BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door Sperdy » 24 mar 2010, 09:12

Franzino schreef:
Hielke schreef: Redenatie van sommige mensen over te behalen rondetijden snap ik niet. Het gaat om trackdays. Je hebt je niet voor een raceklasse ingeschreven. Snelle rondetijden staan niet synoniem aan rijplezier.
100% correct...
-1
Je eerste rondje ja. Maar daarna ga je toch klokken. Ben je een racer gewend, stap je nooit over naar een 2CV met semi's die 43min doet over rondje Zandvoort, omdat de manier waarop zo leuk is.

Robin
Berichten: 55248
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door Robin » 24 mar 2010, 10:43

FerdiACS1 schreef:
Franzino schreef:
Hielke schreef: Redenatie van sommige mensen over te behalen rondetijden snap ik niet. Het gaat om trackdays. Je hebt je niet voor een raceklasse ingeschreven. Snelle rondetijden staan niet synoniem aan rijplezier.
100% correct...
-1
Je eerste rondje ja. Maar daarna ga je toch klokken. Ben je een racer gewend, stap je nooit over naar een 2CV met semi's die 43min doet over rondje Zandvoort, omdat de manier waarop zo leuk is.
Zo is 't. :lol:

Blérend in je Suzuki Swift met 100pk(no offence) je de haren uit je reet racend, zweet op je kop terwijl je door iedereen ook uit de bocht/rechte stuk wordt ingehaald, is 1 keer leuk, daarna niet meer...

Wat ook niet leuk is dat je met je leuke Lotus in de bochten zoveel sneller bent dan de rest(niet altijd, maar nu even wel voor 't voorbeeld) en dat je dus graag langs die dikke baffer met pk's (noem 'n ander merk) wilt, want hij houdt je op vóór/in de bocht en je wilt 'm er uitaccellereren en voila hij is alweer aan de horizon verdwenen. Dat is eventjes leuk maar daarna bel je Ultima of Radical :mrgreen:
Of De Beier voor die 130i Cup. 8) :wink:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door Rupie » 24 mar 2010, 10:49

Gaat het hier ook nog over rijderscapaciteiten en wat je daarmee doet/kunt?

Of wie de grootste lul heeft. In het laatste geval valt/vallen er hier een hoop af :o

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1906
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door Jules » 24 mar 2010, 10:53

Heren, dat van die rondetijden moet je wel in perspectief zien he. Natuurlijk heb je met een 2CV minder plezier op een circuit dan met een M3 CSL.

Maar elk van de drie genoemde auto's kun je voor jezelf echt wel aardig mee over een circuit knallen en jezelf blijven verbeteren.. een hardcore circuit auto gaat natuurlijk harder maarja dat is blijkbaar geen optie.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34366
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door JP » 24 mar 2010, 11:31

Hang een trekhaak onder je CSL en zet een Exige op je aanhanger. Gaat de Exige vervelen (I doubt that), pak je alsnog de CSL.....



:shakeit:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door Rupie » 24 mar 2010, 11:57

Dat lijkt me de goede volgorde JP :mrgreen:

Robin
Berichten: 55248
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door Robin » 24 mar 2010, 12:48

*zal wel 'n reden hebben dat ie op 'n aanhanger staat*




*roept allen*








:wink:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door Sperdy » 24 mar 2010, 13:54

Andere kijk:

Alle drie de auto's zijn ongeschikt voor 50% race en 50% road. Gaat toch nergens over om de Lotus als serieuze cruiser in te zetten voor gezin & caravan richting de Cote d'Azur? De Lotus = race. De Porsche idem dito en de CSL? Voila, die = race. Lijkt mij de CSL overigens nog wel de beste daily. Bovendien, als je 50% race doet (dus 2x per week op de track), dan zou ik een toyota Prius kopen met aanhanger, waar je je racertje op vervoert van track naar track.

Nee, er is maar 1 auto die m.i. wel geschikt is, en dat is de BMW M3V8. Serieus. Lijkt mij het beste alternatief, best of both worlds. Volgens mij is er wel eentje te shoppen voor 50k.

amen

Robin
Berichten: 55248
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door Robin » 24 mar 2010, 14:04

FerdiACS1 schreef:Andere kijk:

Alle drie de auto's zijn ongeschikt voor 50% race en 50% road. Gaat toch nergens over om de Lotus als serieuze cruiser in te zetten voor gezin & caravan richting de Cote d'Azur? De Lotus = race. De Porsche idem dito en de CSL? Voila, die = race. Lijkt mij de CSL overigens nog wel de beste daily. Bovendien, als je 50% race doet (dus 2x per week op de track), dan zou ik een toyota Prius kopen met aanhanger, waar je je racertje op vervoert van track naar track.

