CJIB Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: Centraal Justieel Incasso Bureau verkeers boetes

Bericht door Richardt. » 31 mar 2010, 22:31

De rechter noemt het een ernstige vorm van corruptie die schadelijk is voor het imago van justitie. De ambtenaar hoeft niet de cel in. Hij zou genoeg geschrokken zijn van zijn voorarrest.
Dit vind ik dan nog weer het ergste eraan! :evil:

Ik schrik ook altijd heel erg van de flits als ik geflitst wordt maar krijg ook altijd netjes een acceptgiro :stom:

S-J

Bericht door S-J » 01 apr 2010, 19:49

Richardt. schreef:
De rechter noemt het een ernstige vorm van corruptie die schadelijk is voor het imago van justitie. De ambtenaar hoeft niet de cel in. Hij zou genoeg geschrokken zijn van zijn voorarrest.
Dit vind ik dan nog weer het ergste eraan! :evil:

Ik schrik ook altijd heel erg van de flits als ik geflitst wordt maar krijg ook altijd netjes een acceptgiro :stom:
Eens.

Brief ontvangen dat ik een EMG cursus moet doen. Fijn. € 792,- voor een powerpoint presentatie die een kleuter in elkaar had kunnen zetten.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 02 apr 2010, 09:25

Ik heb er vorige week ook weer één ontvangen van een driepoot of flitsauto in Montfoort. Gecorrigeerd 56 waar je 50 mocht. Mag wel even 28,- betalen en 21,42 % daarbij aan administratiekosten (6,-). :stom:

En nu de zomer weer aan het doorkomen is, zullen de flitsauto's en driepoten flink de kassa vullen gok ik. Dagjesmensen, motorrijders, noem het maar op...

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 02 apr 2010, 10:10

Marco R. schreef:Ik heb er vorige week ook weer één ontvangen van een driepoot of flitsauto in Montfoort. Gecorrigeerd 56 waar je 50 mocht. Mag wel even 28,- betalen en 21,42 % daarbij aan administratiekosten (6,-). :stom:

En nu de zomer weer aan het doorkomen is, zullen de flitsauto's en driepoten flink de kassa vullen gok ik. Dagjesmensen, motorrijders, noem het maar op...
Dat soort bekeuringen kan ik nou echt niet wakker van liggen eigenlijk..doe mij er daar maar 10 van ipv 1 grote van 30 of 40 + incl aantekening.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 02 apr 2010, 13:57

Die ene grote heb ik al gehad, daarom vind ik die kleine juist zo verneukeratief. Dat ik destijds 800,- heb neergelapt oké, maar voor 6 lullige kutkilometers...

Mike S.

Bericht door Mike S. » 02 apr 2010, 15:11

als je met zulke boetes al bekend bent wees dan blij dat ze je flitsen op het moment dat je 10km te hard rijdt ipv 50km..... zo zie ik het dan altijd maar.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 02 apr 2010, 15:16

Helaas eentje binnengekregen van € 217,-. Vriendin reed 153 waar je 120 mag. Ze wilde de nieuwe turbo op de TDI even proberen. Reed vlak ervoor 200+ op een vrij stukje A44 en werd later op de A4 langs de kant gezet. :'(
Aangezien mijn vorige 512 euro was kon ik een tijdje niet zoveel zeggen als zij iets te hard reed. Deze laatste bekeuring is voor mij dus zeer welkom. :hmmm:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 02 apr 2010, 22:26

Het is de laatste tijd druk langs de snelwegen met die apparatuur. Het is nu zo erg dat ik van ellende gewoon 538 moet blijven luisteren, en vaak duurt het dan zo lang dat ik mijn eigen wegmelding bijna mis :bag: . En dan staan ze zelfs op plekken waar ik ze de laatste anderhalf jaar nog niet eerder heb zien staan :o .

