Aversie tegen importauto's.
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05
Marc, dan moet je:
-Verrekte goed duits kunnen
-Een fatsoenlijke verkoper met eergevoel in zijn donder. Dus niet de Turk.
-Het contract helemaal dichttimmeren. (Ik heb wel mijn huidige E39 ook bij de Turk gehaald, het moest ff goedkoop vanwege wat omstandigheden. Die had 10 minuten aandringen van mijn kant nodig om überhaupt de overeengekomen prijs op het contract te schrijven. Was toch nergens voor nodig?)
-Zoek een specialist in de buurt die een juridisch geldige aankoopkeuring voor je kan doen. Dat is dus helaas NIET de BMW dealer, want die hebben waarschijnlijk wel het meeste verstand van dat juweeltje in de andere topic, maar dat geldt niet als juridisch bindend. Wat dat betreft is het hier soms net de USA.
-Contract dichttimmeren, en zodra je maar een seconde het gevoel hebt dat ie een stomme Hollander staat te belazeren, wegwezen. Je wilt geen gedonder als het 300 km verderop is en het via advocaten (Duitsers nemen voor alles een advocaat) in verschillende talen uitgevochten moet worden terwijl je BMW maandenlang stilstaat of jij torenhoge onderhoudsrekeningen voor kan schieten.
-Verrekte goed duits kunnen
-Een fatsoenlijke verkoper met eergevoel in zijn donder. Dus niet de Turk.
-Het contract helemaal dichttimmeren. (Ik heb wel mijn huidige E39 ook bij de Turk gehaald, het moest ff goedkoop vanwege wat omstandigheden. Die had 10 minuten aandringen van mijn kant nodig om überhaupt de overeengekomen prijs op het contract te schrijven. Was toch nergens voor nodig?)
-Zoek een specialist in de buurt die een juridisch geldige aankoopkeuring voor je kan doen. Dat is dus helaas NIET de BMW dealer, want die hebben waarschijnlijk wel het meeste verstand van dat juweeltje in de andere topic, maar dat geldt niet als juridisch bindend. Wat dat betreft is het hier soms net de USA.
-Contract dichttimmeren, en zodra je maar een seconde het gevoel hebt dat ie een stomme Hollander staat te belazeren, wegwezen. Je wilt geen gedonder als het 300 km verderop is en het via advocaten (Duitsers nemen voor alles een advocaat) in verschillende talen uitgevochten moet worden terwijl je BMW maandenlang stilstaat of jij torenhoge onderhoudsrekeningen voor kan schieten.
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Een overeenkomst zonder prijs is niet eens rechtsgeldig. De vier basiseisen aan een koopovereenkomst zijn dat het ding gedateerd is, wie de koper en verkoper zijn, wat er verkocht wordt en tegen welke prijs. Ontbreekt één van die zaken dan is het minder waard dan het papier waarop het staatstefan van der burgh schreef:
-Het contract helemaal dichttimmeren. (Ik heb wel mijn huidige E39 ook bij de Turk gehaald, het moest ff goedkoop vanwege wat omstandigheden. Die had 10 minuten aandringen van mijn kant nodig om überhaupt de overeengekomen prijs op het contract te schrijven. Was toch nergens voor nodig?)

- Marc
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05
In dit geval gaat het dus om een Alpina bij een officiële Alpina/BMW dealer in Duitsland. Als die zwart op wit zo'n wagen gerepareerd hebben, is ie dan goed gerepareerd? Heb ik als Nederlander nog iets aan die 1 jaar garantie? Of moet er voor mij (export) gewoon een flink stuk van de prijs af? Ik heb ergens gelezen dat een Duitse verkoper bij export met de prijs kan zakken, omdat ie dan met minder strenge regels te maken heeft. Geen idee of het klopt.
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05
Marc, dan moet je een dealer net aan de grens bellen (in dld), die krijgen die vragen 20 keer in de week, en net doen of je bij hem wat wil kopen.
Dan ben je al een heel stuk wijzer.
Die garantie is op zich vrij hard en hier iig wettelijk verplicht, zeker met een aankoopkeuring van de Dekra sta je vrij sterk.
Maar goed, gelijk hebben is 1, 300 km verderop gelijk krijgen is 2... Alhoewel officiele BMW dealer dan wel goed klinkt.
Dan ben je al een heel stuk wijzer.
Die garantie is op zich vrij hard en hier iig wettelijk verplicht, zeker met een aankoopkeuring van de Dekra sta je vrij sterk.
Maar goed, gelijk hebben is 1, 300 km verderop gelijk krijgen is 2... Alhoewel officiele BMW dealer dan wel goed klinkt.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik zou geen auto kopen die zo'n dikke schade heeft gehad, Duitsland, NL, verweggistan, maakt niet uit.Marc schreef:Zouden jullie in Duitsland een gebruikte auto bij een dealer kopen als ie de volgende eigenschappen heeft:
- Ziet er als nieuw uit, geen builen, krasjes, niets.
- Altijd bij die dealer onderhouden (Scheckheft gepflegt)
- Motor loopt perfect, auto rijdt als nieuw
- Heeft een ongeluk gehad, en is door de dealer met 'Herstellerguttachten' tegen ruim €15000 aan kosten gerepareerd. De rekeningen krijg je er bij.
- 1 jaar garantie
Wat zouden jullie doen:
(is verder geen waardeoordeel over het schadeherstel oid)
- Joy
- Berichten: 10883
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Bij je 1e stuk verhaal dacht ik al dat het om die Alpina ging. Heb die auto ook zien staan op Alpina website.
http://www.alpina-automobiles.com/haend ... id=1000467
Het is overigens 5000 euro schade. Weinig gelopen. Eerlijk verhaal lijkt mij. Zou het wel durven.
http://www.alpina-automobiles.com/haend ... id=1000467
Het is overigens 5000 euro schade. Weinig gelopen. Eerlijk verhaal lijkt mij. Zou het wel durven.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Ik zou het wel aandurven, ja. Zou wel alleen auto's kopen bij de officiële merkdealer met merkgarantie (Europlus bij BMW), en met grote voorkeur bij de dealer waar de auto nieuw is geleverd en onderhouden.Marc schreef:In dit geval gaat het dus om een Alpina bij een officiële Alpina/BMW dealer in Duitsland. Als die zwart op wit zo'n wagen gerepareerd hebben, is ie dan goed gerepareerd? Heb ik als Nederlander nog iets aan die 1 jaar garantie? Of moet er voor mij (export) gewoon een flink stuk van de prijs af? Ik heb ergens gelezen dat een Duitse verkoper bij export met de prijs kan zakken, omdat ie dan met minder strenge regels te maken heeft. Geen idee of het klopt.
Die garantie daar heb je zeker wat aan, Adwo (weet niet of die hier ook post??) heeft een E39 Touring uit D gehaald waar ook wat garantiewerk aan zat, heeft daar wel eens wat over gepost (weet alleen niet of dat hier was?) > verliep allemaal uiterst correct.
- Fabian
- Berichten: 7266
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Ik heb net zelf een maand geleden zo'n auto gekocht in Duitsland, bij een BMW dealer, met historie, jaar garantie etc etc etc etc. Tegen de Poolse grens aan.
Echt geen enkel probleem, alles is 100% verlopen. Een afspraak waren ze niet geheel conform nagekomen, maar die onderdelen hebben ze vervolgens netjes per post alsnog opgestuurd. Zonder enige tegenwerking. Gewoon eerlijk zakendoen. Ik heb er een erg goed gevoel aan over gehouden. Nu blijken er toch nog een paar kleine dingen aan de auto te zijn, die laat ik onder de Europese-garantiedekking netjes hier in NL bij de dealer maken.
Echter, in jou geval een schade van 15K Euro....dat is serieus richt en trek werk volgens mij. En daar zou ik voor passen in dit geval, hoe mooi de auto ook is. 15K Euro is echt een serieuze schade, dan heb je het niet over een zijkant uitdeuken en spuiten.......
Echt geen enkel probleem, alles is 100% verlopen. Een afspraak waren ze niet geheel conform nagekomen, maar die onderdelen hebben ze vervolgens netjes per post alsnog opgestuurd. Zonder enige tegenwerking. Gewoon eerlijk zakendoen. Ik heb er een erg goed gevoel aan over gehouden. Nu blijken er toch nog een paar kleine dingen aan de auto te zijn, die laat ik onder de Europese-garantiedekking netjes hier in NL bij de dealer maken.
Echter, in jou geval een schade van 15K Euro....dat is serieus richt en trek werk volgens mij. En daar zou ik voor passen in dit geval, hoe mooi de auto ook is. 15K Euro is echt een serieuze schade, dan heb je het niet over een zijkant uitdeuken en spuiten.......
