Porsche Boxster Spyder
-
Re: Porsche Boxster Spyder
Dat riep ik een paar pagina's terug al:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 77#p571777
Mist het 'unieke' gevoel/uiterlijk van een Spyder maar qua rijden evengaaf en de helft van het geld.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 77#p571777
Mist het 'unieke' gevoel/uiterlijk van een Spyder maar qua rijden evengaaf en de helft van het geld.
- Sperdy
Ha Tom, Klopt wat je zegt over die tuner. Maar een Boxster S maak je niet even licht als een Spyder. Dat blijft altijd een verschil van een kleine 100kg in het voordeel van een Spyder. Ik vind de Boxster Spyder gewoon mooier dan de Boxster. Op details zijn er wel behoorlijk wat verschillen tussen die twee.
- cooldragon
Techart heeft ook zo'n pakket voor de Cayman S, 385pk en 405 Nm. Kwam laatst nog zo'n Engelse Techart Cayman S tegen op de A4, qua rechtuitbranden kon ie me redelijk goed partij bieden...met zn aangepaste onderstel zal die mij op een bochtig traject het nakijken geven...dat niks voor je?FerdiACS1 schreef:Fantastisch die Porsches. Sinds ik mij er een beetje in verdiep, is het wel duidelijk dat dit merk sportiviteit ademt en ook echt produkten aflevert die dat doel dienen (ja, ik ben een beginner).
Als ik het idiote plan mocht hebben om de Spyder S bij Manthey Motors achter te laten, kunnen ze het motorvermogen van de Boxster S Spyder (= blok van huidige Cayman S) opkrikken met ong. 30pk en 35 Nm. Da's dus wel 350pk/405Nm en 1.275kg middenmoter Porsche. Dat is software met ander uitlaatsysteem. Hoe bedoel je DF!Is allemaal nog in testfase, dat wel. Onderstel van de Spyder kun je zo laten icm. Sport Chronopakket, gaat uitstekend, alhoewel alles beter kan naturlich...
En...wat je nu allemaal zegt....ik wou het je allemaal al zeggen...maar je hebt het zelf al aan den lijve ondervonden zie ik...

- Macboy
Ik dacht altijd dat het alleen marketing was ...FerdiACS1 schreef:Fantastisch die Porsches. Sinds ik mij er een beetje in verdiep, is het wel duidelijk dat dit merk sportiviteit ademt en ook echt produkten aflevert die dat doel dienen.
- GTRene
test en redelijk uitvoerig verhaal en veel data en foto's
http://www.auto-motor-und-sport.de/einz ... cle_detail
http://www.auto-motor-und-sport.de/einz ... cle_detail
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Gister gezien in Eindhoven.. maar ik had niet het wauw gevoel..
ze hadden hem van mij een stuk spannender mogen maken, bv de voorruit een stuk lager zetten, koelsleuven in de koffer/motorklep achter.
Niet mijn ding eerlijk gezegt, ik weet dat Ron ook meeleest.. sorry Ron, ga nu maar die 360 Stradale halen!

Niet mijn ding eerlijk gezegt, ik weet dat Ron ook meeleest.. sorry Ron, ga nu maar die 360 Stradale halen!

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Is dat überhaupt een vergelijking dan?? Een Boxster Spyder tegen een 360 Stradale?? Ik ben natuurlijk een echte Porsche man, maar in dit geval zou ik het wel weten....
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Heb je ook voor dezelfde prijs.. zoals zoveel voor dat geld.. AM V8 Roadster bv 8)
Je heb er ook een huis voor
Je heb er ook een huis voor

- Sperdy
Keuze tussen een tweede hands 360 Stradale en de nieuwe Spyder, is voor mij altijd de Porsche. Denk ik geen seconde over na. F430 is wel een optie, maar is - ook tweede hands - mega veel duurder dan een vonkelnieuwe Spyder. F430 is andere categorie. AMV8 Coupe vind ik de geilste looking car on the planet. Maar, kritieken zijn zeker niet unaniem lovend over de AMV8. Maakt me dat geen bal uit natuurlijk, want ik vind het een heerlijke auto: qua looks en sound. Maar de betrouwbaarheid, rijden en kwaliteit van Porsche zijn ongeevenaard, verslaat alles. Ben er nog niet uit. Looks van de Spyder? Ja, hij is controversieel (vooral met gesloten dak), maar dat vind ik juist heel erg leuk.
- Mark Nauta
Is er niet een dealer over de grens in Duitsland die hem al heeft staan Ferdi?? Dan zou je daar eens kunnen kijken en misschien rijden??
- Sperdy
Ja Mark, dat is een goed idee. Eens kijken waar dat kan. Maar in Eindhoven staat dus een Spyder, misschien daar eens proberen voor een blokkie sturen. Meestal rouleert er een showmodel langs al die Porsche centra. Kan ik Rotterdam ook vragen of ze dat een keer willen regelen natuurlijk.
-
Een Porsche Boxster, ook in Spyder uitvoering, blijft natuurlijk een posers auto
, dat kun je niet zeggen van een 360 Stradale. 
Maar gezien de reputatie qua betrouwbaarheid en dat ik de 360 Stradale geen beauty vind, zou ik voor de Spyder gaan

Maar gezien de reputatie qua betrouwbaarheid en dat ik de 360 Stradale geen beauty vind, zou ik voor de Spyder gaan