That said, binnenkort 96 euro overmaken omdat de apk van de hobby-beemert verlopen is (al sinds Januari). Iets teveel met andermans projecten bezig geweest denk ik :oops: , en het was erg lang te koud om 'm weer op de wielen te zetten (er ontbrak het een en ander aan onderdelen).

steve smith

Bericht door steve smith » 03 apr 2010, 00:01

G Kolkman schreef:Het is de laatste tijd druk langs de snelwegen met die apparatuur. Het is nu zo erg dat ik van ellende gewoon 538 moet blijven luisteren, en vaak duurt het dan zo lang dat ik mijn eigen wegmelding bijna mis :bag: . En dan staan ze zelfs op plekken waar ik ze de laatste anderhalf jaar nog niet eerder heb zien staan :o .
Duh! Waarde van de Megane is verdubbeld vorige maand. 't is natuurlijk volledige waanzin maar je moet wel met al die gekke struikrovers langs de weg en hallucinerende ambtenaren op kantoortjes.

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 03 apr 2010, 03:36

:mrgreen: :thumbup:

Richardt.

Bericht door Richardt. » 03 apr 2010, 16:37

Het is dat ik weinig rijd en zo'n Stinger daardoor echt veel te duur vind, anders had ik er ook een aangeschaft :thumbup:

Mike S.

Bericht door Mike S. » 03 apr 2010, 16:46

Die stinger card is al stukken goedkoper... maar als je echt alles erop en eraan wilt e.d. dan tikt dat wel aan.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 apr 2010, 16:52

Mike Spanjersbergh schreef:Die stinger card is al stukken goedkoper... maar als je echt alles erop en eraan wilt e.d. dan tikt dat wel aan.
het zou mooi zijn zo'n stinger-card incl de extra voor en achter sensoren voor zeg max 500,-euro dan ging ik der ook meer over nadenken...al rijd ik niet veel, de luxe van relaxed rijden is dat wel waard.

Richardt.

Bericht door Richardt. » 03 apr 2010, 17:47

GTRene schreef:
Mike Spanjersbergh schreef:Die stinger card is al stukken goedkoper... maar als je echt alles erop en eraan wilt e.d. dan tikt dat wel aan.
het zou mooi zijn zo'n stinger-card incl de extra voor en achter sensoren voor zeg max 500,-euro dan ging ik der ook meer over nadenken...al rijd ik niet veel, de luxe van relaxed rijden is dat wel waard.
Inderdaad, voor dat geld zou ik het wel willen doen.

Echter rijd ik tegenwoordig maar 1x per week een wat langer stuk. De rest van de week gebruik ik of de auto niet of zijn het korte stukjes in de stad en in de stad moet je toch al je best doen om te hard te rijden over het algemeen.

steve smith

Bericht door steve smith » 03 apr 2010, 19:16

Gebruikte DSI op MP kost 700 a 750eu, dus dan betaal je alleen voor het lasergedeelte de volle mep want die vind je nog niet gebruikt. Inbouwen is wel een sloot werk maar beter dan fietsen.

Card ken ik niet, nog geen ervaring mee. DSI wel wegens werk en ik vind dat het tot de standaarduitrusting mzou moeten behoren van elke kilometervreter.

dvh

Bericht door dvh » 04 apr 2010, 14:54

Boete binnen van 160 euro voor het negeren van een doorgetrokken streep...
Is 1 maand geleden en ik kan me niet herinneren hoe of wat...

Help bezwaar hier nog tegen ?
Zoja , gaarne tips

Macboy

Bericht door Macboy » 04 apr 2010, 22:33

Je kunt van de doorgetrokken streep weer strepen maken ?

GTRene

Bericht door GTRene » 04 apr 2010, 22:49

dvh schreef:Boete binnen van 160 euro voor het negeren van een doorgetrokken streep...
Is 1 maand geleden en ik kan me niet herinneren hoe of wat...

