Ook aan de light weight

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Elise
Berichten: 8724
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Elise » 22 mar 2010, 09:45

Veel plezier met het ophalen donderdag :shakeit:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Rupie » 22 mar 2010, 10:02

Emiel schreef:Officieel keurt de rdw een auto uit uk/japan zonder apk ,ook op de lampen.Schijnt verplicht te zijn maar 2x rdw in Elsloo geweest en werd niet naar gekeken,wel omgebouwd toen.
Hmmm, bij mij hebben ze er ook niet naar gekeken :hmmm:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Michel P » 22 mar 2010, 10:09

Ruben schreef:
Emiel schreef:Officieel keurt de rdw een auto uit uk/japan zonder apk ,ook op de lampen.Schijnt verplicht te zijn maar 2x rdw in Elsloo geweest en werd niet naar gekeken,wel omgebouwd toen.
Hmmm, bij mij hebben ze er ook niet naar gekeken :hmmm:
Bij mij wel. Zal dus van de keurende persoon van de RDW afhangen.

Michel

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Rupie » 22 mar 2010, 11:06

Jij had toch ook apk Michel? Ik niet in ieder geval.

Gebruikersavatar
Marty
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jan 2010, 23:54

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Marty » 25 mar 2010, 09:48

Michel P schreef:
Ruben schreef:
Emiel schreef:Officieel keurt de rdw een auto uit uk/japan zonder apk ,ook op de lampen.Schijnt verplicht te zijn maar 2x rdw in Elsloo geweest en werd niet naar gekeken,wel omgebouwd toen.
Hmmm, bij mij hebben ze er ook niet naar gekeken :hmmm:
Bij mij wel. Zal dus van de keurende persoon van de RDW afhangen.

Michel

volgens mij is het zo dat je kunt aangeven of je bij de rdw gelijk een apk wil doen.
kies je er voor om het niet te doen dan stelt de technische keuring gelijk geen ruk meer voor.
bij mij werd enkel gekeken of er geen direct gevaar was (rotte draagarmen ofzo) en of de chassis nummers en kentekenbewijs klopte, ik had m'n koplampen al wel vervangen maar er werd niet naar gekeken.
later de APK bij een lokale garage gedaan en die keken er wel naar, klopt ook want moet voor de APK

kies je er voor om wel bij de RDW een APK te doen dan lever je jezelf over aan de gratie van de RDW keurmeester :hmmm:

kan je doen natuurlijk maar volgens mij is het net zoiets als "advies snelheid" .
het lijkt misschien verstandig maar het duurt eeuwig voor je ergens komt, je zal er zeker geen lol aan beleven en als je het doet vraag je jezelf naderhand af waarom je het eigenlijk zo hebt gedaan omdat je eigenlijk al wist dat je het zo juist niet moet doen.


Mart.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Stéphane » 25 mar 2010, 10:25

Wat Mart zegt klopt. Je hebt zelf de keuze voor APK of niet bij RDW. En het is geen aanrader om je auto gelijk bij RDW te laten keuren voor APK. Alleen al omdat je koplampen verkeerd staan.

Mijn advies is om gewoon kentekenpapieren te regelen en daarna de APK bij een Lotus of onafhankelijke specialist te doen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ook aan de light weight

Bericht door GTRene » 25 mar 2010, 11:10

van de auto's die ik heb ingevoers in men leven, althans wat dan naar de RDW moest heb ik hem altijd daar ook APK laten doen.
Krijg je ook geen herkeuring en weet je dat ze er niet mee rommelen, dat kan weer wel bij een gewone garage...
Ik heb dan nog nooit een UK auto ingevoerd maar als je de verlichting geregeld hebt en je bent netjes dan stellen zij hem eventueel wat bij tot ie goed staat :mrgreen: verder doen ze niks maar een koplamp wat bijstellen doen ze wel als je normaal doet.
zo ben je in 1 keer met alles klaar, magoed its your time and choice...mijn RDW zit dan ook gewoon in Almelo lekker makkelijk.

Emiel
Berichten: 4207
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Emiel » 25 mar 2010, 11:52

Ik zeg APK naderhand, tenzij je de lampen met een lampenafstel apparaat hebt afgesteld.

Bij de Elise is het namelijk nogal wat meer werk om lampen af te stellen en ik denk niet dat de RDW daar tijd voor zal maken ook al doe je het zelf.

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Niels v D » 25 mar 2010, 15:45

Dat is zeker een punt, als jij bij de RDW je apk laat doen en er zit een draadje los, slangetje wat iets lekt of je lampen staan niet goed moet je het zelf maar repareren en dan terug voor een herkeuring. Voordeel daarvan is wel dat je niks wordt aangesmeerd..
Zou de apk lekker bij je eigen garage laten doen.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Michel P » 25 mar 2010, 15:47

Mijn keuring ook bewust zonder APK gedaan, dat doe ik bij een vriend, werd wel naar de lampen e.d. gekeken maar die waren door de importeur goed gezet.

Michel

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Tristan » 25 mar 2010, 15:59

Ik had ook keuring zonder APK maar werd niet goedgekeurd door de UK lampen.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Stéphane » 25 mar 2010, 20:09

Tristan schreef:Ik had ook keuring zonder APK maar werd niet goedgekeurd door de UK lampen.
Dat kan je dan ook weer hebben als ze tecnische keuring letterlijk nemen voor alleen het kenteken. Maar met een conformiteitsverklaring (COC) zou dat niet nodig moeten zijn. Dat zegt namelijk dat je auto voldoet aan de eisen.

Emiel
Berichten: 4207
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Emiel » 25 mar 2010, 20:16

Niels v D schreef:Dat is zeker een punt, als jij bij de RDW je apk laat doen en er zit een draadje los, slangetje wat iets lekt of je lampen staan niet goed moet je het zelf maar repareren en dan terug voor een herkeuring. Voordeel daarvan is wel dat je niks wordt aangesmeerd..
Zou de apk lekker bij je eigen garage laten doen.

Meeste doen niet zp moeilijk hoor,lampen bijstellen of iets is geen probleem,maar het is geen werkplaats dus ff snel een rubbertje dicht kitten of iets is afkeur.

Moet met de mijne ook nog gaan....

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: Ook aan de light weight

Bericht door N!co » 26 mar 2010, 12:38

Maar de vraag is nu: is het allemaal gelukt??

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Stéphane » 26 mar 2010, 12:44

N!co schreef:Maar de vraag is nu: is het allemaal gelukt??
Ik hoop het wel. Wat ik al eerder schreef: ik was zelf redelijk gaar na zo'n lange reis. 8u vliegtuig en om half 3 's nachts terug of zoiets, met de boot.

Gebruikersavatar
Marty
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jan 2010, 23:54

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Marty » 27 mar 2010, 19:16

zeau, nou dat zijn er 3 bij ons op werk!

gebeurt niet vaak dat je kan zeggen dat een elise S1 de meest voorkomende auto is op je bedrijfs terein.

collega's spreken al van een plaag.
geeft niet want we plagen ze er graag mee toch?

lekker karretje Bob, gefeliciteerd er mee.
kan niet wachten tot de eerste pubmeet/ tourrit.

groet,

Mart

@Nico, hoe was Italie?

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: Ook aan de light weight

Bericht door N!co » 28 mar 2010, 12:49

Marty schreef:zeau, nou dat zijn er 3 bij ons op werk!

gebeurt niet vaak dat je kan zeggen dat een elise S1 de meest voorkomende auto is op je bedrijfs terein.

collega's spreken al van een plaag.
geeft niet want we plagen ze er graag mee toch?

lekker karretje Bob, gefeliciteerd er mee.
kan niet wachten tot de eerste pubmeet/ tourrit.

groet,

Mart
Dus het is allemaal gelukt! :clap: Mooi, ik werd al ongerust.
@Nico, hoe was Italie?
Ja goed! Heb vanuit het vliegtuig dat hoopje bergen nog zien liggen waar ik graag een keer :df: .

Gebruikersavatar
Bosali
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 dec 2009, 20:58
Auto: Z4 S-Drive 23i E89
Locatie: Zuid Holland

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Bosali » 28 mar 2010, 22:50

Was behoorlijk brak idd.

Ging om donderdag om 8:30 de deur uit, en was vrijdagochtend om 4:30 thuis :?
Vervolgens om 6:15 ging de wekker weer, en om 7:15 stond ik in A'dam bij de rdw voor de deur.
Kreeg wel gezeur over de koplampen, maar zei dat ik nieuwe bij me had (was ook zo), en hij matste me.
Zij oudere collega zij nog dat het afkeur is, en regels zijn regels, maar geluk gehad dus.
Volgende week krijg ik bericht over de bpm, en over 5 tot 7 dagen later kenteken in de bus :banaan:

Maar de Elise gaat goed van zijn plek, dacht altijd dat de 156 met 260pk snel was, maar die viel tegen toen ik er van het weekend mee reedt.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Stéphane » 28 mar 2010, 23:14

Bosali schreef:Was behoorlijk brak idd.

