Voorstellen Evert Thomas
- Evert Thomas
Voorstellen Evert Thomas
Hallo allemaal,
Mijn naam is Evert Thomas, ik kom uit Friesland, uit het dorpje Minnertsga (maar dat zal de meesten niks zeggen). Auto's en autosport is mijn passie, dus me hier ook maar eens aangemeld. Na enige jaren wat hobbymatig wat bezoekjes gebracht te hebben aan het circuit (met name de Nordschleiffe), samen met mijn vrienden van de firma EsRij, maar besloten om zelf voor een raceauto te zorgen.
Ik mag graag een andere weg inslaan dat gebruikelijk, dus nu ook weer. Als audi liefhebber was mijn oog gevallen op een Audi S2. Om een heeeel lang verhaal (project van circa 3 jaar), was de auto november 2010 zover om voor het eerst het circuit te betreden. drie weken geleden heb ik mijn racelicentie gehaald en twee weken geleden meegedaan met Time Attack te zandvoort en in mijn klasse 3e mogen worden.
Bij deze ook gelijk maar wat foto's van mijn auto in actie op Zandvoort
Mijn naam is Evert Thomas, ik kom uit Friesland, uit het dorpje Minnertsga (maar dat zal de meesten niks zeggen). Auto's en autosport is mijn passie, dus me hier ook maar eens aangemeld. Na enige jaren wat hobbymatig wat bezoekjes gebracht te hebben aan het circuit (met name de Nordschleiffe), samen met mijn vrienden van de firma EsRij, maar besloten om zelf voor een raceauto te zorgen.
Ik mag graag een andere weg inslaan dat gebruikelijk, dus nu ook weer. Als audi liefhebber was mijn oog gevallen op een Audi S2. Om een heeeel lang verhaal (project van circa 3 jaar), was de auto november 2010 zover om voor het eerst het circuit te betreden. drie weken geleden heb ik mijn racelicentie gehaald en twee weken geleden meegedaan met Time Attack te zandvoort en in mijn klasse 3e mogen worden.
Bij deze ook gelijk maar wat foto's van mijn auto in actie op Zandvoort
- Bijlagen
-
- 904099225_5_8gWc.jpg (54.78 KiB) 10128 keer bekeken
-
- 904098561_5_i0vM.jpg (58.69 KiB) 10128 keer bekeken
-
- 904097834_5_lAKG.jpg (53.38 KiB) 10128 keer bekeken
-
Re: Voorstellen Evert Thomas
Welkom hier Evert
- wjn
Welkom hier.
Meteen 3e in je klasse lijkt me een prima resultaat (neem even aan dat er meer dan 3 deelnemers waren in jouw klasse
)
Meteen 3e in je klasse lijkt me een prima resultaat (neem even aan dat er meer dan 3 deelnemers waren in jouw klasse

- Evert Thomas
Hahaha ja hoor. Ik reed in de beginners klasse (semi pro), deden ongeveer 25 deelnemers mee. In de Pro Klasse zou ik ongeveer 15e geworden zijn (ook ongeveer 25 deelnemers).wjn schreef:Welkom hier.
Meteen 3e in je klasse lijkt me een prima resultaat (neem even aan dat er meer dan 3 deelnemers waren in jouw klasse)
- Individual
Welkom op DF Marty McFly.Evert Thomas schreef: Om een heeeel lang verhaal (project van circa 3 jaar), was de auto november 2010 zover om voor het eerst het circuit te betreden.
Of zou het toch gewoon een kleine vergissing zijn?
-
Welkom... gave bak 8)
- Peric
Heheh, dacht het ook al..Individual schreef:Welkom op DF Marty McFly.Evert Thomas schreef: Om een heeeel lang verhaal (project van circa 3 jaar), was de auto november 2010 zover om voor het eerst het circuit te betreden.
Mooie S2, heb er nog bij staan kijken op TA.
Welkom!
- Evert Thomas
Inderdaad, moet natuurlijk 2009 zijn hahaIndividual schreef:Welkom op DF Marty McFly.Evert Thomas schreef: Om een heeeel lang verhaal (project van circa 3 jaar), was de auto november 2010 zover om voor het eerst het circuit te betreden.
- RJay
Welkom op DF, gaaf karretje.
Dus jij reed een 2.09?
Dus jij reed een 2.09?
- Evert Thomas
RJay schreef:Welkom op DF, gaaf karretje.
Dus jij reed een 2.09?
Klopt 2.09.8 om precies te zijn, waar ik onder de gegeven omstandigheden zeer tevreden me was.
- RJay
Da's een strakke tijd hoor, netjes 

