Hulp gevraagt bij keuze portabel Navigatie
-
330d
Hulp gevraagt bij keuze portabel Navigatie
Sind ik de bmw niet meer heb (zat een vdo in) heb ik de oude Mio van mijn broer overgenomen voor in de Grandis. Na 2maanden ben ik achtergekomen dat dat ding beetje traag is, duidelijk van de oudere generatie, geen tmc, kaart is al 5jaar oud, Mio heeft geen kaartneupdates meer voor dit model etc.
Gister bij Mediamarkt even naar de huidige aanbod gekeken, verkoper legde wat uit en mijn oog was eigenlijk gevallen op de Navigon's. Kaarten zagen mooi uit met de 3D Panorama view en detailed city view. Tevens hebben ze nog een aktie dat je gratis 2 jaar lang kaartenupdates kan krijgen van Navigon. En de tmc module is in de cigaretten stekker ingebouwd, vind zo'n losse kabel zo verrot.
Alleen hebben ze ook een live service zoals tomtom. Iemand ervaring ermee, is dit echt beter dan tmc?
Iemand verder nog toevallig een Navigon in gebruik? Bij kieskeurig waren de reviews in iedergeval goed.
Gister bij Mediamarkt even naar de huidige aanbod gekeken, verkoper legde wat uit en mijn oog was eigenlijk gevallen op de Navigon's. Kaarten zagen mooi uit met de 3D Panorama view en detailed city view. Tevens hebben ze nog een aktie dat je gratis 2 jaar lang kaartenupdates kan krijgen van Navigon. En de tmc module is in de cigaretten stekker ingebouwd, vind zo'n losse kabel zo verrot.
Alleen hebben ze ook een live service zoals tomtom. Iemand ervaring ermee, is dit echt beter dan tmc?
Iemand verder nog toevallig een Navigon in gebruik? Bij kieskeurig waren de reviews in iedergeval goed.
- RutgerK
Re: Hulp gevraagt bij keuze portabel Navigatie
Ik heb sinds twee weken Navigon Mobile draaien op mijn HTC. Die versie heeft geen reality city view maar de rest van de navi features wel. Ik moet zeggen dat het mij erg goed bevalt. Mooie en duidelijke kaarten en snelle berekeningen. Sneller dan TomTom MN7 wat ik eerst had.
Mooie feature van een logboek om de ritten bij te houden.
Als ik een PNA nu zou moeten aanschaffen kocht in inderdaad een Navigon.
Live traffic werkt perfect en eventueel ook via TMC. Ik ken Traffic HD van TT niet maar de service van Navigon is behoorlijk acuraat.
Mooie feature van een logboek om de ritten bij te houden.
Als ik een PNA nu zou moeten aanschaffen kocht in inderdaad een Navigon.
Live traffic werkt perfect en eventueel ook via TMC. Ik ken Traffic HD van TT niet maar de service van Navigon is behoorlijk acuraat.
-
OnlineErikS
Interessant,
Ik wil namelijk ook een dezer weken een tomtom aanschaffen!
Ik wil namelijk ook een dezer weken een tomtom aanschaffen!
- RutgerK
Als je een PDA hebt kan je Navigon 30 dagen gratis proberen. Ik werd er door overtuigd.
- JP
Die TT HD Trafic kost je toch ook nog een abonnement van €9.95 per maand....
Had HD Traffic de eerste 6 maanden gratis, werkte wel erg goed..
Had HD Traffic de eerste 6 maanden gratis, werkte wel erg goed..
-
Bort
Wij hebben sinds een paar maanden ook een navigon. Echt een toptoestel, en het is zelfs maar een "startersGPStoestel". We hadden vroeger ook een Mio, maar die werkte meer niet dan wel
Blij dat ik daar vanaf ben. Op m'n iphone heb ik voor tomtom gekozen ipv navigon.
