Porsche Boxster Spyder

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rupie

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Rupie » 22 mar 2010, 17:01

Twitter? Wasda?

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mar 2010, 17:25

Ruben schreef:Twitter? Wasda?
das zo'n klein vogeltje :mrgreen:

voorlopig dat soort zaken alleen maar meer onrust, voor mij niet weg gelegd :bag:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 22 mar 2010, 18:17

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Zhmx41OY ... r_embedded[/youtube]

Zoiets, FerdiASC1? ;)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 mar 2010, 18:58

Zo, terug van weggeweest. Had een zakelijke afspraak in Breda, ben even doorgereden naar Oirschot/Eindhoven voor Porsche Centrum aldaar. Stonden verdorie een paar prachtige exemplaren, woow. De mooiste heb ik op foto gezet, volgt later.
Dan de Spyder, daar ging het om. Welnu, schitterende Boxster. Afwerking topklasse. Kuipstoelen zitten lekker strak, is niets voor een duitser mit grossen arsch. Samen met verkoper dakje erop/eraf, is natuurlijk wat gefriemel, maar dat hoort erbij. Binnen een paar tellen zit het dakje erop. Kan ook prima alleen er op gezet worden. Kwaliteit goed. Afwerking materialen topklasse echt waar. Kuipstoelen zijn schitterend, boden supersteun ook hoog bij de schouders.
De auto werd ook even gestart want deze had sportpoef. Heerlijk rauw Porsche geluid. Echt geil. Kortom, auto is top. Maar potver, 100k uitgeven voor een rondje sturen, ik lijk wel gek ...

Tom

Bericht door Tom » 22 mar 2010, 19:00

Eh huh, je hebt er dus niet in gereden? :?

Andre

Bericht door Andre » 22 mar 2010, 19:35

ja precies 100k uitgeven voor een rondje sturen. Want zo is het veel meer kan je er niet mee. Over een paar jaar staan ze voor 60k en dan is het een leuke weekend cruiser maar voor 100k vindt ik het een duur ding.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 mar 2010, 20:02

Tom schreef:Eh huh, je hebt er dus niet in gereden? :?
Ding stond (nog) niet op kenteken. Tja, twijfel twijfel, dus niet over de auto. Want is best wel top. Maar gewoon die 100k, voor wat eigenlijk (zoals andre zegt)? Kijk, heb de hele tijd het idee (misschien is het ook maar het idee) dat ik met die ACS1 een winner in huis heb gehaald. en hoe langer ik er in rijdt, des te meer ik dat gevoel heb. Ten eerste een super RWD met N54 twinturbo 380pk/565Nm. Topklasse blok, heerlijk stuurmansauto met die Schnitzer goedies. Een echte sleeper, superkar pesten, O wat is dat leuk. Prachtig onderstel. Lekker geen(!) assecoires. Gewoon, een pure roadracer. Onbeschoft snel. Ook geschikt voor 4 personen als het moet (voor afstanden in de Randstad gaat dat dikke prima). Heeft een goed bruikbare kofferbak. Kan voor de vakantie een topkoffer op. Ook uitstekend voor de wintersport. etc. etc. Kortom, voor mij een optelsom van goede eigeschappen. Ik zie mij zomaar 200k op de teller rijden in die Schnitzer. Wat een topper is dat zeg. Bovendien, die ACS1 is uniek, je ziet 'm hier in NL gewoon niet rijden. Kortom, in mijn beleving value for money.

En dan die Boxster. Tuurlijk (in mijn beleving) een ware looker. Heus, auto ziet er super uit. Zal ook superieur sturen, beter dan de ACS1, dat neem ik zo maar aan. Maar goed, dan de keerzijde. Die sportpoef kost Euro 2.400, Xenon moet u wel nemen (anders wil niemand 'm meer bij inruil). Snap ik, dus plus Euro 2.000,-. etc. etc. BMP = 24.000! Met wat beperkte accesoires, komt íe dus rond de 105k. En dan, wat heb ik dan? Tuurlijk, een werkelijk prachtige Porsche, dat wel, maar is een tweezitter. Iets te onhandig kapje. Is dit dan toch gewoon de auto die je niet moet kopen? maar een weekendje moet huren.
Ik moet hetzelfde gevoel hebben met die Spyder als met die ACS1. Dan is het ook leuk. Twijfel, twijfel en nog een twijfel. En we weten allemaal: bij twijfel ... voilá.

:hmmm:

Jongens, waar zit mijn denkfout .. Ben ik gewoon te oud aan het worden? Inderdaad, ik loop mijn pik niet meer zo maar achterna, ga ook niet meer vreemd want ik hou gewoon van mijn vrouw. Potver, ben ik aan het inslapen? O jee, o jee, o jee
Laatst gewijzigd door Sperdy op 22 mar 2010, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikS

Bericht door ErikS » 22 mar 2010, 20:04

Je denkt dat je die auto moet,
Maar volgens mij, als ik het zo lees, past een GT a la v8 vantage je meer.....

Een spyder moet je zonder denken bestellen, veeel afschrijving ook ja...

Een V8 vantage heeft de grote afschrijving al gehad...

Lekker dikke V8, rechtuitknallen en redelijk sturen.. Meer jouw ding zoals ik je posts lees...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 mar 2010, 20:06

Je zegt het zelf al.......................................tegen die 1er van jou is maar weinig bestand...........................alleen niet jouw verstand............................ :mrgreen:

Geniet van dat kanon, en laat die Porker voor wat ie is..........................

Je weet ik ben geen 1er liefhebber, maar die van jou is toch wel "einzigartig"............................ik nam die 1er anytime voor de Porker..................................

Heerlijk low profile, rete snel, 4 man met bagage geen probleem, geen gekut met zo`n stoffen dak, bruikbaar en functioneel voor alle dag...........................

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 22 mar 2010, 20:06

Ik heb altijd geleerd, bij twijfel niet doen. Twijfel wordt spijt, en spijt je dood. :wink:

Zo blij dat je bent met de 135iACS, zul je denk ik niet worden met de Spyder. Zeker niet omdat je nu nog steeds (rationeel) denkt. Als het 100% pure liefde op het eerste gezicht was, had je toch al een krabbel gezet? :wink: 8)

Rupie

Bericht door Rupie » 22 mar 2010, 20:12

Erik Stoffelsen schreef:rechtuitknallen en redelijk sturen.. Meer jouw ding zoals ik je posts lees...
Je zou het bijna denken he.. Kom op Ferdinand, deel eens serieus je twijfels én gevoelens. Ik ben eerlijk gezegd nog geen één degelijk punt in je argumentatie(s) tegengekomen om wél voor de spyder te gaan.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 mar 2010, 20:13

Andre schreef:ja precies 100k uitgeven voor een rondje sturen. Want zo is het veel meer kan je er niet mee. Over een paar jaar staan ze voor 60k en dan is het een leuke weekend cruiser maar voor 100k vindt ik het een duur ding.

Z is het precies................................100K om de auto merendeel geparkeerd te laten staan.......................dan kan je net zo goed die 100K bij de bank laten parkeren, brengt het nog wat op ook ( niet veel, maar in elk geval geen mega afschrijving)

Kijk die M3 was ook niet goedkoop, maar ik rijd er elke dag in, daar is ie voor, niet om hem 1 keer in de maand even uit te laten....................als je dat wil kan je beter in het verpleeghuis gaan zitten, daar word je ook 1 keer per week uitgelaten............................

Rupie

Bericht door Rupie » 22 mar 2010, 20:17

romo schreef:
Andre schreef:ja precies 100k uitgeven voor een rondje sturen. Want zo is het veel meer kan je er niet mee. Over een paar jaar staan ze voor 60k en dan is het een leuke weekend cruiser maar voor 100k vindt ik het een duur ding.

Z is het precies................................100K om de auto merendeel geparkeerd te laten staan.......................dan kan je net zo goed die 100K bij de bank laten parkeren, brengt het nog wat op ook ( niet veel, maar in elk geval geen mega afschrijving)

Kijk die M3 was ook niet goedkoop, maar ik rijd er elke dag in, daar is ie voor, niet om hem 1 keer in de maand even uit te laten....................
Als je 100k kan uitgeven om de auto grotendeels geparkeerd te laten staan, maar er wel van te kunnen genieten in de tijd die je wel in de auto rondbrengt, dan is de auto wel 100k waard. Maar het punt lijkt vooral in het laatste te zitten. De benadering van de auto lijkt er niet een met emotie te zijn.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 mar 2010, 20:20

Ben ook bang jongens, dat het 'm niet gaat worden. Hoe gaaf die kar ook is. Fantastsisch, wat een mooie Porsche. Maar ik vind het gewoon niet verantwoord, ook al kan ik er 5 kopen. Hier klinkt de Hollander, ik weet het. Maar voor DF voldoet de ACS1 natuurlijk meer dan genoeg voor een meer dan fatsoenlijke prijs. Dan is het beter om voor 25k bijv, zo iets als die BMW 1 racer te kopen die Andre tipte bij de Beier. Dan heb ik ook een leuke tracktool, met een veel beter value for money gevoel. Kan ik ook nog wat leren, en ga ik mij prima vermaken op trackdays. Klijkt allemaal een stuk gezonder als ik mijzelf zo hoor.

romo

Bericht door romo » 22 mar 2010, 20:22

Sounds logical.............................