- Fabian
- Berichten: 7266
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Ik heb gewoon 1 jaar Euro-Plus garantie en die geldt ook gewoon in NL.Fasteddie schreef:Fabian,
weet je zeker dat de Euro-plus garantie die op gebruikte BMW's in D kan worden meegegeven, ook voor binnen de eu geexporteerde BMW's geldt?
Of heb je een andere garantie gekregen?...of rij je met Duitse platen ?
Kan in de voorwaarden NIETS vinden wat dat tegenspreekt. (en ja, ik heb ze van begin tot eind doorgespit

Daarnaast heb ik een contract waarop duidelijk vermeld is dat de auto naar NL toe verkocht is. "Verkoop in Duitsland naar Nederland" staat er zelfs letterlijk op. Als de garantie dus niet zou gelden hebben ze me toch wel een heel vals document overhandigd en komen ze er niet mee weg nu ineens de verzekering te weigeren

Morgen weet ik het echter 100% zeker denk ik, dan ga ik even bij de dealer hier langs om eea aan te kaarten waarvan ik het gevoel heb dat er iets niet klopt (aandrijflijn en sper-dif).
Kenteken is niet belangrijk, de verzekering (want dat is de Euro-Plus garantie natuurlijk gewoon ) is op basis van het chassisnummer afgeven/geregistreerd op de polis.
- Arthur
- Berichten: 43510
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
- Marc
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05
Het is NIET de Alpina die Joy postte. Het gaat om deze:
http://www.mobile.de/SIDhAkpLtk98EdVpEU ... 1216312442&
De schade zou 16800 euro zijn geweest. Volgens de dealer een 'prachtwagen'. Was wel een echte verkoper, zo door de telefoon. En dan wordt ik wantrouwend. 'Das ist wircklich ein sehr schönes Auto. Steht hier zehn Meter von mir weg. Sieht ganz wie neu aus. Keine Beulen, keinen Kratzer, nichts!', of zoiets. Dan moet ik bijne een teiltje pakken hoor, krijg dan een wee gevoel in de buik
Maar goed, ik vermoed dat de voortrein voor dat bedrag wel vernieuwd is. Het zou nog wel het originele blok zijn. Als het een handelaar was zou ik er nu geen seconde meer over nadenken. Officiële BM'/Alpina dealer maakt het misschien toch wel anders.
Qua uitvoering is de wagen helemaal zoals ik hem zoek. Bluetooth er in, navigatie, zwart leer, etc. Schuifdak had niet gehoeven, en het liefst een Alpina blauwe. Maar Zwart is ook prima hoor. Het punt is dat er geloof ik maar iets van 150 stuks B3S Touring zijn gemaakt. De meerderheid is sedan, coupé of cabrio.
http://www.mobile.de/SIDhAkpLtk98EdVpEU ... 1216312442&
De schade zou 16800 euro zijn geweest. Volgens de dealer een 'prachtwagen'. Was wel een echte verkoper, zo door de telefoon. En dan wordt ik wantrouwend. 'Das ist wircklich ein sehr schönes Auto. Steht hier zehn Meter von mir weg. Sieht ganz wie neu aus. Keine Beulen, keinen Kratzer, nichts!', of zoiets. Dan moet ik bijne een teiltje pakken hoor, krijg dan een wee gevoel in de buik

Maar goed, ik vermoed dat de voortrein voor dat bedrag wel vernieuwd is. Het zou nog wel het originele blok zijn. Als het een handelaar was zou ik er nu geen seconde meer over nadenken. Officiële BM'/Alpina dealer maakt het misschien toch wel anders.
Qua uitvoering is de wagen helemaal zoals ik hem zoek. Bluetooth er in, navigatie, zwart leer, etc. Schuifdak had niet gehoeven, en het liefst een Alpina blauwe. Maar Zwart is ook prima hoor. Het punt is dat er geloof ik maar iets van 150 stuks B3S Touring zijn gemaakt. De meerderheid is sedan, coupé of cabrio.
- Fabian
- Berichten: 7266
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
dat hangt wel af van de leeftijd he, niet onbelangrijk. Anders is maar 1 jaar mogelijk. Zoals in mijn geval.alpinab10biturbo schreef:Rico,
Als je zón auto bij een BMW dealer koopt krijg je over het algemeen twee jaar Euro plus garantie die netjes door de Nederlandse dealer wordt nageleefd. Afhandeling gebeurt dan via de BMW dealer organisatie. VW/Audi heeft via de VVS net zo iets.
