Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Eric H » 05 mar 2010, 22:01

laat maar Fernando....

Vooral je reactie over het feit dat je 28 bent en je dus niet verantwoordleijk voelt voor beslissingen die voor jouw tijd zijn gemaakt is voor mij alleszeggend.
Verder respect voor je als persoon hoor, maar op politiek vlak zullen we het nooit eens worden...

En dat mag, het is namelijk een vrij land.
Nog wel, want als het aan Wilders ligt worden we een politiestaat.

Even nog een paar laatste vragen aan Fernando :
Allochtonen die zich aan de regels houden hebben "niets te vrezen", ja toch ??
Allochtonen die zich niet aan de regels houden, wat gebeurd daar dan mee ???
En wat gebeurd er dan met autochtonen die zich niet aan de regels houden ??
En als laatste vraag, wat is nou volgens jou, het grootste verschil tussen die twee laatste bevolkingsgroepen ??

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mar 2010, 22:03

de Islamitisering een halt toe roepen in het openbaar vind ik een dikke prima, geloof doe je maar thuis, en kids kunnen zich aanpassen en naar een gewone school enz enz, het gaat niet zozeer over de mensen an sich, maar de zaken er om heen...het sluipt langzaam overal in de maatschappij en geloof moet je maar thuis houden als je het graag wil, er zijn mensen genoeg die zich best goed aan kunnen passen in NL ook die van de Islam.
Als je je rustig houd en aanpast in het openbaar en goed meedoet doen mensen vaak niet zo moeilijk, de rest kun je binnenshuis doen als je dat leuk vind. :mrgreen:

en die Mohammed :sealed: :sealed: :sealed: magoed.

daarbij zoals bv Almere, waarom denk je dat er zoveel naar Almere verhuisden...weg van alles, het is gewoon een te groot iets en te krachtig/gevaarlijk de Islamatisering, onderschat dat niet...

peace to all :beer:

Eric H

Bericht door Eric H » 05 mar 2010, 22:05

GTRene schreef:de Islamitisering een halt toe roepen in het openbaar vind ik een dikke prima, geloof doe je maar thuis, en kids kunnen zich aanpassen en naar een gewone school enz enz, het gaat niet zozeer over de mensen an sich, maar de zaken er om heen...het sluipt langzaam overal in de maatschappij en geloof moet je maar thuis houden als je het graag wil, er zijn mensen genoeg die zich best goed aan kunnen passen in NL ook die van de Islam.
Als je je rustig houd en aanpast in het openbaar en goed meedoet doen mensen vaak niet zo moeilijk, de rest kun je binnenshuis doen als je dat leuk vind. :mrgreen:

daarbij zoals bv Almere, waarom denk je dat er zoveel naar Almere verhuisden...weg van alles, het is gewoon een te groot iets en te krachtig/gevaarlijk de Islamatisering, onderschat dat niet...

Rene, ga eens een dagje naar Staphorst, waar de refo's in de APV de verkoop van condooms hebben verboden !!!
Nee das lekker volk, die Christenen, daar gebeurd nooit wat.
Tis altijd zo lekker rustig in de kerk, en er gebeurd nooit wat met wat patertjes die hun handen niet thuis kunnen houden.

wjn

Bericht door wjn » 05 mar 2010, 22:09

Ik stem iig geen PVV, ik zie het verder nog wel.
frankv schreef:Wilders zei dit aldus nu.nl:
De profeet Mohammed noemde hij 'een barbaar, een massamoordenaar en een pedofiel'. De Turkse premier Erdogan deed hij af als 'een mafkees'. Als Turkije lid wordt van de Europese Unie, dan wil hij dat Nederland er uit stapt.

Geert Wilders verklaarde te hopen premier van Nederland te worden. Hij zou dan meteen alle islamitische scholen sluiten, en de immigratie uit moslimlanden stoppen, zei hij.

Wilders zou ook een bouwstop voor moskees afkondigen en criminele moslims met een dubbel paspoort Nederland uitzetten.
Wilders toont aan dat weldenkende mensen geen ambtenaar worden.

