Bevestigd: BMW komt met voorwielaandrijver

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Een kleine, voorwielaangedreven BMW onder de 1 Serie

ik kan niet wachten
11
10%
who cares
29
25%
schiet maar naar een ander sterrenstelsel
75
65%
 
Totaal aantal stemmen: 115

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Bevestigd: BMW komt met voorwielaandrijver

Bericht door GTRene » 19 mar 2010, 23:51

Afbeelding

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Bevestigd: BMW komt met voorwielaandrijver

Bericht door Youp » 22 mar 2010, 18:17

GTRene schreef:vind het jammer, maar zoals ook al gezegd, zolang ze nog leuk spul maken met RWD ist niet zo'n probleem, BMW komt uit de kast nu Aston Martin het ook heeft gedaan met dat kleintje :mrgreen:
En Lexus.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

BMW Megacity project i & 0 series

Bericht door GTRene » 12 mei 2010, 18:09

BMW komt met een nieuw kleintje,ja dat duurt nog ff, maar op de beurs laten ze al wat zien, ik weet niet of dat deze is, maar de looks vind ik wel mooi.

Afbeelding

Afbeelding
BMW zeigt Project i auf dem Genfer Autosalon 2011
Eines der wichtigsten Modelle dieser Messe wird der BMW Megacity sein, der 2014 auf den Markt kommen wird und bisher auch als "Project i" bekannt ist. Der rund vier Meter lange Kompakte soll Platz für vier Personen bieten und verfügt über den Elektroantriebsstrang mit Lithium-Ionen-Batterie und einer Reichweit von 160 Kilometern.
neem aan dat het er 1 wordt met range extender...
Laatst gewijzigd door GTRene op 18 jul 2010, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW Megacity project i

Bericht door romo » 12 mei 2010, 19:45

Als ze dat model nu als nieuwe 1er hadden geïntroduceerd...................................tjan dan was ik waarschijnlijk wel een 1er adept geworden.........................

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW Megacity project i

Bericht door Snipe » 02 jul 2010, 09:23

Kijk, een schets van BMW van de MCV (Megacity Vehicle): http://www.driving-fun.com/830/home/new ... -2013.aspx

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW Megacity project i

Bericht door GTRene » 17 jul 2010, 10:39

hm, lijkt me dan dat die waar ik mee opende de nwe 1 serie is :D
past ook beter.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW Megacity project i

Bericht door Snipe » 17 jul 2010, 10:50

Nee, dat ding in de openingspost is niet de Megacity, maar de "0 Serie". Da's de nieuwe kleine BMW onder de 1 Serie. Er komen dus twee kleine BMW's aan:
- de Megacity, die waarschijnlijk iSetta gaat heten
- de 0 Serie, de FWD-BMW die zijn techniek deelt met de Mini

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW Megacity project i

Bericht door Robin » 17 jul 2010, 11:01

Als ie zó wordt, krijgt de A1 't heel moeilijk denk ik.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW Megacity project i

Bericht door GTRene » 17 jul 2010, 11:02

ah, that makes sense...
daar zullen ze wel wat compensatie in vinden wat Co2 gemiddelde betrefd :nerd:

kwam net deze ook nog tegen, heeft wel iets weg van een swift, niet verkeerd bedoeld overigens, maar is neem ik aan een shop :wink:

Afbeelding


deze lijken overigens wel serieus te zijn...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... _logo.html

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40160
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW Megacity project i

Bericht door Knot » 17 jul 2010, 21:35

De 0 serie dat kan toch niet!!! :shock:

Wat rij je?

Een nul zestien ie...

Dussss. :?

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: BMW Megacity project i

Bericht door M@rcel » 17 jul 2010, 22:09

In welk segment willen ze die zogenaamde "0-serie" plaatsen dan?
Zowel MINI als BMW zijn so-called "Premium brands". Dus twee auto's binnen één concern die elkaar straks de tent uit gaan vechten lijkt me niet al te slim.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW Megacity project i & 0 series

Bericht door GTRene » 18 jul 2010, 12:33

0 series...007 :hmmm:

in het Engels, series Zero :hmmm: dat zou zo kunnen :D

anyway vond ook deze 0 series

Afbeelding
What can be smaller than the BMW 1-Series? Well apparently the 0-Series. BMW’s future baby will be a front-wheel-drive supermini, placed between Mini and 1-Series. The BMW 0-Series will debut in 2012 in both three and five-door versions as a competitor for the future Audi A1.

It will be built on the next-generation MINI platform, becoming the first-ever front-wheel-drive BMW. But besides dropping the rwd system, the 0-Series will crealy be a BMW: twin kidney grilles, front apron inspired by the 1-Series, a sweeping tailgate and subtle spoilers.

It will be offered with a wide choice of petrol and diesel engine, including a new version of the 161bhp 1.5-litre three-cylinder turbodiesel, which debuted as a range extender on the Vision EfficientDynamics Concept.
wel een dikke look...

