Toyo Tires Time Attack 2010

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Bericht door Hans R » 16 mar 2010, 12:34

Nou dan is mijn 2,03 niet eens zo slecht :D maar 6 seconden verschil met een 2-11 met veel meer vermogen en op semi slicks!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 16 mar 2010, 12:35

Opa schreef:
Marco R. schreef:Een échte rechtuitbrander dus die Supra. Had hij zich beter kunnen inschrijven voor de sprints net zoals Marcus :angel:
Ik heb m'n filmpjes nog niet bekeken, maar volgens mij brabbel ik op 't moment dat ie rechtuit weer volgas geeft ook zoiets van "rechtuitbrander". :lol:
LOL :roflol:

Met dat onderstel gaat het ook zeker niet lukken om bochten te rijden, vrees ik. Dus ik zou adviseren om een goed onderstel onder die auto te steken. Is zeker een auto met heel veel potentieel want die motor is beresterk en in JGTC heeft die auto het ook altijd goed gedaan.

@Hans: 2:03 is supergoed! En op een gegeven moment helpt meer vermogen ook niet echt meer, omdat je het dan toch niet echt meer op de weg krijgt. Ik denk dat 270-300pk max. wel goed is.
Laatst gewijzigd door Stéphane op 16 mar 2010, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 16 mar 2010, 12:35

Hans R schreef:Nou dan is mijn 2,03 niet eens zo slecht :D maar 6 seconden verschil met een 2-11 met veel meer vermogen en op semi slicks!
Des te harder het gaat des te moeilijker om er nog wat af te rijden.

Hans R

Bericht door Hans R » 16 mar 2010, 12:44

Elk rondje maakt iedereen wel eens een foutje, zo van O shit daar laat ik wat liggen.. volgende keer beter, maarja volgende ronde precies hetzelfde probleem. Constant elke ronde precies hetzelfde rijden is echt 10x moeilijker, daar ligt de volgende uitdaging..

Rich

Bericht door Rich » 16 mar 2010, 13:00

Hans R schreef:Nou ik zie niet waar hij jou snijd.. bij bos uit? Hij rijd alleen in de weg :mrgreen: Dat deed Rich ook bij mij :mrgreen:
Maar het lijkt dezelfde Supra volgens mij was die iets donkerder grijs..
Ik heb je niet meteen voorbij gelaten nee, dat klopt. De regel bij de briefing was dat de langzamere rijders gewoon hun lijn moeten blijven rijden en dat de snellere daar waar 't kan er voorbij moeten gaan. Da's voor jou niet te doen want ook ik moet 't van vermogen hebben en niet van bochtsnelheid (te zwaar!!). En alleen in de bochten kan je me voorbij maar da's lastig want dan moet jij van je lijn af, haha! :mrgreen:
Na een half rondje ben ik toen toch maar voor je aan de kant gegaan. :wink:

Ik weet dat ik een van de langzamere ben dus heb om en om een rondje voluit gegaan en een rondje wat behoudender waarin ik ruimte gaf voor snellere rijders, leek me een mooi compromis. Ik wil per slot van rekening ook voor mezelf wat ongestoorde rondjes maken om m'n persoonlijke tijd te verbeteren, maar volgens mij heb ik niemand gesneden en indien toch, dan was het niet bewust.

Die grijze supra mkiv heb ik voor m'n neus ook eraf zien spinnen; te vroeg op 't gas na tarzan, hij mistte volgens mij op een haar na de vangrails.

Hans R

Bericht door Hans R » 16 mar 2010, 13:02

Die grijze Supra hoeft van mij niet meer mee te doen volgend jaar.. :shock:

Edit: even aangepast want het stond wel heel raar..
Laatst gewijzigd door Hans R op 16 mar 2010, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 16 mar 2010, 13:46

Voor de liefhebbers, de uitslagen:

Extreme Warm-up:

Afbeelding

Extreme Finale:

Afbeelding

Pro Street Warm-up:

Afbeelding

Pro Street Finale:

Afbeelding

Semi Pro Street Warm-up:

Afbeelding

Semi Pro Street Finale:

Afbeelding

barreljan

Bericht door barreljan » 16 mar 2010, 13:52

En ik blijf erbij, toch wel netjes, 2:17,59 voor een hok dat +-1200kg weegt en iemand achter het stuur die nog niet zoveel durft (word al beter!) oude record van mij was 2:25,00 en heb tussendoor nog niet gereden op zandvoort

toch niet gek?