Of doe ik nu hetzelfde als Wilders?
GTRene schreef:de Islamitisering een halt toe roepen in het openbaar vind ik een dikke prima, geloof doe je maar thuis, en kids kunnen zich aanpassen en naar een gewone school enz enz, het gaat niet zozeer over de mensen an sich, maar de zaken er om heen...het sluipt langzaam overal in de maatschappij en geloof moet je maar thuis houden als je het graag wil, er zijn mensen genoeg die zich best goed aan kunnen passen in NL ook die van de Islam.
Als je islamitische scholen wilt verbieden, moet je dat ook doen met christelijke en andere scholen. Privé scholen ook sluiten en alleen openbare scholen toestaan.

Staat en geloof zijn al heel erg lang geleden gescheiden, en dat moet ook zo blijven.

HansD

Bericht door HansD » 05 mar 2010, 22:10

de Islamitisering een halt toe roepen in het openbaar vind ik een dikke prima
Welke islamisering? Dat er een paar moskee's gebouwt worden of islamitische scholen?

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 mar 2010, 22:15

Fernando schreef:
RutgerK schreef:
Fernando schreef:Lol ik kan me volledig in z'n standpunten vinden, misschien het verschil tussen in hartje Leiden wonen en in de Polder....
Dat vind ik wel opmerkelijk Fernando. Leiden heeft namelijk in de regio veruit het laagste aantal allochtonen van Marokkaanse en Turkse afkomst.
Vergeleken met Den Haag, Rotterdam en Amsterdam misschien, maar die hebben ook meer inwoners. Maar wat versta jij precies onder regio?
Sorry, procentueel het laagste aantal allochtonen. In diverse rapporten over de arbeidsmarkt in de regio (Holland-Rijnland) wordt dit gezien als een groot gevaar voor toekomstige medewerkers van veel bedrijven.

Fernando

Bericht door Fernando » 05 mar 2010, 22:18

Eric H schreef:laat maar Fernando....

Vooral je reactie over het feit dat je 28 bent en je dus niet verantwoordleijk voelt voor beslissingen die voor jouw tijd zijn gemaakt is voor mij alleszeggend.
Verder respect voor je als persoon hoor, maar op politiek vlak zullen we het nooit eens worden...Dat gevoel heb ik ook, even goede vrienden hoor....

En dat mag, het is namelijk een vrij land.
Nog wel, want als het aan Wilders ligt worden we een politiestaat.

Even nog een paar laatste vragen aan Fernando :
Allochtonen die zich aan de regels houden hebben "niets te vrezen", ja toch ??Ja
Allochtonen die zich niet aan de regels houden, wat gebeurd daar dan mee ???Land uitschoppen naar land van herkomst
En wat gebeurd er dan met autochtonen die zich niet aan de regels houden ??Hard aanpakken in dit land...
En als laatste vraag, wat is nou volgens jou, het grootste verschil tussen die twee laatste bevolkingsgroepen ??Ik vind allochtonen meer ondernemend wat ik van harte toejuich, ik heb totaal geen problemen met allochtonen die hard werken voor hun geld. Ik ga bijv. naar een turkse kapper, goede vent. Verder heb ik marrokaanse collega's waar ik goed mee kan opschieten. Het zijn die bontkraagjes waar ik een gruwelijke hekel aan heb. Oh kleine note van mijn kant, ik ben geen rascistisch kaalkopje maar Indisch (dus een pa die uit Indonesie komt, ma uit Nederland ) en de Indische gemeenschap (half miljoen de grootste allochtone groep in Nederland) heeft zich een stuk beter aangepast aan de Nederlandse samenleving, hoor je daar nou wel is wat negatiefs van? (kom niet met Molukkers met treinkapingen want dat zijn geen indo's)....

Eric H

Bericht door Eric H » 05 mar 2010, 22:21

Indonesisch hé.....
Goh, hoe zou het toch komen dat zij zich beter hebben aangepast....

