VS eist tekst en uitleg van Toyota
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
127 Teletekst di 16 feb
` De Amerikaanse regering eist dat
Toyota tekst en uitleg geeft over de
problemen met de remmen en gaspedalen.
Het ministerie van Verkeer wil dat het
Japanse bedrijf documenten overhandigt
waaruit de overheid kan opmaken of
Toyota snel genoeg heeft ingegrepen.
Het ministerie wil weten wanneer Toyota
op de hoogte was van de problemen en
hoe het bedrijf ermee is omgegaan.
Toyota riep wereldwijd miljoenen auto's
terug.Door de mankementen zijn in de VS
waarschijnlijk tientallen mensen om het
leven gekomen.Als Toyota niet binnen 30
tot 60 dagen duidelijkheid verschaft,
riskeert het Japanse bedrijf een boete.
Zo, das niet niks, het gaat op regeringsniveau spelen.....................als dat maar goed gaat voor Toyota....................
` De Amerikaanse regering eist dat
Toyota tekst en uitleg geeft over de
problemen met de remmen en gaspedalen.
Het ministerie van Verkeer wil dat het
Japanse bedrijf documenten overhandigt
waaruit de overheid kan opmaken of
Toyota snel genoeg heeft ingegrepen.
Het ministerie wil weten wanneer Toyota
op de hoogte was van de problemen en
hoe het bedrijf ermee is omgegaan.
Toyota riep wereldwijd miljoenen auto's
terug.Door de mankementen zijn in de VS
waarschijnlijk tientallen mensen om het
leven gekomen.Als Toyota niet binnen 30
tot 60 dagen duidelijkheid verschaft,
riskeert het Japanse bedrijf een boete.
Zo, das niet niks, het gaat op regeringsniveau spelen.....................als dat maar goed gaat voor Toyota....................
-
Re: VS eist tekst en uitleg van Toyota
LOL
Mag ik de inval in Irak dan even uitgelegd krijgen?
Of 9/11?
Nee? Dacht ik al
Of 9/11?
Nee? Dacht ik al
- daNpy
Hoezo, "waarschijnlijk tientallen doden gevallen"?
Ze zijn dood, of niet?
Ze zijn dood, of niet?

- Downforce Hans
Elke dag tientallen doden omdat je op de hoek van de straat een gun kan kopen...............
-
daNpy schreef:Hoezo, "waarschijnlijk tientallen doden gevallen te wijten aan failure van de rem/gaspedaal"?
Ze zijn dood, of niet?
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Tientallen doden, waarvan zeker 18 ernstig.
- Michel P
LOL 18 ernstige dodenMichel Huisman schreef:Tientallen doden, waarvan zeker 18 ernstig.

- Tim N
Tientallen waren opslag dood, en 18 op enig aandringen. 

-
- Auto: M3P, 130i
Tsja, als Toyota de meeste auto verkoopt en Ford, GM & Chrysler afbrokkelen, dan moet je maatregelen nemen. Zwaar overtrokken, populistisch gezeik...
- duifjes.com
Ook dat stuk als ze binnen 30 tot 60 dagen niet reageren dan een boete....ff snel verzonnen etc......niet normaal..........idd volgens mij hebben ze zelf ook eerst nog heel wat uit te leggen......
-
Mooi. Is het ook eindelijk klaar met dat "oerdegelijk" gelul. Dat is Toyota nl. al jaren niet meer, ze hadden gewoon simpele auto's moeten blijven bouwen. Dat was de rede dat ze nl storingvrij waren, ze waren SIMPEL. Nu ze niet meer simpel zijn hebben ze dus evenveel storingen als de rest. Zal best pijn doen om daar voor uit te komen.
- Leen
Gaan de jappen nu alles terugroepen ?
http://www.autogespot.com/nl/item/6739/ ... -gt-r.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autogespot.com/nl/item/6739/ ... -gt-r.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- duifjes.com
Leen schreef:Gaan de jappen nu alles terugroepen ?
309 x ..... €
-
@ Steve: Het heeft er mede mee te maken dat de auto's niet meer in Japan worden gemaakt. De kwaliteitcontrole in Japan was veel beter als in de US of A, UK, Turkijke, enz.
Sinds de Toyota's niet meer in Japan worden gemaakt (vanaf 2000 ongeveer) is de betrouwbaarheid behoorlijk afgenomen
.
Sinds de Toyota's niet meer in Japan worden gemaakt (vanaf 2000 ongeveer) is de betrouwbaarheid behoorlijk afgenomen

