F1 2010: Petronas Malaysian Grand Prix
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
F1 2010: Petronas Malaysian Grand Prix
Dit weekend al weer F1, nu in Maleisië. Net als vorig jaar wordt er ook dit weekend weer noodweer voorspeld en noodweer in Maleisië betekend ook echt noodweer.
Dat geeft natuurlijk een hoop chaos op de baan en daardoor wordt het vast en zeker een leuk F1 weekend, hopelijk maken ze dit keer de race wel af....
De Nederlandse tijden van de verschillende sessies:
02 apr.
04:00-05:30 1e vrije training
08:00-09:30 2e vrije training
03 apr.
07:00-08:00 3e vrije training
10:00-11:00 Kwalificatie
04 apr.
10:00 Race
Dat geeft natuurlijk een hoop chaos op de baan en daardoor wordt het vast en zeker een leuk F1 weekend, hopelijk maken ze dit keer de race wel af....
De Nederlandse tijden van de verschillende sessies:
02 apr.
04:00-05:30 1e vrije training
08:00-09:30 2e vrije training
03 apr.
07:00-08:00 3e vrije training
10:00-11:00 Kwalificatie
04 apr.
10:00 Race
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Re: F1 2010: Petronas Malaysian Grand Prix
Ik hoop dat het qua "jeu" een beetje een herhaling wordt van de vorige race...
Beetje spanning kan geen kwaad.
Beetje spanning kan geen kwaad.
- Dennis Cavallino
De tijden van het rijden zijn weer gelijk aan de momenten waarop het doorgaans regent daar, dus dat zal waarschijnlijk wel goedkomen.
... Als Vettel nu maar eens 25 punten pakt, ben ik blij.

... Als Vettel nu maar eens 25 punten pakt, ben ik blij.

- RJay
En ik mis weer alles
Kom op zeg.
Op opnemen zetten dan maar.

Op opnemen zetten dan maar.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara

Nico Hülkenberg gaat zijn naam op verzoek van zijn manager Willi Weber veranderen in Nico Hulker. "Uit marketing oogpunt was dat noodzakelijk", aldus Weber op de website van de Williams-coureur.
Kort
"De naam Hülkenberg was te moeilijk om te vermarkten, omdat het te lang is. Hulker is korter en het klinkt dynamischer", motiveerde Weber het besluit. Hülkenberg zelf: "Vooral voor de Britten was het moeilijk omdat er geen ü in de Engelse taal bestaat. Nu is het veel makkelijker."
Steun
Weber hoopt dat de naamsverandering een positief effect heeft op de merchandise. "Een korte naam is praktischer voor het ontwerp van producten". En ook Hülkenberg ziet alleen voordelen. "Mijn familie steunt me en de papierwinkel blijft beperkt", aldus de Duitser die volgende week zijn nieuwe identiteitspapieren kan ophalen in het stadhuis van Emmerich. "We kijken uit naar Nico’s bezoek", aldus gemeenteambtenaar April Phool.
- Eric H
Gemeente ambtenaar April Phool.........
uhuh !!
uhuh !!
- Robin Hartog
Kreeg net bericht van mijn moeder en zus die nu op Kuala Lumpur zitten voor vakantie (hoe toevallig!) dat ze naast een Lotus F1 wagen stonden.
Het weer beloofde niet veel goeds voor hun maar des te meer voor de wedstrijd. 8)

-
Eric H schreef:Gemeente ambtenaar April Phool.........
uhuh !!
zo jammer die laatste zin idd

- Dutch
Yep, voor zowel zaterdag als zondag wordt aan het eind van de middag een miezerbui verwacht.Robin Hartog schreef:Het weer beloofde niet veel goeds voor hun maar des te meer voor de wedstrijd. 8)
En naar welk tijdstip is voor het genoegen van de Europese kijker de race verplaatst?