Daarnaast zit je met de procentuele vergoeding van onderdelen (onderdelen gedeeltelijk, arbeid altijd geheel) die met de oplopende km-stand ook afneemt.
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Ik ben het perfecte voorbeeld van iemand die NOOIT een import zou kopen!!! En waar rij ik nu in
Maar waarom heb ik de auto wel gekocht.
- auto zag er perfect uit
- auto laten controleren bij een nederlandse dealer
- controle historie van de auto
- auto heeft gewoon nederlandse garantie
- "dossier" volledig aanwezig
- de auto had heel weinig km
- prijs was interessant
- "speciale" uitvoering (vooral leer spraak me aan)
- bij de dealer geinformeerd mbt de restwaarde van een import (volgens de dealer maakt het niet uit als het gehele dossier erbij zit en als de auto redelijk jong is)
-je ziet niet dat de auto geimporteerd is. Ik had ook de auto nog nieuw kunnen kopen met dus hetzelfde kenteken. (ook nu kan je nog een nieuwe 8 kopen)
DUS nu heb ik minder problemen met een import maar een 1 of een 2 op het kenteken vind ik nog steeds niks. Zou flink balen zijn; heb je net een nieuwe auto en al meteen een 1 erop.......
Tot nu toe geen nadelen ondervonden gezien het een import is. Maar het kan zijn als ik in mijn verkoop advertentie weg laat dat het een import is , dat ik nog meer reactie's krijg??!!
Maar een zichtbare oudere auto met een nieuw kenteken zou ik echt nooit kopen!

Maar waarom heb ik de auto wel gekocht.
- auto zag er perfect uit
- auto laten controleren bij een nederlandse dealer
- controle historie van de auto
- auto heeft gewoon nederlandse garantie
- "dossier" volledig aanwezig
- de auto had heel weinig km
- prijs was interessant
- "speciale" uitvoering (vooral leer spraak me aan)
- bij de dealer geinformeerd mbt de restwaarde van een import (volgens de dealer maakt het niet uit als het gehele dossier erbij zit en als de auto redelijk jong is)
-je ziet niet dat de auto geimporteerd is. Ik had ook de auto nog nieuw kunnen kopen met dus hetzelfde kenteken. (ook nu kan je nog een nieuwe 8 kopen)
DUS nu heb ik minder problemen met een import maar een 1 of een 2 op het kenteken vind ik nog steeds niks. Zou flink balen zijn; heb je net een nieuwe auto en al meteen een 1 erop.......

Tot nu toe geen nadelen ondervonden gezien het een import is. Maar het kan zijn als ik in mijn verkoop advertentie weg laat dat het een import is , dat ik nog meer reactie's krijg??!!
Maar een zichtbare oudere auto met een nieuw kenteken zou ik echt nooit kopen!
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Ik geloof er ook niet zo in, maar er zijn wel degelijk mensen die het doen. Een (vage) kennis van me kocht een nieuwe X5 3.0d op Bels kenteken, vervolgens reed hij daar in 1,5 jaar 145.000km mee.Rico v Velzen schreef: Maar ik geloof niet zo in mensen die in nieuwe auto's 40000 kilomter gaan rijden en dan terug draaien naar 10000 kilometer. Domweg niet omdat ze bij de dealer door de mand vallen als de auto zijn beurtjes moet hebben. Bij BMW word bv alles in de sleutel opgeslagen. De dealer leest de sleutel uit en ziet daaraan de kilomterstand. rommelen met de digitale kilometerstand is dus bij voorbaat kansloos.
Bij de verkoop aan een Nederlander had hij de teller 90.000km terug laten draaien die lul! Die X5 ziet er natuurlijk nog als nieuw uit dus komt die Nederlandse klant er nooit achter dat hij een X5 heeft aangeschaft voor veelste veel geld.
Zo ''flikken'' hun dat met al hun auto's btw. Die broer reed met een E46 M3 Cabrio en haalde ook het zelfde kunstje uit! :!:
Moeilijk voor te stellen met mensen die een X5, een 575 maranello en Conti GT (zijn broertje) op de oprit hebben staan!
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Dat snap ik nog net
.
