M3 CSL vs Exige S

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 27 dec 2006, 22:12

Rico v Velzen schreef:Maik ben jij niet die vent die zichzelf in een samsonite koffer kan proppen? ;-)
Ja, dat dan weer wel 8)

Het was alleen maar om even aan te geven dat het "gevaarlijk" is om af te gaan op van-horen-zeggen verhaaltjes en dergelijke... :wink:
De instap van een elise/exige/speedster is even wennen, maar als je de slag te pakken hebt is het echt zo'n punt niet meer. Ja, je moet er niet een koeriersbedrijf mee beginnen, want 30x op een dag in en uit stappen wordt wat zwaar denk ik, maar een paar keer is heus niet zo'n grote aanslag op je lichaam. Het soepel in en uitstappen draait allemaal om oefening en gewenning. Je hebt het echt snel onder de knie.

@Dennis: nog maar een keer :wink: hoeveel ga je er mee rijden per jaar? 5000km? 10000km? meer?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11632
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 27 dec 2006, 22:13

Et tu Peter? :roll:

Gelukkig past die Alfa in 2007 in een urn :lol:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 27 dec 2006, 22:18

Niks voor jou Hielke?
Mooi rood, achterlichten zijn nog in nieuwstaat en als een cilinder ermee kapt heb je er tenminste nog 5 over, da's 67% meer dan 3 cilinders. :lol:

Tom
Berichten: 22222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 27 dec 2006, 22:37

En er zit een achteruit op.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 28 dec 2006, 10:55

hoeveel km de wagen gaat maken is moeilijk te zeggen. uitsluitend weekend, maar dat doet mijn huidige M3 ook en die heeft al bijna 10k km op 3 maanden erbij staan :lol:

Nee, laat het 15k km/jaar max zijn...
Ik heb net naar de Lotus dealer gebeld, puur uit nieuwsgierigheid. Hij gaf me het nummer van een klant die een exige S bij hem gekocht heeft. Maar heb hem nog niet kunnen bereiken, dadelijk nog eens proberen...

BIV en wegentax gaat natuurlijk een pak minder zijn voor een EXIGE. Maar idd zoals ik zei interesseert mij dat weinig omdat ik het op voorhand kan incalculeren...

Ik ga wel 1 ding missen en dat is de undercover charme van de M3 sedan...

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 28 dec 2006, 18:10

Dennis Schroyen schreef:....
Ik ga wel 1 ding missen en dat is de undercover charme van de M3 sedan...
Gefeliciteerd met je besluit!! :lol: :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 dec 2006, 18:17

Maik E46 M3 undercover ? wel en niet natuurlijk maar niet zoals een e36 M3 sedan hé

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 28 dec 2006, 18:20

Rico, lees nou eens goed tussen de regeltjes door, Dennis gaat volgende week een engels hok bestellen :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 28 dec 2006, 18:24

Wat?!?! M3 verkopen voor zo'n engels hok? Ban van het propellorforum :x








:wink: :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 dec 2006, 18:28

Eh moet ik je nou nog gaan uitleggen dat je niet doorhebt dat ik reageer op jou reactie tussen de regels door :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 dec 2006, 18:32

@Maik :wink:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 29 dec 2006, 10:53

Laten we het nou gewoon simpel en duidelijk houden. Laten we de afspraak maken dat Dennis voor het einde van dit jaar zijn keuze kenbaar gemaakt moet hebben en dat iedereen het met die keuze eens moet zijn. Duidelijker kan niet en dan weet iedereen waar hij aan toe is :twisted: :wink:

Tom
Berichten: 22222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 28 jan 2007, 16:18

En? Update?

Dickh.
Berichten: 1715
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 28 jan 2007, 20:22

In München staat een CSL te koop. 52.000Euro meen ik. Met garantie. Maar, het rijden in deze auto viel me behoorlijk tegen. Er zat namelijk een hele iritante resonantie in welke vooral aan de midden tunnel te voelen was. Waar het vandaan kwam weet ik niet. In Montabaur staat een heel fraai exemplaar te koop. Is de hobby auto van een dealer.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 02 feb 2007, 13:59

Mijn excuses voor het niet meer reageren. ontzettend druk gehad op het werk en dat weegt privé natuurlijk ook door.

Mijn keuze staat vast, het wordt vast en zeker een CSL. Enkel wanneer is nog niet echt duidelijk. Mijn sedan voldoet momenteel nog prima voor de keren dat ik thuis ben.
Ik plan om hier nog een klein jaar te werken, dus afhankelijk van de komende werkdruk ga ik nog 6 maanden tot een jaar wachten. De launch van de Auris en start of production van de camry in Rusland gaat me de eerste tijd privé nekken en ik betaal niet graag voor een auto die maanden stilstaat om zijn waarde te verliezen.

Ik heb gekozen voor de CSL vanwege het "gemak" van de wagen. Hij is veel toegankelijker en minder onderhoudsgevoelig dan de tedere Exige S. Ook bij het gelijmde chassis stel ik me vragen.
En wie kan weerstaan aan het gejank van een reihensechser? niemand toch...

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 02 feb 2007, 14:02

Verstandige keus :)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11632
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 02 feb 2007, 14:21

Dennis Schroyen schreef:
Ik heb gekozen voor de CSL vanwege het "gemak" van de wagen. Hij is veel toegankelijker en minder onderhoudsgevoelig dan de tedere Exige S. Ook bij het gelijmde chassis stel ik me vragen.
En wie kan weerstaan aan het gejank van een reihensechser? niemand toch...
Tedere Exige S? Met het superstijve chassis en de Toyota techniek en verder zo kaal als wat? Ik geloof er helemaal niks van.

Het gejank van de reihensechser kun je mooi op je buik schrijven want het enige dat de CSL je biedt is de teringherrie van het inlaatkanaal. Er zijn mensen die het mooi vinden. Zo zijn er ook mensen die Hepie en Hepie graag horen :D

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 02 feb 2007, 15:21

lol@Hielke!

Ik moet toegeven, een CSL zal wel iets meer een drive and forget auto zijn dan een Lotus... Gewoon na 2 jaar een exige voor erbij kopen Dennis, dan kan die op de trailer achter de CSL en hup, richting Francorschamps :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot] en 16 gasten