
Lotus Exige én Elise
- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Re: Lotus Exige én Elise
Toen ik er naar informeerde (Q4, 2009) had ie helaas al een andere bestemming 

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus Exige én Elise
Wil jij een 340R?
8)

- smiley
- Berichten: 9563
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Exige én Elise
Als jullie nu eens ruilden? :banaan:
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus Exige én Elise
Ik doe de mijne nooit meer weg.. dat ding wordt alleen maar meer waard!smiley schreef:Als jullie nu eens ruilden? :banaan:

- JP
- Berichten: 34222
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus Exige én Elise
Ben je nog steeds in de markt JP?
- JP
- Berichten: 34222
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Lotus Exige én Elise
Wil graag een andere auto, en een lightweigth (een betrouwbare graag
) staat wel erg hoog op het lijstje, maar ik weet niet of ik het aandurf.....
Heb sowieso weinig tijd en kennis om wekelijks te sleutelen.
Binnekort maar eens kijken of ik er eentje kan huren bij RSRnurburg


Heb sowieso weinig tijd en kennis om wekelijks te sleutelen.
Binnekort maar eens kijken of ik er eentje kan huren bij RSRnurburg
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige én Elise
er staan de laatste tijd veel "te" goedkope sportwagens te koop op mobile.de en dan moet je vaak via een mailadres in de foto reageren, dat soort zaken, snap er niks van lijkt op bedrog op de 1 of andere manier, ik scroll dan meteen door zodra ik dat zie.
dat soort scam volk moeten ze hard aanpakken...via mobile krijg je ook zeer veel oplichters per mail als je daar een auto hebt staan....Nigeria e.d. en bijna allemaal capt uit 1 of andere army of ze doen je een fantastische aanbieding zodat je ferrari's ofzo kan kopen (grote geldbedragen) dus kijk uit...die lui verpesten de markt...veel mensen worden achterdochtig, neem ze het eens kwalijk.
dat soort scam volk moeten ze hard aanpakken...via mobile krijg je ook zeer veel oplichters per mail als je daar een auto hebt staan....Nigeria e.d. en bijna allemaal capt uit 1 of andere army of ze doen je een fantastische aanbieding zodat je ferrari's ofzo kan kopen (grote geldbedragen) dus kijk uit...die lui verpesten de markt...veel mensen worden achterdochtig, neem ze het eens kwalijk.
-
- Berichten: 4197
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
Toyota Lightweight kopen en niet te druk om maken.
Staat genoeg te koop in de UK en er zijn aantal vaste handelaren in de UK met wie je redelijk vertrouwd contact kan zoeken.
Wil je stuur aan de EU kant, dan je portomonnee trekken en gewoon eens in Duitsland/Belgie en bij vdkooi gaan kijken incl. garantie,e tc.
Staat genoeg te koop in de UK en er zijn aantal vaste handelaren in de UK met wie je redelijk vertrouwd contact kan zoeken.
Wil je stuur aan de EU kant, dan je portomonnee trekken en gewoon eens in Duitsland/Belgie en bij vdkooi gaan kijken incl. garantie,e tc.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus Exige én Elise
En gewoon gaan proefrijden. Dat heeft mij in ieder geval overtuigd van de kwaliteiten van de Rover motoren en de saaiheid van de 192 pk toyota motor. Ik zou de S (135 pk) durven te overwegen of meteen doorgaan voor de SC. VdK heeft nu een S te koop staan in een redelijke prijsklasse.
- JP
- Berichten: 34222
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Lotus Exige én Elise
...en met een mooie kleur.Ruben schreef:En gewoon gaan proefrijden. Dat heeft mij in ieder geval overtuigd van de kwaliteiten van de Rover motoren en de saaiheid van de 192 pk toyota motor. Ik zou de S (135 pk) durven te overwegen of meteen doorgaan voor de SC. VdK heeft nu een S te koop staan in een redelijke prijsklasse.

