Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Wereldwijde recessie is systeemcrisis geworden
132 Teletekst zo 14 mrt
China maant VS over koers dollar
` China wil dat de VS er alles aan doet
om de koers van de dollar op peil te
houden.Dat zei premier Wen Jiabao na
de zitting van het Volkscongres in
Peking.Een sterke dollar is belangrijk
voor China omdat het voor meer dan 800
miljard dollar aan Amerikaanse
staatsobligaties heeft.
Jiabao sprak verder over de begroting
van 2010 die door het congres werd
goedgekeurd.China trekt meer geld uit
om de kloof tussen arm en rijk te
verkleinen,die leidt de laatste jaren
tot steeds meer sociale spanningen.
Verder wordt er vooral geïnvesteerd in
onderwijs en het creëren van banen.
Die Amerikanen spelen het erg slim...................de Dollar gaat nog veel verder onderuit en daarmee wordt de staatsschuld ook steeds minder.................en de Chinezen zijn de sigaar..............
China maant VS over koers dollar
` China wil dat de VS er alles aan doet
om de koers van de dollar op peil te
houden.Dat zei premier Wen Jiabao na
de zitting van het Volkscongres in
Peking.Een sterke dollar is belangrijk
voor China omdat het voor meer dan 800
miljard dollar aan Amerikaanse
staatsobligaties heeft.
Jiabao sprak verder over de begroting
van 2010 die door het congres werd
goedgekeurd.China trekt meer geld uit
om de kloof tussen arm en rijk te
verkleinen,die leidt de laatste jaren
tot steeds meer sociale spanningen.
Verder wordt er vooral geïnvesteerd in
onderwijs en het creëren van banen.
Die Amerikanen spelen het erg slim...................de Dollar gaat nog veel verder onderuit en daarmee wordt de staatsschuld ook steeds minder.................en de Chinezen zijn de sigaar..............
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Weer wat ondersteuning voor de komende giga inflatie.............................
http://www.fd.nl/artikel/14442736/marc- ... eland-goud
http://www.fd.nl/artikel/14442736/marc- ... eland-goud
- romo
- Dennis Cavallino
Dat interview is een mooie samenvatting van dit draadje. Of we daar blij mee moeten zijn?
- romo
Hoe dan ook gaat dat gebeuren, kan nog even duren, maar "the clock is ticking" ........................
Het lijkt een doem scenario, maar alles bij elkaar geteld en de westerse manier van leven, politiek bedrijven, consumeren..........................dan is het eigenlijk logisch; de boel gaat een keer knallen, waarschijnlijk op de manier van een "vuile' oorlog dus............................
Het lijkt een doem scenario, maar alles bij elkaar geteld en de westerse manier van leven, politiek bedrijven, consumeren..........................dan is het eigenlijk logisch; de boel gaat een keer knallen, waarschijnlijk op de manier van een "vuile' oorlog dus............................
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Goed verhaal van die Marc Faber en duidelijk. Zie ik ook wel wat in. Emerging markets blijven volgen, grond/stenen behouden, edele metalen en 'superinflatie'
*vraagt zich af waarom niet meteen 'n 550i besteld te hebben*

*vraagt zich af waarom niet meteen 'n 550i besteld te hebben*
- GTRene
de toppen van de piramides zijn bereikt, echter zaken/middelen die al tig jaren zo konden gaan op welke manier ook, die bouw je niet zo makkelijk af...
hoe meer zaken uit verband lopen denk aan minimum/laag inkomen groepen en de groter wordende groep door de jaren echt hogere inkomens groepen,
die bv in hun 1tje een jaarloon incl bonussen krijgen wat zeg 10<>100x dat loon van zo'n laag inkomen is, dat geld moet wel ergens van/door binnenkomen, de bodem van de piramide raakt op den duur uitgeput omdat alles mede daardoor ook nog eens steeds duurder wordt...
door al die zaken zie je de regering nog meer met subsidies strooien door de jaren...wat weer een instrument is van?
nahja in elk geval komen er nog grote wijzigingen, ook de hele aandelen handel moet op de schop! het moet zoals het hoort, een aandeel kopen in betekent iets kopen en dus langs notaris e.d. en dan bv met voorwaarden dat je ze minimaal een jaar moet houden.