Hans R

Bericht door Hans R » 16 mar 2010, 13:53

Idd prima tijd! :thumbup:

Jeffer

Bericht door Jeffer » 16 mar 2010, 14:09

Het was leuk om alles in actie te zien zondag. De sprints waren echt slecht in de ochtend. Time Attack was stukken beter. Er vielen mij een paar in het bijzonder op die zeer strak en concequent reden. Een daarvan was een rood civicje. De blauwe focus reed ook zeer netjes. Ik zag weinig volk bij de DF parking staan, ben er to toch wel een paar keer langsgelopen. De C2 die er stond was echt top! Waarom reed die niet mee? :df:

Metchu

Bericht door Metchu » 16 mar 2010, 14:15

We hebben je auto wel gezien iig Jeffer 8)

misschien was het leuk geweest als we hadden gezegd, jongens om 16 uur even verzamelen bij de auto's ofzo ... of 11 uur ofzo... even elkaars bolides aanschouwen... achteraf makkelijk lullen hè :P We hebben iig gratis parkeerplaatsen gehad, scheelde weer 7!! :shock: euro :mrgreen:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 16 mar 2010, 14:20

Rich schreef:Ik weet dat ik een van de langzamere ben dus heb om en om een rondje voluit gegaan en een rondje wat behoudender waarin ik ruimte gaf voor snellere rijders, leek me een mooi compromis. Ik wil per slot van rekening ook voor mezelf wat ongestoorde rondjes maken om m'n persoonlijke tijd te verbeteren, maar volgens mij heb ik niemand gesneden en indien toch, dan was het niet bewust.

Die grijze supra mkiv heb ik voor m'n neus ook eraf zien spinnen; te vroeg op 't gas na tarzan, hij mistte volgens mij op een haar na de vangrails.
Wij zijn elkaar op de baan ook tegen gekomen en dat ging gewoon prima. Je moet elkaar gewoon een beetje de ruimte geven en dat gaat dan goed.

Wat ik zelf altijd gruwelijk irritant vind zijn mensen die dan gas gaan geven nadat je ze net op een ronde gaat zetten, zoals ook Tom met die Golf in het filmpje van hierboven ergens. Ik vraag me dan altijd af wat die mensen denken. Ik zou dan denken (zoals b.v. in de training met de Monster-auto): die auto moet toch wel een klap sneller rijden omdat-ie me nu op een rondje zet. Beter dan maar even opzij gaan en lekker zelf gewoon verder rijden op mijn eigen tempo. Maar goed, dat is mijn idee.

Gelukkig voor die jongen met die Supra dat-ie dan niet tegen de vangrail is aangekomen, zou erg zonde en jammer zijn. Maar dan zou ik toch ook wel even bij mijzelf af vragen of ik wel handig bezig ben...

PatrickC2

Bericht door PatrickC2 » 16 mar 2010, 14:20

Jeffer schreef:De C2 die er stond was echt top! Waarom reed die niet mee? :df:
Dank je :D Heeft niet zoveel zin om met 140 pk mee te doen aan Time Attack :oops: Maar als ik die tijden zo zie, misschien toch wel :hmmm: :bag:

Eind van de dag heb ik nog wel een sessie vrij rijden gereden.

Jeffer

Bericht door Jeffer » 16 mar 2010, 14:28

Learning voor de volgende keer Metchu ;)
Ik heb wel ff alle bolides bekeken, zag er goed uit, lekker gemeleerd gezelschap zeg maar....
We vielen wel wat uit de toon naast de golfjes line-up en de subaru line- up.

140 pk in een C2... Ik weet zeker dat je daar mee kan meekomen. :banaan:

Hans R

Bericht door Hans R » 16 mar 2010, 14:34

Gave foto!
Afbeelding

:hmmm: met de nieuwe website is die wat kleiner..