-
De Spyder is een ontzettend gave en stoere auto, uniek in z'n soort.
Maar een 360 Challenge Stradale is een natte droom
Maar een 360 Challenge Stradale is een natte droom

- GTRene
dan kun je dus misschien beter een speciale Cayman S kopen van zo'n tuner...
in het Cayman tuning draadje staan wel wat mooie voorbeelden.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 5&start=25
in het Cayman tuning draadje staan wel wat mooie voorbeelden.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 5&start=25
-
Is een GT3 (RS)niet meer in lijn der vergelijk met een stradale???
- Mark Nauta
UiteraardAndre schreef:Is een GT3 (RS)niet meer in lijn der vergelijk met een stradale???
- Sperdy
Ik zou mij zorgen maken om de betrouwbaarheid, kosten etc. van zo'n 360 Stradale. Voor mij ook veel te hardcore. Ben bang dat je voor 100k geen goeie kunt halen. Nee, ben veel meer Spyder man of een AMV8. Maar voorlopig staat het vizier toch nog steeds op de Spyder gericht.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
GT3 laat je dus sowieso al buiten beschouwing begrijp ik? De voordelen (track capaciteiten) van een Stradale, de snelheid van een Stradale, uiterlijk van een 911 en de betrouwbaarheid van 911.
Dan krijg je zoiets, 997 GT3 Clubsport voor 83k.. incl BPM rond de 100k?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2
Of een mooie 996 GT3 RS
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Dan krijg je zoiets, 997 GT3 Clubsport voor 83k.. incl BPM rond de 100k?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2
Of een mooie 996 GT3 RS
- GTRene
niet zo hardcore als een clubsport
weinig kilomters en mooi geprijst deze GT3 van 07-2007

of misschien een dikke audi R8 nu al vanaf zo'n 65d te koop in DLD
weinig kilomters en mooi geprijst deze GT3 van 07-2007
Zum Verkauf Steht hier ein Traum in Schwarz....
Ein Neuwertiger 997 GT3 mit nur 15545 Km...
Der Porsche ist ein Deutsches auto...
Wunderschöner Farbkombination Schwarz mit Schwarz Alcantara...
Das Auto ist Scheckheft-Gepflegt und wir nur wegen Sammlungsauflösung Verkauft....
of misschien een dikke audi R8 nu al vanaf zo'n 65d te koop in DLD
-
Geweldig dit verloop! 

-
LOL zo zit ik ook elke dag te kijken op mobile.de
Maar je moet toch wel echt een liefhebber zijn wil je zo n auto kopen en gewoon zondag even een blokje om dat geld ook voor een spyder.
Ik zit me eigen situatie even te schetsen.
Gebruik voor driften op papenburg is een GT3 te duur.
Gebruik voor trackdays niet aan de orde heb ik liever een race auto op full slicks plus ca.1100kg.
Dagelijks gebruik bijna onmogelijk.
Dre gaat niet zondags een blokje om de kerk rijden zie ik totaal geen liefhebberij in.
Even driftje op een locaal industrie terrientje zie ook niet zo zitten met een GT3.
Aan de andere kant.
Het is de meest pure sportwagen voor dat geld voor de straat. Er komt gewoonweg niks anders bij in de buurt. En het bezit van zo n ding is al mooi.
Ik loop al jaren met het GT3 idee maar ik denk zolang ik met race auto s rijdt dat een GT3 voor mij nog geen zin heeft.
Een GT3 zou perfect zijn voor mij als ik geen race auto s had en dat ik lekker naar de trackdays rijdt en dat ik mooi naar de ring kan. Dan heeft zo n auto een plek gevonden. Dus vooralsnog blijf ik nog lekker in dubio zitten.
Maar je moet toch wel echt een liefhebber zijn wil je zo n auto kopen en gewoon zondag even een blokje om dat geld ook voor een spyder.
Ik zit me eigen situatie even te schetsen.
Gebruik voor driften op papenburg is een GT3 te duur.
Gebruik voor trackdays niet aan de orde heb ik liever een race auto op full slicks plus ca.1100kg.
Dagelijks gebruik bijna onmogelijk.
Dre gaat niet zondags een blokje om de kerk rijden zie ik totaal geen liefhebberij in.
Even driftje op een locaal industrie terrientje zie ook niet zo zitten met een GT3.
Aan de andere kant.
Het is de meest pure sportwagen voor dat geld voor de straat. Er komt gewoonweg niks anders bij in de buurt. En het bezit van zo n ding is al mooi.
Ik loop al jaren met het GT3 idee maar ik denk zolang ik met race auto s rijdt dat een GT3 voor mij nog geen zin heeft.
Een GT3 zou perfect zijn voor mij als ik geen race auto s had en dat ik lekker naar de trackdays rijdt en dat ik mooi naar de ring kan. Dan heeft zo n auto een plek gevonden. Dus vooralsnog blijf ik nog lekker in dubio zitten.
-
Bij jou is het gewoon een kwestie van tijd Andre 

- Sperdy
Lol voor diegene die mij niet volgt op twitter
ik zit nu in een witte spyder S. Wat een ongelooflijk!! Cool hol is dit. Ontzettend cool.

- Macboy
Verdorie ! Kan iemand zijn twitters posten dan !
- Mark Nauta
Zie je nou welFerdiACS1 schreef:Lol voor diegene die mij niet volgt op twitterik zit nu in een witte spyder S. Wat een ongelooflijk!! Cool hol is dit. Ontzettend cool.