Dat is dan waarschijnlijk het verschil tussen korte termijn en lange termijn visies. Geen kindjes betekent na 18 jaar geen arbeidskrachten en dat betekent een immigratiestroom die nodig is om het werk gedaan te krijgen. ZZP'ers zijn over het algemeen geen grootverdieners die voldoende opzij kunnen zetten om 2-4 maanden zonder inkomen te overbruggen.Luco schreef:Aardig punt, van de zotte zijn ze![]()
![]()
![]()
Je neemt als zzp-er risico, geen werk is geen inkomen, voor zwanger worden kies je zelf, daar zou een ander niet voor op moeten draaien.
Maar ja in nederland kan blijkbaar alles![]()
Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
- RutgerK
Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
-
p.s. Geert Wilders neemt zijn zetel in Den Haag
hij had 13K voorkeursstemmen ofzo

-
Helaas. Maar ben bang dat veel stemmen zo terecht komen. Doodzonde uiteraard, want CDA en PvdA worden niet afgerekend op gemaakte keuzes. Maar dat nemen veel Nederlanders voor lief, helaas. 4 miljard voor invoering km heffing, gewoon doen ook al ben je tegen, want ja, ik stem CDA...Richardt. schreef:De PVDA en CDA hebben gewoon als voordeel dat ze al jarenlang bekend zijn en er dus heel veel "klootjesvolk" op stemt. Mensen die zich totaal niet bezig houden met de politiek, vaak hebben ze vanuit huis uit meegekregen dat ze op een bepaalde partij moesten stemmen.
M'n oma (die er al een paar jaar niet meer is) stemde ook altijd CDA, waarom? Tja, dat deed ze altijd al dus bleef ze dat doen.
Ik denk dat er veel meer van dit soort mensen zijn.
- RutgerK
Groot deel van de stemmers in Almere hebben op Wilders gestemd volgens mij, of in ieder geval lang gezocht op de kandidatenlijst om zijn naam te vinden.
RutgerK schreef:Dat is dan waarschijnlijk het verschil tussen korte termijn en lange termijn visies. Geen kindjes betekent na 18 jaar geen arbeidskrachten en dat betekent een immigratiestroom die nodig is om het werk gedaan te krijgen. ZZP'ers zijn over het algemeen geen grootverdieners die voldoende opzij kunnen zetten om 2-4 maanden zonder inkomen te overbruggen.Luco schreef:Aardig punt, van de zotte zijn ze![]()
![]()
![]()
Je neemt als zzp-er risico, geen werk is geen inkomen, voor zwanger worden kies je zelf, daar zou een ander niet voor op moeten draaien.
Maar ja in nederland kan blijkbaar alles![]()
Rutger, mensen maken zelf bepaalde keuzes.
Het is heel simpel, wil je graag kinderen en gebruik maken van bepaalde regelingen dan ga je in dienstverband, dan heb je die voordelen.
Als zzp-er verdien je over het algemeen meer dan in loondienst en daar kies je bewust voor.
Veel zzp-ers zijn ook voor bepaalde zaken niet verzekerd, daar draait de rest van nederland ook weer voor op als het fout gaat, maar wel elk jaar een dikke bus met de zwaarste motor en chippen en dikke wielen en voor 20k rotzooi erop en patsen, dat kan allemaal wel, maar 20k apart leggen om 3 maanden te overbruggen is teveel moeite
Wat een mentaliteit hier in nederland soms

Ga denk ik ook maar eens een uitkering aanvragen, want afgelopen jaren goed verdiend, maar alles verbrast, dus laat de samenleving er maar voor opdraaien.
Dan is het een beetje lafjes om dan wel van voorzieningen gebruik te maken die eigenlijk niet voor jouw bedoeld zijn, heeft niks met lange of korte termijn visie te maken.
In nederland zijn er teveel mensen die van alles willen maar er geen ruk voor willen doen.
Zelfde als ice save en beleggen
Risico nemen en als je dan op je grote platte bek gaat, heel hard gaan janken, dan draait belastingbetalend nederland wel voor je op.
Maar vooral heeeeeeeeeeeeeeel stil houden dat je daarvoor 10 jaar lang dik hebt verdiend.
Laatst gewijzigd door Luco op 08 mar 2010, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
RutgerK schreef:Groot deel van de stemmers in Almere hebben op Wilders gestemd volgens mij, of in ieder geval lang gezocht op de kandidatenlijst om zijn naam te vinden.

