Wouter Bos nu ook uit politiek

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Harrie

Re: Wouter Bos nu ook uit politiek

Bericht door Harrie » 13 mar 2010, 10:33

Methchu, je geeft aan dat je CDA ongeloofwaardig vind als Balkenenide nu zou opstappen. Ben ik met je eens.

Maar net zo ongeloofwaardig is PvdA met Bos. Hij wist notabene voor de verkiezingen al dat ie ging stoppen. In alle interviews rond de verkiezingen is hij diverse keren geinterviewd. Ook met vragen als ze de grootste partij zouden worden en of hij dan minister president zou willen worden. Nooit heeft ie aangegeven dat dat geen issue was.

Natuurlijk kun je dan zeggen.....het is het gevraagd en op zich zou hij best wel mp willen worden als ie gebleven was. Maar uhh....voor mij net zo ongeloofwaardig hoor.

Daarbij schijnt het dat er een boel Amsterdammers hier zitten want iedereen schijnt hosana te roepen nu Cohen in beeld is. Ga eens in A'dam rond vragen wat Cohen daar betekend heeft. :wink:

Lees eens al die rapporten over zijn functioneren m.b.t. de beruchte metro lijn. :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 mar 2010, 10:38

GTRene schreef:
Job Cohen lijkt me wel een goede zoals hij zich althans voorstelde.
Had ik niet al geconcludeerd op welke wijze jij je conclusies trekt Rene? Niet om je aan te vallen maar één goede speech en jij bent om blijkbaar. Die gast zit al jaren in de politiek dus je had inmiddels wel een aardige conclusie voor jezelf kunnen trekken imho. Nogmaals niet om je aan te vallen alleen hoop ik dat mensen eens verder kijken dan een overtuigend verhaaltje op TV :wink:

Dat Bos opstapt daarin geef ik hem meer dan gelijk. Er valt voor die man niets meer te halen. Een nieuw kabinet stevent af op een coalitie met het CDA. Bos zijnde wilde ik daar mijn tijd ook niet aan verdoen :thumbup:

Dat Cohen er nu komt is heel goed gedaan van de PVDA. Iemand met een gezicht aan het roer. Dat is al genoeg hier om stemmen te krijgen :wink:

Shakes

Bericht door Shakes » 13 mar 2010, 10:57

Je kunt zeggen van Cohen wat je wil maar hij heeft wel een goed imago. Ook een kwaliteit!

Moet zeggen dat ik eigenlijk de laatste twee? jaar niets meer van hem heb vernomen.........of dat goed is of niet laat ik in het midden.

Balkenende is een kneusje, Wilders net zo. Doe mij dan maar Cohen. Alleen die partij he :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 mar 2010, 11:06

Shakes schreef:Je kunt zeggen van Cohen wat je wil maar hij heeft wel een goed imago. Ook een kwaliteit!

Moet zeggen dat ik eigenlijk de laatste twee? jaar niets meer van hem heb vernomen.........of dat goed is of niet laat ik in het midden.

Balkenende is een kneusje, Wilders net zo. Doe mij dan maar Cohen. Alleen die partij he :mrgreen:
+1 je hele verhaal 100% mee eens, en met Niels ook hierboven.
Laat 't een theedrinker zijn:1000% respect hoe hij z'n vrouw met MS helpt enzo. 1000% respect en dan ook nog landelijk de politiek in, man, waar begin je aan. Maar je rust en uitstraling is goed, 1000x beter dan Bos. Minder polarisatie zie ik in je gezichtsuitdrukking. Doe maar graag zelfs.

Wordt moeilijk Job.
Maar succes.

Shakes

Bericht door Shakes » 13 mar 2010, 11:26

Ja klopt

ik zag Job regelmatig in de stad met vrouw aan zijn zij. Geen poeha, gewoon normale, wellicht zorgzame, man. Mag ik wel.

Nogmaals, die partij he :nah:

Helaas heeft de vertrutting wel invloed op de stad. Toch zijn er concreet wel dingen te noemen die gewoon goed zijn (N/Z fiasco uitgezonderd)

Of dit land Cohen verdient? Tja........

