M5 E60 UPDATE met Filmpje pagina 11

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: M5 E60

Bericht door M-bitious » 02 mar 2010, 22:39

romo schreef:
Je kunt ook doorschieten natuurlijk.


Das dan wel weer het understatement van de eeuw.......................... :mrgreen: :roflol:
Ha daar hebben we mister OEM :mrgreen:
Ik bedoel meer in de styling afdeling. Geen brede bodykit, hoge kofferbakspoilers of dakspoilers. Het moet er nog redelijk fabrieksmatig uitzien.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: M5 E60

Bericht door Downforce Hans » 02 mar 2010, 22:44

M-bitious schreef:
Downforce Hans schreef:Ben onder de indruk van het technische gedeelte van de auto en sommige optische dingen vind ik ook erg mooi maar voor mij is de auto toch wat te bling.
De wielen vind ik te groot en to shiny en zo zijn er nog wat dingen.
Wel petje af wat je er allemaal aan doet Frank en ik ben erg benieuwd hoe de wagen rijd.
Misschien eens wat afspreken en over de grens eens vergelijken al denk ik dat ik weinig kans meer maak.
In de states verkopen ze voor de z trouwens ook andere diff`s voor 2400 dollar waardoor de lange versnellingen ineens korter en de auto sneller accelereerd.
Ik heb bij karel ook andere remmen gekocht van stoptech voor voor en achter.
Ben benieuwd hou jij die rem verbetering ondergaat.

Veel plezier van je bolide :thumbup:

Grtz,Hanz06 :wink:
Tuurlijk Chevke, blijft altijd een kwestie van smaak, maar IRL valt de bling wel mee. De auto is redelijk blacked out en alleen de gepolijste velgranden vallen op. De velgen lijken bovendien kleiner. Zo'n diff lijkt me voor jouw auto helemaal top. Acceleratie is belangrijker dan een hoge top (zei de man die het regelmatig uitprobeert). Ik heb alleen voor een ST60 setje voor geopteerd, omdat daar vooral het probleem zit bij BMW. Ik zal wel tzt de achterste schijven vervangen door gesleufde, want ik heb nu voor en achter verschil. Ultiem is tzt de kompressorkit, maar daar ik kan ik me nu nog niet toe zetten. Misschien als het blok meer dan 150.000 heeft gedraaid, wrodt het gelijk gereviseerd.
Moet ik niet binnenkort weer een andere auto kopen..............................
Geen andere auto kopen is voor jou een bijna onmogelijke opgave :mrgreen: :thumbup:

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: M5 E60

Bericht door M-bitious » 02 mar 2010, 23:21

Ben er ook bang voor :playcar:

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: M5 E60

Bericht door M-bitious » 05 mar 2010, 11:35

Plannen gewijzigd: Ik krijg krultenen van Manhart. 100x bellen nog geen afspraak. Einde oefening. Ik ga nu naar CA-Automotive bij Londen. Moet ik toch heen in April omdat ik naar Silverstone ga voor een ISTS meeting. Die jongens kunnen er ook wat van.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: M5 E60

Bericht door Erik K. » 05 mar 2010, 12:49

We wachten geduldig af :mrgreen:

Online
Richardt.
Berichten: 6765
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: M5 E60

Bericht door Richardt. » 05 mar 2010, 13:15

M-bitious schreef:Plannen gewijzigd: Ik krijg krultenen van Manhart. 100x bellen nog geen afspraak. Einde oefening. Ik ga nu naar CA-Automotive bij Londen. Moet ik toch heen in April omdat ik naar Silverstone ga voor een ISTS meeting. Die jongens kunnen er ook wat van.
Toch raar dat zo'n bekend en goed bedrijf (volgens mij) zo laks is.
Ze zullen dus wel niet wakker liggen van een klant meer of minder.

We wacht idd. af! :D

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: M5 E60

Bericht door M-bitious » 05 mar 2010, 17:19

Richardt. schreef:
M-bitious schreef:Plannen gewijzigd: Ik krijg krultenen van Manhart. 100x bellen nog geen afspraak. Einde oefening. Ik ga nu naar CA-Automotive bij Londen. Moet ik toch heen in April omdat ik naar Silverstone ga voor een ISTS meeting. Die jongens kunnen er ook wat van.
Toch raar dat zo'n bekend en goed bedrijf (volgens mij) zo laks is.
Ze zullen dus wel niet wakker liggen van een klant meer of minder.

We wacht idd. af! :D
Hij verkoopt denk ik liever kompressor kitjes en motor conversies. Voor de M3 E92 zijn ze niet aan te slepen.

Paul

Re: M5 E60

Bericht door Paul » 05 mar 2010, 20:38

CA Automotive... Roy en zijn cornuiten.... :hmmm: duurder adres bestaat er geloof ik niet...

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: M5 E60

Bericht door M-bitious » 05 mar 2010, 20:59

Paul schreef:CA Automotive... Roy en zijn cornuiten.... :hmmm: duurder adres bestaat er geloof ik niet...

