snelheidsboetes

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

hoe vaak

1 per jaar
64
45%
3 per jaar
29
20%
maal er niet echt om (meer dan 3)
49
35%

Totaal aantal stemmen: 142

RJay

Re: snelheidsboetes

Bericht door RJay » 16 okt 2009, 00:03

Ben dit jaar al een paar keer latgas door belgië geknald, maar ik heb nog niets gezien......

Ik wacht af :mrgreen:

Ben ik dan trouwens echt de enige die alleen een -AMSTERDAMSE- parkeerboete heeft gehad? :shock:

JP

Bericht door JP » 16 okt 2009, 00:13

RJay schreef:Ben dit jaar al een paar keer latgas door belgië geknald, maar ik heb nog niets gezien......

Ik wacht af :mrgreen:
Nou die wil je niet hebben, hoor.

Al moet ik zeggen dat ik laatst nog wel een gelukje had en het door de vingers zagen.

Reed met dik 140 over de N49 (expresweg Knokke-Antwerpen, rond 2330u) toen viel me op dat er een auto op een vaste afstand van zo'n 300m achter me bleef rijden. Daarna haalde hij me in met minimaal snelheidsverschil en toen zag ik pas dat het Politie was.1e reactie :shocking: , maar ze reden wel gewoon door ( :shakeit: ) Opeens komt er een BMW met 180 of zo aanvliegen en ziet net op tijd dat de Politie inmiddels zo'n 500m voor me reed. Dus die BMW-rijder tussen mij en die politieauto in, die beiden opeens120 gingen rijden.

Toen heb de cruisecontrol maar ge-resumed op 140 en de BMW en Politie ingehaald. Je moet wel consequent blijven en ze wisten mijn snelheid van eerder al.... :jenna:

Al bedenk ik me nu of er niet over een paar weken alsnog iets op de mat ligt.....

Individual

Bericht door Individual » 17 okt 2009, 16:34

Individual schreef:10 dagen geleden ben ik voor de eerste keer geflitst. Op dat moment was ik precies 1 week in het bezit van m'n rijbewijs, dus dat is een lekker begin. Het was tien voor drie 's nachts en ik reed 80 op de teller waar 50 toegestaan is. Heb de boete nog niet binnen natuurlijk maar het zal wel beteken dat ik een dag of drie gewerkt heb voor onze vrienden uit leeuwarden. Sneu geld, zeker gezien het tijdstip
Boete is inmiddels al een maandje binnen. Na correctie bleef er een overschrijding van 23 km/h over. Goed voor 142 euro waarvan 6 euro administratiekosten.
Het bedrag viel me mee, ook al is het natuurlijk veel geld.

Een volgende boete is inmiddels ook al binnen. Ik had niet in de gaten dat ik 'm op een vergunningshoudersplek had geparkeerd. Overigens had ik 'm daar al 4 keer eerder geparkeerd in diezelfde week zonder dat het prijs was. 66 euro voor een weekje elke ochtend twee uurtjes parkeren. Das 6.60 per uur, kan goedkoper volgens mij.
Tot zover hopelijk mijn bijdrage aan dit topic.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 17 okt 2009, 17:45

Dat zijn geen misselijke boetes, Individual. :P

Ik heb reeds 4 maanden m'n rbw en (nog) geen boetes. Gelukkig.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 okt 2009, 18:05

Individual schreef:
Individual schreef:10 dagen geleden ben ik voor de eerste keer geflitst. Op dat moment was ik precies 1 week in het bezit van m'n rijbewijs, dus dat is een lekker begin. Het was tien voor drie 's nachts en ik reed 80 op de teller waar 50 toegestaan is. Heb de boete nog niet binnen natuurlijk maar het zal wel beteken dat ik een dag of drie gewerkt heb voor onze vrienden uit leeuwarden. Sneu geld, zeker gezien het tijdstip
Boete is inmiddels al een maandje binnen. Na correctie bleef er een overschrijding van 23 km/h over. Goed voor 142 euro waarvan 6 euro administratiekosten.

