afmelden telefoongids en of goudengids

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

afmelden telefoongids en of goudengids

Bericht door GTRene » 06 apr 2010, 14:01

Vind jij het ook zonde dat die niet gebruikte telefoongidsen en goudengidsen (we hebben immers internet) zo weer bij het oud papier komen?
Hier een goede actie om je uit te schrijven voor beide of 1 van.
Gebruik jij ook de papieren telefoongids niet?
Anno 2008 ploft er nog steeds elk jaar een ge-update Telefoongids van zo ongeveer een halve kilo tot 1 kilo bij elk huishouden en elk bedrijf in de bus, hetzelfde gebeurt met de Gouden Gids

Een hele hoop mensen gooien die zware boeken gelijk weer in de oud-papier bak of de vuilnisbak omdat ze hem geen seconde gaan inkijken, of hij ligt het hele jaar naast de telefoon te verstoffen. Er zijn al jaren de altijd up-to-date sites van De Telefoongids en de Gouden Gids zelf, en bijna iedereen weet dat.

Digitaal Afmelden
Stopdetelefoongids.nl wil een universele opt-out mogelijkheid starten voor De Telefoongids én De Gouden Gids. Ook wil stopdetelefoongids.nl media aandacht genereren en een open brief opstellen die we kunnen richten aan de organisaties die deze boeken verspreiden, waarmee we hopen af te spreken dat ze onze registraties gaan verwerken en de oplages verlagen.

Let op! Het is absoluut niet de bedoeling van Stopdetelefoongids.nl dat álle papieren telefoongidsen opgeheven worden! Er is een hele grote groep mensen heel blij met de telefoongids/goudengids, daar is deze site niet voor bedoeld. Deze site is bedoeld om het duidelijke overschot aan zinloos gedrukte telefoongidsen drastisch omlaag te brengen en een opt-out mogelijkheid te bieden. Dat spaart het milieu en bomen!
te vinden hier waar ook de link naar is...

http://www.stopdetelefoongids.nl/

echter je kan ook de directe link naar het uitschrijven van, gebruiken das deze:

http://www.stopdetelefoongids.nl/meedoen//

daarna krijg je een bevestigings mailtje op je opgegeven mailadres waar je weer op moet klikken ter bevestiging. :thumbup:

scheelt weer oud papier en beter voor het milieu en boomkap e.d. zegt het voort zegt het voort :forum:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: afmelden telefoongids en of goudengids

Bericht door Richardt. » 06 apr 2010, 14:07

Afschaffen die handel, scheelt een hoop geld en gedoe.

De mensen die er wel belang bij hebben gewoon een af laten halen bij het gemeentehuis of een ander centraal punt weghalen of desnoods telefonisch aanvragen en laten bezorgen (bejaarden ed.)

Iedereen eenmalig (desnoods) elk jaar een brief sturen dat bovenstaande het geval is. Dat tikt tenminste lekker aan voor het milieu :thumbup:

JP

Bericht door JP » 06 apr 2010, 14:09

Goed idee.. :thumbup: .afschaffen die handel...

Snipe

Bericht door Snipe » 06 apr 2010, 14:09

Leuk dat mensen daar een site voor opzetten met ad's en sponsoring en weet ik veel wat, maar totaal overbodig. Als je geen gids wilt ontvangen, kun je dat gewoon aangeven op de site van de Telefoongids en dan komt je op dit formulier: http://trinicom.detelefoongids.nl/%28xx ... ug=2&n=697

Kortom, totaal overbodige onzin.
Overigens kun je je alleen uitschrijven voor de telefoongids én de Gouden Gids. Dat komt waarschijnlijk omdat het al een paar jaar een gecombineerde uitgave is, dus één boek.

Tom

Bericht door Tom » 06 apr 2010, 14:11

Ik ben tegen het milieu dus wil juist wel de telefoongids en goudengids. :please:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 apr 2010, 14:18

hoe het ook zij, het is goed dat het onder de aandacht wordt gebracht en mensen ff een wake up call krijgen want voor je het weet heb je weer zo'n boek liggen :mrgreen:
bewustmaken van...goede zaak, er wordt je niks op gedwongen :angel:

Snipe

Bericht door Snipe » 06 apr 2010, 14:19

Richardt. schreef:Afschaffen die handel, scheelt een hoop geld en gedoe.