Zowel tomtom als navigon is geen slechte keuze! Voor een los toestel zou ik opnieuw voor navigon kiezen. Goedkoper (relatief natuurlijk) dan tomtom en zeer degelijke software, kan er eigenlijk nix slecht over zeggen
Zowel tomtom als navigon is geen slechte keuze! Voor een los toestel zou ik opnieuw voor navigon kiezen. Goedkoper (relatief natuurlijk) dan tomtom en zeer degelijke software, kan er eigenlijk nix slecht over zeggen
-
330d
Afgelopen vrijdag even naar Lelystad om veranda's te gaan kijken, met de oude mappen van Mio heb ik 10min rondjes gereden (stuk wegen waren kennelijk fors veranderd in de afgelopen 6-7jaar). Gelijk de knoop doorgehakt en de Navigon 6310 besteld, ga toch niet voor de Live versie, vind namelijk niks om maandelijks abonnement te betalen, dan maar via radiofrequentie tmc gebruiken.
Die 2jaar lang gratis kaartenupdate spreek me wel aan. Wel had ik paar webshops gebeld om te vragen of ze ook meededen. Uiteindelijk een gevonden voor 209,- die meedeed.
Thanks voor de tips.
Die 2jaar lang gratis kaartenupdate spreek me wel aan. Wel had ik paar webshops gebeld om te vragen of ze ook meededen. Uiteindelijk een gevonden voor 209,- die meedeed.
Thanks voor de tips.
-
OnlineErikS
Navigon, Heb ik persoonlijk nog nooit van gehoord,
Wat is op dit moment de beste keuze met europa nav voor zeg +/- 200 euro?!
Wat is op dit moment de beste keuze met europa nav voor zeg +/- 200 euro?!
- HJ2
Navigon
Ik heb 2 jaar de Navigon 8110, briljant ding en doet alles wat ik wil snel.
Alleen de update software (ja ik had ook 2 jaar gratis updates) is een beetje zozo.
Ik zou onmiddelijk weer een nieuwe kopen. Bovendien kan m'n meissie er ook erg goed mee overweg, dus met de userinterface (geroemd bij TomTom natuurlijk) zit het ook wel goed.
Ik heb 2 jaar de Navigon 8110, briljant ding en doet alles wat ik wil snel.
Alleen de update software (ja ik had ook 2 jaar gratis updates) is een beetje zozo.
Ik zou onmiddelijk weer een nieuwe kopen. Bovendien kan m'n meissie er ook erg goed mee overweg, dus met de userinterface (geroemd bij TomTom natuurlijk) zit het ook wel goed.
-
OnlineErikS
Navigon ziet er goed uit!
Nog even een vraag,
Ik hoef geen 3d etc etc, ik moet gewoon weten waar ik heen moet, duidelijke route.
Kan ik dan af met zo'n 1410/2410 oid? Hoe duurder lijkt 't scherm alleen breder te worden en 3 d weergave etc te krijgen; Dat boeit me verder weinig.....
Nog even een vraag,
Ik hoef geen 3d etc etc, ik moet gewoon weten waar ik heen moet, duidelijke route.
Kan ik dan af met zo'n 1410/2410 oid? Hoe duurder lijkt 't scherm alleen breder te worden en 3 d weergave etc te krijgen; Dat boeit me verder weinig.....
-
330d
Volgens mij werken ze net zogoed. 1410 is alleen kleiner en inderdaad zoals je zei geen 3d mappen enzo.
-
Jeroen E21
Ik rijd zelf al jaren met de dus inmiddels wat gedateerde Nüvi 660 van Garmin, maar nog steeds een erg goed apparaat. Afgelopen week met een nieuw Tomtom One geval naar Oostenrijk gereden maar in vergelijk met m'n oude Garmin een drama! Traag, verkeerde of onduidelijke instructies, nogal eens de weg kwijt. Op basis van mijn jarenlange goede ervaringen met Garmin kan ik die iig van harte aanbevelen, en zelfs dat oudje heeft al TMC, bluetooth, etc.
-
OnlineErikS
Geeft de Navigon ook GPS snelheid weer?
- HJ2