen en op die manier een 'wij' cultuur te KWEKEN ipv. het
ontstaan ervan kapot te maken door op verschillen te hameren.

Geloof je nou echt dat al het uitkeringsgeld aan allochtonen op gaat? Kijk eens in een
Nederlandse volksbuurt en tel de afgekeurden, zieken en ga zo maar door. Ajuu!
Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 08 apr 2010, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 apr 2010, 09:57

Ravin, ik lees een hoop aannames in je post en je reageert met veel emotie. Veel Nederlanders doen dat ook, maar dan de andere kant op. In the end doen we allemaal exact hetzelfde.

Ik heb een ander topic een tijd terug op dit forum geopend dat Nederland naar de haaien gaat, vele voorbeelden van nederlandse autochtone jeugd die "ontspoort". Ik begrijp echt niet waarom dit soort discussies altijd moeten eindigen in gesprekken die tegen racisme aanhikken. En daar draag je zelf net zo hard aan bij.

De enige stelling DIE ik gemaakt heb is dat we naar Australisch voorbeeld (waarbij je kunt immigreren wanneer je iets TOEvoegt aan de maatschappij) een beleid zouden kunnen opstellen. Hiermee verminder je onherroepelijk het beeld dat veel immigranten komen om niks anders dan gebruik te maken van ons sociale stelsel, betaalt door de harde werker in Nederland. (en blijkbaar moet ik het er voor de duidelijkheid nog even bijzetten, DAARMEE BEDOEL IK OOK ALLOCHTONEN DIE GEWOON WERKEN OM ROND TE KOMEN).

Ik heb nooit gezegd dat al het geld van uitkeringen opgaat aan allochtonen. Dat heb je er zelf in je blinde woede van gemaakt. Bovendien is al meerdere malen op dit forum met walging gesproken over neederlands "tokkies" en alles wat er bij hoort.

Deze discussie wordt al weer veel te persoonlijk, daar heb ik helemaal geen zin in. Om met iets andere woorden te eindigen: tabé :)

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 08 apr 2010, 10:04

Maus, absoluut geen blinde woede hier hoor, maar het punt is dat er voor een deel
van de bevolking altijd een probleem zal zijn met nieuwkomers. Of ze nou laaggeschoold
zijn en dan de indruk wekken geld te kosten, of hooggeschoold zijn en de indruk wekken
de betere baantjes in te pikken, het probleem zit hem in de manier waarop we in nederland
omgaan met nieuwkomers, that's it.

Overigens is mijn post niet op jouw persoon gericht op de autochtoon die nu zo'n GROOT
probleem maakt van iets dat, als je er positief in blijft, alleen maar een kans is.

En de laatste zin van mijn vorige post wil ik aangeven dat het mobiliseren van de doorgewinterde
verzorgingsstaat-consument al flink wat zal bijdragen aan het zelfbeeld van Nederland.

EG

Bericht door EG » 08 apr 2010, 11:05

De laag opgeleide allochtonen die alle stink baantjes hier opknappen zijn 1000x meer waard dan die hoogopgeleide allochtonen. Weet je waarom? Omdat wij in Nederland al genoeg hoogopgeleide mensen hebben.

En Maus, wat Ravin meer bedoelt is dat er een "zondebok" is in deze samenleving, en dat zijn de moslims en de Islam. Ik vond deze artikel zo sterk dat ik hem hier ook plaats:

http://www.geenstijl.tv/2010/04/rutger_ ... kapot.html

Dit bewijst het tegendeel waar de PVV aanhangers zo heilig van overtuigd zijn, grote steden zijn overgenomen door moslims, ze willen dat iedereen zich naar hun zelf aanpast etc. etc. maar als je die filmpje kijkt is er niks aan de hand. Het is echt triest hoe de media de samenleving ophitst, en dat doen ze gewoon ook, dit is niks anders dan wat Geert Wilders doet: de samenleving polariseren. En zoals altijd (wat ik ALLANG wist) is er geen REET aan de hand. De media heeft het weer gedaan: moslims slecht afschilderen. Goedzo Telegraaf, je hebt de PVV weer aan een paar domme stemmers geholpen.

Michel P

Bericht door Michel P » 08 apr 2010, 11:42

zet BNR ff aan.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 apr 2010, 13:54

Ik heb zo`n idee (zonder elke buitenlander over de zelfde kam te scheren) een hoop mensen commentaar hebben over buitenlanders, dat het allemaal wel mee valt, maar dat die mensen niet eens in een wijk wonen waar buitenlanders in voor komen.
Volgens mij was er een jaar of twee geleden ook zo`n discussie, politici die het allemaal wel wisten.
Werd er later gekeken waar ze woonden was het in wijken waar geen buitenlander woonde.
Soms heb ik het idee dat er hier ook een paar mensen zijn die ooit een buitenlander op tv hebben gezien maar nog nooit in een wijk zijn geweest waar er overlast voor komt.
Ik ben het met de meeste dingen niet eens wat Wilders te melden heeft maar er zijn ook wel een paar dingen waarvan je zegt "daar zit wel wat in".
Het is natuurlijk ook wel makkelijk om alleen maar tegen Wilders te schoppen.

Grtz,Hanz06 :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 apr 2010, 14:01

goede post hans.

JP

Bericht door JP » 08 apr 2010, 14:08

Inderdaad :hmmm: Hoe ziet een buitenlander er eigenlijk uit?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 apr 2010, 15:29

Niet om Wilders te willen verdedigen, maar ik heb in meerdere interviews hem luid en duidelijk horen zeggen dat ie niets heeft tegen Moslims die hier goed zijn ingeburgerd en zich aan de wet houdt...................

Het is te makkelijk om altijd maar te zeggen dat ie elke Moslim voor de schenen trapt, das dus beslist niet zo........................

Metchu

Bericht door Metchu » 08 apr 2010, 15:35

Dat is een rookgordijn dat hij opgooit, maar ondertussen provoceert hij ALLE moslims dmv zijn uitspraken... dat is een feit...

vb1: ik heb niets tegen bmw, maar RWD is echt gay!
vb2: ik heb niets tegen katholieken, maar alle pausen zijn pedofielen

enz enz enz
\

dus ik snap de opmerkingen wel...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 apr 2010, 15:46

Metchu schreef:Dat is een rookgordijn dat hij opgooit, maar ondertussen provoceert hij ALLE moslims dmv zijn uitspraken... dat is een feit...

enz enz enz
\

Tja, de 'RK kerk' wordt de laatste maanden goed door 't slijk gehaald(en terecht) , maar 'de katholiek' zal 't worst zijn er gaat niet op kruistochten(meer)
'Moslims' hebben wat langere tenen en zijn daarin wat 'kinderachtiger' en zoeken 't meteen in grof geschut.

Anyway. Wilders, ik vind 't allang niks meer. En wat Hanz06 zegt inderdaad.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 08 apr 2010, 15:47

+1 Hans

@Romo:
:bag:
"Achterlijke cultuur"

"Koran is Islamitische Mein Kampf"

"Dit land kent accijnzen op benzine en diesel, parkeerver-gunningen en een hondenbelasting, had een vliegtax en heeft een verpakkingstax, waarom dan niet een hoofddoekjes-belasting? Een kopvodden-tax. (..) Zo gaan we eindelijk eens iets terugverdienen aan wat ons al zoveel heeft gekost. Ik zou zeggen: de vervuiler betaalt."

"Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files :wink: , huisvestingsproblemen en de verzorgingsstaat, zijn uiteindelijk direct gerelateerd aan migranten."

"I propose the withdrawal of all hate speech legislation in Europe"

"Iedere niet-westerse allochtoon moet een assimilatiecontract tekenen. Daarin staat precies wat je wel en niet mag doen. Als je daar niet aan voldoet, moet je het land verlaten."

Ik wil ook niet tegen hem aan schoppen, ik vind dat zijn stem gehoord moet worden. Alleen snap ik
de haat tegen de Islam niet. vrijwel alle Indonesiers zijnbv. ook islamitisch. Je beledigt nodeloos zoveel
mensen, waarom? Zijn verhaal over marokkaanse raddraaiers; daar ga ik gelijk in mee, daar heeft
hij gewoon gelijk op elk punt. Maar de Islam beledigen gaat me wat te ver, hoe je er ook prive over denkt.
Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 08 apr 2010, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 08 apr 2010, 15:51

Robin schreef:
Metchu schreef:Dat is een rookgordijn dat hij opgooit, maar ondertussen provoceert hij ALLE moslims dmv zijn uitspraken... dat is een feit...

enz enz enz
\

Tja, de 'RK kerk' wordt de laatste maanden goed door 't slijk gehaald(en terecht) , maar 'de katholiek' zal 't worst zijn er gaat niet op kruistochten(meer)
'Moslims' hebben wat langere tenen en zijn daarin wat 'kinderachtiger' en zoeken 't meteen in grof geschut.

Anyway. Wilders, ik vind 't allang niks meer. En wat Hanz06 zegt inderdaad.
nou, die langere tenen... dat word zo gesteld door de media... ik denk dat dat ECHT wel meevalt... tuurlijk in die landen in het zuiden wellicht leuk en aardig, maar we hebben het hier over nederland...

@ Ravin, mijn idee ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 08 apr 2010, 15:55

de thee :wink: hoeft niet zo heet gedronken te worden, als dat ie wordt geschonken 8)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 apr 2010, 15:58

Job Cohen, amateur-theeoloog:)

(goeie vent hoor, maar iets meer power in z'n donder aub)

Plaats reactie