Opgerakeld terwijl ik het draadje even beneden heb willen houden? Ah wel, gezien de allerlaatste stand van zaken hoeft dat niet meer. De auto was in een half jaar tijd meerdere malen naar Vdk geweest met steeds hetzelfde probleem. De wagen werd steeds meer onrijdbaar, en uiteindelijk hebben ze naar hun zeggen de kop gevlakt en een nieuwe pakking uit de schappen gehaald. Resultaat is dat ik binnen 20 minuten weer stond te ontluchten. Moest de wagen even rustig gebruiken, maar nadat ik een paar honderd kilometer verder weer eens wat meer toeren maakte, kon ik weer door Patrick naar huis gesleept worden.
De auto is daarna afgesleept door iemand anders. Na het open maken van het blok was duidelijk dat deze wederom heeft gelekt bij twee cilinders. Bij navraag zijn er door vdk een aantal onderdelen hergebruikt, waaronder de kopbouten. Kun je over discussiëren, maar imho hoor je daar niet op te bezuinigen. Evenals een multilayer pakking. Blok wordt momenteel opnieuw opgebouwd en van eerst genoemde bedrijf mocht ik onverwacht een rekening ontvangen voor het volle pond met de vermelding dat de auto 'goed was tijdens de proefrit'.

Imho hadden ze dit eerst met mij moeten bespreken, gezien ik al ontelbare malen terug ben gekomen voor dit ene probleem. Bedrijfsrisico bestaat kennelijk niet bij hun.
Heb Caterham in uk maar gesproken, die het voor me willen aankaarten. Ik moet dus maar zien hoe het afloopt. Als alles goed loopt staat de auto binnenkort weer hier. Nieuwe zuigers en cilinderbussen. Nieuwe olierail, kopbouten en de koelkanalen zijn bewerkt. Tevens komt er een extra plaat tussen de kop en het onderblok zodat de afstand weer is, zoals het hoort. Top dat er nog bedrijven zijn die hun werk serieus nemen!