Ging om donderdag om 8:30 de deur uit, en was vrijdagochtend om 4:30 thuis :?
Vervolgens om 6:15 ging de wekker weer, en om 7:15 stond ik in A'dam bij de rdw voor de deur.
Kreeg wel gezeur over de koplampen, maar zei dat ik nieuwe bij me had (was ook zo), en hij matste me.
Zij oudere collega zij nog dat het afkeur is, en regels zijn regels, maar geluk gehad dus.
Volgende week krijg ik bericht over de bpm, en over 5 tot 7 dagen later kenteken in de bus :banaan:

Maar de Elise gaat goed van zijn plek, dacht altijd dat de 156 met 260pk snel was, maar die viel tegen toen ik er van het weekend mee reedt.
Ik ken het gevoel, Bosali (weet je naam even niet). Ik was echt he-le-maal gaar toen ik mijn S1 ongeveer exact 2 jaar geleden ging ophalen. En dan mag je ook nog over die hele fijne Belgische wegen....NOT!

Wat mij trouwens verbaast is dat je pas volgende week bericht krijgt over BPM. Ik mocht gelijk afrekenen. En je kenteken wordt pas vrijgegeven als je betaalt hebt, zoals je denk ik ook al bedoelt.

Elise gaat zeker goed van zijn plek, dus gaaf dat jij daar nu ook van mag genieten :D

Gebruikersavatar
Bosali
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 dec 2009, 20:58
Auto: Z4 S-Drive 23i E89
Locatie: Zuid Holland

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Bosali » 28 mar 2010, 23:25

Stéphane schreef:
Bosali schreef:Was behoorlijk brak idd.

Ging om donderdag om 8:30 de deur uit, en was vrijdagochtend om 4:30 thuis :?
Vervolgens om 6:15 ging de wekker weer, en om 7:15 stond ik in A'dam bij de rdw voor de deur.
Kreeg wel gezeur over de koplampen, maar zei dat ik nieuwe bij me had (was ook zo), en hij matste me.
Zij oudere collega zij nog dat het afkeur is, en regels zijn regels, maar geluk gehad dus.
Volgende week krijg ik bericht over de bpm, en over 5 tot 7 dagen later kenteken in de bus :banaan:

Maar de Elise gaat goed van zijn plek, dacht altijd dat de 156 met 260pk snel was, maar die viel tegen toen ik er van het weekend mee reedt.
Ik ken het gevoel, Bosali (weet je naam even niet). Ik was echt he-le-maal gaar toen ik mijn S1 ongeveer exact 2 jaar geleden ging ophalen. En dan mag je ook nog over die hele fijne Belgische wegen....NOT!

Wat mij trouwens verbaast is dat je pas volgende week bericht krijgt over BPM. Ik mocht gelijk afrekenen. En je kenteken wordt pas vrijgegeven als je betaalt hebt, zoals je denk ik ook al bedoelt.

Elise gaat zeker goed van zijn plek, dus gaaf dat jij daar nu ook van mag genieten :D
Mijn naam is Bob, (beter mijn forumnaam aanpassen)

BPM wordt nu centraal in Utrecht berekent, je krijgt dan een paar dagen later een email, en moet het bpm bedrag overmaken.
Zodra dit betaald is, wordt kenteken vrijgegeven, en krijg je de papieren opgestuurd.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Stéphane » 28 mar 2010, 23:54

@Bob OK, op die manier. Dat wist ik niet. BPM zal ongeveer op €1.000 uitkomen, denk ik zo. Is niet zo veel. Hoop voor je dat het allemaal snel geregeld is.

Ik heb zelf nog het mobiele nummer van de dame van de RDW in Zwijndrecht in mijn telefoon staan. Dat was een aardige dame die goed geholpen heeft toen :D Had zelf een mooie Mini Cooper.

Emiel
Berichten: 4207
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Emiel » 29 mar 2010, 08:29

Denk dat het geen 1000 euro meer is de BPM ?
Evo 6 betaalde ik half jaar geleden 600 euro voor en die was nieuwer en hogere nieuwwaarde.

Bob : Mooi dat je geluk hebt gehad bij de RDW mbt de lampen , voor mij wel reden om het dit keer toch maar weer in orde te maken van te voren.

Gebruikersavatar
Bosali
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 dec 2009, 20:58
Auto: Z4 S-Drive 23i E89
Locatie: Zuid Holland

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Bosali » 29 mar 2010, 10:37

Kreeg ook de opmerking de volgende keer de lampen er even in te zetten voor de keuring.

BPM wordt iets van €250, bpm regeling 2010 is gebaseerd op CO2 valt voor mij gunstiger.
CO2 uitstoot is 136 g/km

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Michel P » 29 mar 2010, 10:47

Mooi man 250 euro is een lachtertje!!

Michel

Emiel
Berichten: 4207
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Ook aan de light weight

Bericht door Emiel » 29 mar 2010, 11:15

250 euro maar ? ik kom steeds uit rond de 430 euro, ben erg benieuwd.
Wel is mijn CO2 wat hoger met 192g/km ivm Duratec blok.


Maar nu snel alles afronden en geduldig wachten op kenteken en rijden!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bing [Bot], Gabriel, HarryC, Kocheler en 9 gasten