Apart spul onverkoopbaar in NL?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 29 dec 2006, 10:21

Ondernemers zijn toch eigenwijze mensen die hun eigen weg volgen, anders waren ze wel in loondienst gebleven. Veel leraren zullen dat nooit begrijpen denk ik. :)

Macboy

Bericht door Macboy » 29 dec 2006, 10:42

Maar Rico, niet iedereen wordt slapend rijk natuurlijk.

RVV

Bericht door RVV » 29 dec 2006, 13:43

Klopt die advocaten hebben het echt wel makkelijk :wink:

Daniel

Bericht door Daniel » 29 dec 2006, 13:43

Bijna niemand, alleen loterijwinnaars en erfgenamen. Er zijn twee manieren om rijk te worden: er heel hard voor werken of heel veel mazzel hebben. 99% van de miljonairs valt in de eerste categorie.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 29 dec 2006, 14:08

Volgens Jan, Femke en Wouter heeft 99% heel erg veel mazzel. :roll:

Macboy

Bericht door Macboy » 29 dec 2006, 14:14

Natuurlijk kun je door hard werken geen miljonair worden. Das een onzinnige en stupide formulering.

Je kunt maximaal 24 uur per dag werken. Als je EUR 30,= per uur verdient (wat niet weinig is), dan heb je per jaar EUR 250.000 bruto. Na 4 jaar heb je dan 1 miljoen euro. Je hebt dan geen uitgaven...en geen slaap.

Om rijk te worden moet je iets verzinnen wat niemand anders heeft verzonnen, creatief zijn, een gat in de markt vinden, geluk hebben met ondernemen etc etc.

Hard werken hoort daar natuurlijk in voorkomende gevallen bij, maar niet andersom.

Daniel

Bericht door Daniel » 29 dec 2006, 14:40

Macboy schreef: Hard werken hoort daar natuurlijk in voorkomende gevallen bij, maar niet andersom.
Zeg ik toch ook nergens?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 dec 2006, 15:12

Macboy: Een goed idee bedenken en uitwerken is in mijn ogen ook hard werken.

Niets zonder moeite.

Christoph

Bericht door Christoph » 29 dec 2006, 15:27

Wouter81 schreef:Ach ja. Zo zei m'n leraar op de MTS bij de diploma-uitreiking dat het nooit wat met me zou worden, ik was veel te eigenwijs volgens hem. En nu (4 jaar later) heb ik een eigen IT bedrijf waar het uitstekend mee gaat. :wink:
Het is niet altijd een motie van wantrouwen, soms proberen ze je juist te triggeren door zo'n opmerking.

Ik ben eens van de Havo afgeschopt wegens gedragsproblemen, en op de Mavo was ik er stellig van overtuigd dat ik nooit meer naar die huigelaars terug ging. Decaan daagde me uit dat ik niet durfde en het niet kon, driftig ingeschreven terug op de havo en sindsdien ga ik met 2 vingers in de neus mijn studietijd door... havo > hbo > WO.

Soms zijn die mensen niet eens zo lomp als ze lijken te zijn, en hebben ze gewoon wat mensenkennis.

Sprak hem laatst nog in een winkel, eerste wat hij zei "Toch mooi dat je van een rotjong naar een voorbeeldstudent bent gegroeid he" :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 dec 2006, 15:37

Haha, die ervaring heb ik ook Cristoph. En ouders werken soms ook mee aan deze conspiracy. 8)

Macboy

Bericht door Macboy » 29 dec 2006, 16:48

Daniel: ik val je ook niet aan op je opmerking. Tis niet dat ik het zo lees dat jij denkt dat als je maar hard werkt, dat je dan rijk wordt.

Het is wel duidelijk dat als je thuis zit en van een uitkering leeft, je niet rijk zult worden. Wat dat betreft kent 'hard werken' vele vormen.

Maar ik ga ook niet mee met de gedachte dat iedereen potentieel rijk zou kunnen worden. Is gewoon niet voor iedereen weggelegd. Beetje staatsloterij gevoel. Je moet natuurlijk wel een portie geluk hebben, daarmee bedoelend op het juiste moment, op de juiste plek, het juiste doen.

Macboy

Bericht door Macboy » 29 dec 2006, 16:49

Overigens denk ik dat veel mensen zich wel rijk voelen (me2). Das denk ik een veel fijner gevoel dan alleen die centen ambiëren

:)

Daniel

Bericht door Daniel » 29 dec 2006, 17:03

Macboy schreef:Maar ik ga ook niet mee met de gedachte dat iedereen potentieel rijk zou kunnen worden. Is gewoon niet voor iedereen weggelegd. Beetje staatsloterij gevoel. Je moet natuurlijk wel een portie geluk hebben, daarmee bedoelend op het juiste moment, op de juiste plek, het juiste doen.
Dat iedereen van krantenjongen multimiljonair is de 'American Dream' (eerder de 'American Lie') en daar geloof ik ook niet in. Hard werk is (loterijen en andere mazzelaars daargelaten) noodzakelijk om rijkdom (althans in geld) te vergaren maar geen garantie.