Tom

Bericht door Tom » 22 mar 2010, 20:22

Nieuwe auto schrijft hard af en 100k voor een speeltje dat nog eens 15-20k per jaar gaat afschrijven is veel geld. In dat geval zou ik een normale Boxster S kopen van een jaar of 3 oud, kost de helft en afschrijving is 5-10k per jaar. Als het hele cabriorijden bevalt kun je em altijd nog inruilen voor een Spyder met de kop eraf.
Alleen Ferdinand vind die dan weer niet gaaf. De Spyder vind ik ook supergaaf maar denk dat een Boxster S je vrijwel hetzelfde rijplezier geeft, alleen zonder dat aparte dakje en 100kg meer (maar nog altijd stukken lichter dan een 135i).

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 mar 2010, 20:22

FerdiACS1 schreef:Ben ook bang jongens, dat het 'm niet gaat worden. Hoe gaaf die kar ook is. Fantastsisch, wat een mooie Porsche. Maar ik vind het gewoon niet verantwoord, ook al kan ik er 5 kopen. Hier klinkt de Hollander, ik weet het. Maar voor DF voldoet de ACS1 natuurlijk meer dan genoeg voor een meer dan fatsoenlijke prijs. Dan is het beter om voor 25k bijv, zo iets als die BMW 1 racer te kopen die Andre tipte bij de Beier. Dan heb ik ook een leuke tracktool, met een veel beter value for money gevoel. Kan ik ook nog wat leren, en ga ik mij prima vermaken op trackdays. Klijkt allemaal een stuk gezonder als ik mijzelf zo hoor.
amen. :thumbup:

romo

Bericht door romo » 22 mar 2010, 20:23

Kan dit draadje nu op slot?

:whistle:

Tom

Bericht door Tom » 22 mar 2010, 20:31

Een BMW 1 serie racer.. om vervolgens 4 circuitdagen per jaar ermee te doen? Los van mogelijk gezeik met afstelling en problemen die de normale dealer niet kan oplossen. Voor die paar keer zou ik dan een raceauto huren (rent a racecar) of bijv. via Downforce iets regelen.
Vind een raceauto kopen weer het andere uiterste. Leuk als je Andre heet. Maar niet te vergelijken met een leuke cabrio die je elk weekend mee kan pakken.

Rupie

Bericht door Rupie » 22 mar 2010, 20:31

Op slot? Iemand moet die auto toch kopen of wordt dit een gevalletje Not? :mrgreen:

Hot or Not?

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 22 mar 2010, 20:48

En hoe ga je dat ding op de paddock van het betreffende circuit krijgen dan? Of heb jij een E rijbewijs, een auto geschikt om 1500+ kgs mee te trekken en een trailer?

ErikS

Bericht door ErikS » 22 mar 2010, 20:58

Ik zeg;

Cabrio vantage/gallardo kopen!

En anders een F355 oid, boeiend dat ie niet heel betrouwnaar is,
Je rijd er toch weinig mee!

TUBI uitlaten eronder...... :banaan:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 22 mar 2010, 21:04

Voor Ferdinand en Ron.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

mooie AM V8 Roadster 8)

Rupie

Bericht door Rupie » 22 mar 2010, 21:05

Erik Stoffelsen schreef:Ik zeg;

Cabrio vantage/gallardo kopen!

En anders een F355 oid, boeiend dat ie niet heel betrouwnaar is,
Je rijd er toch weinig mee!

TUBI uitlaten eronder...... :banaan:
Yeah baby Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rupie op 22 mar 2010, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre

Bericht door Andre » 22 mar 2010, 21:05

ferdi een racer kopen is wel heel extreem de andere kant uit. Dan moet je zelf ook liefhebber zijn van sleutelen, wielen wisselen, remblokken, vervoer met kar etc.

Als je zo n spyder speeltje koopt moet het gewoon je 2e of 3e auto zijn en dat die 100k niet eens opvalt als die wordt afgeschreven van je rekening. Maar helaas zijn dat maar een happy few. Op het moment dat je daar over moet nadenken is zo n auto niet voor jou zeker niet nieuw. 2e hands voor een leuk prijsje is het nog wel een keer avontuur maar niks meer dan dat.

Plaats reactie