- Eric H
Beterzzzzzz...
Kijk sowieso weer meer uit naar de races uit het huidige seizoen....
Schumi terug, nieuwkomers, rijderswisselingen.....
Van al deze punten kun je twisten of het positief is of niet, het zorgt in ieder geval weer voor de broodnodige spanning.
Nu gewoon weer terug naar de oude vorm van kwalificatie en dan kunnen we weer echt knallen...
En moet oude vorm bedoel ik, iedereen tegelijk de baan op en gewoon een uur de tijd krijgen om je snelste ronde neer te zetten.
Dan krijg je tenminste weer echt tactische zetten....
Kwalificeer je halfvol en stel je je eerste tankstop uit, kwalificeer je ligt en probeer je veel te winnen in het begin van de race, of kwalificeer je mudjevol en blijf je gewoon zo lang mogelijk door rijden....
Dan ook weer gewoon de pitstops in oude glorie herstellen.......
Kijk sowieso weer meer uit naar de races uit het huidige seizoen....
Schumi terug, nieuwkomers, rijderswisselingen.....
Van al deze punten kun je twisten of het positief is of niet, het zorgt in ieder geval weer voor de broodnodige spanning.
Nu gewoon weer terug naar de oude vorm van kwalificatie en dan kunnen we weer echt knallen...
En moet oude vorm bedoel ik, iedereen tegelijk de baan op en gewoon een uur de tijd krijgen om je snelste ronde neer te zetten.
Dan krijg je tenminste weer echt tactische zetten....
Kwalificeer je halfvol en stel je je eerste tankstop uit, kwalificeer je ligt en probeer je veel te winnen in het begin van de race, of kwalificeer je mudjevol en blijf je gewoon zo lang mogelijk door rijden....
Dan ook weer gewoon de pitstops in oude glorie herstellen.......
-
Erg slechte 1 april grap zeg 
@Eric, het oude systeem van kwalificeren gaat niet werken. De achterhoede teams zullen nog wel wat extra rondjes doen. Maar de topteams gaan pas de laatste 10min. naar buiten om 1 of 2 snelle rondes te zetten en gaan dan weer naar binnen.
Meer hebben ze niet nodig, blijven de motoren ook nog gespaard
Ik vind dit systeem best goed, niet heel veel spanning maar wel veel auto's op de baan 

@Eric, het oude systeem van kwalificeren gaat niet werken. De achterhoede teams zullen nog wel wat extra rondjes doen. Maar de topteams gaan pas de laatste 10min. naar buiten om 1 of 2 snelle rondes te zetten en gaan dan weer naar binnen.
Meer hebben ze niet nodig, blijven de motoren ook nog gespaard

- wjn
In Maleisië zie je meeste wel leuke GP's.
@Richardt: Wat dacht je van testen buiten races om helemaal verbieden en de donderdag voor de race er weer bij betrekken als testdag. Zie je tenminste wat gebeuren op de baan.
@Richardt: Wat dacht je van testen buiten races om helemaal verbieden en de donderdag voor de race er weer bij betrekken als testdag. Zie je tenminste wat gebeuren op de baan.
- Dutch
Lees vooral ook DF's eigen verslag van de vrijdag:
http://www.driving-fun.com/327/the-know ... -zich.aspx
http://www.driving-fun.com/327/the-know ... -zich.aspx
- JP
Het beloofd nu al een leuke race te worden..... :banaan:
- Atte Hibma
Droog of nat, volgens mij word het beide keren een mooie race 

- Dutch
- wjn
En wat dacht je van 5 duitsers in de top 10 van de hoogste race-klasse?
- Arthur
- Auto: Nr.51
En 4x Mercedes motor.
-
Heb de helft van de kwalificatie gezien en baal er van dat ik de rest niet kon zien, beloof een hoop goeds voor morgen allemaal 8)
Vanuit kosten oogpunt gezien zet dat wel zoden aan de dijk inderdaad. De faciliteiten zijn dan toch allemaal al gereed, alle teams moeten dan sowieso er toch al zijn.wjn schreef:In Maleisië zie je meeste wel leuke GP's.
- Ben_968CS
Gaaf, gaaf, gaaf! Ik heb staan springen op de bank, geweldig. Jammer dat mijn oldtimer- jaargenoot (anno 1968) het niet helemaal bij kon houden, ik hoop stiekum wel dat Schumi de jochies voor schut kan zetten. Ik vrees echter dat zijn tijd een beetje voorbij is...
Erg jammer. Maar ik verheug me op de wedstrijd morgen! Hopelijk wordt ie niet door some gayboy platgelegd wegens `te veel regen`, of nog erger: achter de pacecar gestart. :jenna:

-
Droge race, maar toch een hoop inhaalacties gezien.
Ferrari en McLaren mogen wel vaker achteraan starten, kan Vettel mooi naar de overwinning rijden en hebben we veel inhaalacties in het acterveld
Ferrari en McLaren mogen wel vaker achteraan starten, kan Vettel mooi naar de overwinning rijden en hebben we veel inhaalacties in het acterveld

-
Netjes voor Vettel inderdaad!
Even wat meer random opmerkingen:
Webber keek echt alsof iemand op z'n pik had getrapt aan het einde @ podium.
Alonso heeft HEEL netjes en goed gereden. Jammer van de techniek die in de formation lap al stuk ging en hij alsnog een mooi stukje rijden liet zien met de concentratie.
Massa, beetje twijfelgeval.... Hij had Alonso achter hem nodig als motivatie om ineens langs Button te kunnen.
Petrov heeft echt ballen getoond met Hamilton! Terechte waarschuwing die Hamilton kreeg door dat weaving gebeuren @ rechte stuk.
Rosberg, Kubica en Sutil hebben redelijk anoniem gereden. Sutil aan het einde wel Hamilton achter zich weten te houden. Alguersari (spel ik dat goed?) ook paar leuke dingen laten zien...
Schumacher heb ik weinig over te melden net zoals de overigens
Even wat meer random opmerkingen:
Webber keek echt alsof iemand op z'n pik had getrapt aan het einde @ podium.
Alonso heeft HEEL netjes en goed gereden. Jammer van de techniek die in de formation lap al stuk ging en hij alsnog een mooi stukje rijden liet zien met de concentratie.
Massa, beetje twijfelgeval.... Hij had Alonso achter hem nodig als motivatie om ineens langs Button te kunnen.
Petrov heeft echt ballen getoond met Hamilton! Terechte waarschuwing die Hamilton kreeg door dat weaving gebeuren @ rechte stuk.
Rosberg, Kubica en Sutil hebben redelijk anoniem gereden. Sutil aan het einde wel Hamilton achter zich weten te houden. Alguersari (spel ik dat goed?) ook paar leuke dingen laten zien...
Schumacher heb ik weinig over te melden net zoals de overigens

- Peter Tunissen
Ongelofelijk dat Hamilton geen drive-through kreeg voor dat over het rechte stuk zwabberen.
Je mag één keer van je lijn af gaan. Eén, un, eins, unos, Hamilton ging een keer of vijf van zijn lijn af.
Als je dat dan niet bestraft, prima, maar schaf die regel dan gewoon af. Wat mij betreft is die sowieso al overbodig, racen doe je over de volle breedte van de baan en alles wat daarnaast ligt waar je overheen kunt rijden en niet vanachter een monitor bij race control die gaat kijken of je het in hun ogen wel precies volgens blijkbaar dus willekeurig toegepaste regels doet.
Je mag één keer van je lijn af gaan. Eén, un, eins, unos, Hamilton ging een keer of vijf van zijn lijn af.
Als je dat dan niet bestraft, prima, maar schaf die regel dan gewoon af. Wat mij betreft is die sowieso al overbodig, racen doe je over de volle breedte van de baan en alles wat daarnaast ligt waar je overheen kunt rijden en niet vanachter een monitor bij race control die gaat kijken of je het in hun ogen wel precies volgens blijkbaar dus willekeurig toegepaste regels doet.
- Dutch
-
Ik vind die regel wel handig. Elke keer slalommen is gewoon laf. 1 keer van je lijn af en dan maar wachten wie de grootste ballen heeft bij de volgende bocht met aanremmen! Kijk naar een Button/Alonso net aan het einde van de race, die gaan ook niet zwalken.Peter Tunissen schreef:Ongelofelijk dat Hamilton geen drive-through kreeg voor dat over het rechte stuk zwabberen.