Nieuwe hype; de iPAD
-
Re: Nieuwe hype; de iPAD
Jussi.
Noem eens concreet wat Apple aan marketing doet dan?
Naar mijn idee zijn hun producten ontzettend goed en doordacht. En het totaalplaatje is gewoon 100%. De looks zijn super, het werkt allemaal erg goed. Zelfs de verpakking is gelikt. Dat werkt allemaal weer door in het gevoel dat mensen erbij hebben, begint al bij het uitpakken. Verder zijn veel producten 'hip' (in de ogen van veel consumenten) en willen ze het daardoor al hebben. Als ze elke maand nieuwe producten uit zouden brengen dan zou het ook niet meer verkopen. Kortom, alles is tot in de puntjes doordacht, maar dat is helemaal toe te schrijven aan het uiteindelijke product, de presentatie en dus het gevoel dat mensen erbij hebben.
Aan marketing eromheen doen ze volgens mij niet zoveel. Door de stricte geheimhouding (waar ze toch telkens weer in slagen, onbegrijpelijk..) bouwen ze een spanning op en de media doet de rest (en als die liggen te slapen dan lekken ze wel iets uit). Ze plannen een keynote, uitnodigingen en klaar.
Waar ze erg goed in zijn is datzelfde gevoel bij elk product te creëren. Alle uitingen zien er goed uit want vormgeving is er erg belangrijk. Enige wat de marketingafdeling actief doet is dat gevoel verder uitwerken dmv bijvoorbeeld Apple Store's (en dan bedoel ik niet die zaakjes hier in NL die niet van Apple zelf zijn).
Naar mijn idee zijn hun producten ontzettend goed en doordacht. En het totaalplaatje is gewoon 100%. De looks zijn super, het werkt allemaal erg goed. Zelfs de verpakking is gelikt. Dat werkt allemaal weer door in het gevoel dat mensen erbij hebben, begint al bij het uitpakken. Verder zijn veel producten 'hip' (in de ogen van veel consumenten) en willen ze het daardoor al hebben. Als ze elke maand nieuwe producten uit zouden brengen dan zou het ook niet meer verkopen. Kortom, alles is tot in de puntjes doordacht, maar dat is helemaal toe te schrijven aan het uiteindelijke product, de presentatie en dus het gevoel dat mensen erbij hebben.
Aan marketing eromheen doen ze volgens mij niet zoveel. Door de stricte geheimhouding (waar ze toch telkens weer in slagen, onbegrijpelijk..) bouwen ze een spanning op en de media doet de rest (en als die liggen te slapen dan lekken ze wel iets uit). Ze plannen een keynote, uitnodigingen en klaar.
Waar ze erg goed in zijn is datzelfde gevoel bij elk product te creëren. Alle uitingen zien er goed uit want vormgeving is er erg belangrijk. Enige wat de marketingafdeling actief doet is dat gevoel verder uitwerken dmv bijvoorbeeld Apple Store's (en dan bedoel ik niet die zaakjes hier in NL die niet van Apple zelf zijn).
- RVV
Het hele hippe gebeuren, looks rondom Apple doet me weer helemaal niks. Die iphone van mij zit in een onoogelijke leren case. Ik haal hem er alleen uit als die op de Bose souddock word gezet.
-
Eens met Rico. Al verschil ik in deze dat ik het niet nodig vind m'n telefoon in te pakken. Ding kan best tegen een stootje. Krasjes boeien me niet.
- Mari Oh Oh!
Dat marketing op slimme wijze via internet gebeurt (zonder veel echte ads) maakt het niet minder marketing. Reken ook maar dat veel lekken geen echte lekken zijn. En natuurlijk worden ze daarbij geholpen door de immer strijdvaardige Apple aanhangers(die de volgende keynote alweer in hun wHYPhone agenda hebben staan natuurlijk). Die doen het zendelingenwerk van lord Steve best aardig. Bij mij kweekt het vooral irritatie, maar ik kan me voorstellen dat je er enthousiast van kan worden.
Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 29 jan 2010, 15:55, 2 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Ik heb alleen de onaangename eigenschap dat ik te pas en te onpas mijn telefoon laat donderen op straat 

- RVV
Huh ?? allen en ik zijn het eens ?

- Tom van H.
Alles wat jij hier beschrijft valt onder marketing. Dus ook hoe het product en de verpakking eruitzien. Marketing is onder te verdelen in 4 a 5 P's, een daar van is "Product"Tom schreef:Jussi.