Wat is eigenlijk een goede km-stand ? Ik bedoel; een 2e hands met 30kkm vind ik, voor mijn gevoel, al redelijk veel. Neem aan dat die Toyotablokken toch wel minimaal 100kkm mee gaan?
Andere vraag;
Zijn er ook Engelse blaadjes (magazines) over Lotus (Elise/Exige/rest) ?
- JP
- Berichten: 34222
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
- smiley
- Berichten: 9563
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Exige én Elise
De omschrijving begint met een rare code "ANR 10152"
Als je dat plakt in google, zie je dat dezelfde auto op meerdere plekken te koop staat, zoals bijvoorbeeld hier http://www.kfz-kleinanzeigen.com/detail ... 62855.html
En dat is er 1 met het beschreven email adres in de plaatjes, met de vraag om te mailen (zoals rene reeds vertelde).
Als een aanbod te mooi is om waar te zijn, plak wat typische texten uit de omschrijving in google, en kijk wat er naar boven komt.
Die nigerianen zijn geen lichten van nature, en copy/pasten graag.
-
- Berichten: 4197
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
Toyota blokken hebben links en rechts ook wat problemen JP
En ja de Toyota blokken hebben een heel ander karakter als de K-serie motor. Persoonlijk vind ik de K-serie vele malen leuker rijden als een Toyota motor.
MAAR de bouwkwaliteit van de Toyota S2 is nou eenmaal weer hoger ivm nieuwer en je wil niet sleutelen etc. Dus tja dan zo nieuw mogelijk kopen ?
S1 of S2 met K-serie en een goede daily erlangs, komt het allemaal goed.
Staat nog een mooie 135R te koop in het geel.
En ja de Toyota blokken hebben een heel ander karakter als de K-serie motor. Persoonlijk vind ik de K-serie vele malen leuker rijden als een Toyota motor.
MAAR de bouwkwaliteit van de Toyota S2 is nou eenmaal weer hoger ivm nieuwer en je wil niet sleutelen etc. Dus tja dan zo nieuw mogelijk kopen ?
S1 of S2 met K-serie en een goede daily erlangs, komt het allemaal goed.
Staat nog een mooie 135R te koop in het geel.
- JP
- Berichten: 34222
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Lotus Exige én Elise
Krijg een beetje een rommelhok idee bij die auto, JP........
Hoe't ding al op de foto's staat.... neeh....
Hoe't ding al op de foto's staat.... neeh....
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Lotus Exige én Elise
Auto staat bij die knakker in Deventer waar Michel het over gehad heeft ...Erik Stoffelsen schreef:Krijg een beetje een rommelhok idee bij die auto, JP........
Hoe't ding al op de foto's staat.... neeh....
Stephan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige én Elise treffen DLD 08-05-2010
Speciaal treffen van conversie Exige en Elise in DLD zal mail ff copy/paste
Conversion Treffen - 2010
Duits en Engels
Conversion Treffen - 2010
Duits en Engels
Liebe Lotus-Enthusiasten,
seit 1996 begeistert uns Lotus mit der attraktivsten Garantie für Fahrspaß - der Elise und später auch mit der Exige. Beides sind fantastische und ausgesprochen dynamische Autos mit hohem Suchtpotential, die jedoch bei einigen Fahrern den Wunsch nach einer gesteigerten Performance erwecken.
Lotus selbst reagierte zwar durch die variable Nockenverstellung beim legendären Rover K-Motor und wechselte später sogar auf einen noch leistungsstärkeren Toyota-Motor - der Wunsch nach deutlicher Mehrleistung neben einer Verbesserung der Fahrwerks- & Bremsperformance nebst genereller Individualisierung blieb jedoch nach wie vor bei vielen Eignern erhalten.
Genau diese Wünsche werden seit Jahren durch Komo-Tec und andere Veredler europaweit erfüllt. Die Anzahl der möglichen Konzepte ist dank der Nachfrage der enormen Fangemeinde mittlerweile sehr vielfältig. Um dem geneigten Interessenten einen greif-, hör- und spürbaren Überblick zu gewähren, wurde durch eine Initiative im bekannten Elise-Forum (www.elise-community.de) das LOTUS CONVERSION TREFFEN ins Leben gerufen, welches am 08.05.2010 stattfindet.
Eingeladen und herzlich willkommen ist jeder Lotus-Freund!
Insbesondere Fahrer von Elise & Exige mit modifiziertem Motor/Antriebsstrang - egal aus welchem Hause umgesetzt - sind zur Teilnahme an diesem in dieser Form einmaligen Treffen eigentlich verpflichtet, um die Faszination Lotus in Verbindung mit individuell gesteigerter Performance einer großen Menge an Interessenten zugänglich zu machen. Ziel ist es, eine Plattform zu bieten bei der ein reger Erfahrungsaustausch sowie vielleicht auch die eine oder andere Mitfahrgelegenheit geboten werden kann.
Komo-Tec stellt hierfür die Räumlichkeiten und sorgt auch für das leibliche Wohl. Hinsichtlich der für Speis´ & Trank anfallenden Unkosten erlauben wir uns einen Beitrag in Höhe von 15€ pro Person zu erheben. Für technischen Support in Form von Beratung, Service sowie dem bereitstellen von Radlastwaagen und Achsgeometrie-Messungen stehen wir natürlich gerne zur Verfügung.
