Porsche Boxster Spyder
-
Re: Porsche Boxster Spyder
Er werd vandaag een Spyder over de Ring heen gejaagd in TF. Zag er goed uit, weinig koetsbewegingen, maar toch niet springen. Kon echter nog wel wat vlotter naar mijn idee, maar dat heb ik wel vaker 

- Robin Hartog
Duidelijk verhaal, Ron!
(Erg) leuke auto historie!
Maarre, is 997 4S X51 niet dubbelop? 4S en X51 betekend toch hetzelfde? Dacht tenminste altijd dat X51 de 4WD versie van de 996 TT in Amerika was...?
Maargoed, dit kan ik ook mis hebben.
Super mooie kleur, Azzuro California! :o

(Erg) leuke auto historie!
Maarre, is 997 4S X51 niet dubbelop? 4S en X51 betekend toch hetzelfde? Dacht tenminste altijd dat X51 de 4WD versie van de 996 TT in Amerika was...?
Maargoed, dit kan ik ook mis hebben.

Super mooie kleur, Azzuro California! :o
-
- Auto: M2
X51 is de code van de motortuning van Porsche zelf.
- GTRene
weer een test verhaal en video en foto's, al heb ik het meeste al eens eerder gelezen volgens mij
http://www.auto-motor-und-sport.de/einz ... 61570.html

http://www.auto-motor-und-sport.de/einz ... 61570.html
- Sperdy
Ron, gefeliciteerd met de aanschaf van je geweldige Porsche Spyder ! 

- Macboy
Natuurlijk is dat geen combo voor de GT3. Das meer iets voor de gewone of de Targa lijkt mij. Ook de Turbo zou deze kleur niet misstaan, met een mooie interieurkleur.Ron4S schreef:(...)vond zelf dat de sjieke uitstraling van de kleur niet goed combineerde met het spoilerpakket van de GT 3.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Welkom hier Ron. Had het met Hans als eens eerder over jou gehad en ken(de) je Cayman wel. Zelf groot Cayman fan en in de uitmonstering die jij reed vond ik hem echt super!!
Gefeliciteerd met je Spyder. Hebben we er straks al 2 hier op DF. Want ja, Ferdi die komt toch wel over der brug ook
. Wat heb je trouwens een TOPKLEUR gekozen zeg!! Heerlijk fotogeniek, hint hint
.
Gefeliciteerd met je Spyder. Hebben we er straks al 2 hier op DF. Want ja, Ferdi die komt toch wel over der brug ook

- Sperdy
Eerst binnenkort proefrijden in een 'open boxster', daarna beng ik bang dat ik 100k stukgooi en daarvoor een witte, fully alcantara, handbak, 5mm spacers, shortshifter, airco, radio, sportchrono en sportpoef, Porsche Boxster Spyder in mijn garage kan gaan rijden. Tja, het moet maar. Ron, ben benieuwd naar je ervaringen uiteraard.Mark Nauta schreef:Welkom hier Ron. Had het met Hans als eens eerder over jou gehad en ken(de) je Cayman wel. Zelf groot Cayman fan en in de uitmonstering die jij reed vond ik hem echt super!!
Gefeliciteerd met je Spyder. Hebben we er straks al 2 hier op DF. Want ja, Ferdi die komt toch wel over der brug ook. Wat heb je trouwens een TOPKLEUR gekozen zeg!! Heerlijk fotogeniek, hint hint
![]()
.
- Mark Nauta
Oh oke, leuk Ferdinand!!! Ik dacht dat je al met een Boxster gereden had? Of heb je toen niet open gereden??
Bij PCR staat een mooie witte Boxster. Ga je daar mee sturen??
- Robin Hartog
Prachtig dit.FerdiACS1 schreef:Eerst binnenkort proefrijden in een 'open boxster', daarna beng ik bang dat ik 100k stukgooi en daarvoor een witte, fully alcantara, handbak, 5mm spacers, shortshifter, airco, radio, sportchrono en sportpoef, Porsche Boxster Spyder in mijn garage kan gaan rijden. Tja, het moet maar. Ron, ben benieuwd naar je ervaringen uiteraard.Mark Nauta schreef:Welkom hier Ron. Had het met Hans als eens eerder over jou gehad en ken(de) je Cayman wel. Zelf groot Cayman fan en in de uitmonstering die jij reed vond ik hem echt super!!
Gefeliciteerd met je Spyder. Hebben we er straks al 2 hier op DF. Want ja, Ferdi die komt toch wel over der brug ook. Wat heb je trouwens een TOPKLEUR gekozen zeg!! Heerlijk fotogeniek, hint hint
![]()
.

