Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
- GTRene
Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
http://vrijdenker.skynetblogs.be/post/6 ... id-schaden" onclick="window.open(this.href);return false; 

- HansD
Aegon zal maximaal één miljoen euro
schadevergoeding betalen aan mensen die
voor het jaar 2000 seksueel misbruikt
zijn door katholieke geestelijken.Als
de schadebedragen hoger uitvallen,dan
moet de kerk die zelf betalen.
De verzekeraar en het aartsbisdom
Utrecht hebben dat in 2006 afgesproken,
bevestigt Aegon.Het akkoord werd
bereikt na een jarenlang conflict over
een claim van een meisje dat door een
priester seksueel was misbruikt.
De kerk wilde daar de WA-verzekering
voor gebruiken,maar Aegon weigerde dat
omdat het om een misdrijf ging.In 2006
werd er een compromis bereikt.
Bron: NOS teletekst
Wat is dit nu weer voor ranzige actie. sinds wanneer keert een verzekeringsbedrijf schadevergoedingen uit als er sprake is van een misdrijf zonder dit op de dader te verhalen?
Nu snap ik de RK kerk ook iets beter met hun; we willen schoon schip maken. Ja lekker makkelijk als iemand anders de schadevergoedingen betaald.
Leuk klusje voor de Jager dit. Mag een bedrijf dat staatssteun heeft gekregen onterechte uitkeringen doen, zeker voor misdrijven die zo'n maatschappelijke impact hebben?
schadevergoeding betalen aan mensen die
voor het jaar 2000 seksueel misbruikt
zijn door katholieke geestelijken.Als
de schadebedragen hoger uitvallen,dan
moet de kerk die zelf betalen.
De verzekeraar en het aartsbisdom
Utrecht hebben dat in 2006 afgesproken,
bevestigt Aegon.Het akkoord werd
bereikt na een jarenlang conflict over
een claim van een meisje dat door een
priester seksueel was misbruikt.
De kerk wilde daar de WA-verzekering
voor gebruiken,maar Aegon weigerde dat
omdat het om een misdrijf ging.In 2006
werd er een compromis bereikt.
Bron: NOS teletekst
Wat is dit nu weer voor ranzige actie. sinds wanneer keert een verzekeringsbedrijf schadevergoedingen uit als er sprake is van een misdrijf zonder dit op de dader te verhalen?
Nu snap ik de RK kerk ook iets beter met hun; we willen schoon schip maken. Ja lekker makkelijk als iemand anders de schadevergoedingen betaald.
Leuk klusje voor de Jager dit. Mag een bedrijf dat staatssteun heeft gekregen onterechte uitkeringen doen, zeker voor misdrijven die zo'n maatschappelijke impact hebben?
- Snipe
Als je al een vergelijking zou willen maken (ik benadruk hier het woord 'als'), dan zou een vergelijking met de NSB misschien treffender zijn.Robin schreef:Alle verhalen waar Wilders voor de 6000e keer met Hitler wordt vergeleken zijn geschiedkundig onjuist, ongenuanceerd, dom en diskwalificeren totaal zichzelf daardoor. Walgelijk om een geblondeerde prutser te vergelijken met een zeer intelligente en geslepen maar knotsgekke massamoordenaar met 'n zwak voor de Islam. Kom eens met wat nieuws. Dit is erg vermoeiend.
De NSB was anti-parlementair, Wilders wil de Eerste Kamer afschaffen en de Tweede Kamer stevig inkrimpen.
Ook was de NSB geen politieke partij, maar een beweging met aan het hoofd daarvan de Algemeen Leider. Net als de PVV.
De NSB was uit op een krachtig staatsbestuur, zelfrespect van de natie, tucht, orde, solidariteit van alle bevolkingsgroepen en het voorgaan van het algemeen (nationaal belang) boven het groepsbelang en van het groepsbelang boven het persoonlijk belang. Sounds familiar, niet?
De PVV wil de koran verbieden. Ook de NSB was voor een beperking van de vrijheid van drukpers.
Daarnaast wilde de NSB arbeidsplicht en sociale zekerheid. Arbeidsplicht, is dat net zoiets als 'werken voor een uitkering'?
Een laatste overeenkomst: de groei van de NSB was booming. Dat gold met name in de eerste jaren, van 1931 tot ongeveer 1936. De beweging was met name populair bij middenstanders, ambtenaren en kleine boeren.