- Evert Thomas
Dank voor het compliment. Inderdaad een mooie tijd om mee te starten, maar om in de toekomst serieus me te doen zal er nog wel het nodige afmoeten. Maar dat moet ook zeker mogelijk zijn.RJay schreef:Da's een strakke tijd hoor, netjes
- Evert Thomas
Bij deze maar even wat meer over mijn project, wat circa 3 jaar geleden is gestart met de aanschaf van deze auto. Het betreft een Audi S2 uit 1991. De auto is voorzien van de befaamde 5 cilinder turbomotor (bekend van de S1 rallyauto) en de quattro aandrijving. Bij aanschaf leverde de auto 190pk waar dit er 220 hadden moeten zijn.
Ik heb voor deze auto gekozen eigenlijk vanwege twee redenen. Ik heb een liefhebber van audi's, dus het is het leuk om iets met een audi te gaan doen. Ik wilde een auto die je niet al te veel ziet op de circuits, hoe goed de BMW en Porsches ook zijn, een unieke verschijning zijn ze natuurlijk niet op het circuit.
Zoals jullie kunnen zien is er in de jaren het nodig aan verandert, volgens mij is de auto tot op het laatste schroefje uit elkaar geweest, hierover uiteraard later meer.
Ik heb voor deze auto gekozen eigenlijk vanwege twee redenen. Ik heb een liefhebber van audi's, dus het is het leuk om iets met een audi te gaan doen. Ik wilde een auto die je niet al te veel ziet op de circuits, hoe goed de BMW en Porsches ook zijn, een unieke verschijning zijn ze natuurlijk niet op het circuit.
Zoals jullie kunnen zien is er in de jaren het nodig aan verandert, volgens mij is de auto tot op het laatste schroefje uit elkaar geweest, hierover uiteraard later meer.
- Bijlagen
-
- 2048566_63_full.jpg (44.86 KiB) 9882 keer bekeken
- Evert Thomas
Ik heb de auto gekocht in 2007, de eerste update was de aanschaf van een schroefset van KW (Variant II), welke nog steeds dienst doet.

- Niels
- Auto: Prius+
Welkom Evert
Blijft een mooie verschijning zo'n coupe en een 5 cilinder hoort er natuurlijk in 

- Jeffer
Hi Evert, ook hier welkom!

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Welkom
Minnertsga zegt me zeker wel wat, maar woon zelf dan ook in Franeker.
Zie je wellicht wel eens rijden in de buurt.

- Evert Thomas
Inderdaad, we komen elkaar ook overal tegen hahaha. Volgens mij is dit wel een leuk forum, allemaal verslaafd aan het autosport virus, dus hier mijn project ook maar eens uit de doeken doen.Jeffer schreef:Hi Evert, ook hier welkom!
- Evert Thomas
Ja Franeker is zeker in de buurt, mijn broer werkt in Franeker bij G2 makelaars. Moet auto staat meestal in Langezwaag. Mijn Daily is een zwarte audi A4 sedan 3.0 TDI uit 2005, maar die valt walt minder op (tenminste daar mag ik ook graag sportief mee rijden zo nu en dan haha).Wouter81 schreef:Welkom
- Evert Thomas
Een tweede wat bij de S2's eigenlijk ook gelijk aan de beurt is, zijn de remmen. De standaard remmen zijn eigenlijk voor straat gebruik al onder bemeten, laat staan voor op het circuit. Een standaard upgrade is dan ook de 4 zuigerige Brembo remmen van de audi RS2 in combinatie met 325mm schijven. Echter na een paar circuitdagen kwam ik er al snel achter dat dit nog niet voldoende was en toch op zoek moest naar wat anders.

