Ascari

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom

Ascari

Bericht door Tom » 25 dec 2006, 01:18

Roman

Bericht door Roman » 25 dec 2006, 11:25

De test track van Ascari ligt hier om de hoek. Leuk circuit wel, best flinke hoogte verschil bij de chicane, die duikt a la laguna seca best diep omlaag.

Iemand de test van Top Gear van de Ascari gezien? Ziet eruit als best wel een goede auto eigenlijk.

Stevenflappy

Bericht door Stevenflappy » 25 dec 2006, 11:50

Die waren wel happy met dat ding toch?

Thom

Bericht door Thom » 25 dec 2006, 21:34

Wordt erg weinig over geschreven inderdaad.

Voor zover ik weet is de eigenaar van oorsprong Fries. Geboren in een klein plaatsje net onder Leeuwarden. Zijn naam is Klaas Zwart, vandaar de typenaam KZ1.
Kortgeleden schijnt er nog een stuk over hem in de plaatselijke (Friese) courant te hebben gestaan. Probeer ik nog even te vinden.

Tom

Bericht door Tom » 25 dec 2006, 21:45

Klopt in de Autovisie heeft ook eens een artikel gestaan, vooral over het race resort. Maargoed blijf het wel raar vinden. Die auto ziet er op de foto's goed uit (absoluut geen kitcar die met tape aan elkaar hangt), specs zijn goed en het schijnt goed te rijden.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 dec 2006, 22:32

Hij is de vader van Paulien Zwart.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 25 dec 2006, 22:51

Er is inderdaad weinig mis met de Ascari.Hij ziet er wel oke uit en schijnt wel goed te rijden.En toch is er wat mis mee.En volgens mij is dat gewoon de naam.Mensen die Porsche,Ferrari of Lamborghini rijden hebben waarschijnlijk nog nooit van Ascari gehoord.

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 26 dec 2006, 00:31

Als ik het me goed kan herinneren, koop je een dergelijke wagen alleen als totaalpakket voor 1 miljoen euro of dollar. Dit houdt in dat je de wagen aanschaft, maar ook een jaar lang vrij rijden op het Race Resort Ascari. Dat is ook de primaire activiteit van dat grijze lint in het Spaanse dal. Ondanks het afkopen van de ambtenaren, mag de racetrack niet de FIA titel 'circuit' dragen, maar enkel Race Resort. Daarom hoor je weinig van de wagen of het feestje aldaar.

Het is sowieso een vrij gesloten gebeuren, waarbij kopers het als extratje kopen. Je zult het niet vaak op de openbare weg zien, plus dat het niet echt een doorslaand succes is door de gekozen beperkte formule.

Ik denk overigens dat "Paulien Zwart is de dochter van Klaas Zwart" een betere zin is, zij leunt gewoon op de succesformule van die kale swief ;)
Vanwege de televisieproducties heb ik al kennis met hem gemaakt, prima en bovendien heel slimme vent, maar elke cent die hij moet uitgeven is er één teveel. Het is daarom apart om te zien dat hij dit soort initiatieven op poten zet.

DDX

Bericht door DDX » 26 dec 2006, 00:53

volgens mij zit het probleem hem met name in :
Only 50 Ascari KZ1 cars will be produced making it one of the most exclusive cars in the world. Each car is priced at £235,000 and takes 340 hours to handcraft.
The Name A10 was derived to celebrate the 10th anniversary of the company, 10 was also the number of A10's Ascari originally would build, Although insiders now admit that if demand were to be greater...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 dec 2006, 10:43

Je ziet Klaas o.a. ook rijden in die Euroboss series, met ex-F1 auto's (veel van de deelnemende auto's komen uit zijn 'stal'). Hij rijdt daarin zelf niet onverdienstelijk als ik naar de filmpjes van Jordy kijk.

Ik vind de auto zelf ook vrij behoudend qua looks. Heb er wel al diverse artikelen over gelezen. Volgens zeggen geen slechte auto, maar de meeste eigenaren bezitten nog tig exoten, dus veel km's zullen ze er niet mee maken.

Die dingen worden gebouwd in Engeland.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 dec 2006, 10:49

Er stond een interview met 'm in de Leeuwarden Courant, 2 weken terug. Hij is in Wergea geboren. Interessante figuur met z'n olie technische toestanden waar hij in Schotland vermogens mee heeft vergaard.

Ik ken eigenlijk maar 2 automerken onsproten uit Nederlandse breinen:Donkervoort en idd Ascari.

Als IK nog eens een NL auto zou ontwikkelen, zou ik 'm HAMER noemen en dat andere marketingmerk voor z'n harses slaan. :twisted:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 dec 2006, 10:52

Spyker en DAF niet vergeten.

Maar er zijn nog wel meer NL fabrikanten geweest, echter allemaal niet zo succesvol.

Robin

Bericht door Robin » 26 dec 2006, 23:50

Dennis Cavallino schreef:Spyker en DAF niet vergeten.

Maar er zijn nog wel meer NL fabrikanten geweest, echter allemaal niet zo succesvol.
Die juist NIET! M'n laatste zin Dennis. :twisted:

RVV

Bericht door RVV » 27 dec 2006, 00:17

Bij de naam Ascari denk je snel aan een vaag Douglas geurtje. auto schijnt niet echt kwaliteit te zijn voor de centen. verder leuke hobby van die man, soms is veel geld handig.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 dec 2006, 09:27

Omdat Ascari niet in Nederland gebouwd wordt en het bedrijf niet in NL is geregistreerd is het geen NL merk.

Hier alle NL automerken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... automerken

Zitten bij de actieve automerken een hoop 2cv kitcar merken.

Robin

Bericht door Robin » 27 dec 2006, 13:03

Dennis Cavallino schreef:Omdat Ascari niet in Nederland gebouwd wordt en het bedrijf niet in NL is geregistreerd is het geen NL merk.

Hier alle NL automerken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... automerken

Zitten bij de actieve automerken een hoop 2cv kitcar merken.
Dennis, ik had me goed ingedekt. Lees eens even(is ook een kunst) :twisted:

Ik zei:"Ik ken eigenlijk maar 2 automerken ontsproten uit Nederlandse breinen:Donkervoort en idd Ascari."

Zodoende dat ik DAF en Spyker niet noem...die wel ontsproten zijn uit Nederlandse breinen, maar ik noem ze geen automerk, want DAF bouwde geen auto's maar apparaten/machines/materieel/meuk en Spyker is marketing imho.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 dec 2006, 13:19

Ja ik snap je wel, maar voor de geschiedenisles heb ik toch maar het volkomen autofabrikanten gamma erbij gezet.

Ennuh Ascari is geen marketing in jouw ogen????
En wat is er mis met marketing? BMW is nóg meer marketing dan Spyker. Het verkoopt daardoor wel en daardoor blijven ze bestaan.

TVR heeft weinig marketing en gaat verloren. Halleluja aan de non-marketing van dat merk.

Robin

Bericht door Robin » 27 dec 2006, 13:31

IMO:

Ascari bouwt een nette wagen vind ik, met een mooie motor, met een nieuwe naam verbonden aan een coureur. 'Spyker haalt een verloren gegaan topmerk(jammer) qua naam uit 't graf, bouwt een te dure sportwagen met de looks van een kitkar uit 1978 met 't geld van 'n kledinggigant met teveel bombarie, te geforceerd en blabla.

Had 't merk 'Joepiedepoepie' geheten oid hoever waren ze dan gekomen? :P

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 dec 2006, 14:12

Nogmaals ik snap je volkomen, ben het alleen niet helemaal met je eens. :)

Dutch

Bericht door Dutch » 27 dec 2006, 15:06

Rico v Velzen schreef:Bij de naam Ascari denk je snel aan een vaag Douglas geurtje.
Hoeveel mensen zouden bij Ascari wel meteen de goede associatie hebben? Hopelijk precies de goede 50... :lol:

Robin: ik zie trouwens het verschil niet zo tussen het uit het graf halen van de naam van een oud topmerk of het uit het graf halen van de naam van een oud-wereldkampioen F1 terwijl de naamjatter in beide gevallen niets met de oorspronkelijke familie Spyker of Ascari te doen heeft.