hoe meer zaken uit verband lopen denk aan minimum/laag inkomen groepen en de groter wordende groep door de jaren echt hogere inkomens groepen,
die bv in hun 1tje een jaarloon incl bonussen krijgen wat zeg 10<>100x dat loon van zo'n laag inkomen is, dat geld moet wel ergens van/door binnenkomen, de bodem van de piramide raakt op den duur uitgeput omdat alles mede daardoor ook nog eens steeds duurder wordt...
door al die zaken zie je de regering nog meer met subsidies strooien door de jaren...wat weer een instrument is van?
nahja in elk geval komen er nog grote wijzigingen, ook de hele aandelen handel moet op de schop! het moet zoals het hoort, een aandeel kopen in betekent iets kopen en dus langs notaris e.d. en dan bv met voorwaarden dat je ze minimaal een jaar moet houden.
- romo
Ik ga me voorbereiden op een mega inflatie...........................die kan IMO niet uitblijven
De Amerikanen doen het bewust ( de Dollar pers draait reeds over uren), daarmee de waarde van hun enorme schuld te kunnen laten dalen.
De EU heeft miljarden in banken gestopt, de helft van de EU heeft een onwaarschijnlijk begrotings tekort en is eigenlijk failliet. Daarmee is de gehele EU in de gevaren zone gekomen, de houdbaarheid van de Euro heeft zijn langste tijd gehad, en mocht ie blijven bestaan dan wordt ie geweldig afgewaardeerd, niet zo zeer t.ov. de Dollar ( die daalt namelijk in ongeveer het zelfde tempo, dus bllijft de Euro-Dollar waarde naar verhouding ongeveer gelijk), maar wel t.ov. andere "emerging markets" als China, India en Brazilië. Gunstig voor de Europese export dat wel, maar de burger betaalt, in de vorm van een hyperinflatie, het volle gelag..............
Engeland is een verhaal apart; het heeft een een schuld die groter is dan Griekenland (!!) de verkiezingen komen er aan daar, er moet MEGA bezuinigd worden, dus je kan wel raden wat er met Brittish Pound staat te gebeuren..................
De Amerikanen doen het bewust ( de Dollar pers draait reeds over uren), daarmee de waarde van hun enorme schuld te kunnen laten dalen.
De EU heeft miljarden in banken gestopt, de helft van de EU heeft een onwaarschijnlijk begrotings tekort en is eigenlijk failliet. Daarmee is de gehele EU in de gevaren zone gekomen, de houdbaarheid van de Euro heeft zijn langste tijd gehad, en mocht ie blijven bestaan dan wordt ie geweldig afgewaardeerd, niet zo zeer t.ov. de Dollar ( die daalt namelijk in ongeveer het zelfde tempo, dus bllijft de Euro-Dollar waarde naar verhouding ongeveer gelijk), maar wel t.ov. andere "emerging markets" als China, India en Brazilië. Gunstig voor de Europese export dat wel, maar de burger betaalt, in de vorm van een hyperinflatie, het volle gelag..............
Engeland is een verhaal apart; het heeft een een schuld die groter is dan Griekenland (!!) de verkiezingen komen er aan daar, er moet MEGA bezuinigd worden, dus je kan wel raden wat er met Brittish Pound staat te gebeuren..................
- romo
-
OnlineErikS
En hoe ga je je daar tegen indekken?
Waardevolle dingen aanschaffen en wegleggen? Beleggen oid?
- romo
Erik Stoffelsen schreef:En hoe ga je je daar tegen indekken?
Mijn visie;
1 Hou wat cash achter de hand, for emergency reasons.
2 Stop echter een aanzienlijk deel van je vermogen in onroerend goed ( nu is het een goede tijd met een markt die erg onder druk staat; ergo, die nagenoeg op haar gat ligt, er valt veel te onderhandelen) Onroerend goed is ook in roerige tijden altijd waardevast gebleken. Beleggen alleen in fondsen die betrokken zijn bij China, India en Brasil.
3 Sluit nu een hypotheek af, want
a; Die valt nog onder de huidige regelgeving ( en is dus gunstig bij een eventuele verandering van de regels)
b; Bij een hyperinflatie is jouw hyprtheekschuld in de toekomst ook niets meer waard. (vergelijk een jong stel dat halverwege de jaren `60 een huis kocht voor Fl 10.000,-- en 35 jaar later het verkochten voor €200.000,-- )
Kortom, maak op een verantwoorde manier schulden.................................over 20 jaar lach je er om..............de overheid geeft het goede voorbeeld, bij hun is die schuld, over time, niets meer waard, en wij mogen hem betalen.......................................ik betaal met gelijke munt terug...........................