Och, hij vraagt voor een krukas pulley kit, remap afgestemd op mijn accessoires en smg software alles incl. montage en BTW 1300 Euro. Manhart wil alleen al voor zijn upgrade software 1540 ex BTW hebben, die als nieuwe klant 2.950 kost.. Destijds was mijn M6 voor 550 euro van zijn begrenzertje af. Tijden veranderen :'(

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: M5 E60

Bericht door Erik K. » 05 mar 2010, 21:13

Vraagje,

Wat heb je aan een krukas pulley kit? Krijg je dan lichtere en/of sterkere pullies?

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: M5 E60

Bericht door M-bitious » 05 mar 2010, 21:26

De diameter van het wieltje is kleiner waardoor de accessoires 12% minder sterk worden aangestuurd en dus minder vermogen vreten. Dit kan tot 30pk schelen op een M5. Waterpomp loopt ook wat minder hard, maar alles blijft kwa temperatuur binnen de toleranties.

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: M5 E60

Bericht door Marco R. » 05 mar 2010, 21:40

Hmm ik dacht dat het juist altijd om gewicht ging in tegenstelling tot diameter. Ah well, als het maar werkt:)

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: M5 E60

Bericht door M-bitious » 05 mar 2010, 21:51

Nee dat is meer bij het vliegwiel het geval. Je moet het zo zien, als je de airco uitdoet en de pomp niet meer meedraait dan heb je meer vermogen beschikbaar. Ik meen dat de M3 tegenwoordig bij volgas bepaalde zaken uitschakelt. De M5 en M6 doen dat niet. Bij mij kost het op gang houden van de accesoires 12% minder kracht, dus levert meer vermogen.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: M5 E60

Bericht door frank de jonge » 05 mar 2010, 22:57

NJa meer vermogen in de zin van trekkracht en acceleratie.
Motorvermogen blijft gelijk. Er hoeft minder energie naar de dynamo, waterpomp enzo gestuurd te worden dus kan dat naar de achterbandjes toe :)

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: M5 E60

Bericht door M-bitious » 05 mar 2010, 23:19

Voor en na de rollenbank geeft ca. 30 pk verschil te zien.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: M5 E60

Bericht door Erik K. » 06 mar 2010, 09:21

Das puur de moeite! :thumbup:

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: M5 E60

Bericht door M-bitious » 10 mar 2010, 15:09

Blijkt dat de heren voor een appel en een ei ook nog smg software hebben, dus die is gelijk mee besteld! Zou snellere en vloeiendere schakelmomenten moeten geven. Niet sneller dan maximaal haalbaar, maar vooral sneller bij minder dan volgas.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: M5 E60

Bericht door M-bitious » 10 mar 2010, 15:12

frank de jonge schreef:NJa meer vermogen in de zin van trekkracht en acceleratie.
Motorvermogen blijft gelijk. Er hoeft minder energie naar de dynamo, waterpomp enzo gestuurd te worden dus kan dat naar de achterbandjes toe :)
Kort gezegd: Bij gelijk motorvermogen, heb je 30 pk minder vermogensverlies, en dus 30 pk meer aan de wielen (en daar gaat uiteindelijk om).

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: M5 E60

Bericht door romo » 10 mar 2010, 21:29

Kortom; er wordt minder uit de ruif gegeten................

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: M5 E60

Bericht door M-bitious » 17 mar 2010, 00:48

Ben weer eens bezig geweest. Vond het tijd om de motorruimte optisch aan te pakken. Volgende week komen de laatste 2 onderdelen binnen.


Afbeelding

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti

Re: M5 E60

Bericht door ErikMartijn » 17 mar 2010, 01:19

:love: Ziet er weer geweldig uit, het wordt echt een hele dikke kar zo 8)
Bespaart ook weer wat gewicht he, dat carbon :mrgreen:

Satch
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2010, 11:21

Re: M5 E60

Bericht door Satch » 17 mar 2010, 11:27

M-bitious schreef:Nee dat is meer bij het vliegwiel het geval. Je moet het zo zien, als je de airco uitdoet en de pomp niet meer meedraait dan heb je meer vermogen beschikbaar. Ik meen dat de M3 tegenwoordig bij volgas bepaalde zaken uitschakelt. De M5 en M6 doen dat niet. Bij mij kost het op gang houden van de accesoires 12% minder kracht, dus levert meer vermogen.
Apart, de E31 850i uit '91 van m'n pa schakelt tijdens bepaalde situaties (volgas) de compressor van de airco ook uit voor maximale acceleratie. Raar dat BMW die feature niet in de M5 en M6 gestopt zou hebben.

Mooie M5 heb je overigens! :D

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: M5 E60

Bericht door Petrolhead Tom » 17 mar 2010, 11:42

Heel erg mooi! :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: M5 E60

Bericht door GTRene » 17 mar 2010, 12:36

ziet er fraai uit :thumbup:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: M5 E60

Bericht door Robin Hartog » 17 mar 2010, 13:06

Nice! :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bakker, Bokkepoot, Joël D., julesc, k33z, MarcH, Rogerb, ron36, Ti-Tourist (Erik), tomgtr, Will F. en 22 gasten