Zegt de term kolonie jou iets ???

Fernando

Bericht door Fernando » 05 mar 2010, 22:24

Eric H schreef:Indonesisch hé.....
Goh, hoe zou het toch komen dat zij zich beter hebben aangepast....

Zegt de term kolonie jou iets ???
Wat denk je zelf? Maar Indonesie is het grootste Moslimland ter wereld, nu jij weer...

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 05 mar 2010, 22:25

Eensch met Fernando.

Zie niet in wat het probleem is om criminele allochtonen het land uit te trappen. Weg d'r mee als ze zich misdragen. Bij goed gedrag echter zeker welkom. Ken ook genoeg allochtonen die hier een goed bestaan hebben opgebouwd, als hardwerkende ondernemers of werknemers. Vind ik supercool, heb ik echt respect voor. :) Echter het criminele tuig mag je van mij in een C130 laden met Julio Poch als piloot.

Heb het met de allochtonen die ik ken en hier een zaak hebben opgestart ook wel eens over dit soort dingen. Degenen die ik ken denken er net zo over. Keihard aanpakken, dat tuig.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mar 2010, 22:27

Eric H schreef:

daarbij zoals bv Almere, waarom denk je dat er zoveel naar Almere verhuisden...weg van alles, het is gewoon een te groot iets en te krachtig/gevaarlijk de Islamitisering, onderschat dat niet...

Rene, ga eens een dagje naar Staphorst, waar de refo's in de APV de verkoop van condooms hebben verboden !!!
Nee das lekker volk, die Christenen, daar gebeurd nooit wat.
Tis altijd zo lekker rustig in de kerk, en er gebeurd nooit wat met wat patertjes die hun handen niet thuis kunnen houden.
klopt die moeten ze ook aanpakken :beer:
dat soort zaken zal ook al heel lang spelen en gedeeltelijk her en der houden, al zal het hopelijk niet zo groot meer worden als dat.
geloof is door de eeuwen heen vaak voer geweest voor oorlogen, en nog steeds, daarom moet het getemperd worden vooral in landen als NL er is echter wel een verschil met die zogenaamde christenen en bv de Islam dat weet jij denk ik ook wel.
magoed, je kan niet zomaar alles veranderen, echter in NL e.d. zou dat best kunnen/mogen.

de woorden discriminatie en alleen maar tegen allochtonen en of arbeiders hierheen gehaald vroeger (maar ze wilden zelf niet terug) dat soort verhalen wordt te vaak misbruik van gemaakt of handig gebruik net als van vrijheid van spreken, echter dat mogen we helemaal niet van de hoge pieten der Islam zelfs landen als zeg UK worden al bang als wilders komt...waarom? ja stel je voor wat bepaalde groepen zeggen, we zijn al lang geen echte baas meer in eigen land, dat moet je eens in Marokko filkken of Turkije of andere landen....snapje?

doe je geloof thuis en laat het daar of draag het in je hart en draai gewoon mee met NL en je hebt veel minder last want het gaat niet zo om de mensen maar om wat ze doen of laten zien of noem maar op.

blijft moeilijk, :mrgreen: komt wel maar kost nog vele vele jaren...geloof :angel:

Christelijke scholen e.d. is al eeuwen in NL (denk ik) dat is NL Islam is niet NL daarbij wordt veel betaald door NL aanpassen blij zijn dat je naar school mag/kan! pas je aan ga naar een gewone school met Islam dingen zonder je je nog verder af integreer je minder goed.

nogmaals dit is NL en wat al in NL was door de eeuwen is NL en Islam hoort daar niet bij en vragen we niet om, dat wat je krijgt of kan en mag doen wees blij laat de kids lekker integreren :beer:

en laat die oude dingen toch, dit is nu en nu gaat de Islam nog steeds door en door wij willen het niet, ik ook niet :please: maar heb er geen probleem mee als je het thuis wil doen, das jou huis (denk ik)
hm... :police: :wink:

:nana:

SteV6

Bericht door SteV6 » 05 mar 2010, 22:28

Iemand toevallig DWDD gisteren gezien met de advocaat Theo Hiddema? Die bevestigde dat er onder notoire crimineeltjes met dubbel paspoort de angst voor uitzetting er anders goed in zat/zit ...