Metchu

Bericht door Metchu » 13 mar 2010, 11:30

Peric schreef:En dat is nou net wat het probleem is in de politiek.
Je stemt op een partij hoor, niet zomaar op 1 persoon.

Vind het gewoon leuk om te zien Metin, hoe opgewonden jij raakt als PVDA'er.. :)

tjah, je hebt nu een keuze de komende verkiezingen tussen 3 mogelijke MP's ... Dan is het een makkelijke keuze voor mij... en voor velen andere! de verkiezingen zijn opeens een stuk makkelijker geworden... Heel veel mensen hadden dubbele gevoelens bij Bos. De PvdA heeft dat perfect aangevoeld, ook het argument dat de samenwerking tussen Bos en Balkenende gewoon klein was... Slim zoals de PvdA Bos heeft laten bedanken (of Bos heeft bedankt) en dat er nu opeens een "sterke" (persoonlijkheid) man naar voren word geschoven. Ik raak hier op zich niet opgewonden van, omdat het toevallig de PvdA is. Ik heb een grote interesse voor politiek. En elke mooie move of elke "spannende" ontwikkeling raak ik "opgewonden" van. Ik probeer altijd namelijk door de lagen heen te kijken die Jan met de pet normaal voorgeschoteld krijgt en dan is het opeens allemaal veel boeiender. Waarom? Wie heeft dit bedacht? En hoe zal het uitpakken?

En (ver)rechts zit nu krampachtig te roepen dat het een softe burgemeester is. ze weten uit gekkigheid niet wat ze moeten doen. Er is een "troef" in de arena gestapt, die men in eerste instantie niet voor mogelijk hield. Aangezien Cohen nooit wilde en hij voor Amsterdam koos. Dit is een hele andere ontwikkeling dan bijvoorbeeld bij de SP, die hetzelfde geprobeerd heeft, maar die nu eigenlijk geen gezicht meer heeft door die ene knakker. En ik denk ook dat de overwegingen van Agnes ook echt persoonlijk waren en bij Bos het meer een zet is geweest op het oh zo grote eeuwig durende politieke schaakspel.

Shakes

Bericht door Shakes » 13 mar 2010, 11:31

Ja eens hoor maar ik ga dus niet op hem stemmen door je weet inmiddels wel :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 13 mar 2010, 11:35

Waarom zou je niet op hem stemmen? Als je nu op Rutte, Pechtold of Femke zou stemmen, stem je op een "opvul" partij. Dat is ook handig, maar deze mensen worden of links of rechts gelaten als er een coalitie komt, ze kunnen immers niet allemaal in de coalitie zitten. Ik heb liever dat Cohen de coalitie onderhandelingen gaat beginnen, dan dat Wilders of Balkenende dat (WEER!!!) gaat doen. De komende verkiezingen gaan erom wie de mp gaat worden en wie de coalitie mag smeden... Dan is je keuze tussen Balkenende en ook wel Wilders en Cohen... Dan gaat mijn stem naar de Amsterdammer met het keppeltje. Waar ik met Bos daarover best wel twijfelde, omdat ik een pussy samenwerking als Grijs 1 echt niet zie zitten!

Shakes

Bericht door Shakes » 13 mar 2010, 11:38

Ik wil mijn mening over de PVDA niet ventileren op 2.0 :)

Shakes

Bericht door Shakes » 13 mar 2010, 11:40

Cohen als MP past natuurlijk wel in het "traditionele" joods en gristelijke verhaal van Geert. :banaan:

