Rolls Royce Phantom Dropdead coupe

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Rolls Royce Phantom Dropdead coupe

Bericht door Robin » 30 dec 2006, 14:45

Als we 't al over SUVs en terreinwagens hebben , mag deze nieuw boot ook niet vergeten worden, de nieuwe Phantom coupe.
Hier een groepsfoto van de familie :P
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/7/6d4 ... 20f8f7.jpg[/img]

bron:autoweek, 30 december 2006:

Op de valreep van 2006 laat Rolls-Royce de eerste foto’s zien van de Phantom Drophead Coupé, de cabrio-versie van de Phantom. In de eerste week van januari beleeft die zijn werelddebuut op de autoshow van Detroit.

De naam Corniche laat Rolls-Royce voor wat die is. De nieuwe cabrioletversie krijgt de naam Drophead Coupé mee. Het is een tweedeurs auto met vier meer dan volwaardige zitplaatsen. De zelfmoorddeuren - die we op de Phantom sedan kennen als achterportieren – keren op de cabriolet terug als voorportieren. Voor deze constructie is, naast het visuele aspect, gekozen omdat door de in de carrosserie doorlopende A-stijl, de stijfheid van de enorme cabrio is gewaarborgd.
Het is geen verrassing dat de cabriolet erg lijkt op de 100 EX concept car die in 2004 is getoond. Daarop hebben het teakhouten ‘achterdek’ en de geborstelde aluminium motorkap hebben bij die concept car al hun opwachting gemaakt. De achterklep kan in twee delen open en biedt een ruimte van 315 liter.
Bij Rolls-Royce horen immer indrukwekkende cijfers: zo heeft de twaalfcilinder motor een inhoud van 6,75 liter – net als de andere Rollsen. De sprint van 0 naar 100 gaat in 5,7 seconden en voordat het chassis aan de auto wordt gehangen is er 140 meter laswerk nodig – om maar eens wat te noemen.
Voor de cabriolet, waarvan de productie in de zomer van 2007 start wordt een prijs opgegeven die ligt tussen die van de normale Phantom en die van de Phantom met lange wielbasis. Reken dus op minimaal 550.000 euro.

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5776&cache=no

Gebruikersavatar
Marieke
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2006, 16:56
Locatie: Gelderland

Bericht door Marieke » 30 dec 2006, 15:51

:roll: :roll: :roll:

Combinatie van een olietanker en een strijkplank qua design....

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 30 dec 2006, 20:42

Prachtig!
De phantom ook, 100x liever dan een Maybach bijvoorbeeld....

Tom
Berichten: 22251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 30 dec 2006, 20:47

Ik vind em mooi!
De Phantom is een lelijk gedrocht met die vierkante grill die uit proporties is. Dit is een stuk beter. Deze grill had ook op de phantom moeten zitten!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 30 dec 2006, 21:08

Phantom is op foto's een gedrocht, maar irl vind ik het toch wel de gaafste RR sinds tijden.



















Maar voor mij altijd liever een Bentley.

En gesloten. Een open Bentley of RR is echt helemaal niets voor mij, bah bah.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 30 dec 2006, 22:53

Eens met Dennis, ik kom hier in Hilversum wel eens zo'n Phantom tegen en in het echt is het toch wel een erg indrukwekkende bak, en kloppen de proporties beter. Die cabrio vind ik niks, puur een patsersbak.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten