Mark Nauta schreef:Zijn ook al tijdje voor mijn vriendin aan het kijken, die heeft dus nu een Lupo.
Afgelopen weekend bij Renault geweest voor de nieuwe Twingo. Erg leuk karretje dat goed stuurt en goed zit. Boven verwachtig eigenlijk, wat mij
betreft, veel auto's zijn bij ons al afgevallen (waaronder, Fiat 500, Suzuki Alto, Suzuki Swift, Toyota Aygo). De Twingo is op dit moment ook nog eens
erg lekker in de 'aanbieding'. 5000 euro van de prijs kan je namelijk financieren tegen 0% rente over 36 maanden. Dan is je geld op de bank houden
dus goedkoper

. En ja, een Twingo is er al vanaf 8.995, die wij samenstelden kwam op iets van 10.500, nu nog even nadenken.....
Ik heb de nieuwe Twingo's voorbij zien komen op de weg en vallen mij zeer zeker niet tegen. Kek wagentje en Top Gear was over het topmodel ook al zo tevreden. Oke, was wel sportiefste versie, maar de basis is er dus. Doch heb ik altijd het hardst geroepen: Renault, créateur d' problematique!
Die 0% rente op 5000,- over 36 maanden, hoe zit dat precies? Ik heb me namelijk nooit verdiept in leasing.
Stel ik koop een auto voor 9000,-
Die 5000,- is AW nu, maar door 0% ook de CW over drie jaar. Terug te betalen in 36 termijnen, bij x% rentevergoeding is CW hoger dan AW maar door 0% rentevergoeding is CW over 36 maanden nog steeds 5000,-?
Dus dan dient ze nu 4000,- te betalen en maandelijks 5000/36= 139,- Rest van bedrag op spaarrekening houden...
Welk voordeel heeft de dealer dan, wat zijn dan de verdiensten voor Renault?