Nee, er is maar 1 auto die m.i. wel geschikt is, en dat is de BMW M3V8. Serieus. Lijkt mij het beste alternatief, best of both worlds. Volgens mij is er wel eentje te shoppen voor 50k.

amen
M3 V8 is te lomp voor trackdays, dat kost je je remmen en banden standaard, been there done that. Snel en fun qua driften is ie weer wél. M3V8 is ;n compromis die alles wél en alles niet voorelkaar heeft. Het is 't allemaal net niet om top in alles te zijn, met daarbij ook nog 'n pittig prijskaartje.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door Rupie » 24 mar 2010, 14:08

Amen op je eigen post zeggen vind ik een beetje lame :lol:

Robin
Berichten: 55248
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door Robin » 24 mar 2010, 14:11

Ruben schreef:Amen op je eigen post zeggen vind ik een beetje lame :lol:

ROFL ik zie 't ook :lol:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door Sperdy » 24 mar 2010, 14:11

ok Robin, M3V8 dus ook niet... tja,

Amen :) ok, kan niet. Dan Deo Volente.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door allen » 24 mar 2010, 14:12

Robin schreef:*zal wel 'n reden hebben dat ie op 'n aanhanger staat*




*roept allen*








:wink:

Voor zover ik weet heb ik alleen een BMW. Geen flauw idee dus waar je het over hebt... :bag:

Robin
Berichten: 55248
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door Robin » 24 mar 2010, 14:13

FerdiACS1 schreef:ok Robin, M3V8 dus ook niet... tja,

Amen :) ok, kan niet. Dan Deo Volente.

Je tikte waarschijnlijk in:

....Een M3 V8 heeft standaard rondom electrische r....en dat heb je per ongelukt gedelete
amen

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door Sperdy » 24 mar 2010, 14:18

LOL Robin, bijna

... maar een M3V8 is het ook niet, die is te veel Sjoniie, en daar zou ik mij de hele tijd in sch..... (delete, delete)
amen

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door Hielke » 24 mar 2010, 14:25

FerdiACS1 schreef:
Franzino schreef:
Hielke schreef: Redenatie van sommige mensen over te behalen rondetijden snap ik niet. Het gaat om trackdays. Je hebt je niet voor een raceklasse ingeschreven. Snelle rondetijden staan niet synoniem aan rijplezier.
100% correct...
-1
Je eerste rondje ja. Maar daarna ga je toch klokken. Ben je een racer gewend, stap je nooit over naar een 2CV met semi's die 43min doet over rondje Zandvoort, omdat de manier waarop zo leuk is.
Wie me een beetje kent weet dat ik zo'n beetje alles klok. Ik begrijp de mensen ook niet die tijdens trackdays een circuit opgaan zonder te weten welke tijden ze rijden en daarmee ook geen benul hebben hoeveel ze zich over de dag verbeterd hebben.

Ferdi, jouw uitspraak, en daarmee vreemd genoeg ook die van Robin (gezien zijn ervaring met trackdays), is van zo'n persoon die het er niet om gaat zichzelf tijdens een trackday te verbeteren. Natuurlijk kun je met het simpelweg rondjes rijden ook lol hebben. Maar de echte liefhebber en kenner zit op een hele andere frequentie. Het zal 'm worst zijn in welke auto jij komt aanzetten. 100 keer meer respect voor degene die met een Dacia Logan een 2.20 weet te klokken dan degene die met een 135i of M3 op 70% bochten "aanvalt" en op het einde van de dag een 2.12 als snelste tijd weet te noteren.

Denk je nou echt dat het die liefhebber in die kleine cupauto ook maar een seconde interesseert dat jullie hem op het rechte stuk voorbij weten te komen? Ja, als irritatie misschien omdat je hem bij het ingaan van de volgende bocht in de weg rijdt.

No offense verder.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door steve smith » 24 mar 2010, 14:28

FerdiACS1 schreef: Nee, er is maar 1 auto die m.i. wel geschikt is, en dat is de BMW M3V8. Serieus. Lijkt mij het beste alternatief, best of both worlds. Volgens mij is er wel eentje te shoppen voor 50k.
Onzin. CSL is al op het randje qua gewicht en formaat voor trackdays, een M3 V8 is gewoon veel te lomp en zwaar. Heeft nog geen 10% van de focus die een CSL bezit. Wel prima straatbrander.

Met deze post ga ik wel achter de oren krabbelen m.b.t. je andere draadje. Je hebt een beetje een apart idee van wat het op de baan goed doet en wat niet lijkt het wel.

Geloof je wat er in die folders staat echt?

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door steve smith » 24 mar 2010, 14:29

Robin schreef: ....Een M3 V8 heeft standaard rondom electrische r....en dat heb je per ongelukt gedelete
amen
De 156 heeft ze ook alle 4 nog. :hammer: Hoezo nutteloze massa?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door romo » 24 mar 2010, 14:35

Onzin. CSL is al op het randje qua gewicht en formaat voor trackdays, een M3 V8 is gewoon veel te lomp en zwaar. Heeft nog geen 10% van de focus die een CSL bezit. Wel prima straatbrander.

