Politie, je beste vriend ??

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Hunter

Re: Politie, je beste vriend ??

Bericht door Hunter » 17 mar 2010, 13:41

Michel P schreef:Toch een fail van de politie lijkt me, haar moeder heeft aangegeven dat tijdens het telefoongesprek met haar dochter dat zij aangaf op te moeten hangen omdat de buurman voor de deur stond....... dan ga je als poltie toch even gelijk alle woningen daar langs...........
Tsja, dat dacht ik inderdaad ook, maar hij schijnt inderdaad al eens "ondervraagd" te zijn (al zal het toen niet als verdachte zijn geweest neem ik aan).

Maar ik vrees dat het toch geen invloed zou hebben gehad (net als Amber Alert eerder inschakelen). Het blijkt allemaal erg snel gegaan te zijn (al is dat achteraf natuurlijk erg gemakkelijk gezegd).

Wel in en in triest dit verhaal :(

Tommy

Bericht door Tommy » 17 mar 2010, 14:13

Nou dit is dus praktisch om de hoek, same voor Allen dus. Best rare sfeer. het is een doorgaande weg waar nu overal linten hangen, groene schermen, persbusjes met satellietschotel op het dak. Groepjes huilende jongeren, moeders die emotioneel met auto midden op de weg stilstaan en met geopende deur naast auto staan en naar de schermen kijken.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 17 mar 2010, 14:20

Ik ken de sfeer in zo'n situatie, het is zwaar klote. Als je de kans krijgt kan je even een bloemetje leggen, het geeft de ouders steun als ze zien dat er mensen meeleven.

allen

Bericht door allen » 17 mar 2010, 14:28

Ik leef oprecht met die mensen mee, maar als ik bij ieder nieuwsbericht in Nederland een bloemetje moet leggen, ben ik nog wel even bezig. Het helpt ook echt helemaal niemand, behalve de bloemist.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 17 mar 2010, 14:32

Het is bij jou in de buurt. Zeggen dat het niemand helpt is een beetje (heel erg) kortzichtig.

Ach, laat ook maar.

Hunter

Bericht door Hunter » 17 mar 2010, 14:35

allen schreef:behalve de bloemist.
Maak dan een mooie tekening :wink:

allen

Bericht door allen » 17 mar 2010, 14:47

Robert, zeg nu zelf even wie ik help. Die mensen die ik nooit heb gezien en nooit heb gesproken, waarbij ik nu ineens met een bos bloemen kom opdraven? Of voorkomt mijn bloemetje wellicht een misdaad als deze in de toekomst? Ik denk persoonlijk niet, dat mijn bloemetje een zieke geest op een ander spoor zal brengen. Denken dat je de wereld verbeterd met een bosje bloemen vind ik weer kortzichtig. Maar mocht je jezelf genoodzaakt voelen dit te doen, dan respecteer ik dat wel hoor. Geef maar een pb, dan krijg je van mij wel het adres.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 mar 2010, 14:49

allen schreef:Robert, zeg nu zelf even wie ik help. Die mensen die ik nooit heb gezien en nooit heb gesproken, waarbij ik nu ineens met een bos bloemen kom opdraven? Of voorkomt mijn bloemetje wellicht een misdaad als deze in de toekomst? Ik denk persoonlijk niet, dat mijn bloemetje een zieke geest op een ander spoor zal brengen. Denken dat je de wereld verbeterd met een bosje bloemen vind ik weer kortzichtig. Maar mocht je jezelf genoodzaakt voelen dit te doen, dan respecteer ik dat wel hoor. Geef maar een pb, dan krijg je van mij wel het adres.

Wat ben jij een harde :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 17 mar 2010, 14:51

Robertdj schreef:Het is bij jou in de buurt. Zeggen dat het niemand helpt is een beetje (heel erg) kortzichtig.

Ach, laat ook maar.
Dat bloemetje symboliseert je eigen machteloosheid, betrokken ben je anders dan het toevallig in je buurt gebeurt.

Michel

Tommy

Bericht door Tommy » 17 mar 2010, 15:08

Downforce Hans schreef:Wat ben jij een harde :wink:
Hans... this is not the time.... ;)

OT: Nederlands Forensisch instituut rijdt net weg. En nee, ben niet aan het kijken, reed er weer langs van supermarkt terug.

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 17 mar 2010, 15:15

Die mensen die dat bloemetje komen leggen doen dat ook echt alleen maar voor zichzelf echt niet voor de ouders. Die hebben niets aan dat bloemetje.. is alleen maar voor hun eigen gemoedsrust. Denken dat ze meeleven met de ouders.
Die mensen die zo graag een bloemetje komen leggen hadden beter op moeten letten in de buurt.. en het gewoon niet zover moeten laten komen. Daar had men wat aan gehad.
Altijd dat schijnheilige gedoe... net als al die stille tochten.. altijd maar achteraf. Dan kunnen mensen ineens wat zeggen, als er cameras bijzijn. Normaliter hoor je die mensen niet.

Xave30

Bericht door Xave30 » 17 mar 2010, 15:23

Hm.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 17 mar 2010, 15:32

allen schreef:Robert, zeg nu zelf even wie ik help.
Robertdj schreef:het geeft de ouders steun als ze zien dat er mensen meeleven.
En nee, ik ga niet als ramptoerist naar de plek afreizen. Als ik toevallig in de buurt zou wonen was het een ander verhaal. De belangrijkste personen bij de dood van een kind zijn de ouders. Zij zullen hier nooit overheen komen, alle steun is welkom. Een in jouw ogen simpel object als een bloemetje of een kaartje doet meer dan je denkt, ook al is het afkomstig van een vreemde.

