DE ultieme Zandvoort simulator is nu beschikbaar.
- Hielke
DE ultieme Zandvoort simulator is nu beschikbaar.
Ik had dit topic onder "Games" kunnen zetten maar dan doe ik de makers van iRacing onrecht aan. iRacing is als 100% simulator ontwikkeld met de bedoeling echte trackdayrijders of racers in staat te stellen op de banen van hun keuze thuis te kunnen oefenen. Dat iRacing nu voor meer dan 90% door spelletjes spelers bevolkt wordt is jammer, maar hoeft geen afbreuk aan de originele opzet van iRacing te doen.
Op 5 maart 2010 is Zandvoort voor iRacing uitgebracht. Van de tientallen banen (hoofdzakelijk Noord Amerikaanse) die al beschikbaar waren is Zandvoort waarschijnlijk de beste en meest gedetailleerde tot nu toe. Als copie is ie simpelweg briljant. De hoogteverschillen zijn voor 100% correct overgenomen. De markers die je normaliter gebruikt om rempuntenten, apexpunten en exitpunten te bepalen (kleurverschillen asfalt, reclameborden etc.) zijn ook exact zo als in het echt. Griezelig goed bijna. Sommige curbs hebben wat schoonheidsfoutjes maar dit valt nauwelijks op. Vaak heeft het er mee te maken dat iRacing besloten heeft het gras, mos en onkruid in de steentjes achter de curbs weg te laten.
Ben je trackday enthousiast en heb je een redelijke computer met een goede grafische kaart dan moet je dit eens uitgeprobeerd hebben.
Hieronder een voorbeeldje van de gelijkenis tussen het eggie en de sim:
http://www.youtube.com/watch?v=aUyNUg9Kwjk" onclick="window.open(this.href);return false;
Op 5 maart 2010 is Zandvoort voor iRacing uitgebracht. Van de tientallen banen (hoofdzakelijk Noord Amerikaanse) die al beschikbaar waren is Zandvoort waarschijnlijk de beste en meest gedetailleerde tot nu toe. Als copie is ie simpelweg briljant. De hoogteverschillen zijn voor 100% correct overgenomen. De markers die je normaliter gebruikt om rempuntenten, apexpunten en exitpunten te bepalen (kleurverschillen asfalt, reclameborden etc.) zijn ook exact zo als in het echt. Griezelig goed bijna. Sommige curbs hebben wat schoonheidsfoutjes maar dit valt nauwelijks op. Vaak heeft het er mee te maken dat iRacing besloten heeft het gras, mos en onkruid in de steentjes achter de curbs weg te laten.
Ben je trackday enthousiast en heb je een redelijke computer met een goede grafische kaart dan moet je dit eens uitgeprobeerd hebben.
Hieronder een voorbeeldje van de gelijkenis tussen het eggie en de sim:
http://www.youtube.com/watch?v=aUyNUg9Kwjk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Re: DE ultieme Zandvoort simulator is nu beschikbaar.
Wat versta je onder een redelijke computer en een goede grafische kaart?
Spel zal zonder stuur en pedalen wel niet te spelen zijn, dus ik heb er helaas niets aan
Spel zal zonder stuur en pedalen wel niet te spelen zijn, dus ik heb er helaas niets aan

- Hielke
Computer specs vallen misschien ook wel mee. Met een instap grafische kaart zal het niet lukken denk ik.
Stuurtje en pedalen heb je natuurlijk wel nodig.
Stuurtje en pedalen heb je natuurlijk wel nodig.
- Bert ///M3
Dat ziet er wel briljant uit ja.
Ik doe hem nu nog in GTR2 maar dit is duidelijk een stap hoger qua nauwkeurigheid.
Ik doe hem nu nog in GTR2 maar dit is duidelijk een stap hoger qua nauwkeurigheid.
- Hielke
Absoluut. Qua track nauwkeurigheid en "gevoel" van realisme is dit briljant. Lichtjaren beter dan wat er was.Bert ///M3 schreef:Dat ziet er wel briljant uit ja.
Op de driving engine van iRacing heb ik nog genoeg aan te merken, maar als het je om het tot in de finesses aanleren van de lijnen gaat, en als je thuis alvast in de juiste flow wilt komen, dan is iRacing met Zandvoort simpelweg geweldig.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Top. Ook met de Lotus 79. Megamachtig. Heerlijk baantje en visueel eigenlijk niet van echt te onderscheiden(in zoverre ik Zandvoort een klein beetje maar persoonlijk ken, paar keer gereden)
- levi
- Auto: Clio RS 197
@ Hielke, in tegen stelling tot Rfactor en gtr2 en nog wat sims, dien je voor deze sim een abonnement af te sluiten van minimaal een maand, waar je de overige sims direct op je pc kan installeren, maar er zijn hier vast wel een paar iracing addicts die het haarfijn kunnen uitleggen.
Overigens ziet het er ubergeil uit
Erwin
Overigens ziet het er ubergeil uit

Erwin
-
- @iko
Dat ziet er wel heel erg goed uit zeg. Ben benieuwd hoe het op je PC aanvoelt.
- Hielke
Als je PC genoeg ooomphh heeft dan voelt het visueel als Zandvoort aan.
-
Voor de kust ligt het nieuwe Schiphol al 8)