Toyo Tires Time Attack 2010

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Stéphane

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Bericht door Stéphane » 14 mar 2010, 19:13

Balen, Luco :? Ook bagger van die jerrycans en de andere dingen. Dat hoeft toch niet. Ben wel met je eens dat het een beetje beter georganiseerd kan worden. Ik werd naar de Tarzanbocht gestuurd voor de keuring, terwijl die achterop de Paddock aan de andere kant was...handig.

@Metin: Waarom was André gediskwalificeerd?

Even alvast een reactie van/voor/over mij zelf. Kort: ik ben echt super tevreden en ook wel trots. 's morgens bandenspanning wat lager gezet. In de training 2:07:049 gereden. Dat was al ruim een seconde sneller dan vorig jaar. Dat betekende dat ik 9e was en dat ik bij de eerst 10 stond, met de pitwalk en pitspoezen erbij. Dat was mijn doel en dat was dus gelukt :D Foto's volgen nog :D

Toen dus de finale waarbij in volgorde werd gestart. Was even wennen omdat er gelijk iemand achter je zit die met je mee wil komen en iemand voor je die dus net iets harder gaat waar je naar toe wilt rijden. Ging wel goed, want uiteindelijk een 2:06:264 gereden. Dat is dus bijna 2 seconden sneller dan vorig jaar. Daarmee was ik 10e in de Pro Street. Winnaar was Dennis Oostveen in de Focus RS die vorig jaar met 2:07 eerste was in de Semi Pro Street. Echter had die "The Stig" achter het stuur en die kan wel een potje sturen. Dus 1:59:5 in de finale. Ik weet wie deze Stig is en dat klopt ook wel dat die kan sturen. Rijdt normaal in de GT4 ;)

Hans was nog even wat sneller met zijn 340R, waarvoor respect. Ook Ron met de Impreza heeft heel goed gereden, vind ik! Van de ochtendsessie heb ik film-materiaal, finale niet. Had een volle memory card er in gestopt. Echt balen, want het was echt lekker rijden wat ik graag zelf ook nog een keer terug had willen zien.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 mar 2010, 19:17

2:06 dat is wel netjes :thumbup:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 14 mar 2010, 19:19

Nette tijden idd hoor.

Wat reed die ouwe zak hooi in zijn Impreza dan? Ik weet dat Leo een 2.03 heeft gereden met een deze week uitgelijnde STI Type R waar hij nog niet helemaal tevreden/klaar mee is.

Metchu

Bericht door Metchu » 14 mar 2010, 19:24

Luco schreef:
Bert ///M3 schreef:Ging weer lekker dan :bag:

Wat voor tijd reed je Luco?
Ik heb niet kunnen rijden.
Subframe achter bleek los te zitten (3 bouten 2 cm los en 1 bout helemaal weg) snap er niks van ,subframe achter heb ik weer vastgezet.
Maar auto schud en doet al raar bij stapvoets rijden, dus denk dat er voor ook wat mis is of los zit, dus morgen bodemplaat eronderuit en alles inspecteren en natrekken.
Het is dat Kees en ik het zagen... anders had je die achterkant niet eens gezien ... :(

@ stephane, teveel geluid (wat een onzin) en ook nog technische problemen dacht ik...

Stéphane

Bericht door Stéphane » 14 mar 2010, 19:25

Bert ///M3 schreef:2:06 dat is wel netjes :thumbup:
Dank je, Bert. Op banden van een jaar oud waarmee ik ook in de winter nog heb rond gereden ;)
partyondude schreef:Nette tijden idd hoor.

Wat reed die ouwe zak hooi in zijn Impreza dan? Ik weet dat Leo een 2.03 heeft gereden met een deze week uitgelijnde STI Type R waar hij nog niet helemaal tevreden/klaar mee is.
Dank je, Bram. Finaletijd van Ron was 2:04:401 en van Hans was 2:05.329. Beiden erg goed, vind ik.

Bram

Bericht door Bram » 14 mar 2010, 19:32

Absoluut ja, dan heeft Ron ook echt een aardige stap voorwaarts gemaakt hoor, die reed vorig jaar nog niet zo snel volgens mij.

Maar goed, hij heeft ook een iets groter blokje (2.15 ipv 2.0 ltr) dan voorgaande jaren, scheelt weer paar pk en hij rijd natuurlijk ook niet sinds gisteren op Zandvoort 8)

Anyway, alles zo strak in de buurt van die 2 minuten is natuurlijk een keurig resultaat! Moet ik nog maar zien te halen :roflol:

Luco

Bericht door Luco » 14 mar 2010, 19:39

Ja werden er vier gediskwalificeerd vanwege geluid

De nr 1
De nr 2
Tim coronel
Andre

En in de finale reden nr 1 en 2 en tim coronel weer, hoezo doorgestoken kaart en valsspelen :bag: :bag: :bag: :bag:

Metchu, bedankt nog daarvoor, ik voel de alleen dat de auto niet goed was maar kan vanachter het stuur niet zien wat er beweegt :'( :'(

Rupie

Bericht door Rupie » 14 mar 2010, 19:53

Mooie tijden hoor :shock:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 14 mar 2010, 19:53

Raar verhaal van die diskwalificaties. Helemaal als ze daarna weer wel mogen rijden :nah:

Naughty

Bericht door Naughty » 14 mar 2010, 20:03

Andre reed in mijn auto, en deze setup was Vrijdag avond pas klaar.
Andre heeft 3 rondjes mogen rijden in onze GTT voordat hij eraf werd gestuurd door teveel geluid.
Het vreemde is echter dat onze GTT relatief stil is t.o.v. wat er rond reed.
De auto is gemeten op 96.4 DB en ik weet zeker dat er meerdere auto's die wel mochten rijden daar aanzienlijk boven zaten.