frankv

Bericht door frankv » 13 mar 2010, 11:45

Metchu schreef:Waarom zou je niet op hem stemmen? Als je nu op Rutte, Pechtold of Femke zou stemmen, stem je op een "opvul" partij. Dat is ook handig, maar deze mensen worden of links of rechts gelaten als er een coalitie komt, ze kunnen immers niet allemaal in de coalitie zitten. Ik heb liever dat Cohen de coalitie onderhandelingen gaat beginnen, dan dat Wilders of Balkenende dat (WEER!!!) gaat doen. De komende verkiezingen gaan erom wie de mp gaat worden en wie de coalitie mag smeden... Dan is je keuze tussen Balkenende en ook wel Wilders en Cohen... Dan gaat mijn stem naar de Amsterdammer met het keppeltje. Waar ik met Bos daarover best wel twijfelde, omdat ik een pussy samenwerking als Grijs 1 echt niet zie zitten!
Dit vind ik nu inderdaad een groot probleem worden. Ik vind het een goede zet om Cohen lijsttrekker te laten worden, want nu wordt het inderdaad een premier-verkiezing.

Het CDA heeft gebluft door Balkenende alleen voor een premierschap neer te zetten. Camiel heeft daarop zijn conclusies getrokken. Cohen is in de ring gestapt, Balkenende is nergens meer maar kan ook niet uitstappen want dan komt Verhagen er voor in de plaats en iedereen weet links of rechtsom dat Verhagen niet te vertrouwen is (zie Uruzgan wat geheel zijn spelletje was). Hoe dan ook exit CDA, ofwel vanwege Balkenende, ofwel vanwege Verhagen. Camiel komt over 4 jaar weer terug als partijleider.

Maar ik wilde op Femke stemmen, maar als ik niet op Job stem, wordt de PVDA misschien niet de grootste en kunnen ze de formatie niet starten. Maar misschien stemmen er zoveel mensen op Job dat mijn stem op Femke prima valt als een duwtje richting burgerrechten. Wat te doen. Op Job stemmen zodat Femke in een coalitie kan komen? Of op Femke stemmen zodat haar geluid harder doorkomt in een eventuele coalitie?

Metchu

Bericht door Metchu » 13 mar 2010, 11:59

Dat is inderdaad de vraag en het risico... Als Femke ook een grote sprong maakt, dan kunnen ze wellicht ook niet om Femke heen... En dat maakt het nu allemaal zo boeiend. Iedereen moet maar een weloverwogen stem geven... En voorheen was het een beetje natte vingerwerk, maar nu kan je dus "tactischer" stemmen...

Wat betreft het verhaal van je over het CDA, juist! Camiel was de kroonprins en die heeft echt wel een statement gegeven.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 13 mar 2010, 14:03

Goede zet van PvdA om Cohen naar voren te halen.

Je kon de laatste tijd aan Bos merken dat hij wat venijniger werd, zeker als je het vergelijkt met zijn begintijd als partijlijder. Ook in debatten maakte hij vaak een vermoeide indruk.

Door Cohen naar voren te schuiven zal Wilders het zowieso moeilijk krijgen.
Wilders was namelijk wel een beetje gewend aan Bos, en wist wel een beetje wat hij kon zeggen en wat niet.
Met Cohen staat er een compleet "nieuwe" debater tegenover hem, en ik vraag me af of Wilders het in zich heeft om een manier te vinden om Cohen aan te pakken.

Wat veel mensen aan Cohen zal aanspreken is dat het een charismatische, rustige persoon is.
Zeg maar een nieuwe soort van vader des vaderlands.
Zijn achtergrond als burgemeester van Amsterdam spreek zeer zeker in zijn voordeel aangezien Amsterdam een soort klein Nederland is. ( verschillende culturen, vergrootglas op alles wat daar gebeurd )
Als er nu gekozen moet worden voor een nieuwe MP heeft Cohen alles voor, zeker als je het vergelijkt met JP en Wilders.