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 16 mar 2010, 14:43

Als je 'm aanklikt is ie gewoon heel groot Hans. :wink:

Frevo

Bericht door Frevo » 16 mar 2010, 14:49

PatrickC2 schreef:
Dank je :D Heeft niet zoveel zin om met 140 pk mee te doen aan Time Attack :oops: Maar als ik die tijden zo zie, misschien toch wel :hmmm: :bag:

Zullen we volgend jaar eens een keer niet met een pershesje langs de baan gaan staan, maar gewoon mee doen? Gaan we in die van jou nog even met het standaard gereedschap tekeer (metaalkniptang + rubberhamer) en lepel ik bij mij dat blok er eindelijk eens een keer in :mrgreen:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 16 mar 2010, 14:52

Mooie foto! Waar staat de gallery van die fotograaf?

PatrickC2

Bericht door PatrickC2 » 16 mar 2010, 14:58

Frevo schreef:
PatrickC2 schreef:

Zullen we volgend jaar eens een keer niet met een pershesje langs de baan gaan staan, maar gewoon mee doen? Gaan we in die van jou nog even met het standaard gereedschap tekeer (metaalkniptang + rubberhamer) en lepel ik bij mij dat blok er eindelijk eens een keer in :mrgreen:
Goed plan :mrgreen:

Rich

Bericht door Rich » 16 mar 2010, 15:07

Stéphane schreef:Wij zijn elkaar op de baan ook tegen gekomen en dat ging gewoon prima. Je moet elkaar gewoon een beetje de ruimte geven en dat gaat dan goed.

Wat ik zelf altijd gruwelijk irritant vind zijn mensen die dan gas gaan geven nadat je ze net op een ronde gaat zetten, zoals ook Tom met die Golf in het filmpje van hierboven ergens. Ik vraag me dan altijd af wat die mensen denken. Ik zou dan denken (zoals b.v. in de training met de Monster-auto): die auto moet toch wel een klap sneller rijden omdat-ie me nu op een rondje zet. Beter dan maar even opzij gaan en lekker zelf gewoon verder rijden op mijn eigen tempo. Maar goed, dat is mijn idee.
+1

Hans R

Bericht door Hans R » 16 mar 2010, 15:45

Opa schreef:
Hans R schreef: @Stephane, met die supra was iets goed mis.. kwa ophanging of die gozer kon compleet niet rijden..
ik heb hem 2x een uitstapje zien maken, hij ging ook niet aan de kant en snee mij af in de tarzan, want op het rechte stuk kwam ik er niet voorbij natuurlijk maar hij ging al remmen bij 200meter, tja daar schakel ik nog een keer op.. dus ik zat rechts van hem maar hij stuurde veels te vroeg in en bij de volgende bocht werd er niet gevlagd :evil: dus bij de Hulgenholtz binnendoor gestoken en ik was er eindelijk voorbij..
Dat is idd. ook de enige die bij mij niet aan de kant wilde, ik ging 'm in Hugenholtz ook binnendoor voorbij, maar toen probeerde ie bij 't uitkomen op puur vermogen er weer naast te komen.......doch 't nie! :jenna:
Dit was hem, 550pk gevalletje teveel vermogen voor zijn rijkunsten..
http://www.timeattack.nl/nl/text/show/5 ... gaard.html

Rondetijd 2,25

barreljan

Bericht door barreljan » 16 mar 2010, 17:40

nog wat foto's van de auto's op de baan

http://s892.photobucket.com/albums/ac12 ... /?start=60

Metchu

Bericht door Metchu » 16 mar 2010, 17:48

Wat was trouwens het verhaal achter die rode Skyline met die stickers?

Afbeelding
Afbeelding

Er waren constant mensen omheen die aan het huilen en knuffelen waren en er lagen rozen bij de auto... Ik neem aan dat het de bestuurder was die het loodje heeft gelegd... maar het was een trieste bedoening daar op de skyline stand

barreljan

Bericht door barreljan » 16 mar 2010, 17:54

Als ik het goed begreep is de eigenaar, Mik, de skyline aan het op/verbouwen geweest en vlakna het afmaken is Mik overleden aan een long aandoening... Hij heeft er nooit echt mee gereden dus.

Dit was een eerbetoon aan Mik en zijn auto. Ook de rondjes over het circuit hoorde daarbij.

ErikS

Bericht door ErikS » 16 mar 2010, 17:57

Slechts 23/24 geworden dus..... :'(

Plaats reactie