De keus is toen gevallen op een set van HiSpec met 6 zuigers en schijven van 335mm. Bij aankomst van de klauwen viel het kwaliteitsverschil al snel op, mooier gemaakt en alhoewel groter zijn de klauwen toch aanzienlijk lichter dan de Brembo exemplaren. Dit was dan ook een behoorlijke verbetering.
Echter nu was de remkracht voor dermate groot geworden dat de balans met de achterremmen een beetje zoek was. Nu had HiSpec net een remklauw met 4 zuigers met handremfunctie ontwikkeld, dus de keus gemaakt om de remschijven voor te verhuizen naar achter en de remschijven voor de vervangen voor 360mm exemplaren.
Toen kwam ik er op de racecursus achter dat de auto nu achter te hard remt, wat blokkerende achterwielen tot gevolg heeft, maar dit is redelijk aanvoudig op te lossen door een remdrukverdeler, welke er komende week op zal gaan komen.
Achter

Voor

De keus is toen gevallen op een set van HiSpec met 6 zuigers en schijven van 335mm. Bij aankomst van de klauwen viel het kwaliteitsverschil al snel op, mooier gemaakt en alhoewel groter zijn de klauwen toch aanzienlijk lichter dan de Brembo exemplaren. Dit was dan ook een behoorlijke verbetering.
Echter nu was de remkracht voor dermate groot geworden dat de balans met de achterremmen een beetje zoek was. Nu had HiSpec net een remklauw met 4 zuigers met handremfunctie ontwikkeld, dus de keus gemaakt om de remschijven voor te verhuizen naar achter en de remschijven voor de vervangen voor 360mm exemplaren.
Toen kwam ik er op de racecursus achter dat de auto nu achter te hard remt, wat blokkerende achterwielen tot gevolg heeft, maar dit is redelijk aanvoudig op te lossen door een remdrukverdeler, welke er komende week op zal gaan komen.
Achter
Voor
- duifjes.com
Welkom gaaf project!
ps. Minnertsga....veel geweest...familie roots liggen daar
ps. Minnertsga....veel geweest...familie roots liggen daar

- Jolanda87
Welkom

- Evert Thomas
Vandaag een testdag/trainingsdag gehad op het circuit van Assen. Het weer zat mee, koud met lichte motregen, maar toch een overwegend droge baan. Gestart met een rondetijd van 2.16 en terug weten te brengen tot 2.08.1 (handgeklokt). Ik heb gereden met het reserve blok, met een vermogen van een goede 300pk (naar schatting)Belangrijkste is dat ik weer veel geleerd heb deze dag en nog een paar verbeteringen kan doorvoeren in aanloop naar het Duitse Autosport Festival.
Een uitgebreider verslag volgt nog.
Een uitgebreider verslag volgt nog.
- Turbo johan
Evert, je auto zag er weer goed uit gisteren.
Wij waren er ook met de Ibiza.
2.08 is erg nette tijd voor zo'n auto.
Op wat voor banden rijd je?
Johan
Johan
- Evert Thomas
He Johan. Ik heb jullie inderdaad met de Seat voorbij zien komen, ik denk dat jullie een van de snelsten waren op het circuit. We hebben de dag gebruikt een veel testwerk te doen met de afstelling van de vering, we zijn begonnen met een tijd van 2.16 en gedurende dag weten terug te brengen naar 2.08, dus gezien het stadium van het project ben ik erg tevreden. Ik rij met de Falken Azemis RT615 banden.Turbo johan schreef:Evert, je auto zag er weer goed uit gisteren.
Johan
Ik ben ook erg benieuwd wat jij voor tijd hebt gereden!