Het CDA zit sowieso in de hoek waar de klappen vallen, Camiel weg, Gerda in opspraak door haar glossy, JP die alleen MP wil worden, wat natuurlijk wel een beetje een raar standpunt is.
Alles wat het CDA nu doet zal onder een vergrootglas gelegd worden, en een kat in het nauw maakt rare sprongen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mar 2010, 15:41

Het is maar de vraag of het Wilders, door de keuze van de PvdA voor Cohen, zo moeilijk wordt gemaakt;

-Cohen is geen scherpe debater

- Cohen is het voorbeeld van het establishment waar Wilders zo tegen protesteert, dat ligt nog scherper dan bij Bos

- Cohen heeft te veel het zalvende, te veel naar compromisssen strevende vormen van "bindend leiderschap", wat dat gebracht heeft weet nagenoeg heel Nederland

-Wilders verwoorde het briljant ( niet dat dat ik op hem stem, maar zeker niet op Cohen); " Nederland staat voor een glasheldere keuze, PVV met oplossingen, of PvdA met geklets"

Dat is zeer scherp neergezet en velen in Nederland, na meer dan 30 jaar zachte heelmeesters, zullen gaan kiezen voor de hardere lijn.........
Cohen is de verpersoonlijking van het beleid van de afgelopen 30 jaar, waartegen Wilders zich afzet..................dus of Cohen als stratetegische keuze dat brengt wat velen er van hopen, valt nog maar te bezien IMHO...........

Verder snap ik de haleluja stemming bij de PvdA niet..................wat denk je? Zou Bos opgstapt zijn als de PvdA meer dan 40 zetels in de peilingen hadden gestaan? Natuurlijk niet, want hij wil(de) gewoon premier worden.............dat hele gezins geleuter is een "convenient lie" ............het geeft overduidelijk de crisis van deze partij aan, de leider ziet door de bomen het Bos niet meer en geeft er met een mooi smoesje de brui aan. Want geen kans op het premierschap, en ook niet de verantwoordelijkheid op zich te hoeven nemen voor het aanstaande eclatante electorale verlies 9 juni aanstaande....................strategisch denken en doen (zeg maar opportunistish) is Bos nooit vreemd geweest...............

Hans

Bericht door Hans » 13 mar 2010, 16:35

Cohen = PvdA = Kilometerheffing, dus daar ga ik niet op stemmen. Verder heel veel dat klimaat gelul komt ook van de PvdA af (samson en Cramer) en als ik die koppen zie van Hamer, Ter Horst, Verbeet dan word ik helemaal misselijk. Jammer dat de PvdA Cohen binnen heeft weten te halen dat zal ze veel stemmen opleveren door mensen die alleen naar het poppetje kijken en niet naar het beleid van die partij.

Shakes

Bericht door Shakes » 13 mar 2010, 17:06

Eens met Romo

Maar, Job Cohen is de nieuwe MP. Mark my words.

Robin

Bericht door Robin » 13 mar 2010, 18:49

Hans schreef:Cohen = PvdA = Kilometerheffing, dus daar ga ik niet op stemmen. Verder heel veel dat klimaat gelul komt ook van de PvdA af (samson en Cramer) en als ik die koppen zie van Hamer, Ter Horst, Verbeet dan word ik helemaal misselijk. Jammer dat de PvdA Cohen binnen heeft weten te halen dat zal ze veel stemmen opleveren door mensen die alleen naar het poppetje kijken en niet naar het beleid van die partij.
Klopt, maar Wilders word ik ook met de dag (meer dan) zat(ter).

Als Cohen MP wordt is dat qua beleving minder kut dan kut zegmaar, hoop ik.

En nee over my dead body dat ik links ga stemmen.

Nu moet Rouvoet er ff "desnoods met harde hand" uit gewerkt worden in Den Haag....

dvh

Bericht door dvh » 13 mar 2010, 19:05

Ik lees nog steeds nergens concrete argumenten waarom Cohen nu zo goed zou zijn...
Wat is er dan zo goed aan deze kerel ? Wat zijn z'n kwaliteiten, wat heeft deze nou positief bereikt of voor elkaar gekregen voor Nederland ?

I dont know, u tell me.

Robin

Bericht door Robin » 13 mar 2010, 19:11

dvh schreef:Ik lees nog steeds nergens concrete argumenten waarom Cohen nu zo goed zou zijn...
Wat is er dan zo goed aan deze kerel ? Wat zijn z'n kwaliteiten, wat heeft deze nou positief bereikt of voor elkaar gekregen voor Nederland ?