Andre heeft nog nooit eerder in onze GTT gereden en na 3 rondjes was zijn beste tijd een 2:02.
Royaal onder de 2:00 moet dan ook geen probleem zijn als ik de puntjes op de I heb gezet.
Wij hebben een boel geleerd en hebben nog wat sleutelwerk voor de boeg waarbij een goed sper op plek 1 komt omdat de auto nu de banden ging oproken bij het uitaccelereren.

Andre Top gereden en volgend jaar weer ? :angel:

Bram

Bericht door Bram » 14 mar 2010, 20:04

David, heeft dat hok onderhand zoveel vermogen dat alle 4 de banden spinnen bedoel je?

Emiel

Bericht door Emiel » 14 mar 2010, 20:09

Kut voor je Luco.
Lees op wat andere fora ook nogal ontevreden mensen over vandaag. :bag:

Stephane : 2 seconden eraf is netjes :thumbup:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 14 mar 2010, 20:13

Kortom kansloos dagje dus.....gewoon geen tijd en energie in dit soort dingen steken!

Naughty

Bericht door Naughty » 14 mar 2010, 20:14

Door het gebrek van een sper spinde het binnenste wiel door Bram.
Wil ik de auto serieus snel rond laten gaan is dit een van de fails in mijn setup.
Er is dus nog wat ruimte voor verbetering, en dat zal komend jaar dan ook wel worden doorgevoerd, maar ik moet eerst even bekomen van de huidige uitgaves van de laatste setup :mrgreen:

En als iemand er foto's of filmpjes heeft van onze GTT graag mailen naar info@fineline-imports.nl

Luco

Bericht door Luco » 14 mar 2010, 20:23

Liever dat het nu gebeurd dan in Engeland.

Maar godgod wat een sjonnieboel is het geworden, vol gas in zijn vrij in de begrenzer jekkeren.
Clubs die met trailers komen met tyfusherrie.
De een nog asocialer als de andere.
En het dan gek vinden dat time attack in nederland niet serieus genomen wordt :bag: :bag:

Tim coronel die ziet dat die met zijn niksan niet kan winnen en dan maar gaat driften.
Volgens mij snap je het dan niet helemaal, zo komen er echt geen serieuze deelnemers op af, die jaag je hiermee weg.

Tom V

Bericht door Tom V » 14 mar 2010, 20:24

Klinkt als een grote aanfluiting dus, niets gemist. Was er al bang voor gezien de clubs die op de paddock zouden staan.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 14 mar 2010, 20:29

@Emiel: Dank je :D

Ik vind het toch wel een beetje te negatief allemaal. Dat van die sjonnies: eens. Maar ik heb gewoon een prima dag gehad. Gewoon niets van aantrekken is het devies. Laat maar lekker aanklooien die lui. Ik heb er verder geen last van gehad :P

Ben het wel eens met Jamie, Luco en ook Andre dan dat dat soort dingen een aanfluiting zijn.

Overigens vind ik dat Martijn met de Ibiza ook een keurig nette 2:02 heeft gereden. Echt top :thumbup:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 14 mar 2010, 20:53

Was een best leuk dagje het is maar net wat je er zelf van maakt :D
Niks aantrekken van die sjonnies ook geen last van de organisatie gehad.. die sprint had van mij niet gehoeven, liever meer tijd voor de time attack evt meerdere aparte klasses en een groot scorebord zal handig zijn voor het publiek want die zien alleen maar auto's rondjes rijden..

Verder best wel okee gereden, toch nog 2 seconden langzamer dan vd zomer :?
Maaaaaar.. ik weet waar het aan ligt :wink: aan mezelf! Even zitten uitvogelen waar ik seconden laat liggen,
alles bijelkaar ongeveer 1,9 seconden + dan semi slicks ipv mijn R1R straatbanden ook 2 seconden..
dus die 2min moet een keer lukken!!

