E30 onderdelen
- Jeroen van Haaren
E30 onderdelen
Gezocht voor mijn E30 4-deurs Sedan:
- Linker voordeur [Gevonden]
Deurpaneel, raam en alle zooi in de deur is niet nodig, hij moet wel vrij van roest zijn.
- nette spatborden links en rechts, ook graag vrij van roest [Gevonden]
- Eventueel mtech 2 skirts en achterbumper, mag ook imitatie zijn.[Gevonden]
Kleur maakt niet uit, auto wordt overgespoten
- Set elektrische ramen voor de voordeuren, mag ook losse motors zijn met 2 bedieningsknoppen [Gevonden]
- 2 sets 5/6 punts gordels
- 3-spaak Suede Stuur van rond de 32 cm evt met stuurnaaf
- Veerpootbrug voor de voor en achterkant, geen Sandtler a.u.b.!
- Linker voordeur [Gevonden]
Deurpaneel, raam en alle zooi in de deur is niet nodig, hij moet wel vrij van roest zijn.
- nette spatborden links en rechts, ook graag vrij van roest [Gevonden]
- Eventueel mtech 2 skirts en achterbumper, mag ook imitatie zijn.[Gevonden]
Kleur maakt niet uit, auto wordt overgespoten
- Set elektrische ramen voor de voordeuren, mag ook losse motors zijn met 2 bedieningsknoppen [Gevonden]
- 2 sets 5/6 punts gordels
- 3-spaak Suede Stuur van rond de 32 cm evt met stuurnaaf
- Veerpootbrug voor de voor en achterkant, geen Sandtler a.u.b.!
Laatst gewijzigd door Jeroen van Haaren op 21 mar 2010, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Re: E30 onderdelen
Ik heb nog liggen: 4x deuren van een 4-deurs, achterklep, 2x motorkap, 3x spatborden
deuren zijn sowieso erg netjes, twee spatborden zijn ook echt netjes eentje minder. Motorkappen en achterklep zijn ook netjes.
Stuur maar een pb'tje als je iets wilt overnemen. Af te halen in Hengelo (ov)
deuren zijn sowieso erg netjes, twee spatborden zijn ook echt netjes eentje minder. Motorkappen en achterklep zijn ook netjes.
Stuur maar een pb'tje als je iets wilt overnemen. Af te halen in Hengelo (ov)
- Jeroen van Haaren
Aantal dingen gevonden en gekocht, nog een paar dingen gezocht.
- RJay
Dat stuurtje heb ik waarschijnlijk nog wel, is niet in topstaat though........
En gewoon leer ipv suede.
En gewoon leer ipv suede.
-
En waarom komt de ééndelige domstrebe van Sandtler (type Hartge replica) niet in aanmerking? Beter dan alle driedelige meuk bij elkaar....

- Jeroen van Haaren
@RJay
Tnx, maar in een racer heb je vrij weinig aan leer.
@Jeroen E21
Ik had een Sandtler (zelfde als je foto) besteld bij Dutch power trading die op 3 E30's (de mijne en 2 van een buurman) voor geen meter paste, volgens de verkoper zou mijn auto krom zijn, en daarmee ook de 2 van mijn buurman.
Met wat pijn en moeite kon ik de brug op eigen kosten terug sturen (waarmee ik gelijk klaar was met dat bedrijf, heb er een hekel aan om door een probleem van een ander kosten te moeten maken, ook al is het maar zo weinig, buiten dat had ik al een eerder akkefietje gehad met hem
)
Later hoorde ik dat de Sandtlers dit probleem vaker hebben gehad bij E30's, vandaar geen Sandtler brug meer.
Tnx, maar in een racer heb je vrij weinig aan leer.
@Jeroen E21
Ik had een Sandtler (zelfde als je foto) besteld bij Dutch power trading die op 3 E30's (de mijne en 2 van een buurman) voor geen meter paste, volgens de verkoper zou mijn auto krom zijn, en daarmee ook de 2 van mijn buurman.
Met wat pijn en moeite kon ik de brug op eigen kosten terug sturen (waarmee ik gelijk klaar was met dat bedrijf, heb er een hekel aan om door een probleem van een ander kosten te moeten maken, ook al is het maar zo weinig, buiten dat had ik al een eerder akkefietje gehad met hem