Stephan

frankv

Bericht door frankv » 05 mar 2010, 22:29

fernando, jij bent een mooie! voor jezelf gelden blijkbaar alle nuanceringen die er maar te bedenken zijn, maar voor een ander gelden die niet? je vader en moeder zullen het ook niet gemakkelijk hebben gehad in ons koude kikkerlandje, zelfs met een paar honderd jaar historie ervoor en een aardige ereschuld erna

wat is de reden dat die integratie dan zoveel beter is verlopen? indonesie is het land met de meeste moslims ter wereld, kwamen er hier dan toevallig alleen maar christelijke indo's? wat maakte het verschil?

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mar 2010, 22:31

HansD schreef:
Welke islamisering? Dat er een paar moskee's gebouwt worden of islamitische scholen?
het tellen begint bij 1...
wil je het in de hand houden moet je ingrijpen, tis maar een geloof doe dat thuis, een moskee kan leuk zijn maar niet in NL :mrgreen:
en kinderen integreren in theorie het beste op een gemengde gewone school.

Snipe

Bericht door Snipe » 05 mar 2010, 22:32

Fernando schreef:Oh kleine note van mijn kant, ik ben geen rascistisch kaalkopje maar Indisch (dus een pa die uit Indonesie komt, ma uit Nederland ) en de Indische gemeenschap (half miljoen de grootste allochtone groep in Nederland) heeft zich een stuk beter aangepast aan de Nederlandse samenleving, hoor je daar nou wel is wat negatiefs van?
Dus Wilders moet gewoon doen wat Balkenende zegt: VOC-mentaliteit tonen. We gaan naar Marokko, roven het land leeg en dan gaan we in de komende 300 jaar gewoon kijken of we die Marokkaantjes er een beetje onder kunnen krijgen door de milde dwang die koloniseren heet.

Overigens zijn er verschillende definities van 'allochtonen'. Een van de meest gangbare is die van het CBS: een persoon die zelf in het buitenland geboren is of waarvan tenminste een van de ouders uit het buitenland afkomstig is. Het is dus niet ondenkbeeldig dat die geblondeerde Limburger jou op de boot naar Indië wil zetten wanneer je de wet overtreedt. Ik weet niet hoe je daar zelf over denkt, maar ik zou dat nogal merkwaardig vinden.

frankv

Bericht door frankv » 05 mar 2010, 22:32

SteV6 schreef:Iemand toevallig DWDD gisteren gezien met de advocaat Theo Hiddema? Die bevestigde dat er onder notoire crimineeltjes met dubbel paspoort de angst voor uitzetting er anders goed in zat/zit ...

Stephan
ik vond het hiddema stukje wel ok, die zou van alles direct inleveren als hij minister van justitie werd, zoals dat hoofddoekjesgedoe wat voor hem geen enkel probleem was, en zo was er nog iets.

frankv

Bericht door frankv » 05 mar 2010, 22:34

GTRene schreef:
HansD schreef:
wil je het in de hand houden moet je ingrijpen, tis maar een geloof doe dat thuis, een moskee kan leuk zijn maar niet in NL :mrgreen:
natuurlijk, ik ben ook voor gelijkwaardig openbaar onderwijs voor iedereen, maar ik kan mijn kinderen hier in het dorp ipv de openbare school ook op een protestants christelijke of katholieke school doen waar ze elke dag beginnen met een gebed, dan zie ik niet waarom ik dat een moslim op zijn eigen manier zou moeten gaan verbieden

Eric H

Bericht door Eric H » 05 mar 2010, 22:36

Wat grootste Moslim land nou te maken heeft met Kolonie en aanpassen ontgaat me.
Je toont hiermee alleen maar aan dat aanpassen los staat van geloof en afkomst, toch ?