- Jan Visser
Bullshit........Stevesteve smith schreef:Mooi. Is het ook eindelijk klaar met dat "oerdegelijk" gelul. Dat is Toyota nl. al jaren niet meer, ze hadden gewoon simpele auto's moeten blijven bouwen. Dat was de rede dat ze nl storingvrij waren, ze waren SIMPEL. Nu ze niet meer simpel zijn hebben ze dus evenveel storingen als de rest. Zal best pijn doen om daar voor uit te komen.
Ik dacht dat jij altijd van de feiten was, maar blijkbaar dus niet altijd.
Jappen zijn nog altijd betrouwbaarder dan europese meuk en dat zullen ze ook altijd wel blijven is mijn mening. Ik sleutel dagelijk aan van alles en nog wat, maar aan de Jappen mankeert nog altijd het minste is mijn ervaring..........
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Maarrrrrrrrrrr dat de kwaliteit minder is geworden, is ook een feit. Mark zegt het correct, sinds de Toyota's in andere fabrieken gebouwd worden, is het niet meer wat het geweest is. Yaris, Avensis.. hele goede voorbeelden met specifieke problemen die je bij de oudere Toyota's nooit tegen kwam. Natuurlijk zal de vooruitgang (....) der techniek ook een handje helpen met alle elektronica die er tegenwoordig bij komt kijken , maar desalwelteplus.. het is niet meer zoals vroeger.
IMO
IMO

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Kun je van Alfa niet zeggenJan Visser schreef:Bullshit........Stevesteve smith schreef:Mooi. Is het ook eindelijk klaar met dat "oerdegelijk" gelul. Dat is Toyota nl. al jaren niet meer, ze hadden gewoon simpele auto's moeten blijven bouwen. Dat was de rede dat ze nl storingvrij waren, ze waren SIMPEL. Nu ze niet meer simpel zijn hebben ze dus evenveel storingen als de rest. Zal best pijn doen om daar voor uit te komen.
Jappen zijn nog altijd betrouwbaarder dan europese meuk en dat zullen ze ook altijd wel blijven is mijn mening. Ik sleutel dagelijk aan van alles en nog wat, maar aan de Jappen mankeert nog altijd het minste is mijn ervaring..........

-
Kun je vinden. Heb 20 BMW's in beheer tegenover 3 Toyota's. Technisch overleden BMW's 1 in 4 jaar, 1x af laten slepen. Technisch overleden Toyota's 2 in 4 jaar, 4x gestrand. Mijn feiten leiden me dus tot een conclusie die je wellicht niet deelt. Ik mot ze niet meer. Zeker niet na de stront waar L&P je vervolgens doorheen trekt.Jan Visser schreef:Bullshit........Stevesteve smith schreef:Mooi. Is het ook eindelijk klaar met dat "oerdegelijk" gelul. Dat is Toyota nl. al jaren niet meer, ze hadden gewoon simpele auto's moeten blijven bouwen. Dat was de rede dat ze nl storingvrij waren, ze waren SIMPEL. Nu ze niet meer simpel zijn hebben ze dus evenveel storingen als de rest. Zal best pijn doen om daar voor uit te komen.
-
Volgens mij is het allemaal een vies spelletje van de yanks aan het worden. Jarenlang domineerde Toyota de Amerikaanse markt met auto's als de Camry en Lexussen qua betrouwbaarheid en de daaruit voortkomende verkoopaantallen.
Vanmorgen weer een nieuwsbericht over een Prius die op de snelweg automatisch sneller ging rijden en uiteindelijk tegen een muur tot stilstand kwam. In dat zelfde nieuwsbericht stond ook vermeld dat de highway-patrol de auto probeerde af te remmen door voor die Prius te gaan bumperen.
Waar was die highway-patrol dan toen de man tegen die muur aanklapte? Met die politiewagens haal je echt wel de gang uit zo'n Prius hoor.
Vanmorgen weer een nieuwsbericht over een Prius die op de snelweg automatisch sneller ging rijden en uiteindelijk tegen een muur tot stilstand kwam. In dat zelfde nieuwsbericht stond ook vermeld dat de highway-patrol de auto probeerde af te remmen door voor die Prius te gaan bumperen.
Waar was die highway-patrol dan toen de man tegen die muur aanklapte? Met die politiewagens haal je echt wel de gang uit zo'n Prius hoor.
-
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Dit soort publiciteit over Toyota komt in de VS natuurlijk als geroepen, leuk redmiddel voor hun eigen autobranche.
Maar feit blijft: Toyota is niet meer wat het geweest is. Toyota heeft datgene waar ze voor stonden, kwaliteit, eigenlijk laten verslonzen.
Een Toyota kopen de meeste mensen omdat ze denken dat ze een goede auto kopen die haast niet kapot gaat, en zeker niet dergelijke rare (dodelijke
) mankementen vertoont. Als dit BMW/Mercedes was overkomen hadden ze bij op tijd ingrijpen naar mijn idee minder schade opgelopen in het imago dan Toyota.... IK denk dat ze hier nog wel even serieus last van gaan krijgen.
Ik kan mij trouwens nog herinneren dat mijn vader ook dacht dat Toyota geweldig was. Heeft toen een corolla gehad (zo'n oude vierkante station) waar eigenlijk nog wel af en toe wat mee was. Maar dat viel mee. Daarna een Carina E. Precies na een jaar stuurhuis en radiateur kapot... garantie was net twee weken verlopen. Rekening: 1000+ euro. Garagebedrijf kwam hem ook niet tegemoet.
Sindsdien is het gelukkig voorbij met Toyota en inmiddels rijdt hij naar volle tevredenheid een 2003 330dA touring 8)
Maar feit blijft: Toyota is niet meer wat het geweest is. Toyota heeft datgene waar ze voor stonden, kwaliteit, eigenlijk laten verslonzen.
Een Toyota kopen de meeste mensen omdat ze denken dat ze een goede auto kopen die haast niet kapot gaat, en zeker niet dergelijke rare (dodelijke