Voor de goede orde vermeld ik er even bij dat het hier dus gaat om de eerste jaren van de NSB, toen de oorlog dus nog ver te zoeken was. Vanaf 1936 nam de populariteit af.
Als je al een vergelijking wil maken (áls), is deze vergelijking logischer (en minder smakeloos) dan die met Hitler.
- HansD
Hij heeft zelfs de meeuw gejat van de NSB.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef:Duh. En waar komt dat door/ligt dan aan? Aan die zelfingenomen mongolen in Den Haag zelf! En maar tegen Wilders(z'n plannen/ideeen) ageren totdat de PVV groter is dan groot en zelf niet met oplossingen komen en /hem/zijn partij negeren.romo schreef:Robin schreef:Dus poll, wie stemt er nu nog landelijk PVV?
-
-
-
-
-
-
-
-
Ik vrees meer dan je zou denken......................
Nee hoor d'r vol blind in rossen en voila weer 'n zetel erbij voor de PVV....
Wij verschillen, wederom, niet van mening...................
- RutgerK
Maar dan stem je omdat je een 'vent' bent omdat je tegen bent. Ik heb nog weinig concreets gehoord wat de huidige politiek echt fout doet.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
RutgerK schreef:Maar dan stem je omdat je een 'vent' bent omdat je tegen bent. Ik heb nog weinig concreets gehoord wat de huidige politiek echt fout doet.
In het algemeen zou je kunnen vinden dat de afstand politiek - burger wat groot aan het worden is. Kortom de "normale" burger die hard voor zijn brood moet werken, voelt zich niet goed begrepen.
Dat uit zich dan weer in volgende punten;
1 Veiligheid en het niet adequaat aanpakken van groepen die het verzieken in de samenleving ( of het nu voetbal supporters zijn, of mensen die de op het ziekenhuis de boel verbouwen)
2 Bezuinigingen; dat betekent dus die zelfde hard werkende burger zoveel mogelijk uitzuigen, maar vooral niet de hand in eigen overheids boezem steken, danwel het geld bij de veroorzaker van alle ellende te verhalen.
De publieke sector wordt dan wel weer uitgeknepen, maar als je het over veiligheid op straat, over adequate zorg en onderwijs als fundament voor een goed en normaal functionerend westers land wil hebben, dan is het beschamend hoe we hier mee omgaan...
Zo wordt het een viscieuze cirkel die uiteindelijk leidt tot steeds meer onbegrip, steeds minder functioneren van basis voorzieningen die we met elkaar als minimum hebben afgesproken, ergo een land als Nederland onwaardig ..............
Het verloederen van deze basis die iedere hard werkende Nederlander aan den lijve ervaart en collectief als een falen van de huidige politieke groperingen en machthebbers wordt betiteld ( zowel op Gemeentelijk, Provinciaal als Rijks niveau) De incompetentie is alom tegenwoordig.........
Dat brengt ons bij de PVV, die met succes, appelleert aan deze gevoelens. Ik ga er van uit dat andere partijen zich geprikkeld voelen de handschoen op te nemen en daadwerkelijk actie te ondernemen op punten die Wilders en Co op een pijnlijke en beschamende manier blootleggen..............
De "breekijzer functie" vind ik persoonlijk een prima methode om de bezem er eens goed door te halen........................ik zal er niet op stemmen, maar dat er velen zijn die het wel doen is dat wat we democratie noemen, en die zal hoe dan ook haar loop moeten hebben..........
Nou ze zijn nog niet echt wakker geworden Romo.
Ze gaan hetzelfde om met Wilders als met Fortuin (ook al zijn ze niet echt te vergelijken)
Nee na de beschamende vertoning (na zijn moord) van de mensen die hem hadden gedemoniseerd zouden ze de politiek anders gaan doen, dichter bij de burger.
Laat me niet lachen, is niks van terechtgekomen.
Ik zal eerlijk zijn.
Ik twijfel inderdaad om PVV te stemmen, en dat is dan puur omdat de huidige lutsers in den haag helemaal niks doen voor het land.
Redenen om er niet op te stemmen zijn er ook genoeg (er stemmen ook echte rascisten op)
Ze gaan hetzelfde om met Wilders als met Fortuin (ook al zijn ze niet echt te vergelijken)
Nee na de beschamende vertoning (na zijn moord) van de mensen die hem hadden gedemoniseerd zouden ze de politiek anders gaan doen, dichter bij de burger.
Laat me niet lachen, is niks van terechtgekomen.
Ik zal eerlijk zijn.
Ik twijfel inderdaad om PVV te stemmen, en dat is dan puur omdat de huidige lutsers in den haag helemaal niks doen voor het land.
Redenen om er niet op te stemmen zijn er ook genoeg (er stemmen ook echte rascisten op)
Laatst gewijzigd door Luco op 06 mar 2010, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
Ik snap het heel goed Luco, ik denk dat de meeste PVV stemmers het juist om deze redenen doen, en helemaal niet vanwege Islam toestanden, voor menigeen zal dat niet het isue zijn..................
Er heerst een grote mate van frustratie in de de samenleving.................en 9 juni zal het zich ook manifesteren....................
Er heerst een grote mate van frustratie in de de samenleving.................en 9 juni zal het zich ook manifesteren....................
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Goed verhaal romo en inderdaad waar Luco....
*Vanavond om 22h Rambo IV kijken voor de afleiding, peace*

*Vanavond om 22h Rambo IV kijken voor de afleiding, peace*

- wjn
En de cirkel is weer rond.
Een algemene boycot zou een beter statement zijn richting de politiek, dat het "volk" niet met zich laat sollen.
NIET STEMMEN DUS
Een algemene boycot zou een beter statement zijn richting de politiek, dat het "volk" niet met zich laat sollen.
NIET STEMMEN DUS
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
PVV wederom de grootste in de peiling. Ongelooflijk dat er nog zoveel mensen PvdA zouden stemmen, kan ik met de pet niet bij. Paar jaar compleet verneukt door die gasten maar ze stappen uit een kabinet en blijkbaar is dat het enige wat wordt onthouden. Wordt als een soort 'heldendaad' gezien blijkbaar, goed voor een stem.Als er nu Tweede Kamerverkiezingen zouden worden gehouden, komen zowel de PvdA als het CDA uit op 24 zetels. Daarmee is de PvdA sinds de val van het kabinet ruim twee weken geleden negen zetels gestegen. Dat blijkt uit een wekelijkse peiling van Maurice de Hond, die zondag werd gepubliceerd.
De uitkomst voor het CDA is de laagste score die De Hond ooit heeft gemeten voor de partij. Bij de vorige peiling van De Hond kreeg het CDA nog 26 zetels en de PvdA 24 zetels. De PVV is in de peiling opnieuw de grootste. De partij van Geert Wilders behaalt 27 zetels, net zoveel als bij de vorige peiling.
Momenteel heeft het CDA in de Tweede Kamer 41 zetels, de PvdA 33 en de PVV negen.
Roemer
De VVD (nu 22) krijgt negentien zetels en staat er volgens De Hond daarmee slechter voor dan op basis van de uitslagen bij de gemeenteraadsverkiezingen werd ingeschat. Volgens hem heeft VVD last van de concurrentie van de PVV. D66 heeft onder leiding van Alexander Pechtold nog steeds de wind vol in de zeilen. De partij heeft nu drie zetels en zou stijgen naar negentien zetels.
De SP herstelt iets en staat nu op twaalf zetels. De eerste reacties op de nieuwe fractievoorzitter Emile Roemer zijn volgens De Hond gematigd positief. Op basis van gegevens uit het verleden stelt hij vast dat partijen kort na een wisseling van de wacht vaak hoog scoorden. Roemer nam vrijdag het stokje over van Agnes Kant die op donderdag opstapte. (ANP)
Mooi dat die gristenen van de CDA weer meer worden afgestraft. Religie hoort niet thuis in politiek..
- Robin
Goed verhaal in alles Wouter. Hoe die PvdA weer klimt, ongelovelijk jammer. Afstraffen die geldverslindende wereldvreemden. Er loopt wat dom volk rond in NL. Elke dag verbaas ik me er weer over.Wouter81 schreef:PVV wederom de grootste in de peiling. Ongelooflijk dat er nog zoveel mensen PvdA zouden stemmen, kan ik met de pet niet bij. Paar jaar compleet verneukt door die gasten maar ze stappen uit een kabinet en blijkbaar is dat het enige wat wordt onthouden. Wordt als een soort 'heldendaad' gezien blijkbaar, goed voor een stem.Als er nu Tweede Kamerverkiezingen zouden worden gehouden, komen zowel de PvdA als het CDA uit op 24 zetels. Daarmee is de PvdA sinds de val van het kabinet ruim twee weken geleden negen zetels gestegen. Dat blijkt uit een wekelijkse peiling van Maurice de Hond, die zondag werd gepubliceerd.
De uitkomst voor het CDA is de laagste score die De Hond ooit heeft gemeten voor de partij. Bij de vorige peiling van De Hond kreeg het CDA nog 26 zetels en de PvdA 24 zetels. De PVV is in de peiling opnieuw de grootste. De partij van Geert Wilders behaalt 27 zetels, net zoveel als bij de vorige peiling.
Momenteel heeft het CDA in de Tweede Kamer 41 zetels, de PvdA 33 en de PVV negen.
Roemer
De VVD (nu 22) krijgt negentien zetels en staat er volgens De Hond daarmee slechter voor dan op basis van de uitslagen bij de gemeenteraadsverkiezingen werd ingeschat. Volgens hem heeft VVD last van de concurrentie van de PVV. D66 heeft onder leiding van Alexander Pechtold nog steeds de wind vol in de zeilen. De partij heeft nu drie zetels en zou stijgen naar negentien zetels.
De SP herstelt iets en staat nu op twaalf zetels. De eerste reacties op de nieuwe fractievoorzitter Emile Roemer zijn volgens De Hond gematigd positief. Op basis van gegevens uit het verleden stelt hij vast dat partijen kort na een wisseling van de wacht vaak hoog scoorden. Roemer nam vrijdag het stokje over van Agnes Kant die op donderdag opstapte. (ANP)
Mooi dat die gristenen van de CDA weer meer worden afgestraft. Religie hoort niet thuis in politiek.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
De PVDA en CDA hebben gewoon als voordeel dat ze al jarenlang bekend zijn en er dus heel veel "klootjesvolk" op stemt. Mensen die zich totaal niet bezig houden met de politiek, vaak hebben ze vanuit huis uit meegekregen dat ze op een bepaalde partij moesten stemmen.
M'n oma (die er al een paar jaar niet meer is) stemde ook altijd CDA, waarom? Tja, dat deed ze altijd al dus bleef ze dat doen.
Ik denk dat er veel meer van dit soort mensen zijn.
M'n oma (die er al een paar jaar niet meer is) stemde ook altijd CDA, waarom? Tja, dat deed ze altijd al dus bleef ze dat doen.
Ik denk dat er veel meer van dit soort mensen zijn.
- Snipe
Ik snap dat wel. Ik stem er zelf niet op, maar ik kan me wel voorstellen dat de standpunten aansprekend zijn. Bijvoorbeeld als het gaat om standpunten over de arbeidsmarkt, maar ook kunst en cultuur, of het ondersteunen van sportverenigingen. Daarnaast scoort de PvdA traditioneel sterk met het onderwijsbeleid. Ook het verstevigen van de positie van ZZP'ers zal best wat stemmen opleveren.Wouter81 schreef:Ongelooflijk dat er nog zoveel mensen PvdA zouden stemmen, kan ik met de pet niet bij.
- Robin
En buiten misschien de Kunst/cultuur thingy en die sportvereningingen, maken ze de dingen die jij nu noemt van hun beloften NUL waar.Snipe schreef:Ik snap dat wel. Ik stem er zelf niet op, maar ik kan me wel voorstellen dat de standpunten aansprekend zijn. Bijvoorbeeld als het gaat om standpunten over de arbeidsmarkt, maar ook kunst en cultuur, of het ondersteunen van sportverenigingen. Daarnaast scoort de PvdA traditioneel sterk met het onderwijsbeleid. Ook het verstevigen van de positie van ZZP'ers zal best wat stemmen opleveren.Wouter81 schreef:Ongelooflijk dat er nog zoveel mensen PvdA zouden stemmen, kan ik met de pet niet bij.
- Snipe
Er zijn inderdaad ook redenen te verzinnen om er niet op te stemmen.
Naast de programma's kun je natuurlijk ook nog op de personen stemmen. Als je naar het laatste kabinet kijkt, heb ik de indruk dat Bos een betere (minder slechte) leider zou zijn dan Balkenende. En als ik naar mijn woonplaats kijk, vind ik dat we daar een prima burgemeester hebben.
Naast de programma's kun je natuurlijk ook nog op de personen stemmen. Als je naar het laatste kabinet kijkt, heb ik de indruk dat Bos een betere (minder slechte) leider zou zijn dan Balkenende. En als ik naar mijn woonplaats kijk, vind ik dat we daar een prima burgemeester hebben.
- Niels
- Auto: Prius+
Dat denk ik nu weer van de PVV stemmers Wouter 

- RutgerK
Betaald zwangerschapsverlof voor ZZP'ers is toch wel een aardig punt.Robin schreef:En buiten misschien de Kunst/cultuur thingy en die sportvereningingen, maken ze de dingen die jij nu noemt van hun beloften NUL waar.Snipe schreef:Ik snap dat wel. Ik stem er zelf niet op, maar ik kan me wel voorstellen dat de standpunten aansprekend zijn. Bijvoorbeeld als het gaat om standpunten over de arbeidsmarkt, maar ook kunst en cultuur, of het ondersteunen van sportverenigingen. Daarnaast scoort de PvdA traditioneel sterk met het onderwijsbeleid. Ook het verstevigen van de positie van ZZP'ers zal best wat stemmen opleveren.Wouter81 schreef:Ongelooflijk dat er nog zoveel mensen PvdA zouden stemmen, kan ik met de pet niet bij.
Aardig punt, van de zotte zijn ze
Je neemt als zzp-er risico, geen werk is geen inkomen, voor zwanger worden kies je zelf, daar zou een ander niet voor op moeten draaien.
Maar ja in nederland kan blijkbaar alles

Je neemt als zzp-er risico, geen werk is geen inkomen, voor zwanger worden kies je zelf, daar zou een ander niet voor op moeten draaien.
Maar ja in nederland kan blijkbaar alles

- Fernando
Luco schreef:Aardig punt, van de zotte zijn ze![]()
![]()
![]()
Maar ja in nederland kan blijkbaar alles![]()

- duifjes.com
En buiten misschien de Kunst/cultuur thingy en die sportvereningingen, maken ze de dingen die jij nu noemt van hun beloften NUL waar.[/quote]
Betaald zwangerschapsverlof voor ZZP'ers is toch wel een aardig punt.[/quote]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat een bullshit....zo ken ik er nog wel een paar....en ook dingen waar je niet zelf voor kiest!
Betaald zwangerschapsverlof voor ZZP'ers is toch wel een aardig punt.[/quote]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat een bullshit....zo ken ik er nog wel een paar....en ook dingen waar je niet zelf voor kiest!
Wat mij betreft mogen alle verschillende uitkeringen stopgezet worden.
Daarvoor in de plaats een soort basisuitkering,
Wil je meer ga je maar werken en neem je risicos, doe je dat niet dan heb je ook niks.
Wat mij betreft dus een beetje naar wie niet werkt zal niet vreten.
Denk dat er dan ineens heel veel bespaard gaat worden op sociale uitkeringen.
En ineens kunnen er een heleboel mensen werken die dat nu niet doen.
In nederland krijg je veel te makkelijk een uitkering.
Ik weiger deze pertinent, want voor een thuislopende zzp-er zal ook wel weer wat zijn.
Daarvoor in de plaats een soort basisuitkering,
Wil je meer ga je maar werken en neem je risicos, doe je dat niet dan heb je ook niks.
Wat mij betreft dus een beetje naar wie niet werkt zal niet vreten.
Denk dat er dan ineens heel veel bespaard gaat worden op sociale uitkeringen.
En ineens kunnen er een heleboel mensen werken die dat nu niet doen.
In nederland krijg je veel te makkelijk een uitkering.
Ik weiger deze pertinent, want voor een thuislopende zzp-er zal ook wel weer wat zijn.
- Niels
- Auto: Prius+
Op zich geen verkeerd uitgangspunt. De boel vereenvoudigen zal ook het aantal ambtenaren + bijbehorende management lagen drastisch omlaag brengen. Dat zal nog meer besparen dan de onterechte uitkeringen die verschaft worden.
- gijzbed-opc