Het grote "Wie gaat er naar de Nordschleife in 2010" topic
- yorick
Re: Het grote "Wie gaat er naar de Nordschleife in 2010" topic
Paskal hoe kom jij aan die inside information? Je bent blijkbaar nog volop met de ring bezig
Zet de witte nu maar aan de kant en begin eens aan die groene, je bent nog op tijd :twisted:

- BugsM
Bij Breidscheid erop rijden wordt ook lastiger. Het zicht terug wordt een stuk minder zo...
- JP
Ongetwijfeld via TouristenFahrerForum....
Lijkt me toch wel niet moeilijk dat die werklui van die muur op vrijdag de boel een beetje opruimen en in het weekend TF met die 500m dan maar max. 50kmh of zo.
Gebeurt toch ook vaker door het jaar dat er ergens wat asfalt is bijgewerkt en ze gewoon met borden alleen dat gedeelte afzetten....
Trouwens stond er altijd al een bord 50 voor de brug in Breidscheid, dus als iedereen zich hier nou aan houdt/hield......wordt het oprijden daar ook makkelijk....of misschien een witte lijn trekken 2 meter van de rechterkant, dat langzaam verkeer wat daar de baan op komt, daar rechts van blijft...a la de pitexit van F1

Lijkt me toch wel niet moeilijk dat die werklui van die muur op vrijdag de boel een beetje opruimen en in het weekend TF met die 500m dan maar max. 50kmh of zo.
Gebeurt toch ook vaker door het jaar dat er ergens wat asfalt is bijgewerkt en ze gewoon met borden alleen dat gedeelte afzetten....
Trouwens stond er altijd al een bord 50 voor de brug in Breidscheid, dus als iedereen zich hier nou aan houdt/hield......wordt het oprijden daar ook makkelijk....of misschien een witte lijn trekken 2 meter van de rechterkant, dat langzaam verkeer wat daar de baan op komt, daar rechts van blijft...a la de pitexit van F1
- Paskal
- Auto: meerdere
De passie voor de Ring gaat niet verloren ook al zal ik er dit jaar dan niet zijn. Ik houd e.e.a. dus wel een beetje in de gaten inderdaad. Ik ben iemand die wel Duits kan praten en lezen dus voor de analfabeten op dat vlak trek ik zo nu en dan wat info van het Duitse forum om dat op Nederlandse fora te gooienyorick schreef:Paskal hoe kom jij aan die inside information? Je bent blijkbaar nog volop met de ring bezigZet de witte nu maar aan de kant en begin eens aan die groene, je bent nog op tijd :twisted:

- FIA-hek (zo'n oog met stalen kabels) links bij overgang NS --> GP-strecke
- FIA-hek in Fuchsrohre rechts
- dubbele bandenstapel links over heel Flugplatz
- Ruud Hulsegge
Er stond altijd een bord met 130 ongeveer 100 meter voor de bocht en vlak voor de bocht 90.JP schreef:Ongetwijfeld via TouristenFahrerForum....![]()
- Ruud Hulsegge
Als ze nou toch zo bezig zijn kunnen ze niet meteen ff alle bomen snoeien links na de brug?
Vroegah kon je mooi Exmuhle zien vanaf de wal waar het publiek kijkt, maar dat word ieder jaar steeds moeilijker.
Vroegah kon je mooi Exmuhle zien vanaf de wal waar het publiek kijkt, maar dat word ieder jaar steeds moeilijker.

- KW
Die mogen ze idd wel weer es snoeien ja
Ik kom al zeker 6-7 jaar bij de Ring en dat heb ik er nooit zien staan. Het was bij m'n eerste bezoek in 2003 hetzelfde als bij m'n laatste in 2009... Halverwege Wehrseifen naar Breidscheid staat 90 en vlak voor de bocht 70.
Hoe lang geleden is dat?Ruud Hulsegge schreef: Er stond altijd een bord met 130 ongeveer 100 meter voor de bocht en vlak voor de bocht 90.
Ik kom al zeker 6-7 jaar bij de Ring en dat heb ik er nooit zien staan. Het was bij m'n eerste bezoek in 2003 hetzelfde als bij m'n laatste in 2009... Halverwege Wehrseifen naar Breidscheid staat 90 en vlak voor de bocht 70.
- Ruud Hulsegge
Dus nog langzamer geworden...... die max snelheid.
Leuk in geval van ongeval en aansprakelijkheid voor zover er nog aan te ontvluchten valt.
Leuk in geval van ongeval en aansprakelijkheid voor zover er nog aan te ontvluchten valt.

- Paskal
Echt hard gaat het niet.... Eind vorige week hebben ze een grote kraan opgebouwd om de betonnen delen erin te hangen, maar die hebben ze dezelfde dag weer afgebroken om onverrichter zaken huiswaarts te keren. Vraag je het de bouwvakkers dan reageren lacherig en zeggen dat we blij mogen zijn als het met Pasen klaar is .... Bron: TF
Gisteren:

Gisteren:
- stefan740
Slecht nieuws. Eerste bezoek aan de ring wordt nu 16 april waarschijnlijk.
- Knot
Sjongejonge.... 
Kunnen we geen halve rondes gaan hoeken dan ofzo??

