tijd dat we eens aan de V8en gaan beginnen, hier begint het behoorlijk te kriebelen iig
e30 323i
-
LeenV12
Re: e30 323i
hee slet, jij ook hier
tijd dat we eens aan de V8en gaan beginnen, hier begint het behoorlijk te kriebelen iig
-
Twan81
Welkom, leuke combinatie 
- Gtech
mtech 1 for life!
oh, nou ik ga anders al volgende week de V8 uit die lexus slopen.
jij ben een paar weken met verlof, maar ik moet het enkel hebben van de avonduurtjes
mischien dit weekeind al maar denk dat ik eerst nog wat andere dingen aan mn 323 ga doen.

oh, nou ik ga anders al volgende week de V8 uit die lexus slopen.
jij ben een paar weken met verlof, maar ik moet het enkel hebben van de avonduurtjes
mischien dit weekeind al maar denk dat ik eerst nog wat andere dingen aan mn 323 ga doen.
- Tom V
Mooie projecten, welkom!
- Knot
Die foto idd.... prachtig!
- Gtech
ik heb anders nog wel n leuke,

het zijn trouwens beide 6cil lijn motoren, niet dat je denkt dat het een 4cilindertje is.
het zijn trouwens beide 6cil lijn motoren, niet dat je denkt dat het een 4cilindertje is.
- frank de jonge
Welkom!
- Gtech
nou ik heb em hangen hoorLeenV8 schreef:hee slet, jij ook hier![]()
de LS ontdaan van ALLE bruikbare onderdelen; het blok
nu nog de rest van de onderdelen uit australie binnen krijgen...
bedankt voor alle positieve reacties! :playcar:
- RJay
Australië? Waarom helemaal daar vandaan?
- Gtech
de 1uz is orgineel nooit als handbak geleverdRJay schreef:Australië? Waarom helemaal daar vandaan?
maar ik ga geen automaat rijden
in australie is die swap naar een handbak op deze motor vrij populair, en hebben ze speciaal voor die motor een bellhouse/vliegwiel geproduceerd.
er zijn nog wel meer plekken op de wereld (tailand, engeland etc) maar deze was voor mij het goedkoopst en de mooiste oplossing.
voordeel van dit systeem is dat ik met een normaal druklager kan werken ipv een hydrolische, die gaan nogal eens lekken en hebben soms onderhoud nodig qua opstellen met shims
- RJay
Geinig.
En dat is inclusief verzendkosten dat ze in aussie nog 't goedkoopst zijn?
En dat is inclusief verzendkosten dat ze in aussie nog 't goedkoopst zijn?
- Gtech
klopt, maar dat is ook omdat ik een gozer tegenkwam op een australisch bmw forum die bij die zaak schijnt te werken, die vond het wel een coole swap dus die wou me wel helpen dmv een beetje korting. te relaxt dus.
- RJay
Netjes netjes. Sommigen hebben ook alle mazzel...
-
M@rcel
Lees dit topic voor het eerst,
Leuk hoor die Toyotablokken in BMW's, heb in Thailand ook veel met dit soort conversies gereden. Hoogtepunt een volledig standaard Volvo 244 GL met Suprablok. Auto was echt een plaatje, de Youngtimer status zou die zo doorkomen, totdat die 6 in lijn tot leven kwam, wat een snelle auto was dat geworden
Leuk hoor die Toyotablokken in BMW's, heb in Thailand ook veel met dit soort conversies gereden. Hoogtepunt een volledig standaard Volvo 244 GL met Suprablok. Auto was echt een plaatje, de Youngtimer status zou die zo doorkomen, totdat die 6 in lijn tot leven kwam, wat een snelle auto was dat geworden
- Gtech
dan kost het nog genoeg hoorRJay schreef:Netjes netjes. Sommigen hebben ook alle mazzel...
@ m@rcel
klopt, in tailand zijn dat soort conversies veel hipper als hierzo. als ik me niet vergis doet KS engeneering uit tailand daar een hoop in dat soort spul. die verkopen ook bellhousings etc voor deze blokken.
- RJay
Ik weet echt wel dat het niet gratis is
Als je wat speciaals wilt met je auto moet je gewoon diep in de tas.
-
M@rcel
@Gtech,
KS Engineering ken ik persoonlijk niet, maar het is wel een feit dat er heel veel op dat gebied gedaan wordt. Heb nog wel magazines van diverse projecten liggen waar Toyota-blokken in Europese modellen worden geplaatst. 1 keer per maand was er in Bangkok ook een legale 1/4 mile race waar veel van deze conversies aan de start verschenen, geheel niet onverdienstelijk overigens.
KS Engineering ken ik persoonlijk niet, maar het is wel een feit dat er heel veel op dat gebied gedaan wordt. Heb nog wel magazines van diverse projecten liggen waar Toyota-blokken in Europese modellen worden geplaatst. 1 keer per maand was er in Bangkok ook een legale 1/4 mile race waar veel van deze conversies aan de start verschenen, geheel niet onverdienstelijk overigens.
- Gtech
http://www.ksracing.net/product.php
racing ipv engeneering dus, ze verkopen zelfs setjes motorsteunen. alleen weet ik niet of je daar wel blij mee moet zijn maargoed.
ze hebben wel leuke projecten op hun forum staan.
racing ipv engeneering dus, ze verkopen zelfs setjes motorsteunen. alleen weet ik niet of je daar wel blij mee moet zijn maargoed.
ze hebben wel leuke projecten op hun forum staan.
-
LeenV12
hehe, die steunen doen me denken aan die motorsteun die we toen voor je 20xe b corsa gemaakt hadden
:D
- Gtech
die rijd er anders nog steeds mee rond
het ergste vind ik nog dat ze op de orginele subframebevestigingen worden geschroeft
die dingen zijn zo slap dat ik er niet eens mn badjas aan zou willen ophangen.
ze scheuren al met een m20 laat staan iets met een poepie meer koppel
jij gaat ze toch zeker ook niet gebruiken ofwel?
het ergste vind ik nog dat ze op de orginele subframebevestigingen worden geschroeft
die dingen zijn zo slap dat ik er niet eens mn badjas aan zou willen ophangen.
ze scheuren al met een m20 laat staan iets met een poepie meer koppel
jij gaat ze toch zeker ook niet gebruiken ofwel?
-
Rupie
Geweldig die verhalen over tuning ook
V8 ziet er lekker uit 
- Gtech
thnx, vandaag mezelf vermaakt met de bedrading. motor gaat er voorlopig nog niet in, maar ik kon de carroserie kwijt voor een leuk zakcentje (je leest het goed, ik hoef er niet eens geld bij te geven
) en ik moet zeker weten dat ik alle bedrading er dan uit heb die ik nodig heb,
meteen ook de zekeringkast van de hogere amperage zekeringen. tis wel mooi om te zien dat die jappen echt alles afzekeren. zelfs de startmotor en dynamo. dat hoef je bij een duitse auto niet te verwachten

