Ik heb een auto, welke geregistreerd staat in de UK.
Dit weekend komt er iemand kijken om de auto over te kopen om hem te slopen.
Ik wil nu eigenlijk de auto “afmelden” van het kenteken. Heeft iemand enig idee hoe dit gaat bij een engelse auto?
De auto staat niet om mijn naam of iets dergelijks, heb alleen een factuur (van de domeinen) waarop staat dat het mijn auto is.
Iemand met ervaring?
Auto met UK kenteken afmelden
- Wout@E36
-
Re: Auto met UK kenteken afmelden
Heb je een V5 formulier ? Dan moet je een stuk van het V5 opsturen naar de UK
Heb je dit niet moet je gaan bellen met de DVLA in Swansea
http://www.dft.gov.uk/dvla/contactus.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarschijnlijk moet je een fomulier aan vragen, alles gaat daar met formulieren. Na ontvangst van formulier invullen en opsturen.
(V14, V16, etc. zo heten die formulieren)
Daarmee kun je ook een nieuw V5 formulier op vragen etc. en dus kenteken papieren bemachtigen. Mits je rechtmatige eigenaar bent, dat moet je aantonen. Hoe weet ik niet meer, is even geleden.
Heb je dit niet moet je gaan bellen met de DVLA in Swansea
http://www.dft.gov.uk/dvla/contactus.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarschijnlijk moet je een fomulier aan vragen, alles gaat daar met formulieren. Na ontvangst van formulier invullen en opsturen.
(V14, V16, etc. zo heten die formulieren)
Daarmee kun je ook een nieuw V5 formulier op vragen etc. en dus kenteken papieren bemachtigen. Mits je rechtmatige eigenaar bent, dat moet je aantonen. Hoe weet ik niet meer, is even geleden.
- Martin van der Zwaard
Re: Auto met UK kenteken afmelden
Zorg wel dat je een afstandverklaring krijgt van de sloperij die de auto komt ophalen.
Al is het maar een briefje waarop staat welk bedrijf, wanneer en door wie de auto heeft/is opgehaald. Een vrijwaring kan je iig niet krijgen omdat de auto dus geen NL kenteken heeft.
Al is het maar een briefje waarop staat welk bedrijf, wanneer en door wie de auto heeft/is opgehaald. Een vrijwaring kan je iig niet krijgen omdat de auto dus geen NL kenteken heeft.