Dom volk is rechts EN links natuurlijk.
En in mijn beleving hier is 95% van de mensen dom en die andere 5% moeten ze direct oppakken.

@Luco, prima verhaal

- Niels
- Auto: Prius+
Die 20K is niet voorradig maar wordt gewoon mee geleased Luco
Ik snap je punt heel goed
en ben het zeker wel met je eens maar Rutger heeft ook zeker een punt. Niet iedere ZZP-er verdient meer dan in loondienst en ook zeker niet elke ondernemer kan er goed van leven van wat binnenkomt.
Het zijn lastige discussies maar waar het verschil in zit is dat een deel van de mensen uitgaat van het negatieve in de mens en een deel uitgaat van het positieve in de mens.

Het zijn lastige discussies maar waar het verschil in zit is dat een deel van de mensen uitgaat van het negatieve in de mens en een deel uitgaat van het positieve in de mens.
Als je als zzp-er niet meer verdient dan in loondienst doe je echt iets verkeerd hoor.
Ik ga niet uit van het slechte van de mens maar wat je gewoon elke dag ziet.
Mensen moeten eens verantwoordelijk worden voor hun eigen keuzes en niet de maatschappij daar voor op laten draaien.
Dat zou hetzelfde zijn als: wij willen bewust geen kinderen, maar geef mij toch maar kinderbijslag want ja dat is toch wel makkelijk.
(kinderbijslag is trouwens ook idioot)
Ik ga niet uit van het slechte van de mens maar wat je gewoon elke dag ziet.
Mensen moeten eens verantwoordelijk worden voor hun eigen keuzes en niet de maatschappij daar voor op laten draaien.
Dat zou hetzelfde zijn als: wij willen bewust geen kinderen, maar geef mij toch maar kinderbijslag want ja dat is toch wel makkelijk.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Is volgens mij een stokpaardje van de gristenen......Luco schreef:
Soort van fokpremie

Waarom begin je dan aan kinderen als je zelf al niet eens fatsoenlijk rond kan komen??Niels schreef:Die 20K is niet voorradig maar wordt gewoon mee geleased LucoIk snap je punt heel goed
en ben het zeker wel met je eens maar Rutger heeft ook zeker een punt. Niet iedere ZZP-er verdient meer dan in loondienst en ook zeker niet elke ondernemer kan er goed van leven van wat binnenkomt.
Hoe dom kan je zijn

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^Dat heet hebzucht
- de buren een grote kar, wij ook, maar net iets groter
- de buren een 40" flatscreen, wij eentje van 52"
- de buren een huis van €3 ton, wij eentje van 4,5 ton
- de buren 3 kinderen, wij 5, +1 geadopteerd uiteraard
- de buurvrouw leuker dan je eigen vrouw? Pak haar
- de buurman leuker dan je eigen man? Pak hem
GVD, had dan meteen geruild, had je ook al die dure spulen niet hoeven te kopen....
- de buren een grote kar, wij ook, maar net iets groter
- de buren een 40" flatscreen, wij eentje van 52"
- de buren een huis van €3 ton, wij eentje van 4,5 ton
- de buren 3 kinderen, wij 5, +1 geadopteerd uiteraard
- de buurvrouw leuker dan je eigen vrouw? Pak haar
- de buurman leuker dan je eigen man? Pak hem
GVD, had dan meteen geruild, had je ook al die dure spulen niet hoeven te kopen....

- RutgerK
Robin, was een grapje natuurlijk maar wel iets gebaseerd op interviews van mensen die aangeven op Wilders te gaan stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen in Almere. In Den Haag was Wilders lijstduwer. Dat is normaal gesproken een symbolische functie om de voor en achterkant van de kandidatenlijst van eindjes te voorzien. Wilders pakte in Den Haag bijna net zoveel stemmen als lijsttrekker Sietze Fritsma. Het is toch echt een teken dat de kiezer voor de persoon Wilders stemt ipv voor de lijst PVV.
http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/ ... ngen-1.htm
Luco, ik denk dat jij echt een ander beeld hebt van dè ZZP'er.
http://www.zzp-nederland.nl/nieuws/1960 ... ernemers-h
De maatschappij verandert en daar moet je als overheid niet de ogen voor sluiten. Het aantal één ouder gezinnen blijft toenemen en ook het aantal bewust ongehuwde moeders. Vrouwen die geen partner (meer) in hun leven willen maar daarmee niet het ouderschap willen opgeven.
Ik vind niet dat de overheid voorwaarden aan het ouderschap kan gaan stellen. Dat je alleen een kind mag nemen als je een bepaald inkomen hebt, een vaste relatie hebtm een vast inkomen en/of een bepaald opleidingen niveau. Je zal als overheid gewoon mee moeten in de realiteit en voorzieningen moeten treffen die ervoor zorgen dat de bevolking een bepaalde leeftijdsopbouw kent.
De ui vormige leeftijdsopbouw die Nederland nu kenmerkt is funest voor het Nederland dat 'we' kennlijk zo graag willen behouden. Je moet als samenleving een meer pyramidele opbouw hebben waardoor een grotere groep van de bevolking de kliene groep aan de bovenkant vande pyramide kan ondersteunen.
Wil je als land niet afhankelijk zijn van immigratie dan zal je de eigen bevolking nu moeten bijstaan om aan die benodigde leeftijdsopbouw te creeren.
http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/ ... ngen-1.htm
Luco, ik denk dat jij echt een ander beeld hebt van dè ZZP'er.
http://www.zzp-nederland.nl/nieuws/1960 ... ernemers-h
De maatschappij verandert en daar moet je als overheid niet de ogen voor sluiten. Het aantal één ouder gezinnen blijft toenemen en ook het aantal bewust ongehuwde moeders. Vrouwen die geen partner (meer) in hun leven willen maar daarmee niet het ouderschap willen opgeven.
Ik vind niet dat de overheid voorwaarden aan het ouderschap kan gaan stellen. Dat je alleen een kind mag nemen als je een bepaald inkomen hebt, een vaste relatie hebtm een vast inkomen en/of een bepaald opleidingen niveau. Je zal als overheid gewoon mee moeten in de realiteit en voorzieningen moeten treffen die ervoor zorgen dat de bevolking een bepaalde leeftijdsopbouw kent.
De ui vormige leeftijdsopbouw die Nederland nu kenmerkt is funest voor het Nederland dat 'we' kennlijk zo graag willen behouden. Je moet als samenleving een meer pyramidele opbouw hebben waardoor een grotere groep van de bevolking de kliene groep aan de bovenkant vande pyramide kan ondersteunen.