En Ascari is met dat resort net zo goed een marketingexercitie, alleen richt KZ zich op een net iets andere doelgroep: rijke stinkerds die een lekker stukkie willen rijden in plaats van rijke stinkerds die een lekker stukkie willen showboaten.

Maar goed, ik voel je smart ten opzichte van de oorspronkelijke jongensdroom van Maarten de Bruin en z'n Silvestris - dat blazerfiguur van een Muller is er volledig mee aan de haal gegaan.

Robin

Bericht door Robin » 27 dec 2006, 15:12

Dutch, idd, maar Ascari was een coureur, geen autofabrikant(in ruste)

Qua marketingbeleving weten we 't wel ja. Maar die Muller idd.

Ik kan het Spaanse merk Pegaso wel weer uit 't slop halen of Talbot ofzo.

Neemt niet weg dat ik Maarten de Bruyn's ontwerp lelijk vind. Ook de proto.

Dutch

Bericht door Dutch » 27 dec 2006, 16:04

Dus jij hebt een ander gevoel bij het jatten van een oude fabrikantenteam dan bij het jatten van een coureursnaam? Ik zie 't verschil niet zo!

Maar goed, lelijk of niet, het was een mooi verhaal, dat van Maarten de Bruin. Zichzelf plaatslaan geleerd, Audi-motor uit een oude V8 getild en die auto helemaal in z'n eigen schuur opgebouwd. Met zo'n verhaal vergeef je die auto z'n looks wel. Sterker nog, dan hoort een beetje gekte er wel bij.

Als Silvestris was 't inderdaad nooit wat geworden, dus die Spyker-vondst was geniaal. 't Mag retro zijn, maar ik had er geen probleem mee. Het is een Nederlandse naam, z'n (voormalige) zakenvriend is een Hollander, de dingen worden (nog) in Nederland gebouwd. Dus ja, een Nederlands merk.

't Is nu meer die hele megalomanie rondom het F1-team dat me tegenstaat. En weer wringt die Muller zich naar voren alsof hij 't allemaal heeft bedacht. Let maar op, Michiel Mol stapt binnen een jaar teleurgesteld uit zijn eigen jongensdroom. Maar goed, jezelf de ideeën van anderen toeëigenen en ermee wegkomen is ook een talent... :lol:

Robin

Bericht door Robin » 27 dec 2006, 16:09

Ja. Ik vind een Spyker niet mooi. Sommige Rembrandts ook niet, Van Goghs ook niet, Picassos:Idem.

En dan die zweem eromheen. Da's niks voor mij(schuurtje bouwen etc het is ook aan dat ding af te zien.LOL :P )

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 dec 2006, 16:45

Ik vind de Spyker nog steeds een superauto om te zien en horen (voor diens doelgroep, en daar horen wij allemaal niet bij). Het F1 team geef ik ook voordeel van de twijfel. Ik vind het gewoon gaaf dat er Nederlanders zijn die dit soort initiatieven oppakken.

Muller mag in jullie (en de Bruijns) ogen iemand zijn die wat popie jopie doet, binnen zijn elitaire kringetje, maar hij dóet het wel. En van alle spraakmakende autofabrikanten/eigenaren uit het verleden kun je veel zeggen, maar veel mensen hebben respect en ontzag voor ze. Of ze het nou wel of niet met de werkwijze eens waren. Die mensen realiseren dromen.

Dat het in de ogen van een aantal puristen tever doorschiet, a la.

Robin

Bericht door Robin » 27 dec 2006, 16:48

Doe mij dan Klaas Zwart en z'n dromen vs Muller/De Bruin maar.

Visies? $$$$$.<<<<<<<<<<DAAR DRAAIT T OM.

Ik heb ook visies. Ik hang Gordon Murray al jaren aan als geen ander. Maar ik heb net de poen niet. :P

"Karakter zonder kennis kom je verder mee dan kennis zonder karakter oid" weetikveel. :o

Respect en ontzag...ik begrijp wat je bedoelt Dennis. Maar die modewoorden gaan er bij mij niet in. Niemand is God.

Net als die Oracle eigenaar die miljardair Larry Ellison oid?

" The only difference between Larry and God is that God doesn't think he is Larry"

LOL

Plaats reactie