Afbeelding

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: BMW Megacity project i & 0 series

Bericht door WJ » 18 jul 2010, 13:13

Mag toch hopen dat als ze met iets kleiners komen het niet de NUL-series gaat heten, dat zou ik toch wel heel erg fail vinden... :bag:

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: BMW Megacity project i & 0 series

Bericht door Mari Oh Oh! » 18 jul 2010, 13:28

Laat maar, was al gepost...

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW Megacity project i & 0 series

Bericht door dvh » 18 jul 2010, 13:30

GTRene schreef:0 series...007 :hmmm:

in het Engels, series Zero :hmmm: dat zou zo kunnen :D

anyway vond ook deze 0 series

Afbeelding
What can be smaller than the BMW 1-Series? Well apparently the 0-Series. BMW’s future baby will be a front-wheel-drive supermini, placed between Mini and 1-Series. The BMW 0-Series will debut in 2012 in both three and five-door versions as a competitor for the future Audi A1.

It will be built on the next-generation MINI platform, becoming the first-ever front-wheel-drive BMW. But besides dropping the rwd system, the 0-Series will crealy be a BMW: twin kidney grilles, front apron inspired by the 1-Series, a sweeping tailgate and subtle spoilers.

It will be offered with a wide choice of petrol and diesel engine, including a new version of the 161bhp 1.5-litre three-cylinder turbodiesel, which debuted as a range extender on the Vision EfficientDynamics Concept.
wel een dikke look...

Afbeelding

Dik ding !
Alleen is het wel een dikke mix a seat ibiza&renault megane coupe

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: BMW Megacity project i & 0 series

Bericht door Mari Oh Oh! » 18 jul 2010, 13:45

Dan vind ik deze toch echt mooier:
Afbeelding
Afbeelding
Bij de rode is (kortgezegd) de wielbasis te groot voor het dak wat erop zit en zit er teveel blik in de c-stijl en daar onder.

Ik hoop alleen wel dat hij betrouwbaarder wordt dan de Mini....Anders kan het nog een behoorlijke smet op het merk worden....

voorzover hij dat al niet is met z'n FWD :bignews:
Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 18 jul 2010, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW Megacity project i & 0 series

Bericht door GTRene » 18 jul 2010, 13:48

denk persoonlijk eerder dat het een naam zal krijgen ipv het 0 nummer, ook omdat het geen RWD is...

wellicht gaat ie dan toch Megacity heten (die 0 versie)

of alleen BMW Compact en dan bv 1.5 (inhoud) erachter :hmmm:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW Megacity project i

Bericht door Snipe » 18 jul 2010, 16:01

M@rcel schreef:In welk segment willen ze die zogenaamde "0-serie" plaatsen dan?
Zowel MINI als BMW zijn so-called "Premium brands". Dus twee auto's binnen één concern die elkaar straks de tent uit gaan vechten lijkt me niet al te slim.
Voor zover ik begrepen heb, valt de 0 Serie in hetzelfde segment als de Mini. Twee concurrenten voor de A1 dus, omdat er genoeg mensen zijn die de Mini gay of een wijvenbakkie vinden, of niet serieus genoeg.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW Megacity project i & 0 series

Bericht door GTRene » 29 jul 2010, 17:49

zou dit hem zijn? :hmmm:

Afbeelding
2013 kommende BMW Elektroauto aus dem Entwicklungsprogramm Project i.
lekker gissen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW Megacity project i & 0 series

Bericht door Snipe » 29 jul 2010, 17:52

Het lijkt me dat de voorkant nog wat zal veranderen. In deze grille past zo een VW-logo.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW Megacity project i & 0 series

Bericht door GTRene » 29 jul 2010, 18:09

Snipe schreef:Het lijkt me dat de voorkant nog wat zal veranderen. In deze grille past zo een VW-logo.
:D heeft ook wel iets van een kleine mitsubishi weg zo.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Re: BMW Megacity project i & 0 series

Bericht door Jelmer850i » 29 jul 2010, 19:05

Leuk autotje!
Als er genoeg ruimte in zit voor de bestuurder... wie weet

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Bevestigd: BMW komt met voorwielaandrijver

Bericht door Snipe » 07 sep 2010, 20:30

En er is nieuws: een update van Scott.

Brave New World...BMW's (Front) Wheel Drive Future...

* 1001 Is the models internal designation.


It is possibly the most irregular concept that strikes fear into BMW enthusiasts everywhere.

In marketing BMW has always kept the BMW image strong by 3 core principles. Image , Dynamics and Rear Wheel Drive.
Now with the revelation that BMW have indeed drawn up plans to introduce a Front Wheel Drive car the reactions get louder and increase the debate and the fear.

First of all contrary to media reports and enthusiasts of the BMW brand , Front Wheel Drive is part of a strategy to help the next generation MINI and it's future variants to become more profitable and more cost effective for BMW to produce.
Initial strategies had lead to talks with PSA , Fiat and of course Daimler where the beginnings of a proposed MINI and Smart sharing programme disintegrated when BMW decided to go it alone.

The online enthusiast board reaction has been to overwhelm the negatives of the BMW philosophy but some overlook one very important ideal - BMW already do Front Wheel Drive and do it well , a car that has seen off new impressive competition such as the Fiat 500 and Audi A1 when it comes to make a Front Wheel drive car that handles , has a great image and offers the customer a perfect choice of flexibility. It is called the MINI.