Ik houd het voorlopig bij de iPad nano

Laatst gewijzigd door Tom van H. op 29 jan 2010, 16:05, 2 keer totaal gewijzigd.
BrianV schreef:nee Jussi is een student, die net als bijna elk student denk dat hun het wiel hebben uit gevondenluco hornsveld schreef:jussi verkoopt apple zooi denk ik
Citaat: Ik kom me hier ook eens voorstellen. Mijn naam is Mathieu, 22 jaar, student marketing
Allemaal kut die vage nicks

-
LOL.
Ik ben geen Apple aanhanger. Kan net zo slecht tegen mensen die het eeuwig ophemelen en Windowsproducten afkraken en omgekeerd. Zo overigens ook met BMW fappers. Daar kan ik echt van kotsen.
Feit is dat een Apple perfect aan mijn behoeften voldoet. Niet zelf hoeven stoeien met updates, synchroniseert onderling perfect tussen verschillende apparaten, etc.
De interface is goed uitgedacht, zodat zelfs mensen als ik (die er een hekel aan handleidingen hebben) er gelijk mee overweg kunnen. Hoe minder tijd ik nodig heb voor dit soort ongein, hoe meer tijd ik over heb voor m'n wagen. Die tijd heb ik hard nodig. :bag
LOL@ipad nano.
:
Ik ben geen Apple aanhanger. Kan net zo slecht tegen mensen die het eeuwig ophemelen en Windowsproducten afkraken en omgekeerd. Zo overigens ook met BMW fappers. Daar kan ik echt van kotsen.

Feit is dat een Apple perfect aan mijn behoeften voldoet. Niet zelf hoeven stoeien met updates, synchroniseert onderling perfect tussen verschillende apparaten, etc.
De interface is goed uitgedacht, zodat zelfs mensen als ik (die er een hekel aan handleidingen hebben) er gelijk mee overweg kunnen. Hoe minder tijd ik nodig heb voor dit soort ongein, hoe meer tijd ik over heb voor m'n wagen. Die tijd heb ik hard nodig. :bag
LOL@ipad nano.

-
Daarom, als het product zichzelf al verkoopt (iets overtrokken natuurlijk) dan heeft de marketingafdeling het toch goed voor elkaar?Tom van H. schreef:
Alles wat jij hier beschrijft valt onder marketing. Dus ook hoe het product en de verpakking eruitzien. Marketing is onder te verdelen in 4 a 5 P's, een daar van is "Product"![]()

Menig bedrijf zal er jaloers op zijn... er zijn genoeg mensen die ongeacht de prijs het toch willen kopen. Dat is nogal een luxepositie.
- Niels v D
Dat hebben ze bij BMW toch ook?
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Nogal jammer dat deze discussie nu op de man gespeeld wordt.BrianV schreef:nee Jussi is een student, die net als bijna elk student denk dat hun het wiel hebben uit gevondenluco hornsveld schreef:jussi verkoopt apple zooi denk ik
Citaat: Ik kom me hier ook eens voorstellen. Mijn naam is Mathieu, 22 jaar, student marketing
Marketing is niet alleen reclame, maar de complete mix van (kort gezegd) de 4 P's. Prijs product plaats en promotie.Dat is de combinatie die Apple zeer goed voor elkaar heeft. Marketing heeft dus met veel meer te maken dan reclame

Voorbeelden van reclames zijn overal in youtube te vinden, maar dit is een leuke:
En zo zijn er nog veel meer. Zoek op: 'I'm a Mac'
- Tom V
Dat zijn leuke filmpjes inderdaad, hier een aantal achter elkaar, zijn best leuk:
-
Ik kan Tom van H. en Jurjen enkel maar beamen.
@ Luco: Mijn voornaam was al bezet dus koos ik voor de naam die iedereen me al sinds mijn tienerjaren noemt.
@ Luco: Mijn voornaam was al bezet dus koos ik voor de naam die iedereen me al sinds mijn tienerjaren noemt.
- ashley87
Mee eens. Apple doet precies hetzelfde als wat we in de autobranche voor gewoon houden. Functionaliteit en schoonheid samen brengen, in combinatie met gebruiksgemak waardoor ze succesvol zijn. Genoeg innovatie bij Apple dat ze later vast met een tweede generatie van de Ipad komen om het hebbedingetje nog aantrekkelijker te maken als het gaat om de (misschien) beperkte bruikbaarheid.Ik houd het voorlopig bij de iPad nano![]()
Was ook niet persoonlijk, maar vond dit forum zich juist onderscheiden door niet al die fantasienicks toe te latenJussi schreef:Ik kan Tom van H. en Jurjen enkel maar beamen.
Waar gaat het heen met deze wereld