Maar we dwalen af :) Feit is dat de Nederlandse markt gewoon te klein is om een goed vraag en aanbod voor bijzonder spul te kunnen hebben. Plus autorijden is zodanig belast dat de absolute bedragen die er voor opgehoest moeten worden zo hoog zijn dat slechts een enkeling het zich kan veroorloven, of autogek genoeg om het prioriteit te geven boven andere zaken. Dat maakt de toch al kleine markt nog moeilijker.

RVV

Bericht door RVV » 29 dec 2006, 17:15

Heel hard werken en heel veel willen verdienen, 100 uur per week, ook nog een gezin, keihard boenderen.. Maar waar blijft de tijd om te genieten van het leven, genieten van simpele en kleine dingen?

ZIe ze veel hoor van die workaholic ondernemers, willen binnen zijn als ze 40 zijn, en op hun 42e flikkeren ze in elkaar.

Ik werk gewoon lekker 35 uur per week als zelfstandig ondernemer, prima leven kan ook 70 uur gaan werken verdien ik mischien wel 4 keer zoveel. Maar als dat het moet zijn.

Leen

Bericht door Leen » 29 dec 2006, 18:39

leonard schreef:heb niet alles doorgelezen maar volgens mij is het heel simpel.

Elke auto die meer dan 30k kost is voor een particulier niet te betalen en iemand die zakelijk een auto koopt kan die 20/30% meer voor een nieuwe ook wel betalen.

Eerlijk gezegd vind ik de afschrijvingen op dure auto's echt mega.

Mijn 535 wil ik verkopen (ik wil zo'n RS4) maar de handel geeft niet meer dan 51k voor een auto van nog geen 2 jaar oud met 90k km en een nieuwprijs van 95k bijna 50%afschrijving in 2 jaar!!!! :?
klopt , Leonard ik kocht pas zo'n zelfde (nieuw 90K ) van nog geen 2 jaar oud voor 41K met 70k km

ps. maar bij jouw staat hij op de zaak en schrijf je toch ook 50% af in 2 jaar?
zie het maar zo , anders moet je weer belasting afdragen over je boekwinst :lol: verzacht weer een beetje de pijn.

geintje natuurlijk , je wordt eigenlijk gewoon verplicht om langer door te rijden. tenzij je erg graag die RS4 wil natuurlijk.

david

Bericht door david » 29 dec 2006, 19:07

Rico,
perfecte post hierboven. zo denk ik er ook over. Zit nu in Zweden en heb net even lekker door de bossen geknalt....heerlijke kilometerslange gravelpaden over heuvels ed..
De auto is er om van te genieten. netzoals het leven.

jongens, allemaal alvast een gelukkig nieuwjaar!!

Daniel

Bericht door Daniel » 29 dec 2006, 20:45

Rico v Velzen schreef:Heel hard werken en heel veel willen verdienen, 100 uur per week, ook nog een gezin, keihard boenderen.. Maar waar blijft de tijd om te genieten van het leven, genieten van simpele en kleine dingen?
So true :) ook voordat ik mijn zaak van de hand deed werkte ik hooguit 45 uur per week. Geen zin om voor mijn 40e een hartinfarct te scoren of anderszins in te storten. Tijd kun je niet kopen.

Erik2

Bericht door Erik2 » 29 dec 2006, 22:16

Apart spul:
Om te beginnen moet je een heel klein beetje emotie uitschakelen op het moment dat je apart spul gaat kopen. Bedoel te zeggen dat je geen auto moet kopen waar je 3 maanden later weer vanaf moet/wilt; uitzonderlijk goeie deals daargelaten (Rico....?!)

Dat een professionele dealer of handelaar met apart spul blijft zitten is niet zo zeer ons probleem, toch? Dat is ingeprijsd op alles wat wij komen kopen ;-)

Zo sprak ik eerder dit jaar op een zonnige Paaszondagochtend bij een tankstation de eigenaar van spiksplinternieuwe M5, die naar zijn eigen zeggen net zijn M6 had ingeleverd omdat het 'zo kut ging' met de kleine en de kinderwagen en zo ?! (Heeft zich wel aan de regels van deze column gehouden!!)
Tja, ik denk niet dat in zo'n geval bij een dealer de eerste gedachte is: Hm, hoe kom ik in godsnaam van een M6 af?. Meneer u kunt beter een AMG kopen.

Werken of genieten?:
Eens met Rico dat het leuker is om iets minder te verdienen en dat de kinderen je op hun 12e nog herkennen, als je uberhaupt nog bij ze woont tegen die tijd...
Ik ben eveneens in de gelukkige omstandigheden om binnen een acceptabel aantal uren een mooi inkomen bij elkaar te harken. Anderzijds wel steeds op zoek naar goede ideeen :idea: want echte klappers maak je alleen door de combinatie van hard werken en goede ideeen.

Plaats reactie