Ik ga de Costa del Sol inruilen voor Liverpool.
Ik was het hier al lange tijd zat, en met die enorme werkeloosheid kan ik hier ook maar geen baan vinden (40%+ werkeloosheid in mijn leeftijdsgroep) en zelfs de banen waar ik de perfecte kandidaat voor zou zijn hoor ik maar niets van.
Dus aangezien een van m'n beste vrienden uit Liverpool komt en weer terug daarnaartoe wou, en ik eigenlijk de afgelopen 10 jaar tussen bijna alleen maar scousers heb gezeten, ging ik daar eens kijken.
Zag een baan waar ik geschikt voor zou zijn bij US Airways. Die hebben een groot kantoor in Liverpool.
Dus email gestuurd, meteen antwoord gekregen dat ze interesse hadden. 3 telefonische interviews en taaltesten gehad, en toen kon ik naar Liverpool komen voor het laatste face-to-face interview. Ging ook goed.
Dat was allemaal 2 weken terug dus in rap tempo gebeurd. En nu heb ik net de meeste van m'n spullen al met de verhuiswagen weggestuurd en einde van de maand trek ik in een apartement in Bootle, Liverpool. Dat ging wel heel snel.
Laat m'n familie hier achter, moeders (zoals de meeste altijd) heb het soms wat moeilijk mee maar dit zat er al een keer aan te komen gezien mijn enorme afgunst op alles behalve het weer hier. (hoewel meer regen gehad afgelopen 3 maanden als de 100 jaar hiervoor).
Dus op het weer ga ik achterruit, maar op alle andere fronten vooruit. Sociaal leven zit daar wel goed, er is tenminste werk voor me dat is ook belangrijk.
De Costa del Sol is leuk op te rentenieren of als vakantie bestemming. Maar voor de rest is het gewoon zwaar ruk. Het weer en het enorme gebrek aan verkeers cameras is het enigste wat me aanstaat.
Maar goed dus, Liverpool heeft wel wat te bieden voor mij. Qua auto's zit het ook wel goed, best veel leuke dingen te vinden op budget. Mx5-jes etc kosten geen drol.
Rechts sturen zal even wennen zijn maar komt ook wel goed.
Ik ga dus alleen, ken er wel een paar mensen dat scheelt. Het accent zit er ook al een paar jaar bij me in, en die maat van me zal ook met een paar maanden denk ik z'n zaken wel rond hebben.
Ik schrijf nooit echt persoonlijke dingen hier, maar dacht ik meld het toch even aangezien mijn enthusiasme
Kom nu maar op met die Jap imports :banaan: