Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
- Michel P
Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
Beter dat 49% ontevreden is dan 80% zoals nu in NL. Niets is zo slecht als onvrede voor een land. Door een twee partijen stelsel zal een programma meer details hebben en meer diepgang, i.p.v. het hypen wat nu gebeurt, de poltiek in DH holt van dag tot dag naar de microfoon om maar airtime te krijgen, ofwel korte termijn gelul inplaats van een lange termijn visie.
En De Graaf als benoemde D66 burgemeester is natuurlijk een big fail.
Michel
En De Graaf als benoemde D66 burgemeester is natuurlijk een big fail.
Michel
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Toevallig zat ik daar dus afgelopen weekend ook aan te denken....
2 partijen stelsel zoals in Engeland....
Wat zijn de voordelen, maar wat zijn de nadelen ??
Want die zijn er natuurlijk ook.
- Robertdj
Lekker zwart/wit, hoef je niet zoveel na te denken.
-
wjn schreef:zegt politicoloog André Krouwel.
Hej, da's mijn politicologie docent op de VU

Maar hij heeft wel een punt aan de ene kant....
- Ravin ///M
...hmm, dan mag je met hem nog eens praten over de stemwijzer.
-
hij is links :mrgeen:
- Michel P
+100Ravin ///M schreef:...hmm, dan mag je met hem nog eens praten over de stemwijzer.
- wjn
Ben ik het deels mee eens, maar 2 partijen is te weinig. Krijg je de keuze tussen (fictief) links of rechts, terwijl je eigenlijk rechtdoor wilt.Eric H schreef:Toevallig zat ik daar dus afgelopen weekend ook aan te denken....
Laat nieuwe partijen eerst maar eens een jaar of 4 oefenen in gemeentes, voordat ze landelijke politiek mogen gaan doen. Lange termijn visie ontbreekt bij veel partijen in mijn ogen.
Vb. het gescherm met de hypotheekrente aftrek. Huizenprijzen zouden kunnen dalen, dan moet de WOZ ook naar beneden en gaan de daaraan gekoppelde gemeentelijke belastingen e.d. ook naar beneden etc. etc. Kun je wel raden wat er dan gebeurd. Nog niemand over gehoord. Niemand wil achteruit, maar de overheid gaat per definitie er nooit op achteruit (heffen gewoon hogere / nieuwe belastingen).
Ook de eisen voor een politieke partij (oprichten van) mogen wel eens aangescherpt worden.
Nu mag zelfs een 2 jarige amerikaanse (om maar een land te noemen) kleuter in NL een politieke partij oprichten.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- Roman
In de UK hebben ze ongeveer 30-40 partijen... Eventjes wat meer dan 2... 

- Snipe
- GTRene
eindelijk wat actie in staat en religie, een klein stapje maar der is een begin (hoop ik)
ik hoop dat religie op den duur echt gescheiden wordt van regeren of als partij alleen...we zijn allemaal mensen, religie hou je maar lekker prive of in elk geval vrijwillig/ongedwongen in prive omgeving.
SGP mag vrouwen niet uitsluiten van passief kiesrecht
http://www.nu.nl/politiek/2222126/sgp-m ... recht.html
ik hoop dat religie op den duur echt gescheiden wordt van regeren of als partij alleen...we zijn allemaal mensen, religie hou je maar lekker prive of in elk geval vrijwillig/ongedwongen in prive omgeving.
SGP mag vrouwen niet uitsluiten van passief kiesrecht
http://www.nu.nl/politiek/2222126/sgp-m ... recht.html
Verder zag ik dat de VVD( lijkt me) een heel mooi programma heeft...voor de verkiezingen...ben benieuwd, denk dat ze hoog scoren.AMSTERDAM - De Nederlandse overheid moet maatregelen treffen om te bereiken dat de Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) vrouwen niet anders behandelt dan mannen.
Dat heeft de Hoge Raad vrijdag bepaald in een cassatieberoep dat was aangespannen door de Staat en de SGP. De kwestie sleept al sinds 2003.
De partij mag vrouwen in elk geval niet uitsluiten van passief kiesrecht, want daarmee handelt zij in strijd met het VN-Vrouwenverdrag.
Vrouwen moeten gewoon op de kandidatenlijsten kunnen komen, aldus de Hoge Raad, en de Staat is verplicht ervoor te zorgen dat de partij hun dit recht ook echt toekent. De rechter is echter niet bevoegd specifieke maatregelen voor te schrijven, aldus 's lands hoogste rechtscollege.
- Michel P
Geweldige poster
Mis Greta D nog.......