De mensen die er wel belang bij hebben gewoon een af laten halen bij het gemeentehuis of een ander centraal punt weghalen of desnoods telefonisch aanvragen en laten bezorgen (bejaarden ed.)
Nog even een puntje van aandacht. Afschaffen, hoe wilde je dat doen? De Telefoongids naast Mein Kampf op de lijst van verboden boeken zetten?

@Rene: als je niet zo'n ding wil hebben kun je dat toch beter aan de maker laten weten dan aan de eerste de beste wappiewappie-site?

JP

Bericht door JP » 06 apr 2010, 14:23

Als je zo'n ja/nee sticker hebt...krijg je hem dan toch ?

Afbeelding

Al maakt het dan niets uit, want dan is hij toch al gemaakt en gooit de bezorger ze thuis weg....

GTRene

Bericht door GTRene » 06 apr 2010, 14:29

Snipe schreef:
Richardt. schreef:Afschaffen die handel, scheelt een hoop geld en gedoe.

Nog even een puntje van aandacht. Afschaffen, hoe wilde je dat doen? De Telefoongids naast Mein Kampf op de lijst van verboden boeken zetten?

@Rene: als je niet zo'n ding wil hebben kun je dat toch beter aan de maker laten weten dan aan de eerste de beste wappiewappie-site?

Ik heb beide nu ingevuld en bij de officiële ook vermeld wat ze kunnen doen, bv mensen die het wel willen af laten halen ergens voor een x bedrag, anders gebruiken kids het nog als oud papier kilo's :mrgreen:

Ik kwam die site tegen met een duidelijk verhaal(meer info waarom en statistieken e.d.), opvallend en werkt wat beter, ff niet aan de ptt site gedacht, maar dat deed jij wel dus dank voor het helpen :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 06 apr 2010, 14:35

GTRene schreef:bij de officiële ook vermeld wat ze kunnen doen, bv mensen die het wel willen af laten halen ergens voor een x bedrag
Ik heb hier vandaag een dik pak reclamefolders. Zal ik je de adressen doorgeven? Dan kun je die bedrijven ook even mailen dat ze die folders beter voor een x bedrag af kunnen laten halen door de mensen die het willen.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 apr 2010, 14:43

Snipe schreef:
GTRene schreef:bij de officiële ook vermeld wat ze kunnen doen, bv mensen die het wel willen af laten halen ergens voor een x bedrag
Ik heb hier vandaag een dik pak reclamefolders. Zal ik je de adressen doorgeven? Dan kun je die bedrijven ook even mailen dat ze die folders beter voor een x bedrag af kunnen laten halen door de mensen die het willen.
whats your problem dude....niks moet je mag/kan :wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 06 apr 2010, 14:46

Ik zag het bij Radar en heb me ook afgemeld :)

Snipe

Bericht door Snipe » 06 apr 2010, 15:01

GTRene schreef:whats your problem dude....niks moet je mag/kan :wink:
Mijn probleem? Ik heb geen probleem.
Ik vind het alleen een beetje raar om hier een bedrijf te gaan bashen (te weten De Telefoongids) alleen omdat jij liever geen telefoongids ontvangt. Verder vind ik het ook een beetje vreemd om een wappiewappie-site aan te prijzen van een gek op een achterkamertje terwijl je je ook gewoon af kunt melden via de site van De Telefoongids.

Tom

Bericht door Tom » 06 apr 2010, 15:13

kwam een collega mee.. 't Is makkelijker dan uitschrijven bij de kerk
http://dry.sailingissues.com/uitschrijven-kerk.html
:mrgreen:

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 06 apr 2010, 15:24

Tom schreef:kwam een collega mee.. 't Is makkelijker dan uitschrijven bij de kerk
http://dry.sailingissues.com/uitschrijven-kerk.html
:shock: Ze maken het je wel moeilijk daar bij de kerk zeg! Gelukkig ben ik atheïst en nooit ingeschreven in zo'n raar clubje.

S-J

Bericht door S-J » 06 apr 2010, 21:23

Mensen die in omgeving A'dam wonen, graag NIET uitschrijven.

Hoop van de zomer weer een paar centen erop te verdienen.

edit:

Trouwens, bedenk me net. Schrijf maar lekker uit, bezorging is in eigen hand genomen naar mijn weten. :blabla:

Plaats reactie