Schade is voor mij geheel uitgesloten! Weet ik het dan wordt het absoluut niet gekocht.
Maar natuurlijk is er een kans dat je het niet weet. Maar ja, heb ook ooit een nieuwe Opel Vectra GTS gekocht bij een Opel Dealer in Zevenaar en na 8 weken kwam ik erachter dat de auto schade had gehad......
.
Reactie dealer; "door interne miscommunicatie wist de verkoopafdeling het niet" :twisted: :twisted: :twisted:

Schade is voor mij geheel uitgesloten! Weet ik het dan wordt het absoluut niet gekocht.
Maar natuurlijk is er een kans dat je het niet weet. Maar ja, heb ook ooit een nieuwe Opel Vectra GTS gekocht bij een Opel Dealer in Zevenaar en na 8 weken kwam ik erachter dat de auto schade had gehad......

Reactie dealer; "door interne miscommunicatie wist de verkoopafdeling het niet" :twisted: :twisted: :twisted:
-
- Berichten: 1717
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Import auto? Prima, geen problemen mee. Ik heb net m'n 5e auto uit het buitenland gehaald en de volgende komt ook zeker weer uit het buitenland. Waarom? De veel grotere keuze, de veel fijnere manier van zaken doen, garantie geen probleem. Zie dus geen enkele reden om het niet te doen. Echter heb ik bij de inruil van de 540 wel bemerkt dat dealers wat moeilijk deden aangaande het feit dat het import was. Bij overleg van alle papieren was het geen probleem meer.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
@Dick Hoekendijk: indien je een BMW van max 4 jaar oud koopt bij een Duitse off. BMW dealer, zit er dan 12 maanden of 24 maanden Europlus garantie op? (stel een E60 5 serie van jan 2004)
En hoe heb jij de garantie georganiseerd, via een NL dealer die jouw auto in onderhoud heeft (die regelt evt garantiewerk met BMW AG voor jou), of heb je zelf contact met de Duitse dealer waar je de auto hebt gekocht?
Is het te doen (en financieel zinvol dus) een auto via de "Lieferservice" af te laten leveren door een dealer in de grensstreek, indien mogelijk? Vooral voor mensen die dicht bij de grens wonen is onderhoud bij die leverende dealer wellicht ook nog een optie in combinatie met die Lieferservice. Zeker wanneer die dealer ook nog de uitvoering van evt garantiegevallen kan verzorgen.
Ben benieuwd naar je reactie, bij voorbaat dank!
En hoe heb jij de garantie georganiseerd, via een NL dealer die jouw auto in onderhoud heeft (die regelt evt garantiewerk met BMW AG voor jou), of heb je zelf contact met de Duitse dealer waar je de auto hebt gekocht?
Is het te doen (en financieel zinvol dus) een auto via de "Lieferservice" af te laten leveren door een dealer in de grensstreek, indien mogelijk? Vooral voor mensen die dicht bij de grens wonen is onderhoud bij die leverende dealer wellicht ook nog een optie in combinatie met die Lieferservice. Zeker wanneer die dealer ook nog de uitvoering van evt garantiegevallen kan verzorgen.
Ben benieuwd naar je reactie, bij voorbaat dank!
- Fabian
- Berichten: 7266
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
De EuroPlus garantie is een verzekering die wordt afgesloten. Je hebt dus wat dat betreft niets meer met je leverende dealer te maken. Je bent geheel vrij om te gaan en staan waar je wilt. De NL-dealer handelt het rechtstreeks met de verzekeringsmaatschappij af.
De 2-jarige EuroPlus is volgens mij alleen mogelijk bij auto's van 2 jaar oud waarbij je het meteen meeverzekerd na afloop van de garantieperiode bij aanschaf nieuw.
Anders is het altijd 1 jaar EuroPlus. En dat is mogelijk om af te sluiten voor auto's tot 8 jaar oud.
zie ook:
http://www.bmw.de/de/index_common.html? ... hrung.html
De 2-jarige EuroPlus is volgens mij alleen mogelijk bij auto's van 2 jaar oud waarbij je het meteen meeverzekerd na afloop van de garantieperiode bij aanschaf nieuw.
Anders is het altijd 1 jaar EuroPlus. En dat is mogelijk om af te sluiten voor auto's tot 8 jaar oud.
zie ook:
http://www.bmw.de/de/index_common.html? ... hrung.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: BMWDennis en 2 gasten