Leasemaatschappij voor particulier of kleine ondernemer?
- Max V
Leasemaatschappij voor particulier of kleine ondernemer?
Even een vraagje over het leasen van een auto.
Ik kan via het bedrijf waar ik werk een auto leasen. Echter, momenteel kies ik er voor om mijn eigen auto te rijden en het leasebedrag als loon te laten uitkeren.
Omdat ik toch graag een nieuwe auto rijd en besparen ook niet heel vervelend vind, vroeg ik me af wat de mogelijkheden zijn op dit gebied als particulier of kleine ondernemer (ik heb een eenmanszaak).
Ik weet wel dat ik bij verschillende leasemaatschappijen terecht kan, maar heeft iemand hier ervaring met deze situatie of kan een bepaalde maatschappij me aangeraden worden?
Ik heb eigenlijk 3 keuzes; m'n eigen auto rijden, zelf een auto leasen of via m'n werkgever leasen. Dat laatste heeft natuurlijk als voordeel dat als ik stop met werken ik niet met een leasecontract zit. Echter, mocht het zelfstandig leasen een substantieel voordeel bieden, wordt dat wellicht ook interessant.
Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Max
Ik kan via het bedrijf waar ik werk een auto leasen. Echter, momenteel kies ik er voor om mijn eigen auto te rijden en het leasebedrag als loon te laten uitkeren.
Omdat ik toch graag een nieuwe auto rijd en besparen ook niet heel vervelend vind, vroeg ik me af wat de mogelijkheden zijn op dit gebied als particulier of kleine ondernemer (ik heb een eenmanszaak).
Ik weet wel dat ik bij verschillende leasemaatschappijen terecht kan, maar heeft iemand hier ervaring met deze situatie of kan een bepaalde maatschappij me aangeraden worden?
Ik heb eigenlijk 3 keuzes; m'n eigen auto rijden, zelf een auto leasen of via m'n werkgever leasen. Dat laatste heeft natuurlijk als voordeel dat als ik stop met werken ik niet met een leasecontract zit. Echter, mocht het zelfstandig leasen een substantieel voordeel bieden, wordt dat wellicht ook interessant.
Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Max
- RutgerK
Re: Leasemaatschappij voor particulier of kleine ondernemer?
Zelf leasen heeft niet zoveel voordelen volgens mij. Fiscaal maakt het niet uit voor de bijtelling.
- Snipe
Wrijf het er maar in, klootzak.Max V schreef:Ik heb eigenlijk 3 keuzes
- frankv
je hebt een eenmanszaak EN een werkgever? interessante constructie, hoe werkt dat?
een nieuwe auto rijden is zonde van je geld, tenzij je beslist een model wilt dat 2e hands nog niet verkrijgbaar is natuurlijk, dan is er geen keuze, maar anders is een nieuwe auto in welke constructie dan ook geld over de balk gooien, dan maakt het ook niet veel uit hoe je dat doet
een nieuwe auto rijden is zonde van je geld, tenzij je beslist een model wilt dat 2e hands nog niet verkrijgbaar is natuurlijk, dan is er geen keuze, maar anders is een nieuwe auto in welke constructie dan ook geld over de balk gooien, dan maakt het ook niet veel uit hoe je dat doet
- Sjoerd MP BMW
Snipe schreef:Wrijf het er maar in, klootzak.Max V schreef:Ik heb eigenlijk 3 keuzes

Als hij deeltijd voor een ander werkt en rest van de week thuis... bijvoorbeeld een handel (webshop) in lingerie.frankv schreef:je hebt een eenmanszaak EN een werkgever? interessante constructie, hoe werkt dat?

Laatst gewijzigd door Sjoerd MP BMW op 08 mar 2010, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
Hij heeft thuis op de bank een drieling zitten.
- Niels
- Auto: Prius+
Ben je ze nog steeds niet vergeten
:
Max, zoek het draadje van ArjanV ff op en die stelt precies dezelfde vraag en dan andersom

Max, zoek het draadje van ArjanV ff op en die stelt precies dezelfde vraag en dan andersom

- Snipe
Nou, ze zijn niet continu in mijn gedachten, maar als er zulke dingen gepost worden.....Niels schreef:Ben je ze nog steeds niet vergeten:
![]()
- Arthur
- Auto: Nr.51
Snipe schreef:Wrijf het er maar in, klootzak.Max V schreef:Ik heb eigenlijk 3 keuzes

-
DE drieling. Heeft inderdaad best indruk gemaakt. 

- VLA
Welke drieling ?Marco R. schreef:DE drieling. Heeft inderdaad best indruk gemaakt.

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik ben ook wel nieuwsgierig 

-
Drie knappe meiden (de beruchte drieling) waarvan Max er af en toe één (of het elke keer dezelfde is mag hij vertellen) naast zich tegenkomt thuis
Snipe, zwerft er niet ergens nog een verdwaalde foto van de drieling rond?

- duifjes.com
- Max V
Hahahahahahahahaha
Tjonge, dat dat nog steeds een issue is zeg, geweldig
Mijn vriendin is er een van een drieling, dat schijnt de mensen hier (en met name Perry) mateloos te fascineren
Maar ik werk 40 uur bij de baas en doe in mijn vrije tijd webdesign er bij. Dus niks geen rare constructies
Zelf leasen is dus niet bijster interessant?
Tjonge, dat dat nog steeds een issue is zeg, geweldig

Mijn vriendin is er een van een drieling, dat schijnt de mensen hier (en met name Perry) mateloos te fascineren

Maar ik werk 40 uur bij de baas en doe in mijn vrije tijd webdesign er bij. Dus niks geen rare constructies

Zelf leasen is dus niet bijster interessant?
- VLA
PICS or they dont excist.Marco R. schreef:Drie knappe meiden (de beruchte drieling) waarvan Max er af en toe één (of het elke keer dezelfde is mag hij vertellen) naast zich tegenkomt thuis![]()

-
VLA schreef:PICS or they dont excist.Marco R. schreef:Drie knappe meiden (de beruchte drieling) waarvan Max er af en toe één (of het elke keer dezelfde is mag hij vertellen) naast zich tegenkomt thuis![]()
Handig zo'n zoekfunctie

- Sjoerd MP BMW

... misschien wel eens gezien tijdens stappen. Kom uit omgeving arnhem/Nijmegen.
- Max V
Dan zijn het dus niet de personen die jij bedoelt