Tuig moet je hard aanpakken, ongeacht afkomst of geloof.
Maar waarom zou een autochtoon anders gestraft moeten worden dan een allochtoon.
En hoe bepaal je of iemand allochtoon is....aan de hand van zijn paspoort ??
Die "bontkraagjes" waar jij het over hebt, hebben een Nederlands paspoort, en hun ouders waarschijnlijk ook.
Waar wil je die naar "terug" sturen dan...... ??

En er worden bijna ieder weekend complete treinen gesloopt tijdens voetbal wedstrijden, dat hoort zeker bij "onze" cultuur.
Dat is dan weer meer geaccepteerd, maar als er in de krant staat dat Turkse supporters na een overwinning van het Turkse elftal wat slopen, dan moeten ze op eens weer terug naar hun eigen land....

Wat gebeurde er ook al weer in de Amsterdamse binnenstad, toen AJAX landskampioen werd......??

Kortom, je moet de excessen aanpakken en niet een hele bevolkingsgroep over dezelfde kam scheren.
En het relateren aan een geloof zoals Wilders dat doet is al helemaal dom....

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mar 2010, 22:39

frankv schreef:
HansD schreef:

natuurlijk, ik ben ook voor gelijkwaardig openbaar onderwijs voor iedereen, maar ik kan mijn kinderen hier in het dorp ipv de openbare school ook op een protestants christelijke of katholieke school doen waar ze elke dag beginnen met een gebed, dan zie ik niet waarom ik dat een moslim op zijn eigen manier zou moeten gaan verbieden
als die scholen er niet zijn of niet meer worden gebouwd hebben ze geen andere keus dan gewoon die in het dorp, nu krijgen ze bv taxi vervoer van de staat om die kids naar scholen verder weg te brengen waar wel een moslimschool zit...
als je kid dus uit zeg Almelo komt (waar ligt dat toch) dan in Almelo naar school, en dan heb je keuze uit een aantal dus wat keuze heb je wel, maar niet specifiek moslimschool.
Die kinderen willen wel, maar ouders...

Fernando

Bericht door Fernando » 05 mar 2010, 22:42

Snipe schreef:
Overigens zijn er verschillende definities van 'allochtonen'. Een van de meest gangbare is die van het CBS: een persoon die zelf in het buitenland geboren is of waarvan tenminste een van de ouders uit het buitenland afkomstig is. Het is dus niet ondenkbeeldig dat die geblondeerde Limburger jou op de boot naar Indië wil zetten wanneer je de wet overtreedt. Ik weet niet hoe je daar zelf over denkt, maar ik zou dat nogal merkwaardig vinden.
Ten eerste houd ik me aan de wet dus ik hoef niets te vrezen.
Ten tweede is die geblondeerde limburger zelf een indo dus vrees ik nog minder.
Ten derde heb ik maar 1 paspoort en geen dubbele.

Eric H

Bericht door Eric H » 05 mar 2010, 22:45

Rene, waarom is er dan wel ooit gekozen voor een openbare school, een katholieke school en een christelijke school ??
Waarschijnlijk omdat daar toentertijd behoefte naar was.

Een school waar kinderen volgens de normen waarden die thuis golden werden onderwezen.
Ondertussen zijn we al een aantal jaren verder en moeten we accepteren dat moslims een wezenlijk deel uitmaken van onze samenleving.
Dan kunnen we met z'n allen wel de kop in het zand steken en wachten tot het overgaat, of er volledig tegenin gaan, maar daarmee los je het probleem niet op.