Wil je als land niet afhankelijk zijn van immigratie dan zal je de eigen bevolking nu moeten bijstaan om aan die benodigde leeftijdsopbouw te creeren.
Rutger het is juist andersom.
Mensen kiezen iets en als het dan niet lukt moet de overheid het maar rechtbreien.
Ik lees nergens dat de overheid eisen stelt aan ouderschap, maar mensen die kinderen willen eisen wel allerlei garanties van de samenleving.
Rot op zeg, jij wilt bewust alleenstaande moeder zijn, prima, maar dan zorg je er zelf ook voor.
Wat betreft die zzp link, hierin worden ook alle zzp-ers meegeteld die geen hoofkostwinner zijn hoor, statistieken is maar net hoe je het opschrijft.
Mensen kiezen iets en als het dan niet lukt moet de overheid het maar rechtbreien.
Ik lees nergens dat de overheid eisen stelt aan ouderschap, maar mensen die kinderen willen eisen wel allerlei garanties van de samenleving.
Rot op zeg, jij wilt bewust alleenstaande moeder zijn, prima, maar dan zorg je er zelf ook voor.
Wat betreft die zzp link, hierin worden ook alle zzp-ers meegeteld die geen hoofkostwinner zijn hoor, statistieken is maar net hoe je het opschrijft.
- RutgerK
Het maakt toch niet uit of je wel of niet hoofdkostwinner bent? Hoofdkostwinnerschap zegt niets over hoe hoog of hoe laag het inkomen is.Luco schreef:Rutger het is juist andersom.
Ik denk dat we totaal anders in dit onderwerp zitten. Een samenleving heeft nieuwe aanwas nodig anders is het op langere termijn verloren, onhoudbaar, onbetaalbaar. De hele discussie over het verhogen van de AOW leeftijd heeft twee belangrijke oorzaken. We worden ouder en de groep werkenden wordt steeds kleiner ten opzichte van de gepensioneerden.
De samenleving moet in zijn handen knijpen als het geboortepercentage toeneemt. Daar is niets geen rechtbreien aan maar gewoon bittere noodzaak. Het betaald zwangerschapsverlof is maximaal 4x het minimum maandloon volgens mij. Die kosten verdienen zich dubbel en dwars terug.
- Snipe
Als er te weinig kinderen geboren worden, kan minister-president Wilders over een paar jaar altijd nog op zijn knieën door het Rifgebergte gaan om daar wat mensen te smeken om in Nederland te komen werken.
- Michel P
Die handophouders kunnen dan helemaal niet meer worden gefinancierd.......... arbeidsparticipatie door laag geschooldheid en taal is namelijk het probleem. Maar dat moeten ze zelf willen....... en daar schort het bij een groot deel aan.Snipe schreef:Als er te weinig kinderen geboren worden, kan minister-president Wilders over een paar jaar altijd nog op zijn knieën door het Rifgebergte gaan om daar wat mensen te smeken om in Nederland te komen werken.
Als je dan toch mensen binnen wenst te halen, doe dan een harde selectie aan de poort.
Michel
-
Dacht ik eindelijk een verstandige reactie te lezen, heeft ie het woordje niet er tussen gezet.