Help bezwaar hier nog tegen ?
Zoja , gaarne tips
denk dat je bedoelt, dat ze je niet staande gehouden hebben maar bv een politie in burger heeft jou zo zeggen ze zien rijden over een doorgetrokken streep en jij krijgt niks vermoedend een maand later die brief in je bus?

das klote, echter als ze jou niet staande gehouden hebben kun je wellicht naar bewijs vragen?

of heb je het op 1 april gekregen..be sharp. :wink:

dvh

Bericht door dvh » 05 apr 2010, 10:26

Nee is hellaas geen 1 april grap.
Maar voor de rest, wat jij zegt idd.

Zo kan ik altijd boetes binnen krijgen waarvan ik achteraf niks vanaf weet.
Beetje vreemd.

Ga het dit maal toch eens proberen.
Er was ooit eens een figuur in de autoweek die van zijn hobby zijn beroep maakte door bezwaren in te dienen tegen verkeersboetes, en dit ging hem erg goed af.

Iemand enig idee waar je goede argumenten/tips en tricks kan verzamelen op het internet betreft dit onderwerp ?
Je kunt van de doorgetrokken streep weer strepen maken ?
Heb je het nu over de openbare weg of over je onderbroek ? :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 05 apr 2010, 10:30

S-J

Bericht door S-J » 05 apr 2010, 10:49

Forum van www.flitsservice.nl is zeer informatief. "WOBben" schijnt effectief te zijn .

GTRene

Bericht door GTRene » 05 apr 2010, 11:37

dvh schreef:Nee is hellaas geen 1 april grap.
Maar voor de rest, wat jij zegt idd.

Zo kan ik altijd boetes binnen krijgen waarvan ik achteraf niks vanaf weet.
Beetje vreemd.

Ga het dit maal toch eens proberen.
groot gelijk, dit soort onzin is gewoon niet goed..als ze je staande houden of filmmaterieel kunnen laten zien ist wat anders.
een vriendin van mij had ook zoiets, ze zou een motorrijder hebben laten schrikken? ze kon zich daar niks van herinneren en niemand stak een vinger op ofzo op, ala ze kreeg net als jij een brief met boete...zij ging dus ook in beroep en terecht hoefde ze niet te betalen...

dit soort zake stinken soms, zo kan iemand die een slechte dag heeft of de pik op je heeft je o wat aansmeren terwijl jij van niks weet....

anders zorgen dat je "mederijder" :wink: ook zeker weet dat jij niet over een doorgetrokken streep reed en of rijd blabla...

good luck, dit hoef je niet te pikken!

Mack

Bericht door Mack » 07 apr 2010, 12:16

Mijn vriendin kreeg ooit een (kleine) boete voor ergens afslaan waar het niet mocht. Kenteken 76-**-**, grijze Kia, was door een agent gespot. Mijn vriendin was ten tijde van de overtreding in de Efteling.

Bleek twee straten verderop (van waar overtreding was begaan) een andere grijze Kia te staan met 78-**-** (dus praktisch zelfde kenteken).

Dus 99.9% zeker dat die auto de overtreding had begaan, en niet mijn vriendin. Maar ja, ga maar eens aanvechten.

Lekker subjectief, wat een agent ziet. Belachelijk dat dit kan, dit vraagt om misbruik en fouten.

(de les die we leren: koop geen grijze Kia want die heeft iedereen :-) )

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 07 apr 2010, 12:38

Jurjen schreef:Gisteren tijdens het werk mijn eerste gescoord. En direct maar een stevige, gelaserd met 42 km/h te hard na correctie op een 50 weg. :bag:
Boete was uiteindelijk 370 euro. Ik heb geen idee of dat mee of tegen valt eigenlijk.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 apr 2010, 13:01

volgens mij valt dat bedrag mee, helemaal op een 50km weg...denk dat die weg dan redelijk overzichtelijk was ter plaatse?
het blijft een hoop geld,echter beter dat, dan je rijbewijs kwijt waar niemand wat mee opschiet en de staat eigenlijk weer meer geld kost, immers geen accijns geld binnen en of nog een flitsservice kans...bovendien mis je dan weer ervaring in rijkunst e.d. :wink:

Plaats reactie