-
OnlineErikS
Klinkt interessant,
Ben bezig met huizen kijken ed. maar wou eigenlijk voorlopig nog een half jaartje wachten om te kijken wat de markt doet.
Ben bezig met huizen kijken ed. maar wou eigenlijk voorlopig nog een half jaartje wachten om te kijken wat de markt doet.
- romo
Als de markt dan aantrekt ben je dus eigenlijk te laat............................Erik Stoffelsen schreef:Klinkt interessant,
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Dat wat romo zegt deed ik al jaren, en mee eens totnutoe....
-
OnlineErikS
Dat klopt.romo schreef:Als de markt dan aantrekt ben je dus eigenlijk te laat............................Erik Stoffelsen schreef:Klinkt interessant,
Maar voor m'n gevoel, ik hou de startershuizen prijzen al lang bij, zie je NU pas een daling!!!
Dus, gaat die nog doorzetten, of nu laag inzetten met bieden?!
- romo
Ik zou nu laag gaan inzetten en bieden.............................
Je kan het ook nog wel een beetje rekken.........................zo net na Prinsjesdag als alle bezuinigingsmaatregelen bekend worden....................dan klapt de boel en het zelfvertrouwen opnieuw ( het beklijft momenteel niet bij de gemiddelde burger, dus alles wat er op ons af komt............wordt het duidelijk dan krijgt de markt een 2e knetter op de kanus........
Ga ik zelf ook doen, ik heb een alleraardigst project op het oog.........................als het doorgaat zal ik daar verder nog wat over melden, nu nog prematuur...............
Je kan het ook nog wel een beetje rekken.........................zo net na Prinsjesdag als alle bezuinigingsmaatregelen bekend worden....................dan klapt de boel en het zelfvertrouwen opnieuw ( het beklijft momenteel niet bij de gemiddelde burger, dus alles wat er op ons af komt............wordt het duidelijk dan krijgt de markt een 2e knetter op de kanus........
Ga ik zelf ook doen, ik heb een alleraardigst project op het oog.........................als het doorgaat zal ik daar verder nog wat over melden, nu nog prematuur...............
-
OnlineErikS
Eerst ook nog even met de bank praten eerdaags!
(Ivm startende ondernemer natuurlijk, maar wel in een bestaande zaak.)
En dan eens even gaan 'shoppen', heb al zat leuke aankopen gehoord, er is genoeg mogelijk in ieder geval!
(Ivm startende ondernemer natuurlijk, maar wel in een bestaande zaak.)
En dan eens even gaan 'shoppen', heb al zat leuke aankopen gehoord, er is genoeg mogelijk in ieder geval!
- romo
We hadden het er over;
http://www.fd.nl/artikel/14525192/infla ... k-gestegen
Just the beginning...............................
http://www.fd.nl/artikel/14525192/infla ... k-gestegen
Just the beginning...............................
- GTRene
grappig ik vond op die link wat info over de ECE auto's, je weet wel conversie van brandstof naar elektrisch...daar gaat het ook wat minder mee door...
http://videoplayer.neos.nl/fd/index.php?item=2039
maja die auto's werden ook veels te duur...echter ze hebben een nwe strategie
http://videoplayer.neos.nl/fd/index.php?item=2039
maja die auto's werden ook veels te duur...echter ze hebben een nwe strategie
- Dennis Cavallino
Een tijdje terug riepen we hier al dat het slecht is gesteld met de kennis van mensen als het gaat om rekenen, bankzaken of andere financiële kennis.
De VEB gaat nu iets doen om de kennis te vergroten:
De VEB gaat nu iets doen om de kennis te vergroten:
Op RTLZ zeiden ze zojuist dat ze dit pakket zelfs kunnen invoeren in het onderwijs. Lijkt me een taak voor de overheid, maar het is zeker een goede zaak als iedereen meer van die kennis bijgeschoold krijgt. In mijn optiek één van de allergrootste oorzaken voor de crisis waarin wij nu leven: De financiële kennis van iedereen was ontoereikend, rekenen en nadenken over financiële zaken die ons troffen konden we simpelweg niet.VEB met canon financieel bewustzijn te lijf
Een bijbel om de consument op het juiste pad te krijgen als het gaat om belangrijke financiële beslissingen. Met de VEB Financiële Canon gaat de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) maandag op Beursplein 5 consumenten inprenten wat ze zouden moeten weten over het financiële huishouden.