The Front Wheel drive BMW is limited to a small car concept that will remain within this segment only. BMW have no intention to completely kill it's golden goose and sacrifice it's core models such as the 1er , 3er , 5er etc to accomodate Front Wheel Drive. These models will remain rear wheel drive.

The key to this is a brand new compact platform shared with the MINI that if the first outcome is successful then BMW will build a range of models to support it's new segment. This new Platform which has been engineered to support the MINI and BMW 1001 will be used within each Brands variants. MINI of course will be the first to expand and after an establishment period has indicated that BMW's concept was a success then BMW's design teams have on the table a range of additional concepts for the expansion. Another key to the cost effectiveness of the car is that engines will also be shared as well manual,automatic and electric drivetrains. Engines will also be shared ranging from three and Four cylinders in both petrol and diesel format.

The big issue facing engineers and designers is whether to imitate the BMW Concept or start afresh aiming for an entirely new appearance to signify this new direction? You will have typical BMW design elements but reinterpreted to give a new impression of a totally different idea of a BMW.

The overall shape of the car differs completely from the typical MINI format , the closest intention on the market today is possibly the Honda CR-Z. In order to really sell home the concept. BMW wants the car to really strike out not just from the MINI but also it's competition.

The designers have gone for an edgier three-dimensional appearance in it's explanation it forgoes the use of lines to enhance wheelarches and now becomes more Three-Dimension as it is now stamped so you can see the widening of the rear quarter.

One idea intended to signify the new direction for BMW is expanded design cues talked about previously such as an enclosed normal glasshouse that is pushed inwards allowing a line that curves around the rear window forming the typical BMW kink impression in metal instead of the glass that follows through the doors to the front wing. The A-Pillars follow the direction shown with the Vision Efficient Dynamics concept and continue down into the front wing leaving a typical BMW wheel at each corner look , triangular shaped lights sit upon each corner, with the typical BMW double round headlights stepped with one slightly below the other another idea is the inclusion of indicator signals directly underneath the angel eyes.

The front of the car gets a smaller twin kidney grille again more three-dimensional as the front of the car allows the grille to be pushed further back.

At the rear of the car we have typical on each corner light units faired inwards with the body covering over the top parts of the units.
An expansive glass area wraps around but leaves a reasonable typical BMW C-Pillar. The shape of the glasshouse is dictated by the shape of the roof allowing a typical BMW sloping roof.

The stand-out stylish design has been chosen to really signify the new direction , a regular typical hatch would not be a major selling point to deliver the concept.

The interior will be unique to the car but as per BMW group the stuff you can see will be individual to the brand whilst the wiring etc will be shared across with MINI and BMW.

Another key factor for BMW is the driving comparisons with MINI and how the engineers will go to lengths to make sure that both MINI and the BMW 1001 offer as much differences underneath as they do in appearance.

The MINI will retain it's typical MINI Go-Kart trademark handling whilst BMW will be looking for a more dynamic approach , both levels of dynamics for both cars are attainable.

The 1001 will be used as a guinea pig to establish whether there is a market for a new BMW concept but the general idea of thinking ahead is very much evident in ideas for additional concepts.

The 3dr city car will come first but other ideas on the table seem to indicate an expansive strategy with a cabrio , small SAV or possibly Sport Activity Coupe , a Compact Tourer and even a small sedan.

One other thing in regarding to the 1001 is that it will not offer an expansive personalistion programme in the same vein as MINI, there will possibly be more of an personalisation in the guise of performance parts but the problem with personalisation is that since the advent of the MINI competitors have begun to realise the profits generated by specifying optional equipment , to which newer competitors have crossed the lines of what personalisation involves with more image enhancement - some very much in bad taste.

What about Performance , What about M?
Again it is too early to reveal whether such a concept will be attempted by the M Division such as the thought of which is causing sharp gasps of air at the mention of M Division and Front Wheel Drive?

What has been discussed and actually has been added by a designer is an RR model using the colour pallette from the S1000RR Superbike.
Something that has caught the attention of the BMW board and marketing because it establishes a new performance concept without sullying the sacred M Division although many feel that has already been done.

Why the need for a Premium Front wheel drive Concept from BMW?
The recent recession taught us that customers are willing to downsize to other segments if there vehicles offer the same luxuries and features as traditional luxury concepts. The prime example being MINI where in some markets for MINI sales were actually rising it was only to further examination that a higher majority of these cars were being built with nearly every option in the brochure.

To signify the importance BMW will preview the City Car concept in the future and be ready for launch in 2014.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Bevestigd: BMW komt met voorwielaandrijver

Bericht door Aernoudt » 07 sep 2010, 20:41

Ondanks dit positieve verhaal, gaat het er bij mij maar moeilijk in die fwd bij een BMW... maar dat zal wel aan mij liggen :roll:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Bevestigd: BMW komt met voorwielaandrijver

Bericht door dvh » 07 sep 2010, 20:44

Ik ben niet zo van de tradities , maar niet kunnen driften met een bmw is toch wel erg zuur.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Fabian, Zed240 en 21 gasten