Maar halvewege de sessie toch nog even het wauw gevoel, wat is het toch genieten in die Lotus! Lucky me!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 14 mar 2010, 21:05

Hans R schreef:Was een best leuk dagje het is maar net wat je er zelf van maakt :D
Niks aantrekken van die sjonnies ook geen last van de organisatie gehad.. die sprint had van mij niet gehoeven, liever meer tijd voor de time attack evt meerdere aparte klasses en een groot scorebord zal handig zijn voor het publiek want die zien alleen maar auto's rondjes rijden..
Eens.
Hans R schreef:Verder best wel okee gereden, toch nog 2 seconden langzamer dan vd zomer :?
Maaaaaar.. ik weet waar het aan ligt :wink: aan mezelf! Even zitten uitvogelen waar ik seconden laat liggen,
alles bijelkaar ongeveer 1,9 seconden + dan semi slicks ipv mijn R1R straatbanden ook 2 seconden..
dus die 2min moet een keer lukken!!
Dat zou ik heel dapper vinden als je dat voor elkaar krijgt, Hans. Ik kom in ieder geval vermogen tekort om daar in de buurt te komen. Met nieuwe banden zou ik denk ik net de 2:05 kunnen halen als ik echt mijn best doe.
Hans R schreef:Maar halvewege de sessie toch nog even het wauw gevoel, wat is het toch genieten in die Lotus! Lucky me!
Dat gevoel ken ik en ik denk er hetzelfde over :thumbup: :shakeit:

Die meiden hadden het echt koud trouwens:
Afbeelding

Ze mochten geen jas aan doen, dus ik had wel medelijden met hen.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 14 mar 2010, 21:12

Vandaag weer aanwezig geweest, vond het echt een top dagje, heb het hele time-attack gedeelte boven bij de tijdswaarneming bovenop de toren gekeken. Uit de wind, maar dan nog redelijk fris. Ideale plekn want je kan gewoon 2/3 van de baan zien (alleen Vodafone/Renault niet).
Vanaf daar ook iedereen kunnen klokken, tijden van Stephane en Hans waren superconsistent en heel netjes :). Ook hebben we Tom Steentjes het grootste deel geklokt, z'n eerste rondje van de TA was ook zijn eerste rondje circuit met de auto (en max 500km straat :D), met dergelijke auto toch wel behoorlijk wennen. Van 2.25 terug gekomen naar 2.12, waar denk ik met wat meer ervaring Tom's kennende nog wel weer redelijk wat vanaf gaat.
Was opgereden met Metin die mij auto overigens pas vanaf 5 meter herkende :D, op de paddock gelijk ff Chrisiaan begroet, ge-wel-dig :D.

Semi:
Die redelijk std ogende Civic deed het overigens ook wel heel goed, waren we gelijk gaan klokken en heeft gewoon de hele tijd rond de 2.06/2.07 gereden, ook heel clean gereden.

Pro:
Focus RS ging heel erg opvallend goed, heb de auto later bekeken en als de auto 'slechts' 350pk heeft en std interieur en gewoon op semi's (geen full slicks), lees net dat daar wel een iets meer ervaren persoon in zat :).
Vond de rest van de groep het overigens ook echt goed doen, van de strakke e30/340r/Elise tot de wildere Evo's/Impreza's ed.

Extreme:
Eerste heat was me helemaal niet opgevallen dat die e36 m3 zo verschrikkelijk hard ging, later bij klokken bleek de auto heel ruim onder de 1.50 te blijven rijden. De Evo was ook echt absurd snel, geen problemen om rond de 1.50 constant te rijden.

Al met al een superdagje, relatief weinig met df-leden gesproken, maar dat was omdat ik grotendeels heb gekeken, maar toch gezellig om hier en daar wat bijgekletst te hebben :).
Metin nog bedankt bij de entree :), sorry dat we op einde zo snel weg waren, maar 3 uur op dak staan
was ik redelijk verkleumd, volgende keer daarna ff gezellig after party happen :).

PS Toyo had wel hele leuke dames geregeld dit jaar :)

Kasteel

Bericht door Kasteel » 14 mar 2010, 21:15

Naughty schreef:Andre reed in mijn auto, en deze setup was Vrijdag avond pas klaar.
Andre heeft 3 rondjes mogen rijden in onze GTT voordat hij eraf werd gestuurd door teveel geluid.
Het vreemde is echter dat onze GTT relatief stil is t.o.v. wat er rond reed.
De auto is gemeten op 96.4 DB en ik weet zeker dat er meerdere auto's die wel mochten rijden daar aanzienlijk boven zaten.
Grootste bs idd, jullie auto was VEEL stiller dan bijvoorbeelde enkele CRX'en, Evo's en Skylines, kon niet geloven dat het geluid het was geweest, achteraf dus wel, heel erg jammer, had er een hoop van verwacht. Leuke manier om een keer te zien wat er in zit imho.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 14 mar 2010, 21:16

Kasteel schreef:PS Toyo had wel hele leuke dames geregeld dit jaar :)
Afbeelding

En degenen die de man 2e van links op de foto herkennen weten wie de bestuurder is van de Focus, links de eigenaar Dennis Overveen. Relaxte kerel trouwens:
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mar 2010, 21:17

Hans R schreef: Maar halvewege de sessie toch nog even het wauw gevoel, wat is het toch genieten in die Lotus! Lucky me!
quote of the day, daar draait het om...als je dat kan halen/bereiken op een car day dan ist :thumbup:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 mar 2010, 21:24

Danny van Dongen in de Focus?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 14 mar 2010, 21:26

Bert ///M3 schreef:Danny van Dongen in de Focus?
Bert mag niet meer raden :D

Plaats reactie