Zo klinkt het al een stuk beterRutgerK schreef:Ik vind dat de overheid voorwaarden aan het ouderschap kan gaan stellen. Dat je alleen een kind mag nemen als je een bepaald inkomen hebt, een vaste relatie hebtm een vast inkomen en/of een bepaald opleidingen niveau. Je zal als overheid gewoon mee moeten in de realiteit.

-
SlavenhandelMichel P schreef:Als je dan toch mensen binnen wenst te halen, doe dan een harde selectie aan de poort.Snipe schreef:Als er te weinig kinderen geboren worden, kan minister-president Wilders over een paar jaar altijd nog op zijn knieën door het Rifgebergte gaan om daar wat mensen te smeken om in Nederland te komen werken.
Michel

- Michel P
Nee, hoor niks geen slavenhandel, maar om nu de poort open te zetten voor mensen die niets toevoegen aan de NL economie.............. wil je nog meer druk op de lasten?Ruben schreef:SlavenhandelMichel P schreef:Als je dan toch mensen binnen wenst te halen, doe dan een harde selectie aan de poort.Snipe schreef:Als er te weinig kinderen geboren worden, kan minister-president Wilders over een paar jaar altijd nog op zijn knieën door het Rifgebergte gaan om daar wat mensen te smeken om in Nederland te komen werken.
Michel
Michel
wat betreft de zzp-ers, tuurlijk maakt het uit of je hoofdkostwinner bent of niet, als je als zzper het alleen moet verdienen heb je meer dan in loondienst.RutgerK schreef:Het maakt toch niet uit of je wel of niet hoofdkostwinner bent? Hoofdkostwinnerschap zegt niets over hoe hoog of hoe laag het inkomen is.Luco schreef:Rutger het is juist andersom.
De hele discussie over het verhogen van de AOW leeftijd heeft twee belangrijke oorzaken. We worden ouder en de groep werkenden wordt steeds kleiner ten opzichte van de gepensioneerden.
.
Doe je het er vrijblijvend een beetje bij, dan is het inkomen niet belangrijk.
AOW daar heb je een punt de groep werkenden wordt steeds kleiner, hoe zou dat nou komen??
Misschien omdat werken niet loont, immers als je een beetje handig bent sprokkel je meer bij elkaar met een uitkering en allerlei subsidies, dan met werken.
Dat soort mensen zijn er nu teveel, en welja nog maar een vergoedinkje erbij, dan daalt het aantal werkenden nog meer.
Het ontbreekt mensen aan mentaliteit, ze willen allemaal manager worden voor een topsalaris en dan nog het liefst er niks voor doen.
Ik blijf erbij dat mensen zelf verantwoordelijk gemaakt moeten worden voor hun keuzes, pakt die keuze verkeerd uit, jammer voor jouw, daar hoeft een ander niet voor op te draaien.
Terug naar de basis, dan pas opbouwen.
edit: En IEDEREEN met een uitkering behoudens AOW zou verplicht iets nuttigs moeten doen voor de samenleving, in welke vorm dan ook.
Laatst gewijzigd door Luco op 08 mar 2010, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robertdj
romo schreef:- de buren een huis van €3 ton, wij eentje van 4,5 ton

- Elise
Het is juist de groei van de samenleving die ervoor zorgt dat de boel op langere termijn verloren is (niet alleen in Nederland, maar mondiaal).RutgerK schreef:Een samenleving heeft nieuwe aanwas nodig anders is het op langere termijn verloren, onhoudbaar, onbetaalbaar. De hele discussie over het verhogen van de AOW leeftijd heeft twee belangrijke oorzaken. We worden ouder en de groep werkenden wordt steeds kleiner ten opzichte van de gepensioneerden.
De samenleving moet in zijn handen knijpen als het geboortepercentage toeneemt. Daar is niets geen rechtbreien aan maar gewoon bittere noodzaak. Het betaald zwangerschapsverlof is maximaal 4x het minimum maandloon volgens mij. Die kosten verdienen zich dubbel en dwars terug.
Elke dag dat we wachten om in te grijpen is een verloren dag.
- ErikMartijn
Een hele grote serre der aangebouwt?Robertdj schreef:romo schreef:- de buren een huis van €3 ton, wij eentje van 4,5 ton

- RutgerK
Elise, er is een verschil tussen absolute groei en aanwas om tot een samenstelling te komen. Ik krij het niet snel uit statline van het CBS maar het gaat om dit plaatje.