meteen ook de zekeringkast van de hogere amperage zekeringen. tis wel mooi om te zien dat die jappen echt alles afzekeren. zelfs de startmotor en dynamo. dat hoef je bij een duitse auto niet te verwachten
-
LeenV12
Gtech schreef:thnx, vandaag mezelf vermaakt met de bedrading. motor gaat er voorlopig nog niet in, maar ik kon de carroserie kwijt voor een leuk zakcentje (je leest het goed, ik hoef er niet eens geld bij te geven) en ik moet zeker weten dat ik alle bedrading er dan uit heb die ik nodig heb,
Bij een duitse wagen hoef je ook niet te verwachten dat je dynamo of startmotor uitfikken....
- Gtech
LeenV8 schreef:Gtech schreef:thnx, vandaag mezelf vermaakt met de bedrading. motor gaat er voorlopig nog niet in, maar ik kon de carroserie kwijt voor een leuk zakcentje (je leest het goed, ik hoef er niet eens geld bij te geven) en ik moet zeker weten dat ik alle bedrading er dan uit heb die ik nodig heb,
Bij een duitse wagen hoef je ook niet te verwachten dat je dynamo of startmotor uitfikken....
nee inderdaad, afgelopen zondag nog bij zandvoort. volbloed kwaliteit he,
bovendien is het allemaal bosch, dus dat zegt helemaal niks, sterker nog dat nieuwe bmw spul is allemaal valeo.. frans dus
maargoed, zonde is het wel
- Peric
Heheh, goed voorbeeld.... Alle techniek die in die 'BMW' zit is van Toyota..