Ga jij nou voor de gein eens tellen hoeveel kerken er staan in Almelo.
Ik denk dat je je rot schrikt van het aantal.
Hier in een dorp met net boven de 20.000 inwoners zijn er al bijna DERTIG !! kerken, en dan zou daar geen moskee tussen kunnen....laat me niet lachen.......
Alleen omdat het er anders uitziet met zo'n minarette....en ja, al die buitenlanders bij elkaar, dat moeten wel allemaal criminelen zijn.....

wjn

Bericht door wjn » 05 mar 2010, 22:47

Snipe schreef:Overigens zijn er verschillende definities van 'allochtonen'. Een van de meest gangbare is die van het CBS: een persoon die zelf in het buitenland geboren is of waarvan tenminste een van de ouders uit het buitenland afkomstig is. Het is dus niet ondenkbeeldig dat die geblondeerde Limburger jou op de boot naar Indië wil zetten wanneer je de wet overtreedt. Ik weet niet hoe je daar zelf over denkt, maar ik zou dat nogal merkwaardig vinden.
Je bent me voor.

Overigens moeten ze dat onderscheid gewoon afschaffen, iemand met een NL paspoort is nederlander, niets meer of minder.

En de vrijheid tot meningsuiting staat in de grondwet opgenomen, dus als Wilders islamieten wil verbieden, moet ie de grondwet aanpassen. Geloof is niets anders dan een meningsuiting (al zullen sommigen het niet met me eens zijn).

Fernando

Bericht door Fernando » 05 mar 2010, 22:51

Eric H schreef:Wat grootste Moslim land nou te maken heeft met Kolonie en aanpassen ontgaat me.
Je toont hiermee alleen maar aan dat aanpassen los staat van geloof en afkomst, toch ? Neuh, ik denk dat het aanpassen goed ging omdat 99% uit christenen bestond, ik zou mijn twijfels hebben gehad als het moslims waren toen.

Tuig moet je hard aanpakken, ongeacht afkomst of geloof.
Maar waarom zou een autochtoon anders gestraft moeten worden dan een allochtoon.Niet anders, die met een dubbel paspoort moet je met een grote boog uit Nederland schoppen
En hoe bepaal je of iemand allochtoon is....aan de hand van zijn paspoort ??Nogmaals, als ze een dubbele nationaliteit hebben....
Die "bontkraagjes" waar jij het over hebt, hebben een Nederlands paspoort, en hun ouders waarschijnlijk ook.
Waar wil je die naar "terug" sturen dan...... ??Gaan we weer, als ze een dubbele hebben naar land van herkomst....

En er worden bijna ieder weekend complete treinen gesloopt tijdens voetbal wedstrijden, dat hoort zeker bij "onze" cultuur.
Dat is dan weer meer geaccepteerd, maar als er in de krant staat dat Turkse supporters na een overwinning van het Turkse elftal wat slopen, dan moeten ze op eens weer terug naar hun eigen land....

Wat gebeurde er ook al weer in de Amsterdamse binnenstad, toen AJAX landskampioen werd......??Die moet je ook KEIHARD aanpakken maar die kun je niet naar Marokko sturen als ze alleen en nederlands paspoort hebben....

Kortom, je moet de excessen aanpakken en niet een hele bevolkingsgroep over dezelfde kam scheren.
En het relateren aan een geloof zoals Wilders dat doet is al helemaal dom....Een hele bevolkingsgroep? Nee, de mensen die zich niet willen aanpassen en die crimineel zijn etc. en niet mijn turkse kapper! Alsjeblieft niet zeg, die knipt me altijd zo goed :angel: ....
Laatst gewijzigd door Fernando op 05 mar 2010, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

frankv

Bericht door frankv » 05 mar 2010, 22:52

in newsnight op de BBC kunnen we vanavond een interview met Geert zien, start denk ik om 23.30, te laat voor mij met 3 om 7.00 op me duikende kinderen...

Snipe

Bericht door Snipe » 05 mar 2010, 22:53

Fernando schreef:Ten eerste houd ik me aan de wet dus ik hoef niets te vrezen.
Ten tweede is die geblondeerde limburger zelf een indo dus vrees ik nog minder.
Ten derde heb ik maar 1 paspoort en geen dubbele.
Ik zou wat beter volgen wat die man met dat rare haar allemaal schreeuwt voor je op hem stemt.

Plaats reactie