En om het uit de speculatieve sfeer te halen.
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bev ... lingen.htm
"Prognoses
Bevolkingsomvang
De prognose of voorspelling van de omvang van de bevolking is gebaseerd op veronderstellingen over de ontwikkeling van het gemiddeld aantal kinderen dat een vrouw krijgt, de levensverwachting en het migratiesaldo in de toekomst. Verwacht wordt dat de bevolkingsomvang van Nederland blijft groeien, maar dat het tempo van de groei zal afnemen. Rond 2038 zal de de maximale omvang van ongeveer 17,5 miljoen worden bereikt. Daarna zal de omvang van de bevolking naar verwachting licht afnemen. Vrouwen zullen ook op de lange termijn namelijk gemiddeld minder dan twee kinderen krijgen, het aantal dat nodig is om een bevolking getalsmatig in stand te houden. Hoewel er waarschijnlijk meer mensen naar Nederland zullen komen dan er vertrekken, zal dit onvoldoende zijn om de afname van de bevolking te compenseren.
Leeftijdssamenstelling
Naast de bevolkingsomvang zal ook de bevolkingsstructuur in de toekomst veranderen. Tussen 2000 en 2050 zal het aantal mensen tussen de 25 en 50 jaar, een belangrijk deel van de beroepsbevolking, afnemen. De groep ouderen zal als gevolg van de vergrijzing juist toenemen. Dit betekent dat de demografische druk, de verhouding tussen werkenden en niet-werkenden, in 2050 aanzienlijk hoger is dan in 2000"
"Kindertal beneden vervangingsniveau
De afgelopen eeuw schommelde het jaarlijks aantal levendgeborenen in Nederland tussen de 160 en 210 duizend. Uitzondering was de naoorlogse babyboom. In 1946 werd een absoluut geboorterecord gevestigd met 284 duizend levendgeborenen. In de jaren vijftig en eerste helft van de jaren zestig bleef het jaarlijks aantal geboorten hoog, tussen de 230 en 250 duizend. In de eerste helft van de jaren zeventig begon het aantal geboorten vervolgens snel te dalen."
Het gemiddeld aantal kinderen per vrouw is in de afgelopen eeuw sterk afgenomen. Het totaal (leeftijdsspecifiek) vruchtbaarheidscijfer, een benadering van dit gemiddeld kindertal, daalde van 4,5 in 1900 naar de huidige 1,7 à 1,8. Het aantal geboorten bevindt zich daarmee al enige tijd onder het niveau waarop de bevolking zichzelf op den duur kan vervangen (ca. 2,1 kinderen per vrouw).
En om het uit de speculatieve sfeer te halen.
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bev ... lingen.htm
"Prognoses
Bevolkingsomvang
De prognose of voorspelling van de omvang van de bevolking is gebaseerd op veronderstellingen over de ontwikkeling van het gemiddeld aantal kinderen dat een vrouw krijgt, de levensverwachting en het migratiesaldo in de toekomst. Verwacht wordt dat de bevolkingsomvang van Nederland blijft groeien, maar dat het tempo van de groei zal afnemen. Rond 2038 zal de de maximale omvang van ongeveer 17,5 miljoen worden bereikt. Daarna zal de omvang van de bevolking naar verwachting licht afnemen. Vrouwen zullen ook op de lange termijn namelijk gemiddeld minder dan twee kinderen krijgen, het aantal dat nodig is om een bevolking getalsmatig in stand te houden. Hoewel er waarschijnlijk meer mensen naar Nederland zullen komen dan er vertrekken, zal dit onvoldoende zijn om de afname van de bevolking te compenseren.
Leeftijdssamenstelling
Naast de bevolkingsomvang zal ook de bevolkingsstructuur in de toekomst veranderen. Tussen 2000 en 2050 zal het aantal mensen tussen de 25 en 50 jaar, een belangrijk deel van de beroepsbevolking, afnemen. De groep ouderen zal als gevolg van de vergrijzing juist toenemen. Dit betekent dat de demografische druk, de verhouding tussen werkenden en niet-werkenden, in 2050 aanzienlijk hoger is dan in 2000"
"Kindertal beneden vervangingsniveau
De afgelopen eeuw schommelde het jaarlijks aantal levendgeborenen in Nederland tussen de 160 en 210 duizend. Uitzondering was de naoorlogse babyboom. In 1946 werd een absoluut geboorterecord gevestigd met 284 duizend levendgeborenen. In de jaren vijftig en eerste helft van de jaren zestig bleef het jaarlijks aantal geboorten hoog, tussen de 230 en 250 duizend. In de eerste helft van de jaren zeventig begon het aantal geboorten vervolgens snel te dalen."
Het gemiddeld aantal kinderen per vrouw is in de afgelopen eeuw sterk afgenomen. Het totaal (leeftijdsspecifiek) vruchtbaarheidscijfer, een benadering van dit gemiddeld kindertal, daalde van 4,5 in 1900 naar de huidige 1,7 à 1,8. Het aantal geboorten bevindt zich daarmee al enige tijd onder het niveau waarop de bevolking zichzelf op den duur kan vervangen (ca. 2,1 kinderen per vrouw).
- Michel P
Zou geen stemrecht mogen hebben (uitgezonderd AOW en WW).Luco schreef: edit: En IEDEREEN met een uitkering behoudens AOW zou verplicht iets nuttigs moeten doen voor de samenleving, in welke vorm dan ook.
Ofwel alleen stemrecht voor mensen die inkomen hebben uit werk, of inkomen uit arbeidsverleden niet zijnde bijstand.
Michel