-
@Ferdi: thanks maar je hebt me natuurlijk genoeg inspiratie gegeven
Denk dat jij net als ik niet zo'n rondetijden junkie bent als sommigen hier maar WEL van een heerlijk potje sturen houdt. En dat je je auto's niet voor status of erkenning uitzoekt maar voor wat je zelf het gaafste vind (enige juiste uitgangspunt). Ik ruil mijn 997 in omdat ik de Cayman fijner vind sturen/rijden/remmen (misschien wel omdat alleen een " expert" met een 997 harder gaat en een gewone rijder als ik de Cayman voorspelbaarder vindt rijden) en dan te bedenken dat er dadelijk nog een dak vanaf is :banaan:
PCE zet binnenkort de Spyder op kenteken, doe jezelf een plezier en ga proefrijden! En ga vooral ook met andere merken proefrijden , dan merk je vanzelf het verschil met een Porsche als het goed is (zo niet, koop een Maserati Gran Sport MC Victory in het parelmoerwit met blauw alcantara interieur, die ging ik namelijk eigenlijk kopen maar na een ontnuchterende proefrit bleek de werkelijkheid wat minder dan de lang gekoesterde droom). Als je trouwens de standaard Spyder wielen neemt (en die wil je want zijn het lichtste), kun je geen 5mm spacers meer nemen. Ik heb trouwens ook de 2 alcantara pakketen en de alcantara deksel besteld.
@Mark Nauta; thanks dat iemand mijn kleurkeuze begrijpt
hij moest en zou die kleur worden en geloof me de witgoudmetallic details maken het af; subtiel en toch wreed! Waar kende je mijn Cayman van? Zal binnenkort eens proberen wat foto's te posten, die auto heb ik nog steeds een mega zwak voor. NAV de reacties op mijn groene Cayman (van Porsche Exclusive afkomstig) en een 2e oranje broertje heeft Porsche later besloten de Porsche Cayman Sport op de markt te brengen die ook in oranje en groen leverbaar werden, is misschien een leuk weetje.

PCE zet binnenkort de Spyder op kenteken, doe jezelf een plezier en ga proefrijden! En ga vooral ook met andere merken proefrijden , dan merk je vanzelf het verschil met een Porsche als het goed is (zo niet, koop een Maserati Gran Sport MC Victory in het parelmoerwit met blauw alcantara interieur, die ging ik namelijk eigenlijk kopen maar na een ontnuchterende proefrit bleek de werkelijkheid wat minder dan de lang gekoesterde droom). Als je trouwens de standaard Spyder wielen neemt (en die wil je want zijn het lichtste), kun je geen 5mm spacers meer nemen. Ik heb trouwens ook de 2 alcantara pakketen en de alcantara deksel besteld.
@Mark Nauta; thanks dat iemand mijn kleurkeuze begrijpt