Als kleines Schmankerl dürfen wir auch schon ankündigen, dass der brandneue Melkus RS2000 vor Ort bestaunt, erlebt und eventuell auch probegefahren werden kann.
Um dieses Event besser planen zu können (und ob wir gegebenenfalls noch anbauen müssen, erbitte ich eine kurze Email an info@komo-tec.com zur Anmeldung. Das Treffen beginnt um 09:00 und endet, wenn der letzte Lotusianer das Gelände verlässt. Sollten Übernachtungsmöglichkeiten benötigt werden, so bitte ich um separate Email.
Die Anschrift lautet -> Robert Bosch Str. 30 in 56743 Mendig
Wir freuen uns auf zahlreiches Erscheinen, gutes Wetter und eine sensationelle Stimmung!
********************************************
Dear Lotus enthusiasts!
Ever since 1996 Louts has excited us with the most attractive guarantee for fun-driving - the Elise and later also the Exige. Both are fantastic and exceedingly dynamic cars with a high potential for addiction - but have equally raised drivers' desires for more performance.
Lotus itself responded to this demand with a variable valve timing in the legendary Rover K engine and later also switched to the even more powerful Toyota Engine. Nevertheless, the wish for significantly more power, alongside improvements of the suspension and breaking systems, as well as a general individualisation of cars still remained with many Lotus owners.
It is exactly those wishes and desires that Komo-Tec and other car tuners and refiners are fulfilling. The range of available concepts has become very wide, thanks to the demand from an enormous fan community. To give fans and technically interested drivers a tangible, audible and perceptible experience, an initiative was started in the well-known Elise Forum (www.elise-community.de) to organise a LOTUS CONVERSION MEETING, which will take place on May 8, 2010.
Every Lotus friend and fan is invited and most welcome!
Especially Elise and Exige drivers with a modified engine or power train - regardless of which specialist supplied the modification - are almost obliged to participate in this unique meeting in order to make the fascination "Lotus", coupled with individually increased performance, accessible to a wider community of interested drivers. The aim is to offer a platform for a lively exchange of experiences and maybe even a ride or two.
Komo-Tec has offered to provide the premises for this event and will also take care of the catering. To cover for the overhead for food and drink we take the liberty of charging €15 per person. For technical support such as advice and service as well as the provision of corner weights and the measuring of suspension geometry we are pleased to be at your disposal.
As a small delicacy we are also pleased to announce that the brand new Melkus RS2000 will be there to be admired, experienced and maybe even test driven.
To allow us to plan for this event (and decide whether we need to extend our premises) we would appreciate if you could send a brief email to info@komo-tec.com to inform us of your attendance.
The meeting starts at 9am and ends when the last Lotus fan has left the premises. Should you require hotel accommodation, please let us know by separate email.
Our address is => Robert Bosch Strasse 30, 56743 Mendig, Germany
We are looking forward to many attendants, good weather and an exciting event!
- JP
- Berichten: 34222
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Lotus Exige én Elise
Ik las de titel en dacht eerst dat er een Boxster motor in de Elise gelepeld was.......

Autogespot.com


Autogespot.com

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige én Elise
lol, 1 april shop 

- jaydee
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
- Locatie: Zeewolde
Re: Lotus Exige én Elise
Ik vrees van niet RenéGTRene schreef:lol, 1 april shop

Dit is niet ge-shopped, maar geschopt

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus Exige én Elise
Haha.. wat een mafkees!
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Lotus Exige én Elise
Treurig. En dan met die kentekenplaat voor de radiateur zal het lekker warm lopen 

- JP
- Berichten: 34222
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Lotus Exige én Elise
Jaaaaa, daar is die weer
NL'se Elise R uit 2007, 28900km, €34000,-.
Dit is die wat ik dus eind vorig jaar heb bekeken bij XM Cars in Zoetermeer.
1e eigenaar was van een ambassade
http://link.marktplaats.nl/335721381


NL'se Elise R uit 2007, 28900km, €34000,-.
Dit is die wat ik dus eind vorig jaar heb bekeken bij XM Cars in Zoetermeer.
1e eigenaar was van een ambassade
http://link.marktplaats.nl/335721381
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten