Zonder driving fun toch premium betalen?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Sjoerd MP BMW

Re: Zonder driving fun toch premium betalen?

Bericht door Sjoerd MP BMW » 05 mar 2010, 22:33

Bij mij moet auto ieder moment DF bieden en zoals anderen voor mij al schreven is DF een subjectief gegeven, afhankelijk van de situatie.
Op dit moment rijd ik een MINI Clubman Diesel. Ondanks de diesel genoeg DF met de verlaging en 18" wielen. Vanwege een hond een station genomen, anders een normale (hatch) MINI gekocht.

Eerder heb ik een MINI gereden, een Cooper. Vanaf moment dat de MINI nieuw de showroom verliet gaan modden. Het atmosferische torreke was zowel mechanisch en softwarematig redelijk aangepast. Iedere rit was een smile van oor tot oor. Tussendoor heb ik een 1er gehad waar de DF toch iets minder was door het vermogen van slechts 143 pk (118i), doch maakte de rwd het redelijk goed.

Vanwege de hond die ik altijd bij me heb gekeken naar een mogelijkheid dat hond in kofferbak vervoerd kon worden maar nog wel DF. Hond op achterbank is toch niet zo prettig bij flink remmen. Het merk BMW ligt me aan het hart, zo ook de MINI maar merkte toch aan reacties van anderen het feit dat ik BMW reed. Zo ook aan weggedrag van anderen... mijn huidige situatie is namelijk dat officieel nog student ben... dus ben weer MINI gaan rijden!

Gekozen voor een Cooper D omdat een gewone Cooper (benzine) mij te weinig vermogen bied. Twijfel tussen Cooper S en Cooper D; beide goed te tunen, Cooper S bied meer DF maar gezien mijn kilometers en de Kfz-Steuer gekozen voor een diesel.

Nu rijd ik een MINI die zo vol opties zit dat 'ie duurder is dan de eerste beste 318d lease-slet en geen last van afgunst! :fy:
Laatst gewijzigd door Sjoerd MP BMW op 06 mar 2010, 08:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Andre

Bericht door Andre » 06 mar 2010, 00:31

Gaat prima met kar.

Shakes

Bericht door Shakes » 06 mar 2010, 08:13

Jij bent een beetje de forumclown, als ik het goed lees?

Jij weet niet waar je over praat dat is me wel duidelijk? :hammer:

Nogmaals dagelijks luxe, makkelijk, zuinig, goedkoop, nieuw liever dan nou ja de rest is wel duidelijk.

S-J

Bericht door S-J » 06 mar 2010, 11:06

En enorm veel DF. :lol:

Naja.. stond gister in een lange file met de 8, kan dan wel begrijpen dat er mensen in een Prius gaan zitten als ze dat dagelijks moeten doen.

Het is een goed alternatief voor het OV.

Shakes

Bericht door Shakes » 06 mar 2010, 11:30

Dat is lopen ook, Je punt is?

Vind het zo grappig al die mensen die een Prius bij voorbaat al afschrijven.
Laat mij maar lekker nieuw rijden, airco, geen onnodig geluid, alles vanaf het stuur bedienen, ruimte, geen wb, en 1 op 20.

In het land der blinden............

Andre

Bericht door Andre » 06 mar 2010, 12:16

Nandor een prius is een prima keus. Je moet zorgen dat je zo weinig mogelijk in de bijtelling zit zo zuinig mogelijk rijdt zodat je in de weekenden lekker plezier kunt hebben in je fun machine. De overheid geeft de kortingen weg op die auto nou prima profiteren zou ik zeggen. Als je nou met prius in de file staat of met 320cdi das lood om oud ijzer. Kijk als je het makkelijk kan betalen om een dikke 320 te rijden en een fun/race auto dan maakt het niet uit.

Dat je in de weekenden even plezier kunt beleven aan fijne fun machine lijkt mij veel belangrijker.

Je ziet de trend meer en meer in de lease markt. Zo goedkoop mogelijk dagelijkse leaser en geld overhouden voor iets leuks.

Ik zou zelf ook een cheapo leaser nemen en een weekend fun machine.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 mar 2010, 14:17

Tsja.....wat is een DF auto en wat is Premium.....denk per persoon een verschillend iets.....

Daily moet voor mij lekker comfi zijn, automaat, fijne stoel en een goede audio installatie......nieuwe type Prius zou prima kunnen voldoen en
vindt hem niet eens lelijk een 1-serie is idd geval niet mooier rijdt alleen wat beter......als ik 60K per jaar zou rijden dan zou ik
liever een a6, 5-serie etc etc rijden uiteraard......

Ik rij atm een Avensis 126pk Diesel van 2006 en ook daarmee kan ik DF hebben niets als een 130i uiteraard maar toch....
deze week in de bocht van de A12> A50 een stropdas met een 3-serie stoer hangend in zn stoel ff rechtsbuitenom met een
aanzienlijk snelheidsverschil met de Avensis.....ja dan heb ik ook DF op dat moment...sterker nog...dikke smile......dat
soort momenten geven mij DF gevoel.......

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 06 mar 2010, 15:08

Sjoerd MP BMW schreef:Vanwege de hond die ik altijd bij me heb gekeken naar een mogelijkheid dat hond in kofferbak vervoerd kon worden maar nog wel DF. Hond op achterbank is toch niet zo prettig bij flink remmen. Het merk BMW ligt me aan het hart, zo ook de MINI maar merkte toch aan reacties van anderen het feit dat ik BMW reed. Zo ook aan weggedrag van anderen... mijn huidige situatie is namelijk dat officieel nog student ben... dus ben weer MINI gaan rijden!

Nu rijd ik een MINI die zo vol opties zit dat 'ie duurder is dan de eerste beste 318d lease-slet en geen last van afgunst! :fy:
Dus eigenlijk laat je je door andere mensen indirect dwingen geen BMW meer te rijden?

Daar zou ik dus echt schijt aan hebben. Net als dat mensen niet meer in een X5 willen rijden omdat de overheid loopt te spuien met woorden als ''asobak'' , ''milieuverziekers'' etc...

Zelf ben ik nog steeds op zoek naar een M3/M5 en neem waarschijnlijk een goedkoop barrel dat nog net niet uit elkaar valt voor dagelijks gebruik. Laat mensen me maar uitlachen, misschien totaal geen driving fun, maar ik weet waar ik het weekend ik mag rijden :banaan:

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 06 mar 2010, 18:22

Robin schreef:Just did it. :banaan:
Volgens mij is het ''Just do it'' :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 mar 2010, 18:26

535d schreef:
Robin schreef:Just did it. :banaan:
Volgens mij is het ''Just do it'' :mrgreen:
Aldus Nike wel. MAAR Ik duidde op Andre's betoog daarboven dat ik premium betaal 'zonder 'driving-fun ivm dikke boot die niks biedt bestellen. Dus ik zeg: I just did that...today.

M'n Engels is nou niet bepaald slecht al zeg ik 't zelf. :angel:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 07 mar 2010, 10:08

Andre schreef:Goedkope leaser pakken zo weinig mogelijk bijtelling en een lekkere weekend fun machine pakken voor erbij.
Zo zit ik wel in elkaar. Als ik weet dat er een lamborghini Gaillardo Spyder (zwart graag) + Porsche Boxter Spyder (wit graag) geduldig in mijn garage staan te wachten op het baasje voor een avond-ride in de zon ...... heb ik er geen enkele moeite mee om voor het dagelijkse woon-werk in een Toyota Yaris te rijden. Ja, zo werkt dat wel bij mij. Ja, is volgens mij redelijk premium en ook wel wat DF (voor mij dan). ( :mrgreen: ).

P.S.: Maar ook dan nog (!) doe ik mijn 135i Schnitsel niet weg. Dus die mag dus ook in de garage, naast de grote jongens. De Toyota staat op straat. Wordt toch niet gestolen, niemand wil tegenwoordig Toyota's meer.

wjn

Bericht door wjn » 07 mar 2010, 10:19

Andre schreef:Ik rij meestal in een vito bus. Ik ben net zo als hans voor dagelijks boeit het geen reet. Als je geld uitgeeft voor een mooie dikke daily auto en je parkeert hem ergens altijd deuken ellende. Tis heel vreemd maar er is niemand die tegen die vito aanrijdt. Een dagelijkse auto intresseert me weinig ik zie liever wat euro s verdwijnen in fun auto s.
VW Caravelle, verder hetzelfde verhaal uitgebreid met motoren.

Marc R

Bericht door Marc R » 07 mar 2010, 10:38

Zo'n VW T5 is anders ook nix mis mee.

Vind die dingen erg lekker rijden voor hun omvang.

Als je dr eentje hebt met de 174pk motor dan is het helemaal feest.

wjn

Bericht door wjn » 07 mar 2010, 17:12

Marc RS4 schreef:Als je dr eentje hebt met de 174pk motor dan is het helemaal feest.
+ 4 Motion :mrgreen:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 08 mar 2010, 18:11

Als je 5 dagen per week en alleen in de ochtend en avondspits in je leasebak zit, zie ik er ook niet veel heil in om een dure auto te kiezen, een Prius is dan prima geschikt. Hou hem dan lekker buiten de bijtelling en koop er iets leuks naast voor in je vrije tijd.
Voor iemand die buiten de drukke uren ook veel kilometers maakt, zie ik de meerwaarde voor een premium auto wel degelijk.
Als je enkele uren per dag in je auto doorbrengt, dan vind ik die belangrijker dan iets wat alleen in het weekend naar buiten zou kunnen, los van het feit dat ik eigenlijk helemaal geen zin meer heb om in mijn vrije tijd op pad te moeten met een auto, maargoed, mijn werkweek ziet er waarschijnlijk iets anders uit dan die van jullie.

Plaats reactie