-
@macboy; wellicht heb ik je verkeerd begrepen (je vindt het blauw geen kleur voor een GT 3, meer voor een gewone 997) maar even voor de zekerheid; die blauwe Porsche's zijn "gewone" 997's met de Aerokit Cup gemonteerd, het zijn geen GT 3's! Kijk maar naar de remmen, dan zie je het meteen. En dan zijn we het waarschijnlijk samen eens: bij die uitmonstering hoort eigenlijk niet zo'n kleur...
- Mark Nauta
Erg leuk dat feitje!! Zal ik onthouden!!Ron4S schreef:@Mark Nauta; thanks dat iemand mijn kleurkeuze begrijpthij moest en zou die kleur worden en geloof me de witgoudmetallic details maken het af; subtiel en toch wreed! Waar kende je mijn Cayman van? Zal binnenkort eens proberen wat foto's te posten, die auto heb ik nog steeds een mega zwak voor. NAV de reacties op mijn groene Cayman (van Porsche Exclusive afkomstig) en een 2e oranje broertje heeft Porsche later besloten de Porsche Cayman Sport op de markt te brengen die ook in oranje en groen leverbaar werden, is misschien een leuk weetje.
Ik ken je Cayman denk ik van foto's die Hans me eens heeft laten zien, of van elders op internet.
Je mening over 997 ten opzichte van Cayman/Boxster kan ik heel goed begrijpen. Tuurlijk is een 997 een erg snelle auto, maar als je met een Cayman rijdt, voel je gewoon dat de layout van de auto gewoon beter is en meer vertrouwen geeft. Je durft er al veel sneller erg hard mee te gaan.
Ik heb zelf geregeld met Cayman's op het circuit gereden en daar is ie echt helemaal in z'n element. Super auto! Tuurlijk is een 911 ook geweldig, maar daar moet je toch wel met wat meer beleid rijden, uiteraard ga je dan ook wel harder, maar ja, een 911 zal je altijd afstraffen als ie dat kan.
Ik vind ze beide echt super, maar na mijn eerste meters in een Cayman en een Boxster ben ik daar toch wel echt een groot zwak voor gaan ontwikkelen.
Ja, je kleurencombinaties kan ik zeker wel waarderen. Hou er wel van als men een beetje van de gabaande paadjes durft af te stappen.
- Sperdy
Ja mark, Rogier belde dat die witte boxster klaar stond. Klopt, het gaatmij oMark Nauta schreef:Oh oke, leuk Ferdinand!!! Ik dacht dat je al met een Boxster gereden had? Of heb je toen niet open gereden??
open rijden, dat heb ik in een boxster nog niet gedaan. Binnenkort dus rondje sturen.
- Mark Nauta
Ah oke. Leuk!!FerdiACS1 schreef:Ja mark, Rogier belde dat die witte boxster klaar stond. Klopt, het gaatmij oMark Nauta schreef:Oh oke, leuk Ferdinand!!! Ik dacht dat je al met een Boxster gereden had? Of heb je toen niet open gereden??
open rijden, dat heb ik in een boxster nog niet gedaan. Binnenkort dus rondje sturen.
Ik ben dinsdag bij PCR zal hem eens even goed voor je aanschouwen

- Sperdy
Ja Mark, ik krijg wel een belletje van Rogier als de zon schijnt 
als PCE die spyder op kenteken zet, dan wil ik er zeker een keertje in sturen. Heb jij al in die spyder gezeten? Heb zelf nog niet in een auto gezeten met een dergelijke perefecte zitpositie. Super stoel en super positie achter het stuur. Echt, mijn ACS1 stoel is werkelijk fantastisch! maar deze sportstoelen in de Spyder zitten als een soort van kom die perefecte steun geven vanaf je lage rug tot bovenaan je schouders.
Klopt inderdaad Ron dat ik geen hardcore racer ben. Maar ik ga wel mijn racelicentie halen omdat je het aan dergelijke goede auto's zoals de Boxster Spyder, maar ook zeker de ACS1, haast wel verplicht bent om dit te doen. Deze auto's kunnen zo ontzettend veel meer dan ik weet, en het is leuk als je steeds meer uit die auto's kunt halen. Ron, ga jij ook naar die driversschool van Porsche? Die basiscursus krijg je alvast cadeau (nadat je 100k hebt uitgegeven
).