Later hoorde ik dat de Sandtlers dit probleem vaker hebben gehad bij E30's, vandaar geen Sandtler brug meer.
-
OK dat ligt dan wellicht aan de maatvoering bij Sandtler. Ik haal altijd voor alle E30's in mijn wijde omgeving een zelfde model bij Improve Tuning voor ongeveer dezelfde prijs en behalve één auto die al een voorschade achter de rug had was het bij die bruggen altijd een kwestie van erop leggen en klaar.
Bij die (ex-)schadeauto was het een kwestie van moeren van het toplager los, iets opkrikken zodat de draadeinden iets zakken, veerpootbrug erop en met gevoel de auto weer laten zakken, en het zat. Verschil was zo minimaal dat ik opnieuw uitlijnen niet nodig achtte, maar het voorkomt dat je de brug met geweld moet gaan plaatsen.
Qua stijfheid hebben deze dingen absoluut 100x meer effect dan met die driedelige gevallen.
Bij die (ex-)schadeauto was het een kwestie van moeren van het toplager los, iets opkrikken zodat de draadeinden iets zakken, veerpootbrug erop en met gevoel de auto weer laten zakken, en het zat. Verschil was zo minimaal dat ik opnieuw uitlijnen niet nodig achtte, maar het voorkomt dat je de brug met geweld moet gaan plaatsen.
Qua stijfheid hebben deze dingen absoluut 100x meer effect dan met die driedelige gevallen.
- RJay
Dat weet ik, daarom heeft ie er bij ons nooit in gezeten 

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
RJay schreef:Dat weet ik, daarom heeft ie er bij ons nooit in gezeten
Verklaring (ik ben ook aan het rondkijken naar een veerpootbrug)? Kunnen die minuscule boutjes van het toplager zo'n zandlanger (sandtler)-ding ook aan qua lengte/sterkte? Heb niks aan moertjes die maar half over het draad zitten nl.
-
Heb geen detailplaatjes maar hier is wel te zien dat er zat draad over is. Bij een E30 dan...

- G Kolkman
Past deze ook op 6-cilinders eigenlijk?
- Jeroen van Haaren
Bij de brug die ik had, had ik de linkerkant op de draadeinden gelegd en dan kwam de rechterkant totaal niet uit, en dan bedoel ik niet 1 of 2 cm verschil wat idd met opkrikken te verhelpen zou moeten zijn maar een 20 cm van de rechter veerpoot af richting rechterspiegel. 

-
Yep, past op alle modellen behalve 325iXG Kolkman schreef:Past deze ook op 6-cilinders eigenlijk?
En Jeroen: da's idd wel heel ernstig, met die dingen van Improve nooit meer dan een paar mm.
- G Kolkman
Nee maar, ik zie dat dat improve tuning bij mij om de hoek zit
, maar eens een keer langs dan.

- RJay
Ging over het stuurtje, lol.G Kolkman schreef:RJay schreef:Dat weet ik, daarom heeft ie er bij ons nooit in gezeten
Verklaring (ik ben ook aan het rondkijken naar een veerpootbrug)? Kunnen die minuscule boutjes van het toplager zo'n zandlanger (sandtler)-ding ook aan qua lengte/sterkte? Heb niks aan moertjes die maar half over het draad zitten nl.
Veerpootbrug hadden wij er ook eentje van het gegeven model, nooit de moeite genomen er achter te komen waar ie vandaan kwam omdat we wisten dat een volgende auto toch doorgelast zou worden......