Een volgende boete is inmiddels ook al binnen. Ik had niet in de gaten dat ik 'm op een vergunningshoudersplek had geparkeerd. Overigens had ik 'm daar al 4 keer eerder geparkeerd in diezelfde week zonder dat het prijs was. 66 euro voor een weekje elke ochtend twee uurtjes parkeren. Das 6.60 per uur, kan goedkoper volgens mij.
6,60 per uur? Kan inderdaad goedkoper, al zijn er steden waar je duurder uit bent. Ik betaal vrijwel nooit voor een parkeermeter en krijg zo nu en dan een boete. Hoe het er exact voor staat weet ik niet, maar mn gevoel zegt dat ik goedkoper uit ben dan parkeertarieven betalen. Daarnaast hoef je nooit naar die stinkpaal te lopen of op een of andere manier aan kleingeld zien te komen.

Linksom of rechtsom betaal je belasting om te mogen parkeren, is het niet via boetes danwel een parkeermeter.

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 19 mar 2010, 15:24

Vorige week de acceptgiro binnengehad na het bezoek aan de rechter... 390 euro :hammer:
Maar moet zeggen dat ik al een half jaartje geen bekeuring heb binnengekregen ( even afkloppen )
Maar ik heb ook zeer weinig de m3 uit de garage gehad in die maanden.. dus het risico is dan stukken kleiner natuurlijk :lol:

Hou me hart weer vast als ze straks weer met grote groepen in de bosjes zitten als het weer mooi weer word.. :bag:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 19 mar 2010, 15:29

Is een hoop geld natuurlijk, maar 390eu na een bezoek aan de rechter vind ik nog meevallen.

Ik bedoel, bij een rechter kom je niet zomaar ;)

Hier zijn ze trouwens al weer aardig fanatiek aan het fotograferen hoor ik van velen, ben zelf nog niets tegengekomen.....

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 19 mar 2010, 16:51

Mike Spanjersbergh schreef:Vorige week de acceptgiro binnengehad na het bezoek aan de rechter... 390 euro :hammer:
Maar moet zeggen dat ik al een half jaartje geen bekeuring heb binnengekregen ( even afkloppen )
Maar ik heb ook zeer weinig de m3 uit de garage gehad in die maanden.. dus het risico is dan stukken kleiner natuurlijk :lol:

Hou me hart weer vast als ze straks weer met grote groepen in de bosjes zitten als het weer mooi weer word.. :bag:
Ik had er 4 weken geleden ook 1tje weer van 420euro...2de in half jaar tijd :bag: de 2de van 420euro dus

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mar 2010, 17:09

das niet zo mooi meneer hertjes, dan ist bij de volgende keer toch je rijbewijs?
of hoe zat dat...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 19 mar 2010, 19:52

GTRene schreef:das niet zo mooi meneer hertjes, dan ist bij de volgende keer toch je rijbewijs?
of hoe zat dat...
Niet als je op kenteken geflitst wordt :mrgreen: en 2 verschillende auto's :mrgreen: maar toch mooi klote.......2de keer was met Avensis Diesel Sedan trekhaak edition :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mar 2010, 20:20

duifjes.com schreef:
GTRene schreef:das niet zo mooi meneer hertjes, dan ist bij de volgende keer toch je rijbewijs?
of hoe zat dat...
Niet als je op kenteken geflitst wordt :mrgreen: en 2 verschillende auto's :mrgreen: maar toch mooi klote.......2de keer was met Avensis Diesel Sedan trekhaak edition :bag:
:mrgreen: je kan een brief schrijven dat je niet wist dat een diesel met trekhaak zo snel kon zijn, overmacht ofzo :wink: :mrgreen:
zoals je al zegt, wel klote, tikt best aan zo.

Rupie

Bericht door Rupie » 19 mar 2010, 21:23

Bekijk voor de grap overdag eens regelmatig de flitsers op bnr.nl, je schrikt je dood met betrekking tot het aantal flitser. Ik heb het wel bekeken. Ik begin zeer nauwkeurig te worden met waar ik gas geef, ik geloof het wel.

Rupie

Bericht door Rupie » 19 mar 2010, 21:25

Maus335i schreef:
Individual schreef:

6,60 per uur? Kan inderdaad goedkoper, al zijn er steden waar je duurder uit bent. Ik betaal vrijwel nooit voor een parkeermeter en krijg zo nu en dan een boete. Hoe het er exact voor staat weet ik niet, maar mn gevoel zegt dat ik goedkoper uit ben dan parkeertarieven betalen. Daarnaast hoef je nooit naar die stinkpaal te lopen of op een of andere manier aan kleingeld zien te komen.