Schandalen
Schandalen als die rond Legio Lease, Icesave, DSB en de woekerpolissen hebben volgens de beleggersclub laten zien dat er nog veel schort aan het financiële bewustzijn van de Nederlander. De VEB roept het komende kabinet zelfs op de VEB Canon toe te passen in het voortgezet onderwijs.
Jaarverslag
Tegelijk met de canon brengt de belangenbehartiger van particuliere beleggers maandag het jaarverslag 2009 naar buiten.
Beloningskit
Vorig jaar presenteerde de VEB richtlijnen om het bonusbeleid bij bedrijven inzichtelijker te maken met de zogenoemde beloningskit. ''We zien nog steeds merkwaardige vergoedingen, maar ook verbeteringen'', aldus een woordvoerder van de VEB.
- SteV6
Gebrek aan kennis? Ik denk dat pure hebzucht een veel grotere factor in het hele verhaal is/was ...
Stephan
Stephan
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
'Probleem' met zulke scholing is naar mijn mening dat het voor de jeugd (met alle respect) een onwaarschijnlijke ver-van-mijn--bed-show is (behalve als pa werkloos thuis zit of de centjes van paps en mams bij icesave onder gebracht waren). Vroegah toen ik op de middelbare school zat werd er bv. wel economie gegeven in de 'basisscholing', m.a.w. iedere middelbare scholier van mijn leeftijd heeft zulks wel gehad. Echt dom ben ik niet, en ondanks dat mijn geheugen niet helemaal waterdicht heb ik volgens mij redelijk wat onthouden maar ik kan me geen woord van die lessen herinneren. Enkele jaren later had je dan economie 1 en 2 (1 is algemener, 2 is boekhouden) en van de laatste is dan al weer veel meer blijven hangen. Alleen die vakken volgen de bulk van de mensen niet. Ik kan me ook voorstellen dat als je 1 dag in de week naar school gaat vanaf je 16e je ook absoluut niet zit te wachten op zúlke vakken.
That said vind ik het spijtig dat ik nog niet op de middellange termijn kan kijken qua levensontwikkeling. Ik zou eigenlijk best een crib willen/kunnen kopen maar ik kán er zo weinig mee momenteel
.
That said vind ik het spijtig dat ik nog niet op de middellange termijn kan kijken qua levensontwikkeling. Ik zou eigenlijk best een crib willen/kunnen kopen maar ik kán er zo weinig mee momenteel
- Dennis Cavallino
Je mist denk ik de essentie van het verhaal, want volgens mij gaat erom of jíj je laat oplichten (lees: niet volledig laat voorlichten) of niet. Dat gaat verder dan feitenkennis, het gaat om inzicht. Volgens mij heb je dat wel toch? Ben jij iemand die in reclames en aanbiedingen stinkt? Of denk je iets verder dan je neus lang is. Dat laatste, daar is een grote winst te boeken bij velen, ook bij de zogenaamde financiële professionals (die nu blijven zweven tussen productkennis en onwetendheid).
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Dennis Cavallino schreef:Je mist denk ik de essentie van het verhaal, want volgens mij gaat erom of jíj je laat oplichten (lees: niet volledig laat voorlichten) of niet. Dat gaat verder dan feitenkennis, het gaat om inzicht. Volgens mij heb je dat wel toch? Ben jij iemand die in reclames en aanbiedingen stinkt? Of denk je iets verder dan je neus lang is. Dat laatste, daar is een grote winst te boeken bij velen, ook bij de zogenaamde financiële professionals (die nu blijven zweven tussen productkennis en onwetendheid).
Op zich heb ik redelijk wat inzicht voor een leek (ik heb in mijn werk 0,0 met economische zaken te maken, en qua hobby is het net zoals bij elke amateur: er moet altijd geld achteraan en er is altijd geld tekort
Mijn opmerking kwam verder n.a.l.v. het 'kunnen presenteren van een pakket op bv. scholen'. Dat is an sich heel leuk bedacht maar ik denk dat de gros van de mensen die in deze tijden op hun bek gaan zich uberhaupt niet interesseren voor de materie en al helemaal niet zo'n boek(je) gaan lezen. Diegenen die het wel lezen hebben waarschijnlijk al iets meer voorinteresse voor het onderwerp/de onderwerpen.
- romo