Kijk..................straatbrander......................das nu precies waarom ik in die kar rijd, gewoon heerlijk voor de openbare weg................................en op het circuit kan ook voor een rondje of 2 en dan wegwezen...................beter is natuurlijk om het circuit te mijden, daar heb je wel andere alternatieven voor................. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door Macboy » 24 mar 2010, 15:13

Volgens mij snapt ook niet iedereen wat road vs circuit betekent.

Road betekent NIET in dit geval dat je ermee op vakantie gaat, maar dat je zelfstandig naar het circuit rijdt met die auto en niet op een aanhanger en dat je een keer op zaterdag of zondag gaat knallen op een leuke bochtenweg of ermee naar de Ring gaat.

Maar niet voor vakanties en zakentrips en weet ik veel wat nog meer.

Betreffende het Mk1 en Mk2: de koplampen van de Mk1 lijken net op spiegeleieren en worden door vrijwel iedereen lelijk gevonden. Wel opmerkelijk dat er hier al 2 personen zijn die er anders over denken :) De onderspoiler vind ik niet verkeerd, maar de Mk2 gewoon wat strakker

996 GT3 Mk1
Afbeelding

996 GT3 Mk2
Afbeelding

Nou zeg ik er wel meteen bij dat het eerste plaatje Mk1 in dit geval niet eens zo héél lelijk aandoet maar ik zocht plaatjes puur met vooraanzicht om de vergelijking van de koplampen goed te laten zien.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3317
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door ADV » 24 mar 2010, 15:25

Ilija, heb je nu ook foto's van zijkanten en achterkanten? Ik vind trouwens het verschil nihil.. who cares dat die knipperlichtjes net iets anders zitten en dat de vorm net iets anders is? Ik zou alleen wel mk2 interieur willen (of iig het stuur) want in de mk1 lijkt het alsof je nog in een auto zit uit 1994..

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door Stéphane » 24 mar 2010, 15:32

Neuzen lijken ook onderling uitwisselbaar als ik het zo zie, als dat je ding is.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door Tristan » 24 mar 2010, 15:35

ArjandeV schreef:Ik zou alleen wel mk2 interieur willen (of iig het stuur) want in de mk1 lijkt het alsof je nog in een auto zit uit 1994..
Lekker boeiend, zodra jij de weg/circuit oprijdt vergeet je het hele interieur. Als alles maar werkt en functioneel is.

Robin
Berichten: 55248
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door Robin » 24 mar 2010, 15:54

Hylke, eerst gaat 't bij jouw om fun en niet om 't snelste ronde, min of meer en daarna heb je 100% meer respect voor iemand die wél 2:20(dus een laptijd) neerzet in 'n Logan 100% gefocussed tov iemand die 70% gaande 130i ofzo met 2:12...als rondetijd.....

Ik snap je punt wel,en ten dele wel mee eens maar je verlult jezelf.

En de echte liefhebber/kenner blabla....

Ben je een liefhebber/kenner als je je focust op rondetijden en dus niet als je maar op 70% rijdt?
Pure onzin, dat snap jij ook. Liefhebbers en kenners zijn er overal. Maar iemand met een ExigeS als pure liefhebber zien en iemand daardoor met 'n CSL(te makkelijk zei je) eigenlijk niet, vind ik raar en dat klopt gewoon niet. Misschien rij ik wel rondjes om veel lieden in Lotussen op B wegen en Klaverbladen of van A naar B op z'n snelst. A car is as good as its driver etc etc.



Maakt niks uit en ook no offence hoor, maar het staat er wat moeilijk.

Ik vind mezelf wel 'n liefhebber en kenner. Meer dan zelfs. Ben jij ook. Mij ontbreekt tijd en ruimte.En misschien ook $$$$$.

kortom, als men 'n Exige of GT3 aanschaft wil dat niet zeggen dat dat 'm meteen 'n beter coureur maakt, Sjoerd uitgesloten. :wink:

Diegene die dan 70% op Assen rijdt, laat 'm.


Zo wil ik graag nog 's 'n rallyspec Escort MKII met 'n 200pk als dat mogelijk is. Off topic was dit 'n beetje.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M3 CSL vs Porsche 996 GT3 vs Lotus Exige S

Bericht door GTRene » 24 mar 2010, 16:07

Stéphane schreef:Neuzen lijken ook onderling uitwisselbaar als ik het zo zie, als dat je ding is.
als ik het zo bekijk niet...bij de mk2 gaat ie weer wat omhoog de lijn van de lampen, de mk1 niet.

trouwens nooit geweten dat die 996 verschillende koplampen hadden :hmmm:
dacht de spoiler en nog wat zaken :mrgreen:

de mk1 waar ik toen op te koop was destijds (3 van dichtbij gezien en 2 in gezeten) vond ik niet fijn zitten,..
had ik nooit verwacht, dus die waren niet mijn ding :bag:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kadett en 6 gasten