Mn waggie: P 944 (Opnieuw spuiten!, pag 3, 29-12-09)
- Niels
- Auto: Prius+
-
Re: Mn waggie: P 944 (Opnieuw spuiten!, pag 3, 29-12-09)
Zo, het is zeer lang geleden dat ik iets gepost heb
Wintersport en andere bezigheden gooien regelmatig roet in het eten! Maar afgelopen weekend weer wat kunnen doen:
Eerst het roestgat voor het rechter achterwiel dichtmaken, door eerst alle verroeste zooi met een slijptol + staalborstel hulpstuk te verwijderen, het gat groeide vrij vlot!

Toen in 2 stappen wat proberen te glasvezelen, is vrij lastig zonder goeie ondergrond (lucht is nogal niet steving
) 1 of 2 grote bellen die uiteindelijk ontstonden moest ik weer afslijpen omdat ze te hoog waren.

Vervolgens de eerste laag plamuur

Toen nog even de slijptol op het gat in de Astijl gezet (en een aantal andere plekken volledig ontroest), welke nog wat groter werd en de naad aan de binnenkant bleek ook aangetast. Verder ook nog de naad onder het lipje waar de onderste rand vd voorruit op aanligt:

En de laatste fatsoenlijke laag plamuur voor het achterwiel (zaten nog een paar kuiltjes in die ik wilde vullen):

Verder zijn de steenslagbeschermers ook allemaal verwijderd. Wat ik vreemd vond is dat deze over zijn gespoten. Het nut van een steenslagbeschermer ontgaat mij dan een beetje: die horen toch juist OP de lak? Ze zijn tenslotte doorzichtig!

Eerst het roestgat voor het rechter achterwiel dichtmaken, door eerst alle verroeste zooi met een slijptol + staalborstel hulpstuk te verwijderen, het gat groeide vrij vlot!
Toen in 2 stappen wat proberen te glasvezelen, is vrij lastig zonder goeie ondergrond (lucht is nogal niet steving

Vervolgens de eerste laag plamuur
Toen nog even de slijptol op het gat in de Astijl gezet (en een aantal andere plekken volledig ontroest), welke nog wat groter werd en de naad aan de binnenkant bleek ook aangetast. Verder ook nog de naad onder het lipje waar de onderste rand vd voorruit op aanligt:
En de laatste fatsoenlijke laag plamuur voor het achterwiel (zaten nog een paar kuiltjes in die ik wilde vullen):
Verder zijn de steenslagbeschermers ook allemaal verwijderd. Wat ik vreemd vond is dat deze over zijn gespoten. Het nut van een steenslagbeschermer ontgaat mij dan een beetje: die horen toch juist OP de lak? Ze zijn tenslotte doorzichtig!
- Tim N
Sorry dat ik het zeg maar wat een Bodge-job.
Je gaat toch niet je auto compleet laten spuiten en dan wel eerst met glasvezel dichtprutsen?
Las er dan iig een net nieuw stukje staan in.
Je gaat toch niet je auto compleet laten spuiten en dan wel eerst met glasvezel dichtprutsen?
- Tom V
Idd, plus plamuur gaat water opnemen en binnen notime weer roesten.Tim N schreef:Sorry dat ik het zeg maar wat een Bodge-job.
-
Je kan natuurlijk mensen gaan afzeiken, of je kan op constructieve wijze kritiek leveren zoals anderen op 944forum of porscheforum. Wat jij zegt heb ik via andere kanalen ook al gehoord.Tim N schreef:Sorry dat ik het zeg maar wat een Bodge-job.
- Niels
- Auto: Prius+
Je kunt je ook direkt afgezeken voelen natuurlijk
Het is natuurlijk zonde van de moeite om het op die manier te doen dus daar heeft Tim wel een punt.

-
och, het gaatje zit op een plek waar toch anti-steenslag overheen gaat zo te zien.
mocht hij er later achterkomen dat het gat idd 2x zo groot terug gekomen is na zn plamuuractie kan hij er altijd nog een plaatje inlassen.
het is niet midden op het dak ofzo, dus prima onzichtbaar weg te werken naderhand.
mocht hij er later achterkomen dat het gat idd 2x zo groot terug gekomen is na zn plamuuractie kan hij er altijd nog een plaatje inlassen.
het is niet midden op het dak ofzo, dus prima onzichtbaar weg te werken naderhand.
- Tim N
Ik geef toch aan dat je het beter dicht kunt lassen? Wat moet ik hier nog beter constructief aan onderbouwen? Wil je dat ik het nog voor je dichtlas ook944 guy schreef: Je kan natuurlijk mensen gaan afzeiken, of je kan op constructieve wijze kritiek leveren zoals anderen op 944forum of porscheforum. Wat jij zegt heb ik via andere kanalen ook al gehoord.

@Leen
Daarom ook als je het doet waarom dan niet voordat je gaat spuiten de auto er netjes bijzetten inplaats van achteraf blijven prutsen? (doe het een keer goed dan ben je er een hele tijd vanaf)
-
En dan vraag ik me toch af of constructieve kritiek via df meer nut heeft. Je doet er immers toch niets mee.944 guy schreef:Je kan natuurlijk mensen gaan afzeiken, of je kan op constructieve wijze kritiek leveren zoals anderen op 944forum of porscheforum. Wat jij zegt heb ik via andere kanalen ook al gehoord.Tim N schreef:Sorry dat ik het zeg maar wat een Bodge-job.

-
Tim N schreef:
@Leen
Daarom ook als je het doet waarom dan niet voordat je gaat spuiten de auto er netjes bijzetten inplaats van achteraf blijven prutsen? (doe het een keer goed dan ben je er een hele tijd vanaf)
Dat is zijn eigen keuze, misschien blijft het wel 2 of 3 jaar goed

-
Nee, die zeggen dit als reactie op dezelfde post, maar wel iets vriendelijkerallen schreef: En dan vraag ik me toch af of constructieve kritiek via df meer nut heeft. Je doet er immers toch niets mee.![]()