als PCE die spyder op kenteken zet, dan wil ik er zeker een keertje in sturen. Heb jij al in die spyder gezeten? Heb zelf nog niet in een auto gezeten met een dergelijke perefecte zitpositie. Super stoel en super positie achter het stuur. Echt, mijn ACS1 stoel is werkelijk fantastisch! maar deze sportstoelen in de Spyder zitten als een soort van kom die perefecte steun geven vanaf je lage rug tot bovenaan je schouders.
Klopt inderdaad Ron dat ik geen hardcore racer ben. Maar ik ga wel mijn racelicentie halen omdat je het aan dergelijke goede auto's zoals de Boxster Spyder, maar ook zeker de ACS1, haast wel verplicht bent om dit te doen. Deze auto's kunnen zo ontzettend veel meer dan ik weet, en het is leuk als je steeds meer uit die auto's kunt halen. Ron, ga jij ook naar die driversschool van Porsche? Die basiscursus krijg je alvast cadeau (nadat je 100k hebt uitgegeven

-
Mijn Cayman had ook die stoelen, ze zitten echt perfect! Normaal een zeer prijzige optie (zoals alles bij Porsche, echt belachelijk).
Van de verkoper heb ik niks gehoord over een deelname aan een driversschool, maar misschien kwam dat omdat ie het te druk had al die rare wensen op de order te verwerken
Denk dat jij hem eerder hebt dan ik, ivm de individuele kleur en mijn stuurwiel (PDK stuur met paddels in alcantara uitgevoerd momenteel echter alleen nog leverbaar in leer) ) kan het zomaar 4-6 maanden gaan duren...vandaar het LANGE wachten is begonnen...
Van de verkoper heb ik niks gehoord over een deelname aan een driversschool, maar misschien kwam dat omdat ie het te druk had al die rare wensen op de order te verwerken

-
Ferdi koop nou maar zo n ding krijg je geen spijt van. Bmw is leuk voor dagelijks maar emotie haal je alleen bij porsche.
- Macboy
@Ron: ik had er niet eens op gelet, maar dat spoilerpakket suggereert een andere auto dan de kleur uitstraalt dus we zijn het eens.
Heb je dus ook het alcantara stuur en pook Ron ? Wat een belachelijke prijzen vragen ze daarvoor, maar ja, ze kunnen het maken he ! Zonder is zonde
EDIT: ik zie nu pas je post van 2 minuten geleden dus
Heb je dus ook het alcantara stuur en pook Ron ? Wat een belachelijke prijzen vragen ze daarvoor, maar ja, ze kunnen het maken he ! Zonder is zonde

EDIT: ik zie nu pas je post van 2 minuten geleden dus

- Mark Nauta
Volgens mij kunnen we er bij jou ook een weddenschap op gaan houden met DF-ers. Wie denkt dat het nog 2 weken duurt, wie 3 weken, wie 4 weken etc. Voordat Dré de Vries ook in een automobiel uit Zuffenhausen staptAndre schreef:Ferdi koop nou maar zo n ding krijg je geen spijt van. Bmw is leuk voor dagelijks maar emotie haal je alleen bij porsche.

- Sperdy
Zal ik jullie eens wat zeggen? Gerard R heeft 'm eerder dan ik!
- Sperdy
Jazeker, binnenkort rijdt er een glimmende GT3RS over het klaverblad bij Hoogeveen met een voor ons bekende DF-er achter het stuur.Mark Nauta schreef:... voordat Dré de Vries ook in een automobiel uit Zuffenhausen staptAndre schreef:Ferdi koop nou maar zo n ding krijg je geen spijt van. Bmw is leuk voor dagelijks maar emotie haal je alleen bij porsche.
- Oof
- Auto: M2 Competition H6
HahaFerdiACS1 schreef:Zal ik jullie eens wat zeggen? Gerard R heeft 'm eerder dan ik!

- JP
Gerard heeft 'm geweigerd....het bleek geen hardtop te zijn.. 

- cooldragon
en geen PDC.....JP schreef:Gerard heeft 'm geweigerd....het bleek geen hardtop te zijn..