Ik kan mij trouwens nog herinneren dat mijn vader ook dacht dat Toyota geweldig was. Heeft toen een corolla gehad (zo'n oude vierkante station) waar eigenlijk nog wel af en toe wat mee was. Maar dat viel mee. Daarna een Carina E. Precies na een jaar stuurhuis en radiateur kapot... garantie was net twee weken verlopen. Rekening: 1000+ euro. Garagebedrijf kwam hem ook niet tegemoet.
Sindsdien is het gelukkig voorbij met Toyota en inmiddels rijdt hij naar volle tevredenheid een 2003 330dA touring 8)
-
Bron: CarrosGEKNOEI MET BEWIJS TOYOTA-GASPEDALEN
09-03-10 - In de Verenigde Staten komen steeds meer aanwijzingen dat er geknoeid wordt met 'bewijzen' om aan te tonen dat bepaalde Toyota's onbedoeld accelereren.
Zo ontdekte autoblog.com dat ABC News in een reportage die moest bewijzen dat het klevende gaspedaal te reproduceren zou zijn, dat er achteraf beelden van een toerenteller waren ingemonteerd die naar de 6.000 toeren schoot. De toerenteller stond weliswaar bijna op 6.000 toeren, maar de handrem stond er nog op en beide voorportieren waren open, zo bleek uit de beelden. De auto stond dus gewoon stil.
Geknoei met elektronica
Daarnaast bleek dat professor David Gilbert, die in de bewuste ABC News reportage werd opgevoerd en die voor de onderzoekscommissie van de senaat beweerde dat hij fouten had gevonden in de Toyota-elektronica, al eerder was betrokken bij het 'knoeien' met bewijzen. Hij zou toen een crash met exploderende benzinetanks in scene hebben gezet.
Volgens Toyota heeft David Gilbert in zijn experimenten de elektronica zodanig aangepast dat de onbedoelde acceleratie zich voordoet. "Elk elektronisch circuit kan zo gewijzigd worden dat het doet wat jij wilt dat het doet", voegde Matthew Schwall daar gisteren in The Detroit News aan toe. Schwall werkt als ingenieur bij een bedrijf dat door Toyota is ingehuurd om de probleem te onderzoeken.
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Hmmmm gevaarlijke uitspraken allemaal
Dit kon nog wel eens ruzie worden.
Ps. wel opvallend dat ineens al die gevallen aan het licht komen en eerder niet..

Ps. wel opvallend dat ineens al die gevallen aan het licht komen en eerder niet..
- Michel P
Shakes schreef:LOL
Of 9/11?
Nee? Dacht ik al

Idem iz. mega order tankvliegtuigen.
Michel
- duifjes.com
Dat van 2 weken garantieverhaal is natuurlijk bullshit......10000 andere voorbeelden ivm coulance etc. Verder hebben die Jappen het erg lastig denk ik atm....Jules schreef:Dit soort publiciteit over Toyota komt in de VS natuurlijk als geroepen, leuk redmiddel voor hun eigen autobranche.
Een Toyota kopen de meeste mensen omdat ze denken dat ze een goede auto kopen die haast niet kapot gaat, en zeker niet dergelijke rare (dodelijke) mankementen vertoont. Als dit BMW/Mercedes was overkomen hadden ze bij op tijd ingrijpen naar mijn idee minder schade opgelopen in het imago dan Toyota.... IK denk dat ze hier nog wel even serieus last van gaan krijgen.