Kunnen we geen halve rondes gaan hoeken dan ofzo??
- JP
-zucht-....dus dat gaat nog ff duren....-zucht-
Gelukkig is die sneeuw in de regio (gedeeltelijk) weg, dus kan er wel om de Ring lekker een stukkie gereden worden....
Gelukkig is die sneeuw in de regio (gedeeltelijk) weg, dus kan er wel om de Ring lekker een stukkie gereden worden....

- Ruud Hulsegge
Ik neem wel genoegen er mee als we dat stukkie 30 moeten kruipen hoor......
- daNpy
Da's mooi klotePaskal Morriën schreef:Echt hard gaat het niet.... Eind vorige week hebben ze een grote kraan opgebouwd om de betonnen delen erin te hangen, maar die hebben ze dezelfde dag weer afgebroken om onverrichter zaken huiswaarts te keren. Vraag je het de bouwvakkers dan reageren lacherig en zeggen dat we blij mogen zijn als het met Pasen klaar is .... Bron: TF

Hoopte met Karfreitag toch wel een aantal rondjes te kunnen doen (net voor Pasen).
Als ik de kalenders bekijk heeft dit nog geen gevolgen voor RCN/GLP wedstrijden, maar wel voor de VLN en de eerste instelritten van de GLP en RCN. Ben benieuwd hoe ze hiermee omgaan, zal het straks op het werk even navragen.
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Hmmm. Volgens de planning zou de Ring dit weekend nog altijd geopend zijn...
http://www.nuerburgring.de/machen/nords ... ahren.html
De weersverwachting op zondag zou heel goed zijn. Nog mensen die dit weekend die kant op gaan?
http://www.nuerburgring.de/machen/nords ... ahren.html
De weersverwachting op zondag zou heel goed zijn. Nog mensen die dit weekend die kant op gaan?
- Knot
Haha.. en hoe wil je de 20,8km vol maken dan???
- Peter Tunissen
Ik ben bezig om weer een Ring-weekend te organiseren, maar dat gaat op deze manier toch wel tamelijk kløte.
Eerste planning was maart, toen met Pasen, toen later in april en nu zitten we al ergens in juli omdat er daarvoor gewoon geen geschikte weekenden zijn.
Eigenlijk gewoon jammer dat ze zo met hun 'klanten' omgaan, on-Duits.
Eerste planning was maart, toen met Pasen, toen later in april en nu zitten we al ergens in juli omdat er daarvoor gewoon geen geschikte weekenden zijn.
Eigenlijk gewoon jammer dat ze zo met hun 'klanten' omgaan, on-Duits.

- Paskal
Get real, je snapt hopelijk zelf toch ook wel dat daar niks meer van klopt door die werkzaamheden bij BreidscheidJesper schreef:Hmmm. Volgens de planning zou de Ring dit weekend nog altijd geopend zijn...

Daarbij wordt er voor morgenvroeg en middag voor de afwisseling weer eens sneeuw voorspeld en met temperaturen dik onder nul zal die ook wel even blijven liggen.
Laatst gewijzigd door Paskal op 05 mar 2010, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
Bagger gedoe van die Duitsers! Echt balen dit, heel wat anders dan in 2005.
- Jesper
Die sneeuw zal toch wel meevallen denk/hoop ik.Paskal Morriën schreef:Get real, je snapt hopelijk zelf toch ook wel dat daar niks meer van klopt door die werkzaamheden bij BreidscheidJesper schreef:Hmmm. Volgens de planning zou de Ring dit weekend nog altijd geopend zijn...
Daarbij wordt er voor morgenvroeg en middag voor de afwisseling weer eens sneeuw voorspeld en met temperaturen dik onder nul zal die ook wel even blijven liggen.
Ik weet niet hoe 'erg' het momenteel is. Maar kan me indenken wanneer het enigszins meevalt, op de kritieke punten een snelheidsbeperking zal gelden en de wagens worden (om)(be)geleid. Volgens mij werden namelijk de laatste weken de datums geschrapt op de agenda en dat zie ik nu niet gebeuren.
- Stéphane
Lijkt me prima. Dan ga je bij Wehrseifen linksaf Adenau in en dan kom je er ergens bij Bergwerk weer op. Is wel best steil, dus ik zou banden met flink wat profiel monterenJesper schreef:.... op de kritieke punten een snelheidsbeperking zal gelden en de wagens worden (om)(be)geleid...Paskal Morriën schreef:Get real, je snapt hopelijk zelf toch ook wel dat daar niks meer van klopt door die werkzaamheden bij BreidscheidJesper schreef:Hmmm. Volgens de planning zou de Ring dit weekend nog altijd geopend zijn...

Wel bagger dat het zo lang duurt. Waarschijnlijk was de oorspronkelijk planning om het over de winter te doen, maar met de hoeveelheden sneeuw dus niet gelukt. Ik zou zelf als N-Ring GMBH er dan voor gekozen hebben om het volgend jaar pas te doen als het niet strikt noodzakelijk was. Nu loop je een paar maanden omzet mis en de rijders dus hun plezier en ronden.
Tenzij ze vóór de sneeuw al begonnen waren met de boel open halen natuurlijk, maar dat weet ik niet?
- Tim Kloes
Ligt weer een goeie laag sneeuw..

- Jorrit
Daar kun je best om rijden hoor
(zie foto)

(zie foto)
- Jesper
Niet dus...Jesper schreef:Die sneeuw zal toch wel meevallen denk/hoop ik.

- JP
^^ Wie/wat rijdt daar op de webcam nou lekker door de sneeuw....