Shakes

Bericht door Shakes » 17 mar 2010, 15:35

Triest voor de ouders, dat kind zelf en de omgeving.

Die hele poppenkast is dat de hit van 2010 ofzo?

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 17 mar 2010, 15:38

Steun van vreemden ? Ik denk niet dat ze daar iets van willen weten. Ik kan me niet voorstellen dat die mensen er op dit moment troost uit trekken dat er ineens allemaal mensen voor de deur staan en/of bloemetjes komen leggen.

De helft ervan is gewoon van ramptoeristen. Mensen die het meisje en haar ouders helemaal niet kenden. Mensen die dan kunnen vertellen dat ze een bloemetje hebben gelegd en met de ouders meeleven... zodat ze zichzelf beter kunnen voelen tegenover andere mensen die dat niet gedaan hebben.

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 17 mar 2010, 15:39

Shakes schreef:Triest voor de ouders, dat kind zelf en de omgeving.

Die hele poppenkast is dat de hit van 2010 ofzo?
Nou precies.. het is gewoon een grote poppenkast. Nederlanders hebben schijnbaar een EK/WK/OS nodig of een ramp om ineens samenhorigheid te kennen.

Over 2 maanden is iedereen het weer vergeten en is er niets veranderd.
Laatst gewijzigd door Patrick van Wijngen op 17 mar 2010, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Shakes

Bericht door Shakes » 17 mar 2010, 15:40

Joh boeiuh

voor mijn part leg je 10 boeketten neer............................natuurlijk wel net als de camera draait. Heb je zaterdag op de verjaardag van tante Annie weer wat te vertellen.

Tom

Bericht door Tom » 17 mar 2010, 16:06

Als hier iemand post dat een familielid/vriend/huisdier is komen overlijden dan post ook iedereen dat ze meeleven.
Natuurlijk schiet diegene er niks mee op maar het is een manier om je verhaal kwijt te kunnen en op een bepaalde manier ook leuk dat anderen met je 'meeleven'. Wat is meeleven kun je dan zeggen...... maar toch, zijn goede bedoelingen. Net als een bloemetje halen.
Ik zou het zelf ook niet doen, meer iets voor vrouwen :bag:

Vind een stille tocht veel onzinniger.

allen

Bericht door allen » 17 mar 2010, 16:13

Robertdj schreef:En nee, ik ga niet als ramptoerist naar de plek afreizen. Als ik toevallig in de buurt zou wonen was het een ander verhaal. De belangrijkste personen bij de dood van een kind zijn de ouders. Zij zullen hier nooit overheen komen, alle steun is welkom. Een in jouw ogen simpel object als een bloemetje of een kaartje doet meer dan je denkt, ook al is het afkomstig van een vreemde.
Als afstand er toe doet, is je bloemetje geen fluit waard. :idea:

Dat ik er toevallig een paar honderd meter hemelsbreed vanaf woon, wil niet zeggen dat ik wel voor ramptoerist moet gaan spelen. Enig idee hoeveel mensen in Dordt wonen? Zouden ze nu allemaal, behalve ik, een bloemetje gaan leggen?

Tommy

Bericht door Tommy » 19 mar 2010, 18:52

nou de wijk is afgezet, overal busjes van de pers en drommen mensen. Stille tocht is dus zo om 19:00.

Metchu

Bericht door Metchu » 27 mar 2010, 21:54

Milly mania compleet:

WJ

Bericht door WJ » 27 mar 2010, 22:18

$_$

PD power

Bericht door PD power » 28 mar 2010, 04:15

Ik denk dat je medeleven niet moet onderschatten, mijn oudste broer is doodgereden door een dronken automobilist, met name mijn ouders hebben heel veel steun gehad aan kaartje en brieven, van voor hen soms onbekende mensen, maar vaak wel mensen die ook zoiets dramatisch hebben meegemaakt, want je kind wegbrengen is heel onnatuurlijk..................., als broer gaat je leven door, maar voor ouders blijft dit een gapende wond.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 mar 2010, 10:05

Henno vervelend om te horen! Ik me goed voorstellen voor je ouders dat medeleven erg goed helpt!

Maar het 'probleem' vindt ik: omdat het door een politieagent is gedaan lijkt het wel erger? en hoeveel mensen sterven dagelijks in de wereld en gaan we daarvoor ook een stille tocht houden? *(nee jaarlijks een tv programma en we geven wat geld en we gaan weer lekker verder) Hoeveel vrouwen/meisje worden dagelijks niet verkracht en verminkt? hoeveel mensen sterven er dagelijks omdat er niet genoeg eten is en/of drinkwater?

Elke dode is er 1 teveel! maar staan we dagelijks ook even stil bij wat er gebeurt in de wereld???

Luco

Bericht door Luco » 28 mar 2010, 10:12

henno boenink schreef:Ik denk dat je medeleven niet moet onderschatten, mijn oudste broer is doodgereden door een dronken automobilist, met name mijn ouders hebben heel veel steun gehad aan kaartje en brieven, van voor hen soms onbekende mensen, maar vaak wel mensen die ook zoiets dramatisch hebben meegemaakt, want je kind wegbrengen is heel onnatuurlijk..................., als broer gaat je leven door, maar voor ouders blijft dit een gapende wond.

Henno, een persoonlijk geschreven kaartje van een vreemde is echt medeleven, zeker als de mensen zoiets zelf hebben meegemaakt.

Maar een bloemetje leggen omdat het "in" is, is in mijn ogen geen medeleven en helpt de nabestaanden echt niet, bloemen zijn na drie dagen weg.

Plaats reactie