Mis Greta D nog.......
Robin schreef:
-
vandaag promo materiaal gezien van de PvdA.... HHAAHAHAHAHAHA Job theezakjes! GE-WEL-DIG! en het smaakte goed

- Downforce Hans
Dat is ook inderdaad het enige goede wat je met hem kan doen, in kokend water hangen 

- wjn
Boycotten die hele handel is waarschijnlijk een beter statement dan op enige partij te stemmen.
Het wordt anders toch weer een bont kabinet die aan alle kanten compromissen gaat (moet) sluiten, waardoor de (mooie) verkiezingscampagnes ook weer niets waard zijn.
Nou ja, je kunt er iig thee van zetten
Het wordt anders toch weer een bont kabinet die aan alle kanten compromissen gaat (moet) sluiten, waardoor de (mooie) verkiezingscampagnes ook weer niets waard zijn.
Nou ja, je kunt er iig thee van zetten

- GTRene
Downforce Hans schreef:Dat is ook inderdaad het enige goede wat je met hem kan doen, in kokend water hangen

maareuh alle gekheid op een stokkie, de VVD ga ik in de gaten houden...klinkt opzich niet verkeerd, en hij mag groot worden, groter in elk geval dan PVDA en of CDA, ik hoop dat bijde er niet in komen

maja met wie zou VVD kunnen regeren

-
Downforce Hans schreef:Dat is ook inderdaad het enige goede wat je met hem kan doen, in kokend water hangen

- dvh
Wat is Cohen toch een zoutzak.. blegh.
Nee op dit moment ziet het er naar uit dat de VVD kanshebber is op de grootste partij.
En het ziet er ook naar uit dat deze geen coalitie aangaat met de pvda.
Dus alleen al om die reden stem ik op het VVD.
Om maar te hopen dat de pvda de komende jaren niks te vertellen krijgt in de 2e kamer.
VVD,D66,Cda zou een mooie zijn
Nou was ik een paar maanden geleden nog geneigt om te zeggen, PVV.
Nu zittten in elke partij een hoop flapdrollen, maar je moet het politieke spel toch kunnen spelen en daarvoor is de PVV nog te jong.
En het zou erg jammer zijn als er een mooie coalitie zit, en valt omdat de PVV gaat rellen, waardoor links weer meer kans heeft om de regeerstoel over te nemen.
Dus VVD , kom maar op.
Nee op dit moment ziet het er naar uit dat de VVD kanshebber is op de grootste partij.
En het ziet er ook naar uit dat deze geen coalitie aangaat met de pvda.
Dus alleen al om die reden stem ik op het VVD.
Om maar te hopen dat de pvda de komende jaren niks te vertellen krijgt in de 2e kamer.
VVD,D66,Cda zou een mooie zijn
Nou was ik een paar maanden geleden nog geneigt om te zeggen, PVV.
Nu zittten in elke partij een hoop flapdrollen, maar je moet het politieke spel toch kunnen spelen en daarvoor is de PVV nog te jong.
En het zou erg jammer zijn als er een mooie coalitie zit, en valt omdat de PVV gaat rellen, waardoor links weer meer kans heeft om de regeerstoel over te nemen.
Dus VVD , kom maar op.
- wjn
De PVV bestaat heel erg slim nog steeds uit 1 lid, Wilders zelf. Dus hij kan doen en laten wat hij zelf wil. Ook zaken als 1e kamer weg en 2e kamer kleiner vallen in die categorie, niets met bezuinigingen te maken.
Maar de politieke partijen beseffen geloof ik niet hoe slecht het de komende tijd nog zal gaan, voor de komende 4 jaar de handen ineenslaan en met één programma voor nederland komen zou logischer zijn geweest ..................
Maar de politieke partijen beseffen geloof ik niet hoe slecht het de komende tijd nog zal gaan, voor de komende 4 jaar de handen ineenslaan en met één programma voor nederland komen zou logischer zijn geweest ..................
- ErikMartijn
Metchu houd maar op met die propaganda, de mede PvdA'ers geven het zelfs toe, de VVD heeft het beste programma....
http://www.nu.nl/nieuws/2248770/vvd-hee ... ramma.html
Tsjah...
http://www.nu.nl/nieuws/2248770/vvd-hee ... ramma.html
Tsjah...

- Max V
Ik wilde VVD stemmen, maar hij zegt dat het formulier ongeldig is... Kan dus niet stemmen 
Als rechts persoon heb je in Nederland slechts de keuze uit de VVD en de PVV (CDA, SGP en CU vallen bij voorbaat af, want welke idioot baseert immers het politieke beleid op de bijbel). Voor veel mensen is de PVV te extreem, terwijl de VVD de laatste jaren niet echt uitblinkt in hun standvastigheid en charisma.
Hoewel de meeste (of eigenlijk alle) standpunten van de PVV mij aanstaan, acht ik de PVV niet in staat een regering te vormen met een andere partij (dat is overigens niet de schuld van de PVV, in onze zogenaamde democratie die Nederland pretendeert te zijn wordt de PVV op uiterst hypocriete wijze door de andere partijen bij voorbaat al uitgesloten van de coalitievorming). Blijft alleen de VVD over. Ook redelijke standpunten, alleen had er wat meer pit in de partij mogen zitten...
Ik ben benieuwd of het Nederland van nu (waar ik niet echt een hoge dunk van heb) wederom al hun stemmen gaan vergooien aan partijen als het CDA of de SP. 9 juni zal het leren!

Als rechts persoon heb je in Nederland slechts de keuze uit de VVD en de PVV (CDA, SGP en CU vallen bij voorbaat af, want welke idioot baseert immers het politieke beleid op de bijbel). Voor veel mensen is de PVV te extreem, terwijl de VVD de laatste jaren niet echt uitblinkt in hun standvastigheid en charisma.
Hoewel de meeste (of eigenlijk alle) standpunten van de PVV mij aanstaan, acht ik de PVV niet in staat een regering te vormen met een andere partij (dat is overigens niet de schuld van de PVV, in onze zogenaamde democratie die Nederland pretendeert te zijn wordt de PVV op uiterst hypocriete wijze door de andere partijen bij voorbaat al uitgesloten van de coalitievorming). Blijft alleen de VVD over. Ook redelijke standpunten, alleen had er wat meer pit in de partij mogen zitten...
Ik ben benieuwd of het Nederland van nu (waar ik niet echt een hoge dunk van heb) wederom al hun stemmen gaan vergooien aan partijen als het CDA of de SP. 9 juni zal het leren!
- RutgerK
Engeland wil ook over gaan naar een andere manier van kiezen en ik denk ook wel terecht. De LibDem haalde ongeveer 23% van het totaal aantal stemmen maar zijn maar voor 8% vertegenwoordig in het parlement. De Conservatieven haalde 29% van de stemmen maar bezetten 40% van de zetels!
Niet stemmen is altijd de slechtste optie vind ik. Dat betekent vier jaar lang je mond houden over politiek en partijen de kans geven om met een minimaal aantal stemmen toch een groot deel van de zetels binnen te halen.
Niet stemmen is altijd de slechtste optie vind ik. Dat betekent vier jaar lang je mond houden over politiek en partijen de kans geven om met een minimaal aantal stemmen toch een groot deel van de zetels binnen te halen.
- Snipe
Als je wél stemt ben je medeplichtig. Dat zal ook niet voor iedereen even aantrekkelijk klinken.RutgerK schreef:Niet stemmen is altijd de slechtste optie vind ik. Dat betekent vier jaar lang je mond houden over politiek en partijen de kans geven om met een minimaal aantal stemmen toch een groot deel van de zetels binnen te halen.
- RutgerK
Medeplichtig? Je vertrouwen kan hooguit beschaamd worden in je vertrouwen door degene op wie je stemt.Snipe schreef:Als je wél stemt ben je medeplichtig. Dat zal ook niet voor iedereen even aantrekkelijk klinken.RutgerK schreef:Niet stemmen is altijd de slechtste optie vind ik. Dat betekent vier jaar lang je mond houden over politiek en partijen de kans geven om met een minimaal aantal stemmen toch een groot deel van de zetels binnen te halen.
Laatst gewijzigd door RutgerK op 18 mei 2010, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.