Linksom of rechtsom betaal je belasting om te mogen parkeren, is het niet via boetes danwel een parkeermeter.
Ben wel benieuwd naar de vergelijking. Je zou inderdaad best wel eens beter uit kunnen zijn.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 19 mar 2010, 21:47

@ Richardt, ze staan tegenwoordig ook bij het Hoofdkantoor van Koenen te laseren wat er vanuit die mooie bocht komt zetten vanaf het oude kartcentrum ;)

ErikS

Bericht door ErikS » 20 mar 2010, 09:56

Stonder van de week achter de bios in Ede.....

Ik vermoed dat er bij mij ook een binnen komt eerdaags..... :hammer:

Jeroen

Bericht door Jeroen » 20 mar 2010, 10:48

Op de snelweg, of in de woonwijk? Ik neem aan dat eerste.

ErikS

Bericht door ErikS » 20 mar 2010, 10:55

Op de snelweg,
Pal achter de nieuwe parkeergarage van de bios.

Xave30

Bericht door Xave30 » 20 mar 2010, 11:07

Handig tip Erik

Daar rij ik moeilijk 120 altijd :( Zeker als ik de A30 op rij

ErikS

Bericht door ErikS » 20 mar 2010, 12:16

verrekte mooie doordraaier de A30 op,
laatst nog een keer met +/- 180 genomen in de RS.....

Gelukkig zat ik nu achter langzaam verkeer en reed ik denk in ongeveer 135 ofzo...

Kasteel

Bericht door Kasteel » 20 mar 2010, 12:26

Ruben schreef:Bekijk voor de grap overdag eens regelmatig de flitsers op bnr.nl, je schrikt je dood met betrekking tot het aantal flitser. Ik heb het wel bekeken. Ik begin zeer nauwkeurig te worden met waar ik gas geef, ik geloof het wel.
Niet normaal, laatste ook een nog een keer geflitst door een bermrakker die ik helemaal niet gezien had :(.

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 20 mar 2010, 13:51

Volgens mij is een Stinger DSI geen overbodige luxe voor een hoop mensen hier. Als ik de boete bedragen hier hoor heb je hem zo terug verdiend. Afgelopen week waarschijnlijk mijn 1e boete gehad in 14 maanden. Zag de camera pas staan in mijn spiegels. 140-150 @120. Valt nog mee. Was helaas wel in de auto van een klant :hammer:

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 20 mar 2010, 14:16

Kreeg vandaag als verjaardagscadeautje van het CJIB mijn boete binnen. Samen met een brief van het Landelijk Parket dat ik nu geregistreerd sta.

370 euro. Aftikken en maar niet te druk over maken...

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 20 mar 2010, 17:36

Zo'n brief heb ik nog nooit gehad :O

Marco R.

Bericht door Marco R. » 20 mar 2010, 17:53

Erik Stoffelsen schreef:verrekte mooie doordraaier de A30 op,
laatst nog een keer met +/- 180 genomen in de RS.....

Gelukkig zat ik nu achter langzaam verkeer en reed ik denk in ongeveer 135 ofzo...
Cinemec is ALTIJD uitkijken dat stuk. Ook na het viaduct als je richting Veenendaal rijdt etc etc...
Xave30 schreef:Handig tip Erik

Daar rij ik moeilijk 120 altijd :( Zeker als ik de A30 op rij

Die doordraaier is een geweldige knaller inderdaad. Wat ook een mooie afrit is, de afrit Gelderse Vallei Ziekenhuis vanaf Veenendaal. Vol de remmen in en met een beetje banking in de bocht. Goed te doen als er niemand stilstaat voor het stoplicht.
Nog een echte daredevil is A12 -> A50 richting Nijmegen (net na afrit Oosterbeek). Ram die maar eens met Vmax+50 erdoorheen.. :df:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 20 mar 2010, 17:58

Jurjen, een brief dat je geregistreerd staat? In welke verwoording?

Plaats reactie