I dont know, u tell me.
Euh? Hij is de enige linkse politicus met een-voor mij-rustgevende 'sympathieke'kop.

De rest van die figuren van die linkse partijen hierboven genoemd zijn 'gezegend' met onsympathieke rotkoppen. Je ziet de leugens en afgunst in hun ogen.

:lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mar 2010, 19:42

Het gaat, helaas, weer te veel over de poppetjes en te weinig over de inhoud...................

Bos, Cohen, it doesn`t matter..........................het is de PvdA weet u wel, dus een idiologie van te veel pappen en nathouden, van vooral geen eigen verantwoordelijk geven en het ook niet aan leren. Wel aanleren hoe je overal de hand kan ophouden, zonder dat daar iets in de maatschappij tegenover staat. Van straks 60% belasting betalen, van rekening rijden, van het doordrammen op CO2 gebied, van het doordraaien op discriminatie gebied, ergo als Nederlander ben je altijd 2e keus, niet kiezen op basis van prestatie, nee; kiezen op basis van zieligheid en als je toch de beste wil; dan discrimineer je dus...................
Eigen initiatief/ondernemerschap wordt als volstrekt ongewenst beschouwd, sterker; het is verwerpelijk ( en dat is uit partij strategische overweging ook wel duidelijk; iedereen die zich aan dit juk heeft ontrokken door zelf wat op te bouwen en de handen uit de mouwen te steken zal nooit meer op dit PvdA nest terugkeren, daarmee zal bij voldoende succes in onze samenleving deze partij als obsoleet worden beschouwd en kan zij zich gevoegelijk opheffen)

Een ideologie die grenst aan idioterie en naïviteit, niets geleerd van het verleden, niet van het heden, en over de toekomst heeft men geen mening............die mensen bewust dom wil houden en daarmee voor eeuwig aan deze partij wil binden en daarmee haar voortbestaan veiligstelt.....................

Omdat de poppetjes toch niet onbesproken kunnen blijven;

Cohen; niet het toonbeeld van leiderschap dat nu gevraagd wordt, in Amsterdam geen leiding gegeven danwel initiatief getoond voor het debacle van de eeuw; de N-Z lijn......het project waar Amsterdam zich aan vertild heeft en de rekening bij het gehele Nederlandse volk komt te liggen ( Bos deed zo ongeveer het zelfde met de banken)
De man die ging thee drinken maar het na liet om families, die weken en maanden achtereen (door allochtonen) werden gepest ( dacht dat er ook een homo bij zat) en uiteindelijk uit nood maar gingen verhuizen, te ondersteunen. Gewoon een trap na geven.........door niets te doen............niets doen dat is PvdA..................je zou toch ook wel eens een standpunt in moeten nemen.......................
Cohen, de man die met de microfoon op de achtergrond nog aan, tegen Rob Oudkerk (ook een typisch PvdA exponent), toch wel "kutmarrokanen" durfde te zeggen, zo heel in het geniep..........................das typisch PvdA...............alles in het geniep, nooit zeggen waar het op staat, je zou toch wel eens op tere zieltjes kunnen trappen; ergo we discrimineren toch geen Marrokanen ofwel? Nee dan liever stiekem naar de goedkoopste drugshoeren, want geld van een ander (lees; belasting betaler) kun je nooit teveel uitgeven, maar als ze het zelf moeten betalen willen ze voor een duppie op de eerste rang zitten..............
Cohen, de man die zijn naam eer aan doet (Hebreeuws voor priester), hij preekt te veel en doet te weinig............en dat noemen we "bindend leiderschap".................vrijvertaald; niets doen, geen keuzes maken en hopen dat het vanzelf wel goed zal gaan....................................waar heb ik dat eerder gehoord..........................juist ja; de PvdA te voeten uit....................