-
OnlineMartijnGizmo
Mooi stukje wat betreft het commentaar van nu: http://garry.posterous.com/what-people- ... ears-ago-w" onclick="window.open(this.href);return false;
What people said about the iPod 9 years ago when it launched...
The iPod made its debut in Oct 2001. It looked like this:
This is what they said:
iPoop... iCry. I was so hoping for something more.
Great just what the world needs, another freaking MP3 player. Go Steve! Where's the Newton?!
I still can't believe this! All this hype for something so ridiculous! Who cares about an MP3 player? I want something new! I want them to think differently! Why oh why would they do this?! It's so wrong! It's so stupid!
All that hype for an MP3 player? Break-thru digital device? The Reality Distiortion Field™ is starting to warp Steve's mind if he thinks for one second that this thing is gonna take off.
1. Not revolutionary. Big capacity mp3 players already exist. With Creative Labs' entrance into the firewire arena, future nomads will have similar specs and better prices.
2. A bad fit. This product is outside Apple's core competancy - computing devices. When many are calling for a pda, they release an MP3 player.
3. Without a future. This Christmas you will see mp3 players be commoditized. Meaning that the players from Korea will be way less expensive tha iPod. The real money is in DRM and distribution (ala Real Musicnet). If Apple were smart they would be focusing on high gross revenue from services rather than a playback device.
via forums.macrumors.com
Proof you can't listen to the commentators and the haters. You must continue to work on your product with extreme focus. It's easy to armchair criticize things, but hard to deliver. So... deliver.
- Stéphane
Als mensen het kopen is het een succes voor Apple en ook leuk voor hen. En fijn voor die mensen als ze er blij mee zijn. Wil voor mij niet zeggen dat een product dan goed is, niet voor mij althans.
Ik beoordeel producten zelf voornamelijk op functionaliteit. En dan form follows function in de ideale zin. Je kunt met dit ding niet of niet fatsoenlijk typen, dus dat is dan voor mij al per direct waardeloos. Als ik echt lui alleen maar wil browsen gooi ik mijn PS3 wel aan. En dan kan ik het gewoon vanaf de bank op mijn TV zien in plaats van met zo'n ding op schoot of in je handen te moeten zitten.
Ik beoordeel producten zelf voornamelijk op functionaliteit. En dan form follows function in de ideale zin. Je kunt met dit ding niet of niet fatsoenlijk typen, dus dat is dan voor mij al per direct waardeloos. Als ik echt lui alleen maar wil browsen gooi ik mijn PS3 wel aan. En dan kan ik het gewoon vanaf de bank op mijn TV zien in plaats van met zo'n ding op schoot of in je handen te moeten zitten.
-
Wie heeft dit ding al in handen gehad?
Me wants one maar dat had ik al gezegd. Bureau weg, pc weg, nieuw bed bij Rico en gratis Ipad erin. Ja hoor!

Me wants one maar dat had ik al gezegd. Bureau weg, pc weg, nieuw bed bij Rico en gratis Ipad erin. Ja hoor!
- Stéphane
@Nandor: Pingpongtafel erbij en het is feest met de iPad 

-
Apple brengt iPad voorlopig niet naar Benelux
http://tweakers.net/nieuws/66019/apple- ... nelux.html
http://tweakers.net/nieuws/66019/apple- ... nelux.html
- RutgerK
Gelukkig nog wat tijd voor bezinning.
Ik weet niet precies wanneer deze komt, maar de Notion Ink Adam wordt een snoepje. De hardware in het filmpje is een prototype.
http://www.slashgear.com/notion-ink-ada ... n-0969281/
http://www.mobilyz.com/nieuws/hardware/ ... s-journal/
Ik weet niet precies wanneer deze komt, maar de Notion Ink Adam wordt een snoepje. De hardware in het filmpje is een prototype.
http://www.slashgear.com/notion-ink-ada ... n-0969281/
http://www.mobilyz.com/nieuws/hardware/ ... s-journal/
-
Ik haal hem op in de VS.
Nu al zin in
Nu al zin in

- Femme
Leuk plaatje gemaakt door mensen die niet willen begrijpen dat een desktopbesturingssysteem op een tablet nooit een optimale gebruikerservaringen kan leveren. Een tablet werkt alleen goed met aangepaste software en dat betekent dat je opnieuw moet beginnen of het platform van een bestaand apparaat moet opschalen dat op een vergelijkbare manier als een tablet wordt bediend. Zo'n apparaat is de iPhone.ashley87 schreef:
Op de Cebit hebben we een filmpje gemaakt van de Archos 7, een 7 inch tablet met Android als besturingssysteem. Het betrof een pre-productieexemplaar met een touchscreen dat slecht functioneerde, maar zelfs als het touchscreen wel goed zou functioneren kon je meteen zien dat het apparaat niet zo vlot en intuïtief werkte als de iPad in de demonstraties van Apple. Een Android-tablet is al een hele verbetering ten opzichte van een tablet met een desktop-OS, dat gedoemd is om te mislukken, maar de gebruikerservaring van een iPad zie ik niet snel geëvenaard worden. De expertise van Apple op het gebied van user interfaces is ongekend.
Ik zie wel een toekomst voor de iPad. In Star Trek TNG lopen ze ook met een soort iPads rond

- Tom V
Eens met Femme. En afgeleid daarvan is dit ook wel weer een leuke column : http://smokingapples.com/opinion/ipad-computing/" onclick="window.open(this.href);return false;