Het zal u duidelijk zijn, Bos, Cohen, het maakt niet uit, men heeft het in het verleden nooit begrepen, ze begrijpen het nu ook niet, en in de toekomst zal het ook niet veranderen, we drinken een glas, we plegen een plas en alles blijft zoals het was........................nee, dit is niet mijn partij en zal het ook never nooit worden............

Robin

Bericht door Robin » 13 mar 2010, 20:41

OK romo. Goed verhaal.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 mar 2010, 21:15

Robin schreef:OK romo. Goed verhaal.
echt wel :bignews: 8) mooi verwoord.

frankv

Bericht door frankv » 13 mar 2010, 22:30

Romo, ik vind het geen goed verhaal. Niet dat de PVDA volledig "mijn" partij is, maar de achtergrond ligt daar dat men denkt dat de overheid de dingen beter kan regelen dan de markt. Dat betekent niet dat ondernemerschap volstrekt ongewenst is zoals jij zegt. Ook de PVDA beseft dat het overgrote deel van de NL belastinginkomsten afkomstig is uit loonbelasting die werkenden afdragen. Die mensen moeten ergens werken, en dat kan niet alleen bij de overheid zijn, er moet nieuw geld gecreeerd worden.

Ik ben zelf liberaler dan de PVDA, ik ben dan ook erg blij met de recente zetel voor ZZP-ers in de SER.

De PVV biedt geen enkele oplossing, alleen maar grootspraak. Dat bestaande partijen niet hebben waargemaakt wat ze beloven is niet positief, maar zo gaat dat in een volwassen politiek. Dat er dan zo nu en dan een Wilders langs moet komen om de boel op te schudden is prima, maar de geschiedenis leert dat de oplossing zelf niet van dergelijke personen komt, maar vanuit de gevestigde orde die hun visie herijken. Ik vind dat Nederland op het moment zijn oren teveel laat hangen naar het populisme.

Hier is iemand die durft te zeggen waar het op staat:

http://www.nu.nl/economie/2204364/wilde ... rland.html

En ik denk niet dat we Bernard Wientjes tot "de linkse kerk" (wat dat ook moge zijn) kunnen rekenen.

Ik heb de Engelse pers wat gevolgd ron Geert zijn bezoek en het was inderdaad niet positief.

Cohen wordt de nieuwe premier, anders staan we over een paar jaar te boek als een tweede Oostenrijk waar iedereen nog Haider in beeld heeft.

frankv

Bericht door frankv » 13 mar 2010, 22:46

ps., voor iedereen die het nrc niet leest, maar eens wil lezen of Geert een punt heeft of niet, kan dit eens doorlezen (en het ons daarna vertellen, want ik ga de PDF niet doorpluizen...)

http://www.nrc.nl/binnenland/article250 ... Marokkanen

http://www.nrc.nl/multimedia/archive/00 ... 76257a.pdf

dvh

Bericht door dvh » 13 mar 2010, 22:48

Toch vind ik het frapant.
Ik zie diverse opmerkingen die Cohen de lucht in prijzen, maar ik zie nergens positieve bijdrages van zijn hand aan de Nederlandse samenleving, of concrete plannen of eigenschappen waarom hij zo goed zou zijn.

Een sympatieke kop is hem ook van nature meegegeven, dus dat is geen eigenschap maar een gegeven, en dit voegt geen drol toe.

Dat ie een goed imago heeft, waarvan dan ?? , voegt voor mij ook niks toe.
Hij kan wat mij betreft zo in een lijn gezet worden met andere die ook een 'imago' hebben maar feitelijk niks toevoegen.

Dingen die mij zo opvallen zijn o.a. het rampensenario wat zich afspeelt in Amsterdam betreft de trambaan die daar gebouwd word wat kapitalen kost en wat niks goeds uit voort komt.

De criminele marrokaanse jeugdbendes hangen nog steeds vrij rond in Amsterdam

Zo 2 negatieve dingen die mij persoonlijk bijstaan waar ik geen duidelijke positieve nuttige bijdrage van Cohen bij kan plaatsen.

Vandaar nogmaals de